Jump to content

SBM [super bit mapping]

lucky l
 Share

Recommended Posts

Ik heb 4 cds van dire straits die allemaal geremasterd zijn en dat heet sbm [super bit mapping]ze zijn van hele goede geluids kwaliteit,vooral Brothers in Arms,weet iemand of er nog meer cds van andere artiesten [rock of pop] zijn,met de zelfde geluids kwaliteit!!

Geplaatst door Ome Henk:

Via alta vista kreeg ik wel heel veel info (en dus links naar te koop zijnde cd's met SBM). Helaas heb ik niet een pagina gevonden met alle uitgaven die gebruik maken van SBM. Wel van HDCD, maar daar vroeg je niet naar.

Mag ook [Ome]henk

SBM is een uitvinding van ZoNie en die moest het opnemen tegen de HDCD. De meeste opnames van ZoNie uit die tijd (1994-2000) zijn met deze techniek gemaakt en ook op cd gezet. Alleen staat het er niet altijd op eek.gif . Rechtstreeks aanschaffen kun je HIER

BTW: JVC had ook een 20b opnamesysteem (JVCXRD). Er is minder op uitgekomen, maar de opnames zijn erg goed. JVCXRD- en SBM-cd's kunnen meen ik op elke willekeurige cd-speler weergegeven worden in de kwaliteit zoals het bedoeld is. Voor de HDCD's moet je echter een HDCD-chip in je speler hebben. Ik weet niet of je Onkyo DVD-speler dat wel heeft (gewone weergave is wel mogelijk)

Geplaatst door Sodejuu:

SBM is een uitvinding van ZoNie en die moest het opnemen tegen de HDCD. De meeste opnames van ZoNie uit die tijd (1994-2000) zijn met deze techniek gemaakt en ook op cd gezet. Alleen staat het er niet altijd op   eek.gif . Rechtstreeks aanschaffen kun je HIER

BTW: JVC had ook een 20b opnamesysteem (JVCXRD). Er is minder op uitgekomen, maar de opnames zijn erg goed. JVCXRD- en SBM-cd's kunnen meen ik op elke willekeurige cd-speler weergegeven worden in de kwaliteit zoals het bedoeld is. Voor de HDCD's moet je echter een HDCD-chip in je speler hebben. Ik weet niet of je Onkyo DVD-speler dat wel heeft (gewone weergave is wel mogelijk)

Nee maar ik was toch al van plan wat anders te kopen!!En bedankt!