demon Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 en anders probeer je 2 schilderijen van na te maken herman vliegenier wie weet of het extra dempt als dat niet zo is kan je ze altijd nog verkopen kan je weer een paar cd's/lp's voor kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Ja, en als dat niet werkt sluit dan de tegels aan, mischien is dat het of uhh, je zet die tegels VOOR je speakers, je weet het maar nooit..... Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Het klinkt misschien raar, maar misschien kan je eens een stel tegels op de speakers leggen. Eens kijken of dat scheelt (ik denk het wel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Moet je geen Pied Piper hebben, die moet open blijven van boven.....waarom weet ik ook niet, klinkt zowieso niet.. Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Geplaatst door Mies:Moet je geen Pied Piper hebben, die moet open blijven van boven.....waarom weet ik ook niet, klinkt zowieso niet.. Mies Juist daar moet je een tegel op leggen, dan klinkt die veel beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Daar heb jij weer gelijk in....ik hoop dan m'n broer dit niet leest, die zweert al jaren bij z'n PPtjes..... (Niet verder vertellen...ik heb ze lang geleden ook gehad.... ) Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 als ze hier een wedstrijd doen slap l*ll*n dan kon de keuze om de eerste 5 wel heeeeeeeeeeeeeeel erg moeilijk worden want volgens mij doen hier weinig mensen voor elkaar onder op dit gebied Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Niks slap l*lln. Het is echt waar. Ik kocht ze toen als kit, dat kon toen nog, voor fl.998,-. De kasten toen zelf gebouwd en afgewerkt in hoogglans zwart. Ik had er toen een Pioneer A77 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Zal je dus net zien,ik ga vanavond een filmpie halen en wat zie ik?? Een rijtje stoeptegels in het gras langs de kant van de weg.. Gelijk ff 4 stuks in de koffer bak gelegd en thuis aan gekomen 2 onder elke speakers gelegd.. Waren erg dikke tegels..denk wel een cm of 7?.(schat zo'n kilo of 10 de stuk). In iedergeval had ik er 2 nodig om mijn speaker volledig te voorzien van gemeente-steen.. Gelijk een cd in mijn speler gepropt waarvan ik vond dat het laag niet klonk zoals het zou moeten klinken.. En sja...om eerlijk te zijn hoor ik geen verschil.. Uitgerekend kwam ook net mijn vriendin thuis dus het was meteen einde oefening.. Morgen maar verder klungelen,maar wat ik zo op het eerste oor horen kon maakte weinig indruk op me.. Mocht ik toch van mening veranderen laat ik dit uiteraard weten.. Vriendelijke groeten M.H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 9 oktober 2001 Author Report Share Posted 9 oktober 2001 Hey hoi! Is ook niet de manier om te luisteren he? Snel eventjes voordat vriendin thuis komt. Dat vraaaagt om problemen! Als je een tijdje luistert, in combinatie met bijvoorbeeld een lekker wijntje, dan zul je het verschil gaan horen! (of het verschil zit 'em in de wijn ) Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 10 oktober 2001 Author Report Share Posted 10 oktober 2001 Hey hoi! Effect kan het misschien hebben, het plaatsen van een tegel op de bovenkant van de speaker, maar superlelijk staat het wel. Ik denk dat je dan wel een echte, door dik en dun audiofiel moet zijn om dat te doen Een grote betonnen tegel op de vloer is al meer dan lelijkheid zat Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 10 oktober 2001 Report Share Posted 10 oktober 2001 Inderdaad,mijn vriendin verstoorde de test redelijk Ik probeer haar vanavond ook beleefd ff weg te werken zodat ik nog eens op m'n gemak kan beluisteren.. Mischien zit er wel een subtiel verschil in,maar niet zo dat je het in 1e hoort dus.. En een tegel op de speaker zal zeker resulteren dat ik een tegel op m'n harses krijg Mijn vriendin zal dit niet echt waarderen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 10 oktober 2001 Author Report Share Posted 10 oktober 2001 Hey hoi! Nou, ik heb vandaag mijn stands voor onder m'n Ninka's opgehaald bij Mijn Hifi in Nijmegen. Nu weten jullie al van voorgaande hoeveel ik al geprobeerd heb om het een en ander te veranderen, dus daar ga ik jullie niet mee lastigvallen. Conclusie was: niet tevreden over trillingen en bas. Thuis gekomen meteen aan de slag gegaan om de stands te wisselen. Wat een gedoe zeg! Maar liefs 5 van de 8 spikes waren dolgedraaid in de speakerstand! Is natuurlijk ook wel te verwachten met de, naar mijn idee, slechte kwaliteit van het materiaal van de stands! Uiteindelijk heb ik de spikes (die ik moest gebruiken bij de nieuwe stands) met een schroevedraaier moeten loswrikken uit het mdf. Meteen was het dus duidelijk: teruggaan naar de oude stands kon niet meer (ik had de nieuwe stands namelijk op proef). De nieuwe stands waren gemaakt van een soort compositiemateriaal tussen kunststof en graniet in (polymeer) dat was gebakken. Bevestigen van deze stands was eenvoudig nu ik de spikes los had. Dat de spikes hier in doldraaien is gelukkig uitgesloten. 1/2 uur later had ik eindelijk alles weer op zijn plaats; dat wil zeggen: van beneden naar boven: sizal tapijt, kurken onderzetters, siliconen dempers, betonnen 4 1/2 cm tegel, spikes, polymeer stands en dan de Ninka's. Alles aangesloten, een cd van Muse opgezet (origin of symmetry).. en... W O O OW wat een verschil!!! Ongelooflijk gewoon dat 2 van die stands zoveel verschil kunnen uitmaken in kwaliteit! De trillingen waren nagenoeg verdwenen (zelfs op hard volume), de bas is veel strakker, stemmen veel duidelijk te horen etc etc. Zoals jullie wel begrijpen, ik ben zeeeeeeer enthousiast over deze verandering! Hier kan geen tweak (d.i. betonnen tegel etc etc) tegenaan! Wat ik echter niet begrijp, of eigenlijk wel, is dat Linn het product Ninka zulke bagger stands bijleverd! Verkooptechniek, daar gaat het om. Het leveren van boxen onder de 4.000 maakt de consument sneller te beslissen tot aankoop van deze mooie boxen. Dat later de consument erachter moet komen dat deze polymeer stands wel degelijk een enorme verbetering geven en een flinke investering kosten (f600) in verhouding tot het initiele aankoopbedrag van de Ninka's, is voor Linn natuurlijk mooi meegenomen (extra omzet en de verkoop van het eerste product heeft al daarvoor plaatsgevonden). Het is niet voor niks dat 85% van de kopers later besluit (in geval van de Keltics heb ik vernomen van de verkoper) de polymeer stands te kopen. Naar mijn idee had Linn deze boxen standaard moeten uitrusten met deze stands, alleen al om het idee dat dit de kwaliteit van het product ten goede komt (en dus ook de naam Linn). Eindconclusie: ik ben heeeeeel blij met deze nieuwe stands, en alhoewel ze veel geld kosten, zijn ze het echt waard! Ik raad iedereen aan die Ninka's heeft of ze van plan is ze te gaan kopen, deze stands er zeker bij in te calculeren! Een duidelijk minpunt voor Linn voor het niet automatisch bijleveren van deze goede stands! Een pluspunt voor Linn voor het hebben van zulke goede stands Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 11 oktober 2001 Author Report Share Posted 11 oktober 2001 Thx! Daar ga ik ook zeker gebruik van maken! Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 16 oktober 2001 Report Share Posted 16 oktober 2001 Geplaatst door Ender:Het is niet voor niks dat 85% van de kopers later besluit (in geval van de Keltics heb ik vernomen van de verkoper) de polymeer stands te kopen. Hoi Ender, Blij te horen dat ze je bevallen , ff 'n correctie : nl het betreft natuurlijk 85 % van de Linn Keilidh's...die we verkocht hebben met stands. Groeten, Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiootje Posted 16 oktober 2001 Report Share Posted 16 oktober 2001 hoi Ender, Waarom nam je deze stands niet meteen bij aanschaf van je ninka's.Dat had je een hoop werk uit handen genomen.Als het dezelfde verbetering oplevert als bij mijn keilidhs, staan ze ook meteen een stuk steviger. De upgrades bij linn zijn zo wie zo goed voormekaar,al kost het altijd geld. Veel luisterplezier met je vooruitgang. groetjes audiootje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts