Jump to content

Z

Henno Appel
 Share

Recommended Posts

Gisteravond een e-mailtje gestuurd aan de mannen van Simplyvinyl.com, met daarin de vraag of zij ooit Amused to Death van Roger Waters op 180 grams vinyl zouden willen uitbrengen, en wat denk je? Dit is hun antwoord:

Hello,

Thanks for your mail. I have asked our A&R people and this is a title that we are looking at releasing. If that is the case it will be later in the year (July/August)

Regards,

S.V

Er is dus hoop. :D

Ik kwam op het idee om een mailtje te sturen naar aanleiding van een

Ik zou het wel prachtig vinden als ie op vinyl uit zou komen. Ik ben ook al een tijdje naar de zwarte uitvoering aan het zoeken en ik ben 'm al verschillende keren op de diverse Ebay's tegengekomen. Alleen van de prijs wordt je echt niet vrolijk :rolleyes::(

Misschien moet ik toch maar een draaitafel kopen als ie uit komt!!

Dat wil ik namelijk wel eens horen.

Storm the studio heb ik al. Die is echt vetter op lp. Bij RW kan ik me er wel wat bij voorstellen wat er dan gaat gebeuren.

Groeten Simon

Geplaatst door seoman:

Misschien moet ik toch maar een draaitafel kopen als ie uit komt!!

Dat wil ik namelijk wel eens horen.

Storm the studio heb ik al. Die is echt vetter op lp. Bij RW kan ik me er wel wat bij voorstellen wat er dan gaat gebeuren.

Groeten Simon

Dan zie je bij nr 10 en 12 een grote kloof in de plaat, die op zich met een beetje geluk op 4 kanten past :)

Andr

Misschien kan Audiopaul hier voor ons een klein voorproefje beschrijven, met de verschillen tussen de CD-versie op zijn Sphinx en de Vinylversie op zijn Transrotor. :rolleyes:

Paul, waar ben je? :);)

Geplaatst door Henno Appel:

Misschien kan Audiopaul hier voor ons een klein voorproefje beschrijven, met de verschillen tussen de CD-versie op zijn Sphinx en de Vinylversie op zijn Transrotor.     :rolleyes:

Paul, waar ben je?      :)     ;)

Hier! :)

Hopelijk gaat het lukken om AtD opnieuw op vinyl uit te brengen en dan wel tegen een schappelijke prijs! ;)

Ik bezit zowel de zeldzame goldplated SBM versie (long box) op cd

Dus jij gaat waarschijnlijk ook nog een Simply vinyl versie aanschaffen om je originele te sparen zeker? :)

Maar Paul, nu er (misschien) een re-issue komt wil jij zeker wel je huidige exemplaar aan mij verkopen? :D Ik bedoel, nu kan je er nog een leuk bedrag voor vangen maar straks is tie geen fluit meer waard. :D:P;);)

Geplaatst door Ome Henk:

Ze zijn beter als onze normaal verkrijgbare (hollandse/duitse) persingen (uitzonderingen daargelaten), maar je kunt ze niet vergelijken met de persingen van b.v. Classic Records, Analogue Productions of Alto Analogue om maar eens een paar te noemen.

Dat zal wel. Daarmee heb ik niet vergeleken. Ik vond jouw aversie tegen Simply al vreemd maar nu begrijp ik het. Ik vind het ten opzichte van het reguliere aanbod geen slechte perser, maar jij dus ook niet.

Ach simpel vinyl heeft 1 makke.

De tape is van Columbia USA en die leent z'n tapes niet uit aan Simpel dus mogen ze van een kopie af werken,wat ze met alle USA artiesten doen.

Koop maar eens een Bob Dylan op simply en 1 op Sundazed.

Luister en huiver.

Dus Paul, koester je origineel want iets beters komt er niet,slechter wel.

En wat betreft de prijzen,t'ja wie zal ut zeggen.

Velen dachten dat een originele Stereo Miles Davis Kind of blue wel goedkoper zou worden sinds de stroom van 180 gram's heruitgaven.

Helaas.

Hai Henno,

Hezelfde verhaal als Siep. Simply Vinyl staat erom bekend dat de herkomst van hun "moeders" erg onduidelijk is. Persoonlijk zit ik niet te wachten op een digitale bewerking op CD en zeker niet voor 25 euro. Waar ik wel op zit te wachten is op een eerste generatie mastertape en dan op vinyl gezet - AAA dus ipv DDA

Groet,

Twee jaar geleden hoorde ik van Joenit dat beroemde klassieke opnames uit de de Decca catalogus opnieuw op LP (180 gr) uitgebracht zouden worden. Kosten: 0ngeveer 30 Euro per plaat en en passant werd meegedeeld dat de oude originele persingen beslist beter klonken... Raaad eens hoeveeel ik er gekocht heb?

Geplaatst door carl:

Meer info!

http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/mes...ges/193245.html

Groet,

Hoi Carl,

Dit gaat over de Pink Floyd lp Dark side otm.

een klein beetje inside informatie.

Er is ooit opdracht gegeven aan Doug Sax van The Mastering Lab om een nieuwe master te snijden ,de kleine jubileum serie van EMI, en dit is ook gebeurt.

Maar om 1 of andere reden is er nooit een plaat van geperst.

Het werk van Doug Sax kennende zou dit een juweeltje kunnen zijn.

Laten we hopen dat EMI deze matrijs gaat gebruiken voor hun jubileum uitgave en niet een zieke DDA bewerking.

(ATD is ook door Doug Sax gemasterd)

Geplaatst door Kermit:

Twee jaar geleden hoorde ik van Joenit dat beroemde klassieke opnames uit de de Decca catalogus opnieuw op LP (180 gr) uitgebracht zouden worden. Kosten: 0ngeveer 30 Euro per plaat en en passant werd meegedeeld dat de oude originele persingen beslist beter klonken... Raaad eens hoeveeel ik er gekocht heb?

Firma's als Classic Records ,Alto ,Testament zijn van die re-isue bedrijven en zijn allemaal zo ongeveer in dezelfde periode begonnen.

Classic Records viert inmiddels z'n 10jarig jubileum.

Zo doet maar weer blijken dat zelfs de heren van Joenit lagen te slapen toen de wederopstanding van hoogwaardig vinyl weer begon.

En over de kwaliteit van die heruitgaven.

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de originele 1e persing altijd beter is.

Hoe schaarser het origineel hoe slechter de heruitgave.

En dat zal altijd zo blijven,ook al is het origineel geperst op tig maal gerecycled ,k.. klinkend vinyl.

Geplaatst door siep:

Dit gaat over de Pink Floyd lp Dark side otm.

een klein beetje inside informatie.

Er is ooit opdracht gegeven aan Doug Sax van The Mastering Lab om een nieuwe master te snijden ,de kleine jubileum serie van EMI, en dit is ook gebeurt.

Maar om 1 of andere reden is er nooit een plaat van geperst.

Het werk van Doug Sax kennende zou dit een juweeltje kunnen zijn.

Laten we hopen dat EMI deze matrijs gaat gebruiken voor hun jubileum uitgave en niet een zieke DDA bewerking.

(ATD is ook door Doug Sax gemasterd)

Hier informatie die ik vandaag per mail ontving over de op 8 april a.s. te verschijnen reissue van Dark side of the moon:

EMI and Doug Sax Choose AcousTech for Dark Side LP

One of the largest labels could have gone anywhere to remaster one of the world's most important records