Jump to content

Muddy Waters Folk singer.

siep
 Share

Recommended Posts

Voor iedereen die deze klasieker op MFSl heeft gemist.

Er komt een nieuwe super uitvoering op LP

Classic Records gaat deze LP opnieuw uitbrengen en wel op Classic Quiex SV (Super Vinyl) 180 gram en naar het schijnt volgens het allernieuwste

vinyl recept.

Dus de zoektocht naar de bijna onvindbare en dure versie op Mobile Fidelity kan gestaakt worden.

Ik bestel em zowiezo ,maar mischien is dit iets om gezamelijk te bestellen.

Prijs zal zo tussen de 25 en 30 dollar (ex verzendkosten etc.)liggen (niet echt goedkoop dus) maarja kwaliteit kost geld.

Siep.

Hoi Ruud,

Stom van me ik had eigenlijk de MFSL persing van Folksinger voor je moeten spelen(desnoods de Golddisc en daarna de LP) maar ja so many lp's so little time.

Veel plezier met the Clapton.

Ik heb de CD van MFSL al de nodige jaren.

Gezien de opnameperiode (rond 1964) hebben ze de opname nog aardig opgevijzeld,maar echt een superopname vindt ik 't niet.

Wat trouwens wel opvallend is aan deze CD is dat 't, van al mijn CD's, de meest doorschijnende is. Ik kan er enigszins doorheen kijken.

Maar,...voor iemand die van akoestische blues houdt hier nog 'n aanrader:

(met o.a. dobro gebruik)

Steve Philips - "Steel rail blues"

(voormalig bandlid van de Notting Hillbillies,waar Mark Knopfler ook in zat)

Deze is ook op LP verkrijgbaar,echter minstens zo moeilijk,(waarschijnlijk nog moeilijker) te verkrijgen als de Muddy Waters CD.

Fantastisch opgenomen! (met name op LP)

label:"Unamerican activities"

op de CDversie heb ik een half jaar moeten wachten voor de platenzaak 'm binnenhad.

Greetings,Y'all

Alco

Hoi Alco,

Ik had het niet over de MFSL CD maar over de MFSL LP. Appels en peren.

Duik eens in de archieven van The Absolute Sound ,Michael Fremer heeft eens een vergelijking gemaakt tussen de MFSL CD en MFSL LP.

Ik heb de Steve Philips op LP en ik kan niet zeggen dat dit zo'n super opname is,hij is goed maar meer ook niet.

Plus dat ik moeite heb om dit blues te noemen, de titel mag dan steel rail blues zijn maar de muziek is meer country/folk dan blues.

En als laatste dit "Gezien de opnameperiode (rond 1964) hebben ze de opname nog aardig opgevijzeld"

Hoe zou het tock komen dat er zo gigantisch veel lp's uit die tijd opnieuw uitgebracht worden al die rca living stereo, verve,Columbia,Blue Note Decca, EMI enz.enz. omdat de opnamen zo matig zijn?

Integendeel - die opnamen zijn vaak veel beter dan de huidige. In een kortere tijd opgenomen, met minder microfoons en ook analoog. Alles bij elkaar geeft dit een minder "clean" effect. Klinkt meer live

Daarnaast vraag ik me af of het feit dat je er tegenwoordig goed uit moet zien op een clip niet heel wat muzikaal talent belemmert om door te breken. Vergelijk nou eens Janis Joplin of Billy Holiday met Britney Spears.Om het in termen van investment te zien op wie zou een platenbaas tegenwoordig zijn geld zetten? Uitzonderingen bevestigen gelukkig de regel.

Hallo Siep,

Ik weet dat de MFSL LP van Muddy Waters inderdaad beter klinkt dan op CD,maar ik vindt de Steve Philips LP mooier klinken.

(stem en instrumenten zitten minder 'aan de speakers vast geplakt')

Je hebt gelijk, die CD van Steve Philips is eigenlijk meer een mix van blues(y),folk,country.

(liefhebbers van Notting Hillbilies zullen deze LP ongetwijfeld ook wel waarderen)

Groeten,

Hoi Alco,

Ik heb de Muddy waters maar weer es uit de kast gehaald ,de Gold CD in dit geval.

Ik kan je mening over dat aan de speakers geplakt zijn niet delen.

Als ik mijn favoriete nummer speel, Feels like going home, (alleen stem en gitaar)dan hoor ik Muddy's gitaar links en de stem in het midden soms voor de speakers soms links van het midden ,rechts van het midden ,meer naar achteren (die man kan schijnbaar niet echt stil zitten) en bij de delen met meer power hoor je de stem de ruimte ingaan (aan zwaar geisoleerde hokjes deden ze toen ,gelukkig,nog niet.

T'zelfde met de gitaar de zachte delen blijven links in het geluidsbeeld maar ook hier als ie echt even flink aanzet hoor je de tonen tot aan de studio muur/wand.

En dan nog het mee tikken/stampen van z'n voet de gitaar microfoon pikt dit nog schitterend mooi op en plaatst het links duidelijk lager in het beeld.

Als dit aan de speakers kleven is dan weet ik het niet meer.

Mischien zijn er anderen die eens een beschrijving kunnen geven van wat ze horen als ze dit nummer afspelen.

PS t'is wel erug rustig de laatste tijd.

Geplaatst door Ome Henk:

Ik kan slechts source=ENZO downloaden...   mad.gif

Groetnis, Henk    :D

Hoi Ome Henk,

Ik heb die link uitgeprobeert op mijn werk (daar ook de posting geplaatst) en daar werkt die heel goed. Nou zit ik thuis en daar werkt alleen de Real Player modus. Het zal wel weer iets met @home van doen hebben. mad.gif:o:(

Hoi Ome Henk,

Ik hoop dat ze niet alleen de dikke catalogus hebben gestuurd maar ook de laatste updates.

Schitterend mooi zo'n boekwerk,1 nadeel je begint titels te noteren je doet wat rekenwerk en je begint weer titels te schrappen totdat het wel in het budget past.

(eigen ervaring)

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst door Rick:

Deze lp is voor 15 piek te koop bij het ezelsoortje in Roermond. Toestand, persing e.d. is mij niet bekend maar zag het vandaag in hun lijst staan.

Misschien iets voor sodejuu

groetjes Rick

Ik zal eens gaan kijken ;)