dick jansen Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Vrienden, Overmorgen moet ik op therapeutische basis wederom met vakentie en lief heeft bepaald dat we maar eens 12 dagen naar Mallorca moesten. Nou heb ik daar niet zoveel op tegen maar continu tussen de blote meiden, daar stomp je ook van af (denk ik). Nou las ik in een reisboek dat Chopin enkele maanden op Mallorca is geweest, in een klooster in Valdemossa. Dit nu schijnt een soort museum te zijn geworden en daar wil ik wel eens kijken. Het ligt in de bergen aan de westkust. Mijn vraag is, of iemand van jullie daar is geweest en of dat de moeite waard is om een auto voor te gaan huren en de ongetwijfeld hoge temperaturen te trotseren. Met vriendelijke groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Tuurlijk is dat hoe dan ook de moeite! Alles beter dan blote meiden toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Als je een museum verkiest boven omsingeld te zijn door mooie, blote vrouwen, ...dan ben je echt aan vakantie toe, Dick ! Hoewel 't in een museum ongetwijfeld wel een heel stuk koeler is, dus wat betreft.. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 uhhh dat met die blote meiden waar is dat precies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Hmm, als je helemaal naar Mallorca gaat alleen voor de blote meiden dan heb je therapeutische hulp nodig. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Hmm, als je helemaal naar Mallorca gaat alleen voor de blote meiden dan heb je therapeutische hulp nodig Zit wat in,...aangezien die nu ook in grote getale rondlopen in Nederland (toch nog iets fijns wat dit weer met zich meebrengt ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Blijft staan dat "Chopin of blote meiden" door onze intrigant Dick in de catagorie "Film & Muziek" is gezet. Nou is Chopin alleen muziek. Maar blote meiden is Film (& Muziek). gr, Maarten Ps. Dick, ik weet dat je een nieuwe spiegelreflex hebt aangeschaft. Zou je voor ons wat foto's van de blote meiden kunnen nemen en bij terugkomst posten? PS2. Foto's van Chopin zijn nu onsmakelijk en daarvoor moet je naar Pere Lachaise in Parijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 4 augustus 2003 Author Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door Maarten:Blijft staan dat "Chopin of blote meiden" door onze intrigant Dick in de catagorie "Film & Muziek" is gezet. Nou is Chopin alleen muziek. Maar blote meiden is Film (& Muziek). gr, Maarten Ps. Dick, ik weet dat je een nieuwe spiegelreflex hebt aangeschaft. Zou je voor ons wat foto's van de blote meiden kunnen nemen en bij terugkomst posten? PS2. Foto's van Chopin zijn nu onsmakelijk en daarvoor moet je naar Pere Lachaise in Parijs. Beste Maarten, Intrigant? Ik? Ik weet van de prins geen kwaad En foto's van blote meiden? Lief houdt mij met argusogen in de gaten. Buitendien is een bruin gezicht met blauwgeslagen ogen te veel kleur naar mijn smaak. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 4 augustus 2003 Author Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door cgm:Tuurlijk is dat hoe dan ook de moeite! Alles beter dan blote meiden toch? Beste CGM, Ach, ik ben ook jong geweest..... Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 4 augustus 2003 Author Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door Wijx:uhhh dat met die blote meiden waar is dat precies? Beste Wijx, Heel simpel, opstijgen op Schiphol, naar het zuiden, dan bij Barcelona linksaf, een paar honderd kilometer, dan landen, 8 kilometer naar het zuid-oosten rijden en dan een hotel pal aan de boulevard. Kamernummer weet ik pas woensdagochtend Met groet, P.S.: dit is geen uitnodiging! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door dick jansen: Beste Maarten, Intrigant? Ik? Ik weet van de prins geen kwaad En foto's van blote meiden? Lief houdt mij met argusogen in de gaten. Buitendien is een bruin gezicht met blauwgeslagen ogen te veel kleur naar mijn smaak. Met groet, Ik geloof je (alleen) op je blauwe ogen M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Toch wel erg verhelderend zo'n audio-forum, gaat 't over auto's-bier-blote meiden[in onwillekeurige volgorde]loopt zo'n topic bijna vast Fijne vakantie,welke bestemming het dan ook wordt,schrijf er maar een leuk verslagje over,voorzien van het nodige beeld matriaal,want dat is altijd uiterst leerzaam op dit forum --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 4 augustus 2003 Author Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door Maarten: Ik geloof je (alleen) op je blauwe ogen M. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 4 augustus 2003 Author Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Fijne vakantie,welke bestemming het dan ook wordt,schrijf er maar een leuk verslagje over,altijd uiterst leerzaam op dit forum --Hans. Dag Hans, De bestemming staat in het bericht, wel alert blijven ja.... Als we wat vermeldenswaard beleven en het is niet al te smerig dan schrijf ik wel wat Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 augustus 2003 Report Share Posted 4 augustus 2003 Geplaatst door dick jansen: Dag Hans, De bestemming staat in het bericht, wel alert blijven ja.... Ik doelde meer op de keuze: Bloot versus stoffig museum[plus 35 graden] --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 5 augustus 2003 Report Share Posted 5 augustus 2003 ga er maar vanuit dat chopin niet alleen op mallorca was om muziek te schrijven misschien heeft hij zich daar wel als een beest gedragen tussen al dat moois Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 5 augustus 2003 Report Share Posted 5 augustus 2003 Geplaatst door dick jansen: P.S.: dit is geen uitnodiging! Ik vroeg het nog wel zo aardig Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 5 augustus 2003 Report Share Posted 5 augustus 2003 Geplaatst door telefunken:ga er maar vanuit dat chopin niet alleen op mallorca was om muziek te schrijven misschien heeft hij zich daar wel als een beest gedragen tussen al dat moois Met Georg Sand dan wel te verstaan. -hier in een wat oudere uitvoering- Maar ik denk dat er toen weinig leuks te aan te beleven is geweest voor Chopin. Een groot deel van hun verblijf was met regen overladen. De beste man werd er letterlijk doodziek van. Tja, 1838. Hij hoestte de longen haast uit zijn lijf. TBC. George Sand: "Enfin, onze reis hierheen is in vele opzichten een verschrikkelijk fiasco". Maar...., het componeren ging gewoon door. Nou Dick, hopelijk heb je deze zomer daar beter weer! Het klooster waar Sand en Chopin verbleven Zo zien jullie maar weer, lieve kijkbuisvrienden..., klassieke muziek, 't heeft niks met blote meiden te maken, 't is allemaal verlept, verziekt, verdrietig, stoffig en saai! Bah! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Heb je al gedacht aan een bezoekje aan het Chopin museum MET blote dame? IKKE Of is dat relationeel toch teveel van het goede? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Nou, we zijn er geweest. Een van de eerste dagen een auto gehuurd, nou ja een auto Lief had haar zinnen gezet op een Smart, ze wilde weleens semi-automatisch rijden. Geen idee wat dat inhoudt maar het vergde wel enige oefening merkte ik. In Valldemossa aangekomen eerst maar een fris gedronken op een terras (41 graden is toch vrij warm). Daarna op naar het kartuizerklooster waar Chopin en Sand hun tijd hebben doorgebracht. Een eerbiedwaardig oud gebouw dat nog steeds in restauratie is, omringd door fraaie tuinen met heerlijk geurende bloemen en kruiden, gelegen op een heuvel in een dal van de Sierra Tremontana. Vanwege mijn beroepsdeformatie eerst de bibliotheek bezocht die niet tegenviel, prachtige incunabelen, manuscripten en lederen banden, genieten dus. Daarna de kloostercellen waar de componist en zijn verkering hebben gewerkt en geslapen; veel meer kon waarschijnlijk ook niet, Chopin leed zwaar aan tbc. Heel bijzonder waren de aanwezige partituren van de componist, met opvallend veel doorhalingen en verbeteringen; Mozart deed dat vlotter. En als klapstuk natuurlijk het Pleyel-klavier dat helaas door bureaucratisch oponthoud pas een dag voor Chopins vertrek arriveerde. Meer dan een paar riedeltjes kan hij er dus niet op hebben gespeeld. Ten slotte een klein concert bijgewoond in het theatertje dat bij het complex hoort en natuurlijk in de onvermijdelijke souvenirshop een cd gekocht met ter plekke door Chopin gecomponeerde pianomuziek. Al met al een interessante dag en een rustpunt temidden van de hectische toeristenkermis aan de kust. Thuisgekomen in alle rust de cd beluisterd, de ene polka na de andere mazurka of nocturne, feest dus. Waarbij ik me wel geheel in stijl met dit forum afvroeg hoe het zou klinken als mijn boxen uit Appelscha zouden komen in plaats van uit Kiel, en mijn kabels uit Rotterdam in plaats van uit Amerika Met immer blijde groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Goed dat jullie weer gezond en wel zijn wedergekeerd uit het verre zuiden. Dank ook voor het mooie reis-verslag,al was het verstoken van de blote meiden,interesant was het wel Foto's? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 Was daar ook een economische malaise aan de gang? IKKE Isn't it nice to be back... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 augustus 2003 Report Share Posted 22 augustus 2003 Chopin in een nonnenklooster, wie weet is het wel een bordeel waar hij verpoosde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 augustus 2003 Author Report Share Posted 22 augustus 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Was daar ook een economische malaise aan de gang? IKKE Isn't it nice to be back... Beste Hi-Fifi, Nou, als dat al het geval is heb ik het niet gemerkt. De euro's, en met name de mijne, wisselden razendsnel van eigenaar En het "nice to be back" valt ook een beetje tegen Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 augustus 2003 Author Report Share Posted 22 augustus 2003 Geplaatst door carl:Chopin in een nonnenklooster, wie weet is het wel een bordeel waar hij verpoosde? Beste Carl, Nonnenklooster? Het werd bevolkt door monniken, louter heren dus. Buitendien schrijft de orde voor dat ze de hele dag hun waffel moeten houden, behoudens meen ik een half uurtje in de week. Een erg jolige boel kan het dus niet zijn geweest Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts