Jump to content

LP/CD beurzen...

Alco
 Share

Recommended Posts

Hi folks,

Ik was vanmorgen even in het centrum van Assen. Ik was 't alweer vergeten, maar er was vandaag weer een LP/CD-beurs in de stad.

(althans zo werd 't aangekondigd op deze site)

Tjongejonge, wat (weer) een aanfluiting zeg.

Ik telde 'maar liefst' 3 kraampjes!

Op zich wellicht voldoende als er wat van je gading tussen zit, maar toch....

De eerste kraam verkocht alleen CD's, en op dergelijke beurzen zijn dat voor circa 80% doodgewone CD's die je in elke winkel kunt kopen, en daar dan vaak ook nog goedkoper zijn.

De overige 20% is vaak bedenkelijke bootleg-bagger.

(ok, daar kan heel af en toe eens een leuke uitschieter tussen zitten)

Het tweede kraampje verkocht notabene alleen maar DVD's

Het 3e kraampje verkocht voornamelijk CD's, en 4 dozen met LP's ,waarvan 1 'hard & heavy', 1 met alleen 'reggae' eentje met 'metal' en nog wat oude rock-LP's.

Ook heb ik 't idee dat er tegenwoordig steeds meer CD-singles bij de kraampjes staan.

Op zich is dit voor mij persoonlijk niet zo dramatisch, maar toch...

Met name voor vinyl-junkies geen prettige ontwikkeling, als dit een trent gaat worden tenminste...

Hebben meer mensen deze ervaringen met LP/CD beurzen de laatste tijd, of was deze mini-beurs in Assen, toevallig net even een uitzondering ?

Groeten,

Alco

Ja, dat klopt ook wel wat je daar verteld. Echter, je moet er eigenlijk op letten wie de beurs organiseert. Helaas staat dat niet in de agenda vermeld. Toen ik hier enkele malen de beursagenda geplaatst heb, heb ik telkens uitgesplits wie welke beurs organiseert. Dan kun je beter uitzoeken welke beurs een bezoek waard is. Er zijn nu eenmaal enkele organisatoren die het "er maar bij doen" en zoiets ook een beurs noemen eek.gif:o

Zo zijn de beurzen van Dynamite behoorlijk wisselvallig qua kwaliteit. Sonopromotion zit hoofdzakelijk in Limburg en die zijn best redelijk. Rezi heeft een goeie collectie en de beste en grootste beurzen worden door ARC georganiseerd. De rest wordt door eoa plaatselijk commit

ik was 26 juli toevallig in de vakantie in lelystad daar was ook een platen beurs georganiseerd door rezi daar stonden ook niet veel tentjes met elpees 1 goeie tent [wel duur] heb ik ook nog wat gekocht de rest wat dozen met elpees waar je zelf in zoeken moet.

al met al viel deze beurs ook tegen

Nee hoor dit is de laatste jaren eerder regel dan uitzondering :(confused.gif

Hebben meer mensen deze ervaringen met LP/CD beurzen de laatste tijd, of was deze mini-beurs in Assen, toevallig net even een uitzondering ?

Wat mij ook opvalt is dat er veel (nieuwe) Cd,s en DVd,s worden aangeboden.

Ik als Jazz en Fusion liefhebber knapt hier echt op af. :(confused.gif

Ik kan mij nog herinneren(15/20 jaar geleden) Dat ik in Amsterdan en andere steden met tassen vol mooi vinyl thuis kwam.

Met name voor vinyl-junkies geen prettige ontwikkeling, als dit een trent gaat worden tenminste...

Dit is geen trend maar een definitieve ontwikkeling(De kachel kan van vinyl alleen niet meer roken)

De eerste kraam verkocht alleen CD's, en op dergelijke beurzen zijn dat voor circa 80% doodgewone CD's die je in elke winkel kunt kopen, en daar dan vaak ook nog goedkoper zijn.

De overige 20% is vaak bedenkelijke bootleg-bagger.

(ok, daar kan heel af en toe eens een leuke uitschieter tussen zitten)

Inderdaad echt bagger en zooi wat je aantreft ,dertien in een dozijn Lp,s van BZN, Andre Hazes, Nana Mouskouri en meer van dit spul ,om nog maar te zwijgen over de bakken die uitpuilen van varzamel Lp,s zoals ,alle 13 goed, Getv... :(

Nee dit gaat niet de goede kant op.

confused.gif

BTW : Hopelijk staan de dozen niet op de grond, je weet wel waarom.

:D