boy2 Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Hallo medeforummers. Al een flink tijdje lees ik mee op dit forum, en zo nu en dan post ik zelf iets, of reageer ik op anderen. Niet alleen levert me dit nuttige informatie op, ik heb ook het gevoel samen met anderen dieper in te gaan op materie die me erg waardevol is, namelijk muziek en audio-apparatuur. De laatste tijd lijkt het echter of dat gevoel niet altijd meer even sterk bij me aanwezig is. Ik heb eens nagedacht, en volgens mij weet ik hoe het zit. Het heeft met breedte en diepte te maken. Wanneer ik met mensen over audio en muziek praat die zich van heel korte, steekwoordachtige zinnen bedienen, en die vrij snel overgaan op meer aardse kanten als geld, dan vind ik het niet zo leuk. Wanneer mensen echter met nuances, details en gevoelens komen, dan wel. Nou wil ik natuurlijk niet de pretentie hebben om regeltjes op te gaan stellen waaraan deelnemers van dit forum zich moeten houden bij het posten. Sterker nog, al wilde ik dat wel, dan zouden jullie terecht opmerken dat dat niet aan mij is. Wel wil ik jullie laten weten wat het forum leuk danwel juist niet leuk maakt, voor mij. Puur informatief, en benieuwd naar reacties. Okee, daar ga ik dan hoor. Wat maakt een post voor mij leuk: - Begint met een begroeting - Beschrijft iets van de situatie en achtergrond van de feitelijke post - Is meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 hey boy ( dat is al een begroeting) ik ben het in sommige dingen wel met je eens maar soms heb ik ook het idee om gewoon even kort wat te vragen over een product dat ik gevonden heb op het internet ofzo. Als iemand dan vraagt voor meer info over mijn audio gebeurte kan het altijd nog een interresant 'gesprek' worden. groeten stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Hoi Boy Ik ben het deels wel met je eens, dat sommigen op dit forum af en toe erg kort door de bocht en wat ongenuanceerd reageren op bepaalde vragen! Toch vind ik hier de sfeer en omgang met elkaar over het algemeen zeer goed te noemen! Helaas zijn "aardse zaken" zoals geld soms onvermijdelijk, want het is wel leuk om gezellig, diepgaand en persoonlijk met elkaar over high-end (apparatuur) te praten, maar zodra het tijd wordt om af te rekenen in "het restaurant aan de bar" , kun je wel eens keihard met beide benen op de grond komen te staan! Zeker als iemand een bepaald budget ter beschikking heeft is het dus zinvol om hier rekening mee te houden! Niettemin geef je een paar goede argumenten, die wellicht voor de nieuwkomers zinvol zijn om eens goed door te lezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Goede middag Boy Er wordt vreselijk veel geouwehoerd op deze site. Misschien wel de helft van alle postings. Maar dat heeft zeker zijn charme. Wat volzinnen betreft; dit is internet en dat lijkt het tegen over gestelde van ABN. Als ik ergens moeite mee heb is het wel het gemiereneuk over de taal. Ik ben woord blind en heb regelmatig speling op mijn spelling. En ik vindt dat dat niet mag boeien. 't gaat tenslotte om inhoud. (dit was even een persoonlijke noot) Ik ben bang dat het schrijven van achtergrond informatie bij postings toch wel wat veel gevraagt is. Als het gaat om een luister ervaring is het niet genoeg om alleen maar de komponenten, plaat/cd op te noemen. Dan zou je een paar A4tjes nodig hebben om alleen al de feiten op tafel te krijgen. Daar heeft niemand zin in (denk ik) En dus blijft 't bij hele korte gevoels uitingen. Ik wil nog wat aan je lijstje toevoegen. Ik vindt 't jammer dat mensen zo snel op hun pik getrapt worden. Zeker omdat een ieder weet dat korte berichtjes op meerdere manieren te lezen zijn. Simon signing off ........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 is dit een forem over mensen of over audio? niet iedereen heeft veel ervaring met audio dus raadplegen ze dit forem om andwoord te krijgen over een onderwerp waar ze meschien zelf geen verstand van hebben, dus korte en lange vragen wat maakt het uit, raymond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Ach heren, zolang het allemaal leesbaar is en de zaakjes niet onbeschoft op het scherm verschijnen ben ik al tevreden. In het begin was ik ook iemand die hele opstellen schreef over een onderwerp. Op den duur gaat dat er een beetje af, mede doordat je vele gasten al beter kent of nog beter, ontmoet hebt. Hierdoor krijgen postings al snel een familiair karakter en dat vind ik prettig. Dat er dan geregelt ge-OH-t wordt, maakt het alleen maar leuk. Ik zit echt niet te wachten op alleen maar serieuze postings. Dat zou de dood van het forum betekenen, omdat de emotie dan eruit is. Smilies helpen daarom ook om het e.e.a. duidelijk te maken of om het een beetje te ontkrachten. Ik klets ook liever aan de tap met iemand, dan in een sjiek restaurant. Ik voel me aan de bar gewoon happier, ongedwongen. En de ophef over de aanhef vind ik al helemaal niet nodig. Meestal heb je gauw genoeg in de gaten wie of waarop gereageerd wordt. en als er twijfels zouden kunnen ontstaan is er nog altijd de mogelijkheid om te quoten, dan weet je precies wie het aangaat. Ik hoop dat je je mee kan vinden, want ik denk niet dat ik snel op een andere stijl zal overgaan. P.S.: I always sign of with my sign Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Geplaatst door sodejuu:P.S.: I always sign of with my sign Me too! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Geplaatst door Audiopaul: Me too! Geeft net dat persoonlijke tintje he, de groeten standaard in de signature zetten. Ga ik ook doen, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Wat is dat Op de stoel...kom op... en zeg nu: "Henk, ik ben een ...... "! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Wat is dat Wat heeft dat er nu mee te maken. Dat is een Digital Audio Tape. Het systeem wordt alleen nog maar in de studiotechniek toegepast en heeft met dit onderwerp niks te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Nou sorry hoor... Wat heb jij lange tenen zeg Ja hoor, het is weer zover! Komt er weer eens een serieuze topic en gelijk zitten de forumkoningen mekaar weer in de haren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Niet zo denigrerend Audiopaul... Dat niveau zijn wij al ontstegen. Je mag ons nu met forumbeheerser aanspreken "Denigrerend"? "niveau ontstegen"? Volgens mij is bij jou de kolder in de kop gestegen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Niet zo denigrerend Audiopaul... Dat niveau zijn wij al ontstegen. Je mag ons nu met forumbeheerser aanspreken Graag een diepe buiging voor de enige Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Audiopaul: Graag een diepe buiging voor de enige Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Hahaha. Het heeft je wat moeite gekost, maar toch... VAN HARTE !!! 't Was g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Audiopaul: 't Was g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk:Een beetje gefrustreerd Sodejuu Het is dat je het v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Hifi.nl... wat is dat Moet jij net vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Geplaatst door Ome Henk: Ach ja, het schiet me n Link to comment Share on other sites More sharing options...
boy2 Posted 20 januari 2003 Author Report Share Posted 20 januari 2003 Hm.. ik voel de aandrang om deze post van 8 maanden geleden weer eens omhoog te halen in de lijst.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 goeiemorgen dan maar mooie tijd om dat te doen dan zal ik even mijn mening vertellen ik ben zelf iemand die een hekel heeft aan lange verhalen dus meer dan 1 alinea zal je van mij niet veel zien wat ik in 1 zin kan zeggen schrijf ik niet een heel verhaal over(right to the point you know) en des al niet te plus ik ben nu eenmaal iemand die graag ouwehoerd (thats all in the line off duty) en over geld kan ik maar 1 ding zeggen geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld (en toch wou ik dat ik er wat meer van had) de groeten uit audiotown demon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Minder leuk: in een verkeerde rubriek posten Nog minder leuk: teveel smilies gebruiken Ook niet leuk: Hele lappen tekst quoten en maar op 1% daarvan een relevante reactie geven. Ik groet alleen bij een directe reactie op een andere post (bv met een quote of antwoord op een directe vraag). Dit om vericale ruimte te besparen. just my 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Hee die Boy, ouwe reus, hoe is het nu ? De manier van recenseren die jij omschrijft kan ik me wel bij aansluiten. Als ik een recensie schrijf -en dat is niet zo vaak- dan vermeld ik er altijd bij: * de gebruikte apparatuur; * de vorm, afmetingen en akoestische eigenschappen van de kamer; * de gebruikte muziek. Vervolgens probeer ik dan in te gaan op de diverse aspecten van de weergave van het ter test aangeboden apparaatje. Een aanhef en afsluiter vind ik niet meer dan normaal, maar alleen in de allereerste posting van een thread. Daarna kunnen dit soort beleefdheden wel weer achterwege blijven vind ik. Het blijft tenslotte Internet he ? Zo een beetje eens ? Groeten, Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Ik heb dit topic eens doorgelezen. Het is weer een verhaal van wat we niet bedoelen. Ik mis het positieve. Iedereen zit elkaar meteen in de haren !!!! Waar is dat toch voor. Humor is leuk. Maar is dit gekat humor?? Rare jongens die forumheersers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 kapperschool? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts