MJ_OK Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Een collega van mij heeft laatst een stapeltje van deze cd's binnen gekregen. Je kunt ze gewoon afspelen, maar je kunt er ook doorheen kijken. Wat is de gedachte achter deze plaatjes? Zouden deze plaatjes beter zijn dan de normale cd's? MvrGR MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 er dooheen kijken lukt bij die van mij niet heb ook enkele cd's (goudkleurig) van (Sounds) uit Deutsland, de meeste klinken heel goed en ik heb er eentje die is minder van sound. Zover ik weet en gehoord heb zijn de meeste van Sounds van vrij goeie kwaliteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 leuk,doet me weer even denken aan " school's out". was ook een geel/goud kleurig album waar je doorheen kijken kon. ik was toen erg verrast om het te zien,was voor mij toen nieuw. goude cd's ken ik alleen van de gold serie,en daar kan ik niet doorheen kijken. dus,als ik het goed begrijp,transparant? -- Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Doorschijnende cd's ken ik niet, wel heb ik es een keer iemand gesproken die met een groene stift een groene rand buitenaan de cd maakte , volgens hem klonk dit beter. Iemand hier wel eens van gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Ja, maakt enig verschil. Geluid word schoner, helderder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 mm kzal het eens proberen, heb je hier misschien ook een verklaring voor??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door Arnie:mm kzal het eens proberen, heb je hier misschien ook een verklaring voor??? De beste kleur hiervoor schijnt een groene Staedtler Lumocolor 313 te zijn; er zou in Delft een of andere Hok Lioe Han zijn geweest die hier onderzoek naar heeft gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door richard 1:De beste kleur hiervoor schijnt een groene Staedtler Lumocolor 313 te zijn; er zou in Delft een of andere Hok Lioe Han zijn geweest die hier onderzoek naar heeft gedaan. Het nummer van de stift doet er niet toe, wel dat het een Staedtler Lumocolor in de kleur groen moet zijn. Het nummer erachter geeft nl de vorm van de stiftpunt aan en de mijne hebben nr 357 De verklaring erachter is dat de groene rand voorkomt dat er strooilicht ontstaat die door de laser opgepakt zou worden. Iig zou het strooilicht aanzienlijk vermindert worden. Minder strooilicht betekend minder foutcorrectie en dat betekend een betere weergave. Om eerlijk te zijn vind ik de verklaring wat ver gezocht. Feit is wel dat het een duidelijk hoorbare verbetering geeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu: Het nummer van de stift doet er niet toe, wel dat het een Staedtler Lumocolor in de kleur groen moet zijn. Het nummer erachter geeft nl de vorm van de stiftpunt aan en de mijne hebben nr 357 De verklaring erachter is dat de groene rand voorkomt dat er strooilicht ontstaat die door de laser opgepakt zou worden. Iig zou het strooilicht aanzienlijk vermindert worden. Minder strooilicht betekend minder foutcorrectie en dat betekend een betere weergave. Om eerlijk te zijn vind ik de verklaring wat ver gezocht. Feit is wel dat het een duidelijk hoorbare verbetering geeft Yep dit nummer gebruik ik ook het geeft wel een stukje meer rust in het totaal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 13 maart 2003 Report Share Posted 13 maart 2003 Geplaatst door Arnie:Doorschijnende cd's ken ik niet, wel heb ik es een keer iemand gesproken die met een groene stift een groene rand buitenaan de cd maakte , volgens hem klonk dit beter. Iemand hier wel eens van gehoord Hallo Arnie , als je deze stift nodig hebt ??? , je kunt ze zover ik weet normaal niet per stuk kopen. De groothandel die ik heb kon ze alleen per doos bestellen omdat er geen vraag naar was. Ik heb er zelf nog een 8-tal over dus je mag er gerust een paar tegen kostprijs overnemen als je ze niet los kunt vinden. Stuur maar een berichtje als het zou zijn ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Geplaatst door John:...je kunt ze zover ik weet normaal niet per stuk kopen. De groothandel die ik heb kon ze alleen per doos bestellen omdat er geen vraag naar was... Je moet ze toch ook niet bij een groothandel bestellen? Bij een beetje kantoorboekhandel kun je ze wel per stuk kopen. Weet ik alleen niet of het met punt 313 of 357 is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 de groene stift is op Haj-Faj al eens besproken met een errug lang topic. daaruit ontsprong de spinoff om je cd's aan de bovenkant mat-zwart te schilderen . als eea zo zou zijn,waarom springt de industrie er dan niet in,want laten we wel wezen,het is een prima verkoop argument dat opgepikt kan worden door de gehele audio wereld......toch? -- Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:de groene stift is op Haj-Faj al eens besproken met een errug lang topic. -- Hans Beste Hans, Dat mag geen beletsel zijn om het hier over te doen. Ken je het gezegde: "Alles is al eens gezegd en geschreven."? Gelukkig trekt niemand zich daar iets van aan Dat groene-stiftengedoe valt bij mij in categorie Densen-cd, rubber randen rond de cd, houten blokjes onder de snoeren, kristallen op de luidsprekerkasten, cd's gewassen in door Jomanda ingestraalde watertjes en wat dies meer zij. Voor mij geldt: alles proberen zolang het financieel binnen de perken blijft en de familie niet tot de bedelstaf vervalt dankzij de spokenjagerij van pa En of het helpt? Natuurlijk helpt het. Als er maar in gelooft. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 klopt! maaruuh,ik wilde hiermede enkel aangeven dat er docu bestaat over het gegeven. niemand,en zeer zeker ik niet,zal zeggen dat iets niet in herhaling vallen mag schoot me zomaar te binnen,thats all. met groet,Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Geplaatst door dick jansen: Dat groene-stiftengedoe valt bij mij in categorie Densen-cd, rubber randen rond de cd, houten blokjes onder de snoeren, kristallen op de luidsprekerkasten, cd's gewassen in door Jomanda ingestraalde watertjes en wat dies meer zij. Voor mij geldt: alles proberen zolang het financieel binnen de perken blijft en de familie niet tot de bedelstaf vervalt dankzij de spokenjagerij van pa En of het helpt? Natuurlijk helpt het. Als er maar in gelooft. Met groet, Beste Dick , mijn groene stift heb ik laten instralen in Lourdes de man die naast mij zat in zijn rolstoel kon na het instralen nog niet lopen maar had na instraling nieuwe banden erop moraal van dit verhaal ? soms werken dingen wel terwijl je niet direct zou denken dat ze werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ja, maakt enig verschil. Geluid word schoner, helderder. Maar je CD's worden er niet transparant van? He hallo, de vraag ging toch over doorschijnende CD's? Niet over artistiek beschilderde CD's. Ben die doorschijnende nog niet tegengekomen. Hoe wel sommige CDR's zijn enigszins doorschijnend EN groen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Ben die doorschijnende nog niet tegengekomen. Hoe wel sommige CDR's zijn enigszins doorschijnend EN groen Ik heb een CD van 't bekende Mobile Fidelity Sound Lab label: Muddy Waters - 'Folk singer'. Da's ook zo'n 'gouden' CD en daar kun je inderdaad ook dwars doorheen kijken. Je ziet van achteren zo de print aan de voorkant in spiegelbeeld. btw, ik kocht laatst een doosje CDR's van MMore, omdat dat nog 1 van de weinigen waren met de oude zwarte treetjes, i.p.v. die transparante, en eenmaal thuis gekomen, bleek dat ook de CDR's zelf helemaal glanzend zwart waren! was effe wennen, vreemd gezicht! Zelfs na iets branden kun je niet zien dat er al iets op staat. (wat je bij een gewone CDR wel kunt zien. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 kzal es in de boekhandel kijken naar een groene Staedtler Lumocolor, als ik ze niet vinden kan dan hoor je het wel John..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Geplaatst door Pjotr:He hallo, de vraag ging toch over doorschijnende CD's? Niet over artistiek beschilderde CD's. Sorry Pjotr nog eentje over de groene cd's.... moet je gewoon de hele cd (leeskant) groen kalken of alleen de buitenste rand??? heb trouwens al staedtler gevonden, handig zo'n bouwtechnisch tekenaar als broer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Hoi Arnie, Heb die zwarte CD's ook eens geprobeerd. Het waren "Black professional" van DataTrack, een Duits merk. Mijn brander brandt ze wel goed en speelt ze ook goed af maar mijn CD speler gaat soms skippen. Alle andere CDR's speelt ie wel goed af. Heb mij door de wizzkid op mijn werk laten uitleggen dat ze speciaal bedoeld zijn voor de Playstation, die lust alleen die speciale zwarte CD's. Tenzij je hem voor 15EU mod. Zie ook deze thread: http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=1&t=001718 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Om ff offtopic te blijven, ik geloofde er ook niet in totdat ik een demonstratie van de werking kreeg (vam Sodejuu). Overigens is het ook znoet zo dat er een wereld van verschil is. Natuurlijk is het "tussen de oren effect" niet helemaal uit te sluiten. Hier wat oude links http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=3&t=000040 http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...f=3&t=000065&p= Mijn CDs zijn overigens niet groen (heb er wel 1 dubbel waar ik het nog eens mee wil uittesten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Die groene stift mag ook zwart zijn, het buitenste randje eerst opschuren met zeer fijn schuurpapier vergroot het effekt. Je krijgt zo minder spiegeling binnen het cd oppervlak en de laser hoeft daardoor minder leesfouten te corrigeren. Dit is tenminste nog iets verklaarbaars Het geeft meer power, gemak en lucht en het effekt is blijvend. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Geplaatst door Arnie: Sorry Pjotr nog eentje over de groene cd's.... moet je gewoon de hele cd (leeskant) groen kalken of alleen de buitenste rand??? heb trouwens al staedtler gevonden, handig zo'n bouwtechnisch tekenaar als broer Die CD-R's van mij zijn groen gespoten van de fabriek uit. Maar het randje zijn ze vergeten Ik moet zeggen dat de blauwe het beter doen in de auto dan de groene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 maart 2003 Report Share Posted 15 maart 2003 Ik heb gewoon pikzwarte cd's vanaf de cdr fabriek Scheelt weer kleuren. Een randje onder 45graden slijpen werkt nog iets beter dan zwart kalken. Alleen het wil ook wel eens mis gaan, en dan ligt je cd in 1000 stukjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door JSA:Ik heb gewoon pikzwarte cd's vanaf de cdr fabriek Scheelt weer kleuren. Een randje onder 45graden slijpen werkt nog iets beter dan zwart kalken. Alleen het wil ook wel eens mis gaan, en dan ligt je cd in 1000 stukjes Waar blijven de 1000 stukjes ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts