[[Game]] Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 OK, List je 3 favoriete cd's. (onder voorbehoud en op dit moment... ) >> minder dan 3 mag. Meer mag niet. hoezo? gewoon. ik begin Jean-Luc Ponty - "enigmatic ocean" Een van de beste fusion's cd ooit. Met Allan Holdsworth. superieure atmosphere. Bill Bruford- "one of a kind" Ook met allan holsworth. Beetje psychedelisch. Perfect uitgevoerde fusion. Shawn Lane/Jonas Hellborg/Jeff Sipe- "temporal analogues of paradise" De meest geskilde muziekanten die je ooit zult tegenkomen. Shawn lane is geniaal. Uit de jaren 90 - skandinavie (zowieso een hele artistieke regio) Note: Ik heb ook veel meer favorieten, maar het is leuk als je het beperkt tot maximaal 3. (nee Ome Henk, maximaal 1 keer een list posten... ) [[game]] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onno 1234 Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Dilemma's! poging dan maar. (kijken of iemand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Dit zijn mijn favoriete platen (selectief) MILES DAVIS ,aura, 1989 (CBS463351-2) SYNERGY ,cords, 1978 (Passport PBCD6000) GARY THOMAS ,by any means necessary, 1989 (JMT834432-2CD) Afbeelding van cover is hier anders dan bij mijn CD (Deze hier is een ,gekuiste, heruitgave) BTW: Die platen van Bill Bruford daar moet je de volgende persingen van hebben op Cd(EGCD 40 AAD) op LP (Polydor EG 2302 091) en van die Jean Luc Ponty moet je deze hebben (Atlantic 19110-2 CD) Dit even ter info. Voor Paul , de Cd van Marcus Miller daar zijn twee uitvoeringen van ,maar je moet deze hebben. (FDM 36560-2CD)Verschenen bij Dreyfus Jazz ISRC FR - 14 F. Voor Duck Twacy Die Cd van Pink Floyd ,wish you where here, daar moet je eigenlijk als liefhebber deze persingen van hebben. Op Cd (CK 33453 usa) en op Europees deze versie (CDP 7 46035 2)de 1986 release geen barcode op hoesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Mijn "dierbaarste" albums komen natuurlijk uit mijn "pubertijd" (hoewel volgens sommige ik daar nooit ben uitgekomen). Weinig verrassend waarschijnlijk 1. The Eagles - Desperado (voornamelijk de theme song eigenlijk) 2. Pink Floyd - Wish you were here 3. Genesis - A trick of the tail Nummer 3 zou ik liefst een wisseltrofee van maken, afhankelijk van de "mood", die plaat van Roberta Flack, of die van 10CC of van Zappa, the Doors, Laurie Anderson, Neil Young etc. etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Oefff, leuk maar ook lastig...uhmm, 's effe denken hoor (komen meerdere voor in aanmerking ) ok, komt ie: 1. Stevie Ray Vaughan - "Texas flood" 2. Cowboy Junkies - 'The caution horses' 3. Fred Eaglesmith - 'Falling stars and broken hearts' Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door qwert:Voor Paul , de Cd van Marcus Miller daar zijn twee uitvoeringen van ,maar je moet deze hebben. (FDM 36560-2CD)Verschenen bij Dreyfus Jazz ISRC FR - 14 F. Klopt als een bus, maar ik heb 'm dan ook al een hele tijd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifier Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Laat ik het ook eens proberen. Pin me niet op vast. Er verandert nog wel eens wat. Volgende week ziet de lijst er vast h Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Merlin - Bard Of The Unseen - Kayak The Number Of The Beast - Iron Maiden Magnification - Yes Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Tja,een nieuw topic...., met de welbekende vraag Of deze vraag ook daadwerkelijk te beantwoorden is..... Beter was geweest, De 3 albums die de meeste indruk op je gemaakt hebben.. Want een ieder heeft wel een top3,en een ieder heeft een top3 die met het uur wel kan veranderen. Laat ik dus geen zeikert zijn,en een top3 posten van albums/gebeurtenissen,die op mij het meeste indruk gemaakt hebben. Ik denk nl zo de essentie van de vraag het beste te kunnen benaderen. In deze volgorde dan maar: Toen ik als broekie [15]deze film zag gingen mijn ogen voorgoed open,en werd ik met een stevige klap op het pad van deze hobby gezet Goed uitgerekend jongens Ook dit album heeft veel bij mij los gemaakt toen hij uitkwam. En tot slot; Deze,en vele anderen die volgde,hebben mijn muziek keuze mede bepaald. Nu is het zo dat ik,net als velen met mij,wel een --tig tal top3's kunnen samenstellen om de moeilijkheid van deze vraag te onderstrepen,maar ik hou het op de albums die het meeste voor mij betekend hebben en mij het pad gewezen hebben. Hou hierbij goed in gedachte dat de tijden wel even anders waren dat heden,en dat de jeugd driftig op zoek was naar een lijntje voor houwvast. Wie weet welke albums ik nu kiezen zou als ik werderom deze leeftijd zou kunnen bezitten... Affijn,tot zover mijn bedrage aan dit[onmogelijke]topic --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Alle drie ex equo op Nr 1. Olivier Messiaen: Quatuor pour la fin du temps; Beths, Pieterson, de Leeuw, Bylsma Nine Inch Nails: Broken Astor Piazzolla: The rough dancer ... P.S. Een vriendelijk verzoek aan allen die alleen maar een hoesafbeelding plaatsen. Zouden jullie de betreffende opnames ook tekstmatig kunnen weergeven. Niet iedereen kan ze namelijk zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door Seed7: P.S. Een vriendelijk verzoek aan allen die alleen maar een hoesafbeelding plaatsen. Zouden jullie de betreffende opnames ook tekstmatig kunnen weergeven. Niet iedereen kan ze namelijk zien. Welke zijn niet duidelijk? --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:Welke zijn niet duidelijk? Geen van allen Hans. Jij interpreteert mijn opmerking daar waar deze letterlijk bedoeld is. Niet iedereen kan de plaatjes zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Nooit bij stil gestaan dat er iemand niet in de gelegenheid zou zijn om plaatjes te kunnen zien...... Als komplete leek op pc gebied ontgaat mij hiervan de reden,maar dat zal ik tzt wel vernemen. De bijbehorende tekst bij mijn posting moet dus derhalve zijn: Woodstock....en dan de orginele wel te verstaan. Dark side of the moon..... Crime of the century van Supertramp. De rest van het verhaal zal duidelijk blijken.. --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door Seed7: Geen van allen Hans. Jij interpreteert mijn opmerking daar waar deze letterlijk bedoeld is. Niet iedereen kan de plaatjes zien. Geef eens een voorbeeld van browsers (of OS-en) waarmee dit niet kan? Wellicht kan Hear er iets mee doen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Favoriete CD's valt wat tegen maar dit mag ook wel denk ik. Wild Child Butler - Wild Child Butler. Direct to disc lp. Helaas/gelukkig moest kant2 2 maal worden gesneden. Helaas omdat de uitvoering toch net ietsje beter was. Gelukkig omdat we s'avonds de laquer van take 1 hebben gedraaid. En iedereen maar wachten om het nokia geluidje wat er niet op mocht Muddy Waters Folksinger OP MFSL Anadisc200 Tijdloos,en de MFSL uitvoering omdat dit de eerste Mofi was in een nieuwe poging om kwaliteits vinyl op de markt te zetten. Helaas duurde het niet zolang. Al meer dan 10jaar een lp die regelmatig gedraaid wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Tweede gedeelte van mijn 3 favorieten platen. (selectief) TOM COSTER ,ivory expedition, 1983 (Fantasy FCD-617-9623)1988 released op Cd. (re)released 1998 (Fantasy FCD 24749-2CD) AL DIMEOLA PROJECT ,soaring through a draem, 1985 (Manhattan CDP7 46337 2)released in 1988 op Cd. MARK VARNEY PROJECT ,thruth in shredding, 1990 (Legato 1004-B CD)released 1990 Later zal ik deze Cd,s opzetten ,en ze ook bespreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 Als ik Hans zijn insteek kies (dus de platen/cd's) benoem die de meeste impact hebben gehad op mijn muzikale- en hifi-"ontwikkeling" dan kom ik tot het volgende rijtje: 1. Dio: Holy Diver: Tot een jaartje of 12 kon muziek mij niet zo boeien. De muziek van de radio was vaak saai. Dan moest je achter The Police aanlopen en dan achter Doe Maar ... Totdat ik een cassette-bandje kreeg met aan de ene kant dus Holydiver van Dio en Piece of Mind van Iron Maiden op de andere kant. Dat was andere koek. Vooral Holy Diver vond ik briljant. 2. Mike Oldfield: The Songs of Distant Earth: Van een oud memo-recordertje, via een (stereo!) cassetterecorder van Yoko (!) later aangevuld met een platenspeler met losse boxen, via een Philips 3 in 1 joekel naar een JVC-toren met Magnat luidsprekers. Toen hoorde ik bij mijn zwager deze cd op een JVC-cd-speler, Harman Kardon AV-versterker en Linn Keilidh … De toon was gezet. De installatie moest beter. 3. Gustav Mahler: Symphony no. 2 (Resurrection) uitvoering onbekend: {dus ook afbeelding onbekend } Mijn eerste kennismaking met echt mooie klassieke muziek. Na een brainwash thuis van operettes had ik het idee dat alle klassieke muziek bestond uit (redelijk) mooie muziek aangevuld met gegil en gejodel. Dan dit … Wauw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 augustus 2003 Author Report Share Posted 21 augustus 2003 je speelt vals qwert "soaring trough a dream" Dat is een titel die me aandacht trekt. Zeker omdat ie van al di meola is. Kun je kort uit de doeken doen wat voor een cd dat is?? dankjewel game Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 Geplaatst door [[Game]]: je speelt vals qwert "soaring trough a dream" Dat is een titel die me aandacht trekt. Zeker omdat ie van al di meola is. Kun je kort uit de doeken doen wat voor een cd dat is?? dankjewel game Zal mijn best doen. New recordings , New band ,New label .Met deze ingredienten ging hij halvarwege de jaren ,80 een nieuwe muzikale weg in. Zoals je mischien weet heeft hij in de periode 1976/1983 hoofdzakelijk stevige (gitaar)jazzrock gemaakt voor CBS Records. Met zijn nieuwe band Al Dimeola Project laat hij zich vooral van zijn ,technische, kant horen ,maar het geheel klinkt zo mooi sfeervol dat deze plaat mij tot de dag van vandaag kippevel bezorgd. Zeer fraaie zang gecombineerd met subtiel gespeelde Synclavier digital guitar maakt dit tot een spannend luister avontuur.Holdsworth doet het niet beter!! Hier dan de bezetting: Al Dimeola: Guitars, Synclavier Digital Guitar. Airto Moreira: Percussion,Vocals. Danny Gottlieb: Drums. Phil Markowitz: Synthesizers, Piano. Chip Jackson: Bass, Acoustic Bass. BTW : Deze Cd is al jaren Deleted, out of print. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 augustus 2003 Author Report Share Posted 21 augustus 2003 Geplaatst door qwert: Holdsworth doet het niet beter!! Hier dan de bezetting: Al Dimeola: Guitars, Synclavier Digital Guitar. Airto Moreira: Percussion,Vocals. Danny Gottlieb: Drums. Phil Markowitz: Synthesizers, Piano. Chip Jackson: Bass, Acoustic Bass. BTW : Deze Cd is al jaren Deleted, out of print. Dat belooft veel goeds. Alleen holdsworth blijft van een andere catagorie dan meola (sorry ). Holdsworth heeft dingen gedaan... Wist je dat de solo op fred (lifetime) de snelste solo is sie er is. (officieel) game Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 21 augustus 2003 Report Share Posted 21 augustus 2003 Geplaatst door [[Game]]: Dat belooft veel goeds. Alleen holdsworth blijft van een andere catagorie dan meola (sorry ). Holdsworth heeft dingen gedaan... Wist je dat de solo op fred (lifetime) de snelste solo is sie er is. (officieel) game En inderdaad zijn ,zijn solo,s hier, ,sneller dan op zijn soloplaten. Dan kun je ook eens naar deze ultieme bassfreak plaat luisteren. STUART HAMM ,radio free albemuth, 1988 Echte bassfusion plaat ,met Alan Holdsworth ,Joe Satriani,ea.Een Must!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts