Jump to content

Je 3 beste cd's

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door [[Game]]:

Cool qwert ik zal zeker die laatste cd die je noemde proberen te beluisteren. Evenals die meola, hoe ik er dan ook aan moet komen       :)

Dankjewel

En nu mogen er weer mensen een lijstje posten      :D

Dan zal ik maar weer eens posten.(deel drie van mijn 3 favorieten.)

Mijn favoriete gitarist is zonder twijfel Scott Henderson.

Dit zijn mijn 3 favoriete platen van hem.

SCOTT HENDERSON ,Dr Hee, 1987(Passport PJCD88030)

drhee2.jpg

SCOTT HENDERSON ,tribal tech, 1991(Relativity 88361-1049-2)

tribal2.jpg

En dan deze innovatieve fusion plaat!! De waarschuwing op de cover zegt genoeg. WARNING Explicit melodies,suggestive harmony, graphic rhythms.

SCOTT HENDERSON ,illicit, 1992 (Blue Moon R27 9180 2)

illicit2.jpg

Gitaarfusion alleen voor de getrainde oren!!

BTW: voor [[Game]]nog even deze info. De Lp van Stuart Hamm ,radio free albemuth, daar moet je deze persing van hebben(Lp Relativity 88561-8209-1) op Cd moet je deze hebben(Cd Relativity 88561-8209-2)

Die Al Dimeola deze Cd is al twee keer (her)uitgebracht in 1988 op Manhattan en in 1998 op Blue Note (waar Manhattan ook deel van uit maakt) Maar allebij de persingen zijn

Deleted, out of print Maar ik heb contakten in de States ,eens informeren of ze ergens nog een kunnen uithalen.(Fusion Cd,s vervallen vrij snel. Dit heb ik maar al te vaak ondervonden met aankoop)

confused.gif

He qwert, thanks voor de info. Ik begin te vermoeden dat jij een hele grote cd-collectie hebt. :D

In het fusion genre zitten denk ik de meest vaardige muziekanten (op klassiek na).

Welke drummer kan jij aanbevelen als je echt onmogelijke dingen wil horen?

(Cobham is de 'ergste' die ik ken, maar er is vast een overtreffende trap... )

groeten game

cool.gif

Geplaatst door [[Game]]:

In het fusion genre zitten denk ik de meest vaardige muziekanten (op klassiek na).

Welke drummer kan jij aanbevelen als je echt onmogelijke dingen wil horen?

Waarom denkt je dat klassieke muziekanten beter zijn? Niet dat ze slecht zijn of zo ;), maar er zijn ook vast wel drummers in de fusion-wereld heel erg goed (maar daar ben ik niet in thuis, dus dat zal jij beter weten dan ik). En er zijn volgens mij toch ook in de pop/rock/metal-wereld wel erkende grootheden te vinden... Zoals die ex-drummer van Slayer (dacht ik? of was het nou Led Zeppelin? ben z'n naam ff kwijt) die afgelopen jaar (en misschien nog wel) op een theater-toernee was met z'n uit 63 delen opgebouwde drumstel.

Mike Portnoy (Dream Theater) kan ook een aardig potje drummen (en niet te langzaam ook ;) ). En, hoewel ik de muziek niet veel vind, heb ik ook wel respect voor het drummen van de drummer van Dimmu Borgir (en ex-Cradle Of Filth). Een enorme vetzak is het, hij beweegt nauwelijks met z'n lichaam (kan ook niet, massa is traag :P ) maar hij tovert wel ongelovelijk snelle dubbel-bass-drums uit z'n voeten en minstens zo snelle drums met z'n armen...

Lijkt me dus niet dat klassieke muziekanten per se beter zijn. En ik zou ook niet weten waarom daar de absolute top zou zitten...

Dan nu weer ff ontopic:

Ik heb een nogal wisselende top 3 denk ik (weet ik wel zeker). Het hangt nogal van veel dingen af (je stemming, het weer enz.) maar goed, ik zal een poging wagen. In willekeurige volgorde (ze staan in alfabetische volgorde) kom ik op het volgende lijstje:

f39639dwslv.jpg

16 Horsepower - Folklore 2002

Staan wel een paar mindere nummers op ('Single Girl', 'Horse Head Fiddle' en 'La Robe A Parasol') maar de rest is mooi, mooier, mooist. Mooie opname ook. Mijn favoriete 2 nummers zijn 'Hutterite Mile' en 'Flutter'.

e93450njonc.jpg

Talk Talk - Spirit Of Eden 1988

Gewoon briljant! Ik ken de opvolger (Laughing Stock) nog niet (ga ik ongetwijfeld nog een keer kopen), dus voorlopig is dit mijn favoriet van Talk Talk, en staat dus hoog in mijn favorieten 'allertijden'. Mooiste 2 nummers vind ik 'Desire' en 'Inheritance'.

f87482xh6xm.jpg

The Gathering - Souvenirs 2003

Net als de bovengenoemde 2 albums een mooie opname (Spirit Of Eden is het mooist opgenomen vind ik). Inmiddels wel m'n favoriete The Gathering-album, al heeft dat wel ff geduurd. Maar albums die al maar mooier worden, daar heb je het langst wat aan! :)

Mijn 2 favoriete nummers: 'These Good People' en 'Souvenirs'.

Geplaatst door qwert:

Dan zal ik maar weer eens posten.(deel drie van mijn 3 favorieten.)

Mijn favoriete gitarist is zonder twijfel Scott Henderson.

Dit zijn mijn 3 favoriete platen van hem.

Beste Qwert,

Ik moet zeggen dat ik jou beschrijvingen van albums erg informatief vindt...maar,

het gaat,mijn inziens dan,om je top 3 allertijden....punt ;)

En ik geloof dat het niet de intentie was van de topic-starter om van elke artiest afzonderlijk,hoe informatief ook,een top 3 samen te stellen.

Want dan had een top10....of 20 een betere optie gebleken.....toch?

No hard feelings,but stick to the rules of the game :D

--Hans.

Geplaatst door The Koosjer connection:

No hard feelings,but stick to the rules of the game  :D

--Hans.

:D:D:rolleyes:

Je hebt wel gelijk. In dit topic moeten eigenlijk alleen maar top drie'en, heel veel top drie'en.

Alleen qwert en ik delen dezelfde smaak. En ik heb zelf net gevraagd om wat hij de superdrummers vind, dus ik lok het ook een beetje uit... :rolleyes:

Henrie, je hebt gelijk maar ik bedoelde gewoon dat over het algemeen de grootste technici uit de klassiek jazz en jazzrock komen. Er zijn zat strakke popdrummers, maar die zijn simpelweg niet in staat de belachelijke polyritmes van jazz artietsen te volgen. (wederom, over het algemeen) :P

Het lijkt mij een mooi plan als er wat meer mensen een top 3 gingen posten...

game

Geplaatst door [[Game]]:

Henrie, je hebt gelijk maar ik bedoelde gewoon dat over het algemeen de grootste technici uit de klassiek jazz en jazzrock komen. Er zijn zat strakke popdrummers, maar die zijn simpelweg niet in staat de belachelijke polyritmes van jazz artietsen te volgen. (wederom, over het algemeen)      :P

Het polyritmes zegt mij niet zo heel veel, maar ik denk dat je 'onregelmatig' bedoeld ;):P

Ja, jazzmuziekanten zijn daar idd wel goed in. Hoort ook bij de muziek natuurlijk. Maar spelen ze live steeds hetzelfde (als op cd) of improviseren ze veel? Ik dacht dat laatste. Niks mis mee hoor, improviseren is zeker ook een kunst. Maar ik vraag me af of ze ook elk optreden weer steeds hetzelfde zouden kunnen spelen.

En ik vraag me ook af of een jazzdrummer de ritmes van Mike Portnoy kan bijbenen. Misschien wel, want Dream Theater heeft ook nogal wat tempowisselingen in z'n muziek zitten en de ritmes zijn voor gewone stervelingen als ik soms nauwelijks te volgen :) Bovendien speelt ie ook nog eens vaak heel snel. Van die soort mitrailleursalvo's met de bass-drums (hij heeft er 3!) zeg maar... :)

Schiet me trouwens net te binnen dat ik (op tv gezien) de drummer/drums van Queens Of The Stone Age op Pinkpop ook wel indrukwekkend vond. Maar dat was dan ook vooral heel hard en heel snel. En toch strak. Geen polyritmes... denk ik ;):P

Beste Qwert,

Ik moet zeggen dat ik jou beschrijvingen van albums erg informatief vindt...

No hard feelings,but stick to the rules of the game    :D

--Hans.

Kun je dan ook even deze tekst in het Nedelands vertalen ? Dan begrijp ik beter (en ook andere) wat jij bedoeld. eek.gif

Met alle liefde en plezier...      :D      ;)

Als je even aangeeft wat er precies niet duidelijk is....    :)

--Hans

Deze Tekst (zie quote)

No hard feelings,but stick to the rules of the game

Dan zet ik nu deel 4 op van mij 3favorieten.

MATALEX ,wild indian summer, 1994 (Lipstick 89019-2)

LIP389019.JPG

Met: Steve Smith ,Jeff Andrews,Randy Brecker,ea

STEVE KHAN ,casa loco, 1984 (Antilles 422-848 322-2)

CasaLoco.jpg

Met : Monola Badrena ,Anthony Jackson,Steve Jordan,ea.

THE FENTS ,other side, 1987 (Passport PJCD 88031)

(Geen cover afbeelding beschikbaar)

Cd is al jaren Deleted, out of print Wel worden er op internet uit particuliere collecties deze Cd te koop aangeboden,

Geplaatst door qwert:

Dan zet ik nu deel 4 op van mij 3favorieten.

Het is goed te lezen dat je zelf reeds je vraag hebt beantwoordt... :D;)

Topic onderwerp door [[Game]]

>>Minder dan 3 mag.Meer mag niet.

hoezo? gewoon.

Einde citaat,en ook einde uitleg :D

--Hans.

Een topdrie van dit moment :

blazniva.jpg

Muziek van een stel muzikanten uit Praag, zowel live als ingeblikt beslist de moeite waard.

Kyrie.gif

Ondanks een duidelijk religieuze achtergrond behoort ook deze cd tot mijn huidige favorieten.

29j3v3g0.j31

Greot Jitze

- Museo Rosenbach - Zarathustra

Italiaanse symfonische rock uit begin jaren 70. Zo veel energie! Ik vind het echt prachtig!

- Yes - Magnification

Yes met symfonisch orkest, ook heel mooi (maat toch 2e plaats).

- Beck - Sea Change

Goede derde (met heel veel anderen). Tja, je moet toch een keuze maken.

• 2 weeks later...
Geplaatst door [[Game]]:

ik zet hem maar weer eens boven in de lijst    :(

Wat wil je bovenaan in de lijst zetten?

M'n top 3(joh wat is dit moelijk!)

Frank Zappa:

Shut up 'n play yer guitar

Whitesnake:

Live in the heart of the city

Deep Purple:

Machinehead

30th Anniversay Edition heeft een super geluidskwaliteit! :)