Jump to content

Monitor Audio: ervaringen???

Ronald1978
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik hoorde vanmiddag de B4-speakers van Monitor Audio. Klonk goed. Heeft iemand anders ervaringen met luidsprekers van Monitor Audio? Zijn voor mij verder nog onbekend. Ik vond ze al beter klinken dan de Q3 van KEF.

Ik ben nu benieuwd wat de algemene ervaringen zijn met Monitor Audio.

Groet,

Ronald

Geplaatst door Ronald1978:

Hallo allemaal,

Ik hoorde vanmiddag de B4-speakers van Monitor Audio. Klonk goed. Heeft iemand anders ervaringen met luidsprekers van Monitor Audio? Zijn voor mij verder nog onbekend. Ik vond ze al beter klinken dan de Q3 van KEF.

Ik ben nu benieuwd wat de algemene ervaringen zijn met Monitor Audio.

Groet,

Ronald

Beste Ronald,

Hoi,

Ik heb de Studio 12 van Monitor Audio. Ze zijn een jaar of 4 a 5 oud en ik heb ze tweedehands gekocht. Het is echt een schitterende speaker die er errug mooi uit ziet en geweldig klinkt. Maar.... dat mag ook wel voor het geld (nieuw ca. NLG 6.000,- voor een setje). In het laag gaan ze niet zo heel ver door, maar het blijft wel heel mooi strak en in het hoog zijn ze echt subliem.

Een vriend van mij heeft ze ook, maar dan met een oude sansui 301 versterker. En dat HOOR je duidelijk. Al het leven is er dan helaas uit... Je moet er dus wel wat lekkers voorzetten (NAIM bijvoorbeeld of een mooie Tube).

Volgens mij had Alco trouwens ook positieve ervaringen met de Studio 2 van MA.

Kortom: Positief dus!! Kijk of je net als ik een set tweedehands op de kop kunt tikken.

De nieuwe lijnen heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord.

Groeten

Frank

P.S. ik heb ze gekocht met een kilootje lood onderin. Wat zou het effect zijn als ik ze vul met zand? De accoustiek van mijn woonkamer is erg hard (Stucwerk plafond en wanden en lichte gordijnen en een harde vloer) maar de echo is gelukkig erg beperkt door een vloerkleed. ;)

Ik heb een paar jaar geleden de MA-1 (de destijds goedkoopste) en de bekende Studio-2 gehad, van Monitor-Audio.

Erg mooi afgewerkt en ook klankmatig prima.

Alleen,... Mijn ervaring is dat de Studio-2 (en wellicht meerdere MA modellen) 't best klinken op een buizenversterker.

De metal woofers en tweeters kunnen soms nog wel eens iets TE metalig/hard klinken.

Verder nix dan lof over dit merk.

mvg,

Alco :)

hallo ronald

heb zelf monitor audio gold reference 60 het top model het is een enorm ruimtelijke speaker.

ze klinken heel erg helder het is een speaker die heel erg detail rijk is met een diep en gedefineerd laag

het midden gebied klinkt erg fraai en schoon

m.a.w een geweldige luidspreker.

moet je er voor de aardigheid ook nog eens een goede buis aan zetten

berend :)

• 3 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik heb de 20 SE nu een jaar of 4 en ben werkelijk zeer tevreden. De 2 SE en de 20 SE zijn volgens mij wel de beste luidsperkers die hun vorige eigenaar/ontwerper Mo Iqbal gemaakt heeft. Ik heb er een Conrad Johnson buizenversterker aanhangen en dat klinkt beter dan mijn Quad.

Ik ken de nieuwe produkten niet. Ik heb de indruk dat het bedrijf wat commercieler is dan vroeger.