Sayonara Posted 25 augustus 2003 Report Share Posted 25 augustus 2003 Als fusion-verzamelaar denk ik wel eens, tjonge, ik zit echt op een eiland. Zouden er dan werkelijk geen andere mensen in Nederland zijn, die daar intensief mee bezig zijn? Zowaar, mijn vrees lijkt bewaarheid te worden, of toch......? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 augustus 2003 Report Share Posted 25 augustus 2003 Game (forumlid) is wel een liefhebber van fusion. Maar die is er nu niet (meer). Morgen vast wel weer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door sayonara:Als fusion-verzamelaar denk ik wel eens, tjonge, ik zit echt op een eiland. Zouden er dan werkelijk geen andere mensen in Nederland zijn, die daar intensief mee bezig zijn? Zowaar, mijn vrees lijkt bewaarheid te worden, of toch......? Zoals henrie al zei, Ik ben een groot liefhebber van fusion. (voor de nietingewijden; fusion is geen smoorthjazz! ook al valt het er wellicht eronder) Ik heb al wel eens eerder een topic geopend over fusion. Maar ook daarin werd niet echt veel gereageerd... Voor zover ik me kan herinneren zijn Sebastiaan (mister Crown ) en Qwert ook fusionaddepten. Kijk voor de grap eens in het topic je drie beste cd's >> klik hier Welke fusion hou je van??? groeten game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door sayonara:Als fusion-verzamelaar denk ik wel eens, tjonge, ik zit echt op een eiland. Zouden er dan werkelijk geen andere mensen in Nederland zijn, die daar intensief mee bezig zijn? Zowaar, mijn vrees lijkt bewaarheid te worden, of toch......? Je bent niet de enige Ik luister, maar maak zelf ook veel Fusion. Favorieten uit mijn collectie, Zowel groepen als door mij zeer gewaardeerde muzikanten: (weet niet van allemaal de spelling ) Dave Weckl Joe Zawinul Al Jarreau Spyro Gyra Richard Bona Herbie Hancock Jaco Pastorius Earth Wind & Fire Maurice White (solo) Quincy Jones Toots Thielemans Scot Henderson Tribal Tech Billy Copham Steve Gadd Will Lee Frank Zappa Steely Dan Donald Fagen Tower of Power Rocco pastio Paco serie Jeff Lorber Greg Philianses Michael Mc Donald Nathan East George Duke Marcus Miller Alain Garon Mike Stern Rachel Farnell Victor Wooten Boogie Collins Miles Davis (vanaf de jaren 80) Jay Oliver Russel Fernante Jellow Jackets Jerry Hey Chick Corea John Patituchi Maceo Parker John Scofield Stanley Clarke Alexis Sklarevski Stew Hamm Manolo Badrena Trilok Gurtu Freddie Rafel Urban knights Michael Franks Michel Camilio Mark King Dennis Chambers Ben ernog heel wat vergeten. De meeste van hierboven heb ik live gezien. Ik heb meer dan 350 cd's Het ergste vind ik dat ik Jaco Pastorius nog nooit live heb gezien, en dat dat helaas nooit zal gebeuren. Voor mij persoonlijk zijn Jaco Pastorius en Joe Zawinul de meeste geniale muzikanten/componisten in fusionland. Deze mensen verzinnen harmonieen en sferen die niet van deze wereld zijn. voornamelijk luister ik dus fusion, maar ik kick op alle muziek die heel erg goed is. Als vorbeeld, The Wizard of Oz. Daar zit een song met zo'n waanzinnig groovende bass partij, niet normaal gewoon! Als ik iets hoor, en ik vind het muzikaal te gek, dan wil ik het hebben. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:[QB] Je bent niet de enige Ik luister, maar maak zelf ook veel Fusion. Ben ernog heel wat vergeten. De meeste van hierboven heb ik live gezien. Ik heb meer dan 350 cd' voornamelijk luister ik dus fusion, maar ik kick op alle muziek die heel erg goed is. Als vorbeeld, The Wizard of Oz. Daar zit een song met zo'n waanzinnig groovende bass partij, niet normaal gewoon! Als ik iets hoor, en ik vind het muzikaal te gek, dan wil ik het hebben. Dan kun je meteen ook even deze vermelden (Selectief) Mark Varney Project Metro Bon Lozaga Project Lo chris Beckers Graffity Jk Special Jazzsick Karizma Dave Larue Gamalon Los Lobotomys Uzeb Common ground Randy Coven Carl Filipiak Crossfire Charles Blenzig Matalex Petite blonde Players Paradox Didier Lockwood Alex Gunia The Code Protocol The Dolphins Seraph Rush hour Jimmy Tunnel Vital information RMS Vic Stevens Carola Grey Torsten de Winkel Darryl dobson Kenwood Dennard Andrea Mercelli Andrea Lonardani Susan Weinert Band Richard s & vibe tribe lost tribe The Fents Adam Holzman Time Design Joe Hubbard Danny Toan Jay Tee Neil Schon etc, etc. Ik zal het maar even hier bij laten. Ken jij dan deze Plaat LENI STERN ,clairvoyant, 1985 (Passport) Iemand die ik ken is wanhopig op zoek naar de Cd hiervan. BTW: Veel namen in jou lijstje is gewoon ,pop, muziek en geen fusion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts