Jump to content

check this out

Rogier
 Share

Recommended Posts

Ha, die Rogier

Inderdaad, ik ken 'm! Seec bouwt alweer enige tijd van die kleine zwarte netfilterjes voor niet al te hoge prijzen (rondom de 500 piek), maar hiermee overtreffen ze zichzelf! Ik vind het wel een stoer ding! Stond 'ie deze maand ook niet in de HVT? :rolleyes:

Hoe vind je dit dan?

octopus1.jpg

Siltech Octopus met Kemp KE-SNS parallelfilter

Ook niet lelijk, toch? :rolleyes:

Hoi Audiopaul,

de Siltech octopus is natuurlijk erg goed, en ook erg mooi!!!! De prijs is trouwens ongeveer hetzelfde als de Seec.

ps: ik heb je website gezien, mooi spul!

gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

Hoi Audiopaul,

de Siltech octopus is natuurlijk erg goed, en ook erg mooi!!!! De prijs is trouwens ongeveer hetzelfde als de Seec.

ps: ik heb je website gezien, mooi spul!

gr. Rogier

Is dat zo, Roger? Wel interessant omdat er aparte filters is zitten voor analoog en digitaal sectie

Hoi Audiopaul,

hij kost 1090,- (adviesprijs) met standaard 2,7 m snoer. Volgens mij is digitaal en analoog niet apart gefilterd, je vergist je wellicht met de powersource van Kemp?

ik ben ook benieuwd hoe ie is, ik denk dat ik hem zo in huis heb, ik laat je wel weten hoe ie bevalt!!!!

gr. Rogier

Ik vind het wel frapant dat de kabel die er aan gemonteerd is verrekte veel lijkt op het "zelfbouwsnoer" dat bij Audipaul in de Siltech steekt. Allebei van Conrad??? confused.gif

Dan een ander vraagje. Welke is er beter, Siltech, SEEC of misschien HMS (Burrmester even buiten beschouwing gelaten)

Sodejuu :rolleyes: die het druk heeft met de zelfbouwprojecten/modificaties, maar zo'n ding er toch nog aan toe wil voegen ;) (eens kijken hoe ver ik kom)

Hoi Sodejuu,

de kabel die aan het blok zit lijkt inderdaad op de kabel van conrad, ik heb hem zelf aan mijn stekkerdoos zitten. De kabel die aan het blok van seec zit is een stuk zwaarder, met 3 x 2,5*2 mm in de plaats van 1,5*mm van de conrad kabel. De conrad kabel is trouwens voor het geld erg goed!

Wat er beter is weet ik zo niet, de siltech is niet gefilterd, en de Seec wel, die twee kun je dus ook niet echt met elkaar vergelijken.

gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

Hoi Sodejuu,

de kabel die aan het blok zit lijkt inderdaad op de kabel van conrad, ik heb hem zelf aan mijn stekkerdoos zitten. De kabel die aan het blok van seec zit is een stuk zwaarder, met 3 x 2,5*2 mm in de plaats van 1,5*mm van de conrad kabel. De conrad kabel is trouwens voor het geld erg goed!

Wat er beter is weet ik zo niet, de siltech is niet gefilterd, en de Seec wel, die twee kun je dus ook niet echt met elkaar vergelijken.

gr. Rogier

Ik heb die Conradkabel ook gebruikt en heb gekozen voor de 5 x 1,5mm

Geplaatst door Rogier:

Hoi Audiopaul,

hij kost 1090,- (adviesprijs) met standaard 2,7 m snoer. Volgens mij is digitaal en analoog niet apart gefilterd, je vergist je wellicht met de powersource van Kemp?

ik ben ook benieuwd hoe ie is, ik denk dat ik hem zo in huis heb, ik laat je wel weten hoe ie bevalt!!!!

gr. Rogier

Je hebt gelijk, Rogier, ik zat ook vandaag te kijken bij het mooie netfilter van Kemp!

Heb jij trouwens al ervaring met het netfilter/stekkerblok van Groneberg? Ik heb ooit zo'n ding thuis gehad, het apparaat bromde als een gek en de resultaten waren niet geweldig te noemen!

Dat ene snoer in mijn stekkerblok is inderdaad van Conrad. Heeft Maarten voor me gemaakt en schermt door de metalen buitenmantel perfect af!

Overigens zag ik dat het stekkerblok van Siltech behoorlijk duur is geworden, iets van F1300,- met 1,5 meter SPO20X eraan! eek.gif

Geplaatst door Audiopaul:

Yo, Sodejuu

Check this out! Overigens heeft het HMS Energia stekkerblok aparte gefilterde entries voor analoog en digitaal!

Klik hier voor topic over HMS

Hoi Audiopaul,

Die topic over de HMS heb ik gelezen en ik vind dit een heel interessant stekkerblok. Ik weet ook dat ze goed spul hebben, maar hoe is dit stekkerblok in vergelijking met andere

Hoi Allemaal,

het vergelijken van stekkerblokken met of zonder filtering is iets wat je het beste zelf thuis kan doen. Bij iedereen is de stroomtoevoer weer anders, en zal een stekkerblok met filter niet altijd evenveel voordeel opbrengen. Als je weet dat je stroom vervuild is heb je al meer kans dat een filter echt nuttig werk verricht. Zelf heb ik de pech dat de fabrikant van "lets make better thing's" (Philips) op 200 meter van mij af zit met een enorme chipfabriek. Met andere woorden, gegarandeerd dat zij veel rotzooi op het net gooien. Ook een goede manier om te testen of je last hebt van een slechte stroomtoevoer is als je merkt dat het geluid overdag een stuk slechter is dan s'nachts. Zelf heb ik dat ook.

ik hoop dat dit verhaaltje van enig nut kan zijn voor mensen die over filtering nadenken?

gr. Rogier

Naast zelfbouw netsnoeren heb ik ook twee zelfbouw netfilters gebouwd, deze zorgden ervoor dat de KE Noise detector (alla "knetterbox") behoorlijk stil werd. Mijn conclusie: ze werken.

6netfilter_in_use_lores.jpg Hier vind je een plaatje van het ding, helaas niet zo mooi gefotografeerd als de Siltech van Audiopaul. Ik heb de versterker toch via de vdHul Mainsstream direkt aan het dubbel stopcontact aangesloten. In de kast zitten twee netfilters voor de linker resp. middelste twee stopcontacten. De rechter twee op de foto zijn ongefilterd.

In het midden de Maarten/Conrad kabel voor de cdspeler, net als Audiopaul overweeg ik zodra de garantie van de tuner en DVD-A speler afloopt een euro netingang in de achterkant te slijpen :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ik heb overigens zolangzamerhand alle electronica in huis met een euroingang voorzien van de zelfbouw kabel (werkt verslavend). De bouwbeschrijving van de kabel en de filtersloffen vind je op m'n diy page

Maarten

Hoi Rogier

Ik heb in m'n nieuwe huis een aparte geaarde groep laten aanleggen voor m'n installatie.

Metingen met de Noise Detector van Kemp toonden aan dat mijn groep volledig schoon is!

Op dit moment heb ik echter een trafootje van de telefoon, met een verlengblokje, op het 2e stopcontact van de schone groep aangesloten en dit veroorzaakt wel lichte storing.

Vandaar die KE-SNS plug!

Binnenkort laat ik installatiebureau "Maarten" nog even 10 meter Conrad kabel door m'n woonkamer trekken! ;):D

Hoi Audiopaul,

Op dit moment heb ik echter een trafootje van de telefoon, met een verlengblokje, op het 2e stopcontact van de schone groep aangesloten en dit veroorzaakt wel lichte storing.

Vandaar die KE-SNS plug!

is het niet goedkoper om de trafo van de telefoon op een andere groep te zetten?????

wel leuk zo'n eigen groep, maar als je in een huurhuis woont is het allemaal een stuk moeilijker, ik moet zelfs de koelkast op dezelfde groep hebben als mijn stereo!

gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

Hoi Audiopaul,

is het niet goedkoper om de trafo van de telefoon op een andere groep te zetten?????

wel leuk zo'n eigen groep, maar als je in een huurhuis woont is het allemaal een stuk moeilijker, ik moet zelfs de koelkast op dezelfde groep hebben als mijn stereo!

gr. Rogier

Hoi, Rogier

Moet inderdaad nog even gebeuren, lees de laatste regel uit m'n vorige posting nog maar eens! ;););)

He hallo AudioPaul,

Ik las net dat jij zo'n apart aangelegde,

geaarde groep hebt aan laten leggen voor je muziek-installatie.

Toen laatst mijn Naim CDX werd bezorgd werd mij namelijk ook aangeraden om dat t.z.t te overwegen.

Dit zou dan met name een rustiger en schoner geluidsbeeld opleveren.

Hoe gaat zo iets ?

Wat kost 't gemiddeld ongeveer en is 't een ingrijpende operatie ?

ps: m'n meterkast zit tegen de woonkamer aan en 't dichtstbijzijnde stopkontact voor de "HiFi-muur" is er zo'n 5 meter vandaan.

(voor 't geval deze info iets uitmaakt)

M.v.G.

Alco

Geplaatst door Alco:

He hallo AudioPaul,

Ik las net dat jij zo'n apart aangelegde,

geaarde groep hebt aan laten leggen voor je muziek-installatie.

Toen laatst mijn Naim CDX werd bezorgd werd mij namelijk ook aangeraden om dat t.z.t te overwegen.

Dit zou dan met name een rustiger en schoner geluidsbeeld opleveren.

Hoe gaat zo iets ?

Wat kost 't gemiddeld ongeveer en is 't een ingrijpende operatie ?

ps: m'n meterkast zit tegen de woonkamer aan en 't dichtstbijzijnde stopkontact voor de "HiFi-muur" is er zo'n 5 meter vandaan.

(voor 't geval deze info iets uitmaakt)

M.v.G.

Alco

Ha, die Alco

Die aparte groep kostte me F300,- maar dat heb ik bij de bouw al geregeld met de aannemer! Het is dus gewoon opgenomen in het meerwerk!

Als je het naderhand laat doen, dan ben je denk ik ietsjes meer kwijt! Maar als je een handige jongen bent, doe je dat gewoon zelf! Zeker met die moderne groepenkasten douw je d'r zo een installatie-automaat bij, effe een leiding vanuit de meterkast de woonkamer in trekken, klaar!

Wordt al wat lastiger als je in een appartement woont en de leiding moet over een langere afstand en ook nog in de muur gefreesd worden! Hangt dus van de situatie ter plekke af! Durf niet te zeggen wat dat gaat kosten!

Geplaatst door Maarten:

.

In het midden de Maarten/Conrad kabel voor de cdspeler, net als Audiopaul overweeg ik zodra de garantie van de tuner en DVD-A speler afloopt een euro netingang in de achterkant te slijpen      :rolleyes:      :rolleyes:      :rolleyes:

Maarten

Hoezo slijpen? confused.gif Wil je je apparaat niet de vernieling inhelpen kun je zoiets beter doen met een schroefstans. Die kun je bestellen bij Farnell. Ik zal morgen ff opzoeken welk artikelnr dit ding heeft. Op de site vind je 'm denk ik niet.

BTW: Ik heb er eentje liggen :D

Paul,

Het feit dat Alco de vraag stelt doet me vermoeden dat het veiliger is als hij een installateur laat komen voor de meterkast :-) :-) De rest kun je zelf gemakkelijk doen.

Alco, in ons geval was ik 800 piek zo'n beetje kwijt aan de installateur voor het trekken van 10 meter kabel, een stopcontact, twee(!) extra groepen voor audio en tuin, allebei type allermatt (dus zekering en aardlek in 1) en voorbereiding van 3-fasen stroom op de hoofdschakelaar.

Mijn voordeel was dat ik al een 16mm buis tijdens de bouw in de muur had laten leggen. Als je die buis niet hebt moet je zoals Paul al zegt een sleufke frezen of via de kruipruimte (als je niet in een flat woont) een VMK-AS -afgeschermde grondkabel- zelf leggen.

Als je nog nooit een meterkast hebt opengemaakt zou ik voor dat uurtje installateur m'n leven niet wagen.

gr,

Maarten