Jump to content

check this out

Rogier
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door sodejuu:

Hoezo slijpen?    confused.gif  Wil je je apparaat niet de vernieling inhelpen kun je zoiets beter doen met een schroefstans. Die kun je bestellen bij Farnell. Ik zal morgen ff opzoeken welk artikelnr dit ding heeft. Op de site vind je 'm denk ik niet.

BTW: Ik heb er eentje liggen    :D

Sodejuu,

Ik weet dat die dingen zeldzaam en errug duur zijn. Is die stans van jou geschikt voor euro ingangen, of is het een ronde die geschikt is voor 16-wartels? eek.gif

Ik heb gezocht naar een zaak waar ze zo'n schroefstans uitlenen maar zonder zucces.

gr,

Maarten :D:D

Wat ik van die HMS begrijp is, dat het stekkerblok paarsgewijs is opgebouwd bijvoorbeeld 2x eindversterker, 2x analoog en 2x digitaal. Elk paar is van de anderen gescheiden en de filtering is afgestemd op het specifiele gebruik. Theoretisch geloof ik daar wel in, maar de vraag is hoe klinkt het? Op de site van Multifoon wordt er reclame mee gemaakt, daar kan je ze kennelijk ook lenen. Maar twee keer op en neer naar Rotterdam? De prijs van het blok valt wel mee een 700 gulden schat ik.

Hoi, Carl

De HMS is vermoedelijk iets duurder. Het apparaat is vorig jaar getest in MusicHomeStudio en kwam er uitzonderlijk goed uit!

Deze kwam er ook goed in testen in HVT en Musichomestudio jan. vorig jaar..

mains-30.jpg

Voor de gebruikers met de echte zware versterkers van bijvoorbeeld 100 Watt of meer, is er nu de KE AMPLIFIER POWER SOURCE (2599,00). Deze heeft 2 aansluitingen voor eindversterkers (bijvoorbeeld 2 monoblokken). Het is per definitie niet zo dat het aansluiten van zware versterkers op de KE POWER SOURCE niet goed gaat. U zult het zelf thuis moeten proberen. Wel is het zo dat de KE AMPLIFIER POWER SOURCE nog meer power geeft en dynamiekverhogend werkt.

Wellicht ook interessant om eens mee te stoeien thuis!

Hmm,

Dat KE ding trekt me bijzonder. Alleen de prijs he, ca. 2500 piek vind ik vrij duur voor een paar spoelen en C-tjes.

Maar er zijn volgens mij weinig filter ontwerpen met 8 stopcontacten die zo mooi solide zijn gebouwd.

Maarten

Geplaatst door Maarten:

Sodejuu,

Ik weet dat die dingen zeldzaam en errug duur zijn. Is die stans van jou geschikt voor euro ingangen, of is het een ronde die geschikt is voor 16-wartels?    eek.gif

Ik heb gezocht naar een zaak waar ze zo'n schroefstans uitlenen maar zonder zucces.

gr,

Maarten      :D     :D

Hoi Maarten,

Natuurlijk is dat er eentje voor euroschassisdelen (geen ronde maar een rechthoekige). Deze is wel alleen geschikt voor de normale uitvoering. Dus niet die met ingebouwde zekeringhouder of schakelaar, hoewel met een beetje foetelen lukt dat ook ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Hoi Rogier

Op dit moment heb ik echter een trafootje van de telefoon, met een verlengblokje, op het 2e stopcontact van de schone groep aangesloten en dit veroorzaakt wel lichte storing.

Vandaar die KE-SNS plug!

Binnenkort laat ik installatiebureau "Maarten" nog even 10 meter Conrad kabel door m'n woonkamer trekken!      ;)   :D

Installatiebureau Maarten ... whoehaah :D:D

Ben je inderdaad van plan om uiteindelijk de KE parallel filter in te ruilen voor 10 meter Conrad? Ik vind dat inderdaad de mooiste methode, op m'n audio groep zitten geen vreemde trafo's, halogeen, of andere potentieel storende apparaten.

Volgens mij Paul ben je handig genoeg om zelf dit klusje te klaren :rolleyes:

Maarten

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Maarten,

Natuurlijk is dat er eentje voor euroschassisdelen (geen ronde maar een rechthoekige). Deze is wel alleen geschikt voor de normale uitvoering. Dus niet die met ingebouwde zekeringhouder of schakelaar, hoewel met een beetje foetelen lukt dat ook    ;)

Sodejuu,

Ik begin behoorlijk jaloers te worden... laat me a.u.b. weten hoe je zo'n ding kan bestellen.

Maar natuurlijk ben je ook van harte welkom voor een kop koffie als je binnenkort de Michell gaat ophalen :D:D:D

gr,

Maarten

PS. We hebben hier in de buurt zowel Multivlaai als Kwikfit, dus van alle gemakken voorzien :rolleyes:

Geplaatst door Maarten:

Installatiebureau Maarten ... whoehaah   :D   :D

Ben je inderdaad van plan om uiteindelijk de KE parallel filter in te ruilen voor 10 meter Conrad? Ik vind dat inderdaad de mooiste methode, op m'n audio groep zitten geen vreemde trafo's, halogeen, of andere potentieel storende apparaten.

Volgens mij Paul ben je handig genoeg om zelf dit klusje te klaren   :rolleyes:

Maarten

Handig genoeg, Maarten....maar ook lui, zeker na een week luieren (shit, ik mag die baard er wel eens afscheren, hangt bijna op de tafel!!) :D:D

Ik ga morgen even in Arnhem langs bij een electronica-zaak, die hebben alles (kabel, rubberen stekkers enz. enz. liggen!

Geplaatst door Maarten:

Sodejuu,

Ik begin behoorlijk jaloers te worden... laat me a.u.b. weten hoe je zo'n ding kan bestellen.

Maar natuurlijk ben je ook van harte welkom voor een kop koffie als je binnenkort de Michell gaat ophalen  

gr,

Maarten

PS. We hebben hier in de buurt zowel Multivlaai als Kwikfit, dus van alle gemakken voorzien

Ik zal eens kijken wat dat kreng kost bij Farnell. Als het echt te duur is maken we wel een afspraak en kom ik eens een keertje langs zodat jij dat ding ook eens kan gebruiken. Ik had al aan Ruud_F belooft dat we zijn NAD ook gingen verbouwen zodra de garantie is afgelopen. Dan kan dit er ook nog wel bij. ;)

P.S.: Multivlaai confused.gifconfused.gifconfused.gif

P.P.S.: Bij de Kwikshit kunnen ze me niet helpen, die hebben geen onderdelen voor mijn speciale uitgevoerde Alfa :(:D;)

Geplaatst door sodejuu:

Ik zal eens kijken wat dat kreng kost bij Farnell. Als het echt te duur is maken we wel een afspraak en kom ik eens een keertje langs zodat jij dat ding ook eens kan gebruiken. Ik had al aan Ruud_F belooft dat we zijn NAD ook gingen verbouwen zodra de garantie is afgelopen. Dan kan dit er ook nog wel bij.   ;)

P.S.: Multivlaai   confused.gif    confused.gif    confused.gif

P.P.S.: Bij de Kwikshit kunnen ze me niet helpen, die hebben geen onderdelen voor mijn speciale uitgevoerde Alfa    :(    :D    ;)

Je hebt gelijk over die multivlaai, mocht je een pitstop met de Alfa willen maken dan haal ik gewoon bij de banketbakker.

Overigens heb ik de DVD-A al op de pijnbank gehad, en als je een pons hebt dan ben je in 10 minuten klaar er is ruimte genoeg rond de huidige netsnoeringang om deze even "op te rekken".

Maar ook zonder pons ben je van harte welkom Sodejuu als je weer eens Noordwaards rijdt.

gr,

Maarten

PS. Die nu eenmaal graag taart eet, en nog steeds geen bankier heeft geproefd :-(

Beste Sodejuu,

Gisteren heb ik weer kontact gehad met Phonologic en die vertelden mij dat de Monro's volgende week binnen komen maar ik durf het bijna niet te vertellen.

Want er gebeuren de laatste tijden toch wel vreemde dingen.

Want Ruud z'n Sirius is echt speciaal voor hem gemaakt bovendien hebben ze de klacht zelf ook ondekt (nu) en mij gevraagd wat ik ervan dacht na mijn bevindingen aangehoort te hebben hebben ze dezelfde diagnose vastgesteld.

Bovenlager of onderlager.

Dus moet er een nieuwe komen ,gelukkig dat ze het met mij eens zijn.

Dus ik begin alvast om het element de Goldring Eroica LX low te monteren in de Michell.

De Linn arm had natuurlijk liever een Linn element gezien maar met de Goldring wordt hij wel gedwongen om heel goed te spelen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Beste Sodejuu,

Gisteren heb ik weer kontact gehad met Phonologic en die vertelden mij dat de Monro's volgende week binnen komen  maar ik durf het bijna niet te vertellen.

Want er gebeuren de laatste tijden toch wel vreemde dingen.

Dus ik begin alvast om het element de Goldring Eroica LX low te monteren in de Michell.

De Linn arm had natuurlijk liever een Linn element gezien maar met de Goldring wordt hij wel gedwongen om heel goed te spelen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Kijk, dat zijn nou eens geweldige postings (helaas jammer voor Ruud). Ik hoop echt dat ze bij Phonologic zo aardig zijn om de Koni's te sturen. Dan kan ik weer eens naar Sneek :D om mijn Michell af te halen .......................... en eindelijk eens een Bankiertje te proeven :D;)