qwert Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 En deze: Deze Michel Cusson (Gitarist Uzeb) en die Jan somers had je voor 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 ...had je voor 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 ...had je voor 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 4 cd's, wat een klein bootje is dat Is er misschien een cdlijst of liever een paar korte recensies? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2004 Report Share Posted 17 april 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Afgelopen week - net zoals in de weken daarvoor - wat klassieke Kruidvat-CD's gekocht. Bespreking daarvan in het speciale Kruidvat-topic. Nu draait de zojuist aangeschafte CD "Strange Fruit". Trijntje Oosterhuis (live) met de Amsterdam Sinfonietta & the Houdini's. Trijntje was voor mij altijd niet meer dan de dochter van haar vader. De vader, die zo'n geweldige dichter is. Die zo prachtig de geheime omgang van God met zijn beminden in simpele beelden kan vatten. Die de natie een brok in de keel sprak bij Claus' bijzetting. Maar die dochter, met haar knappe smoeltje, deed iets in popmuziek. Total Touch. Veel geschreeuw en gebl Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Overigens is hij ook liefhebber van Larry Carlton, dus dat doet me goed Scott Henderson klinkt NIET als Larry Carlton ,en zeker niet smooty. Dus je bent gewaarschuwd. Deze tekst op een van de Cd hoesjes van Scott Henderson zul jij zeker van Contains WARNING Explicit melodies, suggestive harmony, graphic rhythms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Gisteren tijdens 't Blue Highways Americana festival 3 CD's gescoord voor weinig. 1 daarvan is de live CD - 'Live in Texas' van Lyle Lovett. Die heb ik een keer via NLstore besteld, waarna ik na ongeveer een half jaar(!) een mailtje kreeg dat ie niet meer leverbaar is. Zie ik 'm gewoon tussen de andere CD's liggen bij een stand tijdens 't festival. (voor 11,50 euro) (voor slechts 6,95) (en voor slechts 4,95) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Vanmiddag in Apeldoorn gescoord: Touch wood van Mangrove Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 En ja hoor, ik heb weer een paar cd's in de brievenbus gevonden (Epic/Legacy) en Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Deze japanner was ook aan de dure kant maar ook zooooo de moeite waard! ( het geld was ik meteen vergeten na 1x draaien, waanzinnig!!) RX - Chemical Reaction Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Inderdaad, die RX heb ik ook. Mooi plaatje, en wat is nou duur? Als je kwaliteitsschoenen wil kopen ben je nou eenmaal ook duurder uit. Maar het gaat natuurlijk niet om het dure, ik ben ook de koning te rijk met een goedkoop cd'tje vol mooie muziek, wat ik bedoelde is, dat er eigenlijk veel muziek wordt gekocht waarbij ik af en toe denk, ja: het moet per definitie altijd goedkoop zijn bij veel mensen, althans zo lijkt het. Kijk maar op Gemm en zo, daar zie je veel van de hier besproken cd's per meter aangeboden voor een paar dollartjes. En dat is meestal het geeikte werk op labels als Lipstick,Columbia, enz. Ik kijk nooit naar wat het kost, als ik iets mooi vindt: hup kopen! Qwert weet wat dat betreft ook van wanten met 250 euro voor Vital Information en zo! Mooi is dat toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Wat is er mis met alleen goedkope cd's kopen dan? Als ik een cd per se wil hebben en er wordt de hoofdprijs voor gevraagd dan mogen ze 'm houden hoor. Ik vind de standaard prijzen van 20 a 25 euro eigenlijk al belachelijk veel (zeker als je ziet wat voor klein deel daarvan maar naar de artiest gaat). Wie meer vraagt voor een cd moet zich diep schamen, vind ik. Of het moet iets zeldzaams zijn of zo. De meeste cd's die ik koop, komen uit de aanbiedingsbakken. Alleen cd's die ik per se wil hebben, koop ik meteen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Vanochtend kreeg ik dit cd'tje binnen uit het land van de rijzende zon! Een beauty, en hoe oud ik ook mag worden: dit zal niemand ooit in een aanbiedingenbak tegenkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Krijg vandaag nog enkele dingen binnen uit het verre oosten, vooral de cd van aska kaneko ben ik SUPERbenieuwd naar!! Aska Kaneko - Multi Venus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Dan heb jij dus zelden iets wat niet doorsnee is, want in de aabiedingsbakken, ja sorry hoor, maar daar kom je toch echt weinig van het echte werk tegen. Veel geflopte en/of totaal uitgemolken spul. Ooit bij de Plato geweest? Daar ligt uberhaupt bijna geen doorsnee spul, dus ook niet in de aanbiedingsbakken. Nou zul jij wel weer met iets heel obscuurs uit Japan komen, maar ook in Europa is genoeg dat niet geflopt en/of uitgemolken is hoor. Heb een tijdje geleden een cd van Opeth uit de aanbiedingsbak gevist voor 10 pleuro. Das noch geflopt, noch uitgemolken, want bijna niemand kent het (op 'metalheads' na dan). Ik koop ook veel goedkope cd's. Daar is niks mis mee, maar niet UITSLUITEND.Waarom zou iemand die meer dan 25 euro vraagt voor een cd zich moeten schamen? Omdat een cd maken geen drol kost. Een artiest krijgt bovendien bijna niks (in verhouding) van wat een cd op moet brengen. Bijna alles gaat naar de platenmaatschappij en de winkel. Tuurlijk, die moeten er ook aan verdienen, maar ik vraag me wel eens af of ze er niet te veel verdienen (vooral de platenmaatschappijen) in vergelijking met de artiesten... Een Rolls Royce kost ook meer dan een Daihatsu. Die vergelijkingen altijd met tussen audio/muziek en auto's... Die slaan nergens op, want een Rolls Royce (geldt ook voor Aston Martins, top-Ferrari's, Lamborghini's, Spykers enz.) wordt goeddeels met de hand gemaakt in heel kleine oplages in 'hoge lonen landen' (Engeland en Duitsland). Lamborghini bijvoorbeeld bouwt maar een stuk of 300 auto's per jaar. RR vast niet veel meer. Ferrari is met 4000 auto's per jaar nog een van de grotere. En dan te bedenken dat er alleen al in Nederland dit jaar al 6500 Peugeot's 307 zijn verkocht. Geen wonder dat een exclusieve auto veel geld kost. Want die paar die er verkocht worden moeten de ontwikkelings- en produktiekosten eruit halen en ook nog winst opleveren. Bij een cd is dat niet zo, hoe zeldzaam ook. Een cd kost in grote oplages ongetwijfeld minder dan in kleine oplages, maar nooit zoveel dat dat 50 euro moet kosten of zo... Als een cd al 50 euro kost, dan komt dat door de vraag/aanbodverhouding, niet doordat het zo duur was om 'm te maken. Voor aparte dingen moet je in deze wereld altijd meer betalen, niet alleen voor cd's, dat geldt voor alle goederen en diensten.Met een Daihatsu kun je ook ver komen, maar het zit wat minder dan die Rolls. Zo is het ook met veel muziek, veel van die plaatjes van 5 euro zijn best wel aardig, maar ik ervaar dat die dure plaatjes wel wat meer kwaliteit bieden, en dat ik daar langer mee doe, en last but not least: ik kan regelmatig mijn vrienden met de oren laten klapperen. Dat doen ze niet zo gauw als ik allemaal doorsnee plaatjes zou kopen. Nu is er echt vaak een reactie van: Wauw! wat is dit nu weer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Goed wij hebben niet dezelfde smaak. Ik vindt Plato, en daarmee ook alle platenwinkels een groot drama waar ik nooit iets tegenkom van mijn gading. Helemaal niets. Ben blij voor jou dat jouw smaak er blijkbaar wel goed is vertegenwoordigd. De plaatjes fabriceren kost heel wat meer dan je denkt: Het bouwen van de fabriek, de kostbare pers-apparatuur, het personeel, het materiaal enz. enz. Moet allemaal betaald worden van die cd's. Ook het studio gebeuren enzovoorts. En de winkels ? Die verdienen ook maar weinig aan een cd'tje. Hooguit een paar euro per plaatje, vergis je niet. Bij die mensen die altijd alleen maar bij de Hollandse platenwinkel kopen hoor ik NOOIT iets bijzonders. Met meer kwaliteit bedoel ik dat mijn duurste cd's ook mijn mooiste en exclusiefste zijn.En dat is geen inbeelding, het is werkelijk zo. Ik ga nooit meer bij iemand anders in de platenkast kijken, want meestal is het inderdaad allemaal voorspelbaar wat ik tegenkom. En als ik dan vraag : waarom heb je toch zoveel van dat "gewone" werk, komt altijd hetzelfde antwoord: Ja, die aparte dingen zijn altijd zo duur. Ik vindt het dus niet duur. Als ik 65 euro moet betalen voor een plaatje wat apart is en ook nog heel erg mooi, doe ik dat liever, dan 7 mindere plaatjes van pakweg 9 euro p/st. Dus: liever kwaliteit, dan kwantiteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Wij hebben idd niet dezelfde smaak (gelukkig niet, want dan was ik een stuk duurder uit). Maar om nou te stellen dat er helemaal NIKS bijzonders te koop is in de Nederlandse winkels... Ik zou trouwens niet weten waarom iets obscuurs beter/leuker/mooier is dan iets wat jij doorsnee noemt. Ik (en velen met mij) vind de laatste 2 cd's van Talk Talk echt briljant (en zeker niet doorsnee) en ze waren zeker niet duur... Maar daar zul jij dan wel weer anders over denken. Heb wel eens het idee dat jij en een aantal anderen vooral cd's uit Japan halen om er hier mee te kunnen pronken. Zo van 'kijk eens wat ik nu uit het verre oosten heb gevist! Kent vast niemand hier!'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Niet mee eens, ik koop dan wel spullen uit enkele nederlandse winkels (meestal dollhouse arnhem) en bestel voor de rest alles via internet, die japanse spullen zijn gewoon een slag apart, niet uit te leggen, moet je zelf beluisteren. Het is absoluut niet om te patsen, want ik post bijna niets van mn aankopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Oh nee, zeker niet. Ik loop helemaal nooit met mijn cd's te koop bij mijn vrienden of here op hear. Geldt ook voor mij: het merendeel wat ik (duur) koop post ik hier niet of nauwelijks, omdat ik de zin er niet van inzie, en mensen inderdaad zo gaan denken, dat ik ermee wil patsen. Integendeel. Wat Skiffer zegt is gewoon zo: dat (voornamelijk) Japanse spul is gewoon net effe anders , het is niet uit te leggen waarom of waardoor, dat kun je alleen horen. Talk Talk, niet beledigend bedoeld, het zal in jouw genre vast een knaller van een cd zijn, maar het is en blijft gemeengoed, je kunt het overal kopen en bestellen, het ligt echt voor het oprapen. Prima voor de fans. Met mijn stijl kan ik dat niet zeggen: Die cd's zie ik nergens, soms post iemand hier eens wat (heel af en toe:o.a. Qwert,Skiffer,Ome Henk,Ikzelf) maar verder zie ik die items nowhere. En Japanse cd's zijn duurder alleen al vanwege de hoge importkosten en het feit dat vrijwel alles in Japan zelf ook ontzettend duur is. Het duurste land van de wereld. Dan ook nog de douanekosten, de porto, dat maakt het extra duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Ik vind dat 'oude koek' posten een rare opmerking, als fusion-beginneling heb je geen zicht op wat oud, nieuw, zeldzaam of echt goed is, het lijkt net of je 3e rangs muziek koopt en dat is het echt niet Aan de andere kant blijk ik volgens Qwert ook collectors items te kopen, zonder daar eigenlijk bewust van te zijn In plaats van het gezeur over oude koek zie ik liever tips over echt goede fusion en waar je dat kunt vinden Er zijn toch bijv. wel websites waar je meer over fusion te weten kunt komen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 Ik heb ook niks tegen die oude cd's maar ik zie bijna alleen maar oud werk. En goedkoop ook. Jammer dat er weinig nieuws wordt gepost, op een enkeling na. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 20 april 2004 Report Share Posted 20 april 2004 En niemand was thuis hier dus mn fusion cd's zijn op het postkantoor nu Wel lag deze ( ja een oudje packardgoose ) in de bus Dixie Dregs - What if Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts