Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ben eerst met een bestelling bezig, iemand bekend met Kenso??

Deze moet ook vandaag of morgen komen...

Hess - Opus Two

hess2.jpg

Mischien Sayonara of packardgoose? :blink: (Tenminste als het jazz/fusion is).

Ben jij weer flink aan het (fusion) shoppen geweest ,maar die nieuwe Bromberg heb ik effe wat samples van beluisterd... Sorry dat steld mij toch erg teleur (Klinkt erg naar George Benson) :confused: Dan is de Cd die ik heb ''Magic rain'' waar ik jou die copy van gemaakt hebt toch VEEL beter! ;)

g19433t69vp.jpg

De bezetting zegt mij al genoeg.

Personnel: Brian Bromberg (acoustic & electric basses, programming); Eric Marienthal, Gary Meek (saxophone); Brian Culbertson, David Benoit (piano); Jeff Lorber, Tom Zink (keyboards, programming); Joel Taylor (drums); Alex Acuna (percussion); Lisa Fisher (background vocals).

Die Deodato ''prelude'' klinkt nogal orchestraal. Het openings nummer is oorspronkelijk een klassiek stuk. ;) Deze Deodato Cd,s heb ik.

picserver.jpeg

Alleen de Cd ''Wirlwinds'' (CTI/CBS 1974) zocht ik nog.

Ben jij weer flink aan het (fusion) shoppen geweest ,maar die nieuwe Bromberg heb ik effe wat samples van beluisterd... Sorry dat steld mij toch erg teleur (Klinkt erg naar George Benson) :confused: Dan is de Cd die ik heb ''Magic rain'' waar ik jou die copy van gemaakt hebt toch VEEL beter! ;)

Grappig, ik vind er juist een aantal heel sterke nummers op staan waar Bromberg bovendien nog eens laat horen hoe gevarieerd een basgitaar eigenlijk kan zijn!

En inderdaad, af en toe wisselt hij wat af met wat meer "softer" werk maar nog steeds zeer genietbaar!

Ik ben er nog niet uit of ik "Magic rain" nou echt veel beter vind, daarvoor ga ik de cd's komend weekend nog eens wat beter beluisteren. Ik vind z'n nieuwe cd in ieder geval heel wat beter dan deze uit 1997, die ik ook heb:

cover01.jpg

Brian Bromberg - You know that feeling (King Records/Japan)

Over smaak valt niet te twisten (Gelukkig maar) Maar LET OP!! Die bromberg heeft ook platen gemaakt die gewoon jazz oude stijl bevatten. Vooral die tussen 1993/ 1997 zijn verschenen moet je mee oppassen. Verder is de Cd ''basses load'' (Intima 1988) best wel aardig. Zelf ben nog op zoek naar zijn eerste Cd (A new year uit 1986) Maar daar is moeilijk aan te komen ,mischien kan ik via Sayonara een copy regelen. ;)

Over smaak valt niet te twisten (Gelukkig maar)

Precies, maar je mist nu wel een paar fraaie fusionnummers hoor! :P;)

Maar LET OP!! Die bromberg heeft ook platen gemaakt die gewoon jazz oude stijl bevatten. Vooral die tussen 1993/ 1997 zijn verschenen moet je mee oppassen. Verder is de Cd ''basses load'' (Intima 1988) best wel aardig. Zelf ben nog op zoek naar zijn eerste Cd (A new year uit 1986) Maar daar is moeilijk aan te komen ,mischien kan ik via Sayonara een copy regelen.  ;)

Ik ben uiteraard ook zeer ge

Ja deze Cd ken ik ,maar is niet uit 1985 maar uit 1990 (Op Nova records). Klinkt best wel aardig, maar is verder GEEN aanrader. Heb van deze Cd (Die ik zelf heb gehad) 4 nummers op een Bromberg sampler gezet. Waarom koop jij geen Cd,s van Stuart Hamm (Knalwerk op bass!!) Je hebt nu toch 3 Bromberg Cd,s.  ;)

Stuart%20Hamm.JPG

Of zoals die Duitsers dat noemen '' Die krachmacherei auf die bassgitarre''.  ;)

Ik heb diverse cd's waar Stuart Hamm op meespeelt, o.a. samen met Frank Gambale. Solocd's van hem heb ik nog niet beluisterd, ik ga er eens voor op onderzoek uit. Bedankt voor de tip! ;)

Vroeguh wel naar Stuart Hamm geluistert. 'T zal wel aan mijn aversie tegen bass-fusion zijn dat ik het nix vind :mellow:

Gelukkig denkt Audiopaul daar anders over. ;) Stuur jou (bass) fusion Cd,s maar enkeltje Ede....Landgraaf mag ook hoor! :P:D

Vroeguh wel naar Stuart Hamm geluistert. 'T zal wel aan mijn aversie tegen bass-fusion zijn dat ik het nix vind :mellow:

Gelukkig denkt Audiopaul daar anders over. ;) Stuur jou (bass) fusion Cd,s maar enkeltje Ede....Landgraaf mag ook hoor! :P:D

Nee nee, naar mij! ;):rolleyes: Gelukkig heb ik ook nog een adresje waar ik ze (allemaal) kan bestellen! :D

Niet echt een album (was ie maar op CD), maar heb gisteren voor 14,- euri,

de live DVD van Jewel gekocht.

(gelukkig nog uit haar goede tijd,

net voor die rampzalige poppy-periode waar madame nu in zit)

B0000EMYBS.01.LZZZZZZZ.jpg

:wub:B)

Niet echt een album (was ie maar op CD), maar heb gisteren voor 14,- euri,

de live DVD van Jewel gekocht.

(gelukkig nog uit haar goede tijd,

net voor die rampzalige poppy-periode waar madame nu in zit)

B0000EMYBS.01.LZZZZZZZ.jpg

:wub:  B)

Tsja, een deeveedee heeft zo zijn voordelen :rolleyes:;)

Zeker als ze ook nog uit de kleren gaat! :D W

Ik heb onderstaande cd's vandaag effe in Keulen gehaald.

Verder had ik eigenlijk ook nog Billy Cobham en Coloseum op mijn lijst staan maar

die vielen af omdat ze mij niet echt konden boeien.

Ook nog even naar Jamie Cullum geluisterd en naar andere neuheiten maar ja

niet echt om te kopen.

Frank Gambale and Allan Holdsworth

>

Frank Gambale

>

Jaco Pastorius

>

Terri Lyne Carrington

>