Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ben je een beetje tevreden over het SACD-aanbod?

Nou ja, eigenlijk wel. Popmuziek lijkt me wel leuk om ook op sacd te hebben, maar dan wordt het gevaarlijk. Te veel strontvliegen in de studio. Ik heb er wel een aantal. Op klassiek gebied kan ik iedere keer als ik in de winkel kom een sacd-tje of twee scoren. Ze staan nu steeds vaker tussen de gewone cd's ipv in een apart vak.

Groet,

Jacco

over welke winkel hebben we het dan.

Nou ja, eigenlijk wel. Popmuziek lijkt me wel leuk om ook op sacd te hebben, maar dan wordt het gevaarlijk. Te veel strontvliegen in de studio. Ik heb er wel een aantal. Op klassiek gebied kan ik iedere keer als ik in de winkel kom een sacd-tje of twee scoren. Ze staan nu steeds vaker tussen de gewone cd's ipv in een apart vak.

Groet,

Jacco

Bij mij in de buurt heb ik een boekwinkel "de drvkkerij" (Middelburg) en daar hebben ze een fijn maar niet overweldigend aanbod. Bij Van Leest in Middelburg hebben ze een apart vak met (oudere) sacd's, die remasters van de Stones, Bob Dylan etc. Maar mijn favoriet is toch wel de Fnac in Wijnegem en Antwerpen. Soms als ik in de personeelswinkel kom (Philips) dan kijk ik daar ook nog even in het aparte rek met sacd's. Ik koop er geen tientallen tegelijk hoor. Maar dat deed ik met cd's ook niet. ik heb reeds 40 sacd's...

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Bij mij in de buurt heb ik een boekwinkel "de drvkkerij" (Middelburg) en daar hebben ze een fijn maar niet overweldigend aanbod. Bij Van Leest in Middelburg hebben ze een apart vak met (oudere) sacd's, die remasters van de Stones, Bob Dylan etc. Maar mijn favoriet is toch wel de Fnac in Wijnegem en Antwerpen. Soms als ik in de personeelswinkel kom (Philips) dan kijk ik daar ook nog even in het aparte rek met sacd's. Ik koop er geen tientallen tegelijk hoor. Maar dat deed ik met cd's ook niet. ik heb reeds 40 sacd's...

Groet,

Jacco

thx.

het is wel een beetje ver rijden vanuit woerden :D

in woerden heb je 2 cd winkels"music store ,gem.15sacd's en de free record shop nog minder sacd's"een beetje weinig dus.

ik ga me maar meer op utrecht richten ;)

gr. piet

Popmuziek lijkt dus een stuk moeilijker verkrijgbaar.. Mijn desinteresse in SACD is blijkbaar nog steeds gerechtvaardigd.. <_<

Ik concentreer me op vinyl, en met cd kan ik ook nog prima leven.

Tja, groot gelijk heb je. Ik heb eindelijk de kans mijn klassieke muziek collectie te beginnen (ben bijna rond met Mahler). Al eerder van plan geweest, maar waar moet je in godsnaam beginnen! Al die cd's...En als je het "deskundigen" vraagt, eindig je met een dubbele of erger collectie. Ok, harmonia mundi is meestal goed en overal waar Harnancourt op staat of Brendel is goed (Karajan is niet mijn ding). Maar het aanbod blijft mij te groot. En pop-sacd's, tja, dan word je doodgegooid met Dark Side of The Moon (goeie sacd overigens, wel veel ruis) en nu heb je Brother's in Arms en van dat soort. The Golden Earring is er ook (en Era, als je daar van houdt) en natuurlijk die stereo Stones sacd's. Maar echt nieuw materiaal is moeilijk te vinden.

EDIT:

Ik concentreer me op vinyl
Als ik iets zie dat ik niet kan laten liggen, koop ik dat ook. In Antwerpen nog een bananengele 180 grams Velvet Underground plaat gekocht. (en White light/White Heat en nog een aantal opnieuw uitgebrachte) Die platen klonken overigens beter dan de cd's die ik er van had.

Groet,

Jacco

En pop-sacd's, tja, dan word je doodgegooid met Dark Side of The Moon (goeie sacd overigens, wel veel ruis) en nu heb je Brother's in Arms en van dat soort. The Golden Earring is er ook (en Era, als je daar van houdt) en natuurlijk die stereo Stones sacd's. Maar echt nieuw materiaal is moeilijk te vinden.

Groet,

Jacco

Sting, Norah Jones, BonJovi en Frankie goes to Hollywood (iets ouder) hebben toch nieuw materiaal op sacd uitgebracht.

Frank. :rolleyes:

Die platen klonken overigens beter dan de cd's die ik er van had.

Wil je hiermee toch eindelijk bekennen dat... :huh::D

;)

Ja, daar heb ik op kunnen wachten. Het wil vooral zeggen dat die cd's erg slecht zijn en dat zelfs een plaat beter kan klinken...

Groet,

Jacco

Overigens luister ik alleen stereo (en in sommige gevallen mono) sacd, de multichannel mogelijkheid interesseert me tot op heden niet.

Jammer. Dat is nou net het leukst!

Groet,

Jacco

Overigens luister ik alleen stereo (en in sommige gevallen mono) sacd, de multichannel mogelijkheid interesseert me tot op heden niet.

Jammer. Dat is nou net het leukst!

Ach, ik heb een paar dvd-a's met ook die optie erbij en ik vind 't niet veel.

Als effectbejag kan 't leuk gebruikt worden (maar daarvoor luister ik geen muziek) en als opnameruimtesfeerweergave vind ik 't eenvoudigweg storend, of het nu een concertopname betreft of studio, t

Gefeliciteerd! Welkom in de wondere wereld der Neubauten! Mag ik je als andere "best off"s 'Strategies against architecture' en 'Strategien gegen Architectur' aanraden? Daar staat ouder werk op, dat is nog wat heftiger.

Ga ik eens naar luisteren. Op 1991-2001 staat het nummer 'Architektur ist geiselnahme' dat komt zeker van het album 'Strategien gegen Architektur?

Gefeliciteerd! Welkom in de wondere wereld der Neubauten! Mag ik je als andere "best off"s 'Strategies against architecture' en 'Strategien gegen Architectur' aanraden? Daar staat ouder werk op, dat is nog wat heftiger.

Ga ik eens naar luisteren. Op 1991-2001 staat het nummer 'Architektur ist geiselnahme' dat komt zeker van het album 'Strategien gegen Architektur?

Ik blijf 'Strategies against architecture' lastig vinden. Ik checkte het even wegens je vraag, maar 'Strategien gegen Architektur' bestaat niet, dat is ook gewoon de engelse titel. In een grijs verleden had ik SAA eens opgenomen, en toen zag ik hem (DACHT IK...) op LP staan, ik kopen, blijkt het een andere compilatie te zijn :angry::angry::angry: Er zijn dus gewoon twee delen.

En het antwoord op je vraag, op deel

Deze week, allen vinyl, allen boven 160 gram....

Pearl-Jam-Ten-258681.jpg

Pearl Jam- Ten

133841-resized200.JPG

Pink Floyd - Animals

B00000I07P.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Bon Jovi- Slippery When Wet ( spec 180 grams edition op simply vinyl )

Dus we kunnen er weer even tegenaan... B)