The Koosjer connection Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 En?.....ik heb die van mij op de iPod gezet gisteren Ik vind 'm mooi, Hans! Nog net niet zo speciaal als z'n vorige, 'Dusty'. (die ik in 't begin notabene nix an vond ) Er staan zondermeer weer 'n paar juweeltjes op. Mijn favoriet van Fred Eaglesmith, tot nu toe is deze: ('Falling stars and broken hearts') Verder heb ik deze albums van 'm: (vooral 't nummer 'I shot your dog' vind ik toch wel kewl ) (The official bootleg - live/signed) Ik zie dat ik er nog eens dieper in zal moeten..... Thanx Alco ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Deze week is binnengekomen de neiuwe SACD "Hell or high water" van Sara K. Sinds kort brengt zij haar CD's uit op het Stockfisch-label (voorheen was dat Chesky). Opvallend is dat de SACD-laag in mijn Marantz DV12S2-speler erg vreemd klinkt. Het geluid is weinig transparant en gefocust. De CD-laag klinkt in mijn Meridian G08 fenomenaal goed. De muziek is overigens ook erg goed. Hebben andere forummers ook deze vreemde ervaring met de SACD-laag van deze CD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Deze week is binnengekomen de neiuwe SACD "Hell or high water" van Sara K. Sinds kort brengt zij haar CD's uit op het Stockfisch-label (voorheen was dat Chesky). Opvallend is dat de SACD-laag in mijn Marantz DV12S2-speler erg vreemd klinkt. Het geluid is weinig transparant en gefocust. De CD-laag klinkt in mijn Meridian G08 fenomenaal goed. De muziek is overigens ook erg goed. Hebben andere forummers ook deze vreemde ervaring met de SACD-laag van deze CD? Nee, hij klinkt bij mij juist fenomenaal helder, transparant! Hier dus geen klachten. Vreemd dat je Marantz hem anders weergeeft dan de Meridian..... Ligt wellicht meer aan de speler dan aan de sacd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik zal nog eens naar de instellingen kijken op mijn Marantz. Normaal klinken goede SACD's ook erg goed (Mahler 3 bijvoorbeeld op Decca). Jouw SACD-laag klinkt wel goed? Op welke SACD-speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Voor de Friezen die van fado houden een must dunkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 de nieuwe Neil Young, Living with war. Ruim 41 minuten stevige rock in aangename Neil Young low-fi-achtige kwaliteit. Komt binnenkort ook op lp uit, eindelijk weer eens een plaat waar tikken en kraken niet storend zullen zijn bij nieuw aanschaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 vandaag de post aan de deur om deze lp te bezorgen helaas was ik niet thuis maandag maar naar het postkantoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 vandaag de post aan de deur om deze lp te bezorgen helaas was ik niet thuis maandag maar naar het postkantoor Ik kreeg hem vandaag. Twee van de vier kanten heb ik inmiddels beluisterd. Klinkt lekker funky met hele mooie arrangementen (knap gedaan). Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen hier gecharmeerd van is. Toen ik zijn eerdere werk voor het eerst beluisterde (dankzij onze medeforummer Joopus) moest ik er ook erg aan wennen, maar na een aantal keer luisteren vond ik het steeds beter worden. Dit album heeft dezelfde herkenbare sound waardoor maar het me meteen aansprak. Verder is het een hele mooie opname die ook wat voller (meer body) klinkt dan het overige werk van Donald Fagen. Een heerlijk album voor de late uurtjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Verder is het een hele mooie opname die ook wat voller (meer body) klinkt dan het overige werk van Donald Fagen.Zo, dat is niet niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Verder is het een hele mooie opname die ook wat voller (meer body) klinkt dan het overige werk van Donald Fagen.Zo, dat is niet niks. Ik bedoel dat de albums van Steely Dan of Donald Fagen wel vaak wat klinisch klinken. Je hoort ieder pingeltje, maar het klinkt wat steriel. Dit album klinkt in dat opzicht een stuk mooier vind ik: wel transparant, maar wel meer fundament waardoor het niet zo steriel over komt. Verder is het lekker dik/zwaar vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Verder is het lekker dik/zwaar vinyl. Ik houd 't wel bij de dvd-a, moet 'n beetje aan m'n rug denken. Scheelt ook in aantal keren opstaan. Het album is overigens niet over het geheel zo lekker in 't gehoor liggend. Het nummer Brite Nitegown eindigt namelijk in een erg irritante herhaling van de titel. Als het nummer een paar minuten korter was geweest had ik het meer gewaardeerd. Nu is het telkens een zapmoment ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Gisteren gekocht op CD: Jolie Holland - Springtime can kill you Bloedmooi album. In de oor heet ze een jonge Tom Waits...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 zojuist even op de fiets gesprongen en bij de nootzaak in amersfoort de volgende LP's gekocht: Sufjan Stevens - Illnois Oscar Peterson - Reunion Blues Laat de regen nu maar komen... Groet, R Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 [quote name='R Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Helaas spettert dit album als de gekte bij mij en dit krijg ik niet weg met de Knosti. Dit is overigens ook het geval bij het andere album "Michigan". Hopelijk krijg ik het straks met de Okki Nokki wel goed schoon. Is dat dan de charme van het genieten van vinyl?....er wordt zoveel zorg aan besteed om het daarna met spetters te moeten afluisteren ...rare jongens die vinyl-junks ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Helaas spettert dit album als de gekte bij mij en dit krijg ik niet weg met de Knosti. Dit is overigens ook het geval bij het andere album "Michigan". Hopelijk krijg ik het straks met de Okki Nokki wel goed schoon. Is dat dan de charme van het genieten van vinyl?....er wordt zoveel zorg aan besteed om het daarna met spetters te moeten afluisteren ...rare jongens die vinyl-junks ~ Hans ~ Nee het belachelijk dat je nieuwe platen eerst naar de stomerij moet brengen voor je ze kunt draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Helaas spettert dit album als de gekte bij mij en dit krijg ik niet weg met de Knosti. Dit is overigens ook het geval bij het andere album "Michigan". Hopelijk krijg ik het straks met de Okki Nokki wel goed schoon. Is dat dan de charme van het genieten van vinyl?....er wordt zoveel zorg aan besteed om het daarna met spetters te moeten afluisteren ...rare jongens die vinyl-junks ~ Hans ~ Nee het belachelijk dat je nieuwe platen eerst naar de stomerij moet brengen voor je ze kunt draaien. Ik zie er in ieder geval de gein niet van in.... " Schat,heb je mijn broek naar de stomerij gebracht?.....nee,maar wel je nieuwe 180 grams...! " ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 mei 2006 Members Report Share Posted 13 mei 2006 vandaag de post aan de deur om deze lp te bezorgen helaas was ik niet thuis maandag maar naar het postkantoor Hij is hier even voor zessen ook gearriveerd. Ik twijfel nog steeds of ik hem nu heel goed vind, of maar zo zo (heb 'm al eerder geleend op cd). Het heeft een beetje met gemoedstoestand te maken, denk ik. Voorlopig hou ik het nog op heel goed... Klankmatig is de lp hier in ieder geval de absolute winnaar, en voor hier commentaar op komt, mijn analoge bron is gewoon van een veel hoger niveau ten opzichte van de digitale... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Klankmatig is de lp hier in ieder geval de absolute winnaar, en voor hier commentaar op komt, mijn analoge bron is gewoon van een veel hoger niveau ten opzichte van de digitale... Maak je geen zorgen...als jij er zelf maar mee tevreden bent....toch?....ik,voor mij zelf,heb afgedaan met vinyl ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 14 mei 2006 Report Share Posted 14 mei 2006 Paradox - The First Second Even afwachten wanneer 'ie' op de mat ploft en hierbij is het maar afwachten of 'ie' nog verkrijgbaar is Threeo - Racing Time Die bovenste is een live CD, best wel aardig maar komt muzikaal toch niet in de buurt van het album...Paradox uit 1996 (Enja/Tiptoe) Die onderste CD is ook te leen bij de CDR. >>KLIK<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 14 mei 2006 Report Share Posted 14 mei 2006 Die bovenste is een live CD, best wel aardig maar komt muzikaal toch niet in de buurt van het album...Paradox uit 1996 (Enja/Tiptoe) Die onderste CD is ook te leen bij de CDR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 14 mei 2006 Report Share Posted 14 mei 2006 Hi & yoho, De schoonmoederdag overleeft en ook gebruikt gemaakt van het feit dat ik van het weekend in Terneuzen was. Even de plaatselijke Haij-End winkel binnengeweest en aangekocht: Sara K., Water falls op 180 grams vinyl. Gevonden in het aparte vakje "audiofiel". Ik heb nog geen tijd gehad om haar op den platendraaiert te beluisteren (wel even antistatisch gemaakt met mijn Knosti). Toch zit ik met een vraag. Het schijnt een DMM opname te zijn, Direct Metal Master. For what it is worth...Maar wat me wel kietelde was hetgeen dat als verklarende tekst in het Duits geschreven was in de hoes. Wat dat dan wel niet was, dat DMM. Voor zover ik het begrepen heb, is het zo dat ze ipv een lak (lacquer?) cliche, een koper cliche hebben gebruikt. Ook een wazig verhaal over fase kwam voorbij. Weet iemand of ik een kat in de zak gekocht heb of niet? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 14 mei 2006 Report Share Posted 14 mei 2006 Ozomatli - embrace the chaos Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 mei 2006 Report Share Posted 14 mei 2006 Gisteren gekocht op CD: Jolie Holland - Springtime can kill you Bloedmooi album. In de oor heet ze een jonge Tom Waits...... Vrijdag geluistert bij Plato, was nog wel effe aan het twijfelen of ik hem (de CD dan) zou kopen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 15 mei 2006 Report Share Posted 15 mei 2006 Hi & yoho, De schoonmoederdag overleeft en ook gebruikt gemaakt van het feit dat ik van het weekend in Terneuzen was. Even de plaatselijke Haij-End winkel binnengeweest en aangekocht: Sara K., Water falls op 180 grams vinyl. Gevonden in het aparte vakje "audiofiel". Ik heb nog geen tijd gehad om haar op den platendraaiert te beluisteren (wel even antistatisch gemaakt met mijn Knosti). Toch zit ik met een vraag. Het schijnt een DMM opname te zijn, Direct Metal Master. For what it is worth...Maar wat me wel kietelde was hetgeen dat als verklarende tekst in het Duits geschreven was in de hoes. Wat dat dan wel niet was, dat DMM. Voor zover ik het begrepen heb, is het zo dat ze ipv een lak (lacquer?) cliche, een koper cliche hebben gebruikt. Ook een wazig verhaal over fase kwam voorbij. Weet iemand of ik een kat in de zak gekocht heb of niet? Groet, Jacco Ga het album eerst maar eens beluisteren. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts