Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Hi & yoho,

De schoonmoederdag overleeft en ook gebruikt gemaakt van het feit dat ik van het weekend in Terneuzen was. Even de plaatselijke Haij-End winkel binnengeweest en aangekocht:

Sara K., Water falls op 180 grams vinyl. Gevonden in het aparte vakje "audiofiel".

Ik heb nog geen tijd gehad om haar op den platendraaiert te beluisteren (wel even antistatisch gemaakt met mijn Knosti).

Toch zit ik met een vraag. Het schijnt een DMM opname te zijn, Direct Metal Master. For what it is worth...Maar wat me wel kietelde was hetgeen dat als verklarende tekst in het Duits geschreven was in de hoes. Wat dat dan wel niet was, dat DMM. Voor zover ik het begrepen heb, is het zo dat ze ipv een lak (lacquer?) cliche, een koper cliche hebben gebruikt. Ook een wazig verhaal over fase kwam voorbij. Weet iemand of ik een kat in de zak gekocht heb of niet?

Groet,

Jacco

Dat wazige met die fase, is dat ze enkele fasen in het masterproces overslaan.

DMM

The groove is cut directly in copper metal. Stampers are plated directly from the DMM Copper Master, eliminating two of the three plating steps required for lacquers. In short, DMM yields better detail resolution and a lower noise ratio. This is especially good for long play albums, or audiophile material.

Lacquer/Stamper

Lacquer is the standard industry technology. The process involves cutting a master plate (a mirror of the stampers), after which a stamper (a metallic plate that stamps the record) is made. This stamper is then punched into the hot vinyl to create the record. The pressing can at times be louder, and contains more visually appealing grooves.

Mijn ervaringen met DMM albums zijn goed.

De opnames springen er klankmatig door hun dynamiek en zuiverheid wel uit.

Het zijn geen 180 grams versies maar "normale", ik heb er een stuk of vijf.

Niet met audiofiele "muziek", maar met luisterMuziek.

Zappa o.a.

Ik zal nog eens naar de instellingen kijken op mijn Marantz. Normaal klinken goede SACD's ook erg goed (Mahler 3 bijvoorbeeld op Decca).

Jouw SACD-laag klinkt wel goed? Op welke SACD-speler?

Gewoon een Denon DVD-. Moet hetzelfde kunnen als je maramtz. Sorry voor de late reactie... :(

Vanmorgen door TPG bezorgd:

d07185ey3ih.jpg

Lou Reed - Transformer

SARAWATER.jpg

Sara K - Water Falls

Beide op vinyl.

En een Okki Nokki platenwasser om deze en mijn andere platen schoon te maken.

Groet,

R

Geplaatst op 19 May 2006, 02:27:04

Dan ben je voorlopig wel even zoet!!! 

Veel was- en luisterplezier! 

Thanx! Het wassen gaat nu een stuk sneller en grondiger als met mijn knosti. dat wordt een druk weekend...

Groet,

R

Van de week voor mijn werk in Cambridge, UK geweest en in een vrij uurtje kwam ik in een heel klein winkeltje tercht waar ze alleen maar LP's verkochten. Ik kwam het volgende (hier lastig te verkrijgen album tegen) voor 15 GBP (+/- 17,50 euro)

B000002A3T.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Pinkl Floyd - Division Bell.

Het ging om een gloednieuw en geseald exemplaar. Ik was natuurlijk zo blij als een klind en heb het meteen gekocht. Thuisgekomen kom ik er achter dat het blauwgekleurde LP is met een "werkje" erin.

Heb ik nu een kat in de zak gekocht of heb ik iets speciaals in huis gehaald?

Van de week voor mijn werk in Cambridge, UK geweest en in een vrij uurtje kwam ik in een heel klein winkeltje tercht waar ze alleen maar LP's verkochten. Ik kwam het volgende (hier lastig te verkrijgen album tegen) voor 15 GBP (+/- 17,50 euro)

B000002A3T.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Pinkl Floyd - Division Bell.

Het ging om een gloednieuw en geseald exemplaar. Ik was natuurlijk zo blij als een klind en heb het meteen gekocht. Thuisgekomen kom ik er achter dat het blauwgekleurde LP is met een "werkje" erin.

Heb ik nu een kat in de zak gekocht of heb ik iets speciaals in huis gehaald?

Dacht het niet <_<

maar hoe klinkt ut de elpee ????

enne 15 GBP is toch echt wel zoon

Oops, rekenfoutje :unsure:

De muziek is goed, maar kwa klank valt hij me eerlijk gezegd wat tegen. Ondanks dat ik hem een Knosti badje heb gegeven zit de LP vol met spetters. Verder klinkt de LP wat "kaal" en niet zo ruimtelijk.

Oops, rekenfoutje :unsure:

De muziek is goed, maar kwa klank valt hij me eerlijk gezegd wat tegen. Ondanks dat ik hem een Knosti badje heb gegeven zit de LP vol met spetters. Verder klinkt de LP wat "kaal" en niet zo ruimtelijk.

Ik zou uitkijken naar een originele op zwart vinyl, of de Koreaanse dubbel LP uitvoering.(zeldzaam) Deze klinken echt een heel stuk beter dan de div. blauwe uitvoeringen.

Frank. :rolleyes:

de Koreaanse dubbel LP uitvoering.(zeldzaam)

Noord-Koreaanse? Met een picturedisc van de Grote Roerganger Kim Yong-Il erop? ;)

Dacht het niet. Is een op zwart vinyl geperst dubbelalbum.

Is in licensie van Sony/Columbia geperst in Korea.(zuid)

Dit is de enige vinyluitvoering waar het gehele Division Bell album op staat.

En niet zoals op alle andere persingen de ingekorte.

En wonder oh wonder, deze dubbelaar klinkt ook nog eens heel mooi.

Er schijnt ook nog een Russische dubbelaar te bestaan, maar deze is nooit officieel gereleased. Ook de kwaliteit hiervan is zeer dubieus.

Frank. B)

p.s. Catalogus nr. CP2L-1461/CK64200

Hoi Siep, dat is ook een mooie.

Mag ik vragen waar je deze hebt besteld?

(nieuw of via Ebay)

Veel plezier ermee.

Hoi Frank, is net uit.

Nieuw dus.

Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Deze klinkt echt heel mooi.

Nu nog die andere scoren. Ik kwam jouw naam toevallig tegen.

Veel geluk met die andere.

Frank. :lol:

B00006ALR3.01.LZZZZZZZ.jpg

Foreigner - Double Vision. (vinyl MFSL)

Deze heb ik vannacht nog via Ebay gekocht. Een mooi uitvoering op MFSL label.

Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Deze klinkt echt heel mooi.

Nu nog die andere scoren. Ik kwam jouw naam toevallig tegen.

Veel geluk met die andere.

Frank. :lol:

Die heb ik ook gewonnen: "Breakfast in America"

Helaas werd de prijs van "Year of the Cat" van Al Stewart mij te hoog, dus ben ik met bieden gestopt. Ik ben inmiddels een andere tegen gekomen.