piet van soest Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Hoi, gister met Arden en Kraus in a Amsterdam geweest. Naar de opening van de nieuwe winkel van Record friend. Gelijk een paar lp's gescoord. jethro tull: Living in the past. Pink floyd: The wall. John lee hooker: Get back home in the U.S.A. (180 gr) Gr Piet. PS Arden en kraus het was een gezellige middag. Inderdaad plaatjes scooren is heel veel leuker dan "rellen om niks" in topics met een hoge Ph-waarde. Dat heb je goed gezien. Laat mij maar lekker genieten van de zwarte rakkers. Mvg Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 september 2006 Members Report Share Posted 17 september 2006 Het was idd weer een gezellig dagje uit. Weer op de hoogte van alle in's en out's, en nog wat vinyl gescoord... Elvis Presley - A Date With Elvis (180 grams) Elvis Presley - Golden Records (180 grams, geen plaatje van te vinden) Jethro Tull - The Broadsword And The Beast Raymond Van Het Groenewoud - Leven en Liefdes (niente plaatje te vinden, ik scoorde hier thuis wel heel veel pluspunten mee... ) Status Quo - Just Supposin' Otis Redding - Otis Redding Sings Soul ...het blijft een aanrader, die Record Friend. Via internet heeft toch wel mijn voorkeur, altijd binnen een dag of 2-3 alles binnen, maar zo op z'n tijd een keer naar de winkel in Amsterdam is absoluut geen straf. Misschien niet zoveel op voorraad als Plexus, maar wel een stuk redelijker van prijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 september 2006 Report Share Posted 21 september 2006 (edited) Net besteld en ik kan niet wachten tot het op de deurmat valt. Zag ze op tv en was binnen een halve minuut verkocht. Sindsdien leef ik de blue man group en droom ik de blue man group. I'm totally intoxicated by the blue man group. Een hype in the States en ik begrijp volledig waarom. Ze treden eind dit jaar en begin volgend jaar op in Amsterdam en hoewel ik absoluut geen theaterliefhebber ben heb ik zoiets van... Dit moet ik gezien hebben, dit wil ik heel graag gaan zien. Het zal hier wel weer vloeken in de kerk zijn, want niet echt audiofiel , maar ik vind dit getuigen van een nooit eerder door mij geconstateerde genialiteit. Dit is voor mij muzikaal, creatief, cultureel, humoristisch het allerhoogste niveau. Maken ook bijna al hun bijzondere instrumenten zelf. Voor ze niet kent maar wel nieuwsgierig is geworden... http://video.google.nl/videoplay?docid=-78...=blue+man+group http://video.google.nl/videoplay?docid=557...=blue+man+group Conqubite Ik heb de fimpljes op Google Video bekeken en ze staan nu op mijn iPod. Ik vind het heel goed en origineel. Ik zag dat de DVD bij Hifighdelitydis.nl nu slechts 12 euro kost en de CD 10 euro. Ik heb ze beiden besteld. Edited 21 september 2006 by gruiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 24 september 2006 Report Share Posted 24 september 2006 Op de DVD staan ook enkele nummers van de cd. De cd's klinken wel iets anders vindt ik, de DVD doet me net even dat beetje meer en vaak is dat bij mij net andersom. Ik heb em inmiddels een paar keer bekeken en beluisterd en ben nog steeds heel erg enthousiast. Het is echt bijzonder origineel (vindt ik) en ze hebben in bijzonder korte tijd een speciaal plekje in mijn hart verworven. De DVD is een pareltje van de bovenste plank naar mijn bescheiden mening en een van de juweeltjes die ik koester in mijn collectie. Het schijnt dat ze na de rockscene nu bezig zijn met hun visie op andere muziekstromingingen. Ik heb iets gelezen over de Polka, lijkt me onwaarschijnlijk maar van de Blue Man Group zou het me niet verbazen. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 25 september 2006 Report Share Posted 25 september 2006 Wilde wat meer funk, allen op vinyl: James Brown Live Black Eyed Peas, Monkey Business Marvin Gaye, Midnight Love Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 26 september 2006 Report Share Posted 26 september 2006 Het schijnt dat ze na de rockscene nu bezig zijn met hun visie op andere muziekstromingingen. Ik heb iets gelezen over de Polka, lijkt me onwaarschijnlijk maar van de Blue Man Group zou het me niet verbazen. Binnenkort kun je je toch heus verbazen als je zit te zappen langs kinder-tv-zenders: BUSSUM - Naast Di-rect en Anouk maakt ook Kane zijn opwachting tijdens de TMF Awards op 13 oktober in de Amsterdamse Music Hall. Dat meldde de muziekzender maandag. Naast de Haagse acts is er ook ruimte voor Panic! At The Disco en R.O.O.O.M. Eerder al bracht de organisatie de namen van Lange Frans & Baas B., de Blue Man Group, Partysquad, Ti Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Vandaag bij de cd/platenbeurs in de Rai gekocht: cd Philip Glass / Einstein on the Beach (3 cd voor 5 euro!) Paco de Lucia / Siroco Pink Floyd / Echo's Roger Chapman / No Obligation Carlos Santana / Blues for Salvador Marilyn Crispell en Gerry Hemingway / Duo Weather Report / Procession Kronos Quartet plays Terry Riley Baobab (?) Jeff Beck - Eric Clapton / Giants of guitar Maria Callas / Passion cd ep/single Al Green / Perfect to Me Prince / The Lau / Vreemd Leela James / Music Massive Attack / Live with Me Madeleine Peyroux / Don't wait to long Er zal best een misser tussen zitten, maar voor een totaal van 44 euro mag dat ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Gisteravond binnen. Jason Molina - Let me go, let me go Een prachtig rustige plaat. Bij het beluisteren deed de opname me denken aan de Hendrix' "Jimi by Himself, the Home Recordings" (maar dan zonder de vreemde kanaalscheiding) en Oscar B. Swamps "Empty House". Erg mooi, en eerlijk overkomend. Leuk is ook dat dit album in twee versies is uitgebracht: als lp met gratis cd en als cd met gratis lp, al naar gelang de voorkeur van de koper uitgaat naar een medium en niet naar muziek. Er zit zelfs een tekstvel bij de lp. Beide versies zijn overigens identiek verpakt... De prijs is daarbij ook nog eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Posted 3 oktober 2006 Report Share Posted 3 oktober 2006 Afgelopen zaterdag in de RAI de volgende LP's aangeschaft: R.E.M. - Document R.E.M. - Monster Dire Straits - On Every Street The Police - Ghost In The Machine Suzanne Vega - Solitude Standing Bruce Cockburn - Stealing Fire Peter Gabriel - Shaking The Tree Leonard Cohen - The Best Of Leonard Cohen Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 3 oktober 2006 Report Share Posted 3 oktober 2006 Gisteravond binnen. Ik had niet verwacht dat het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 Zit er soms zo'n sterke galm op?..of ligt dat aan mijn speakertjes?Ik vindt trouwens het andere album ook wel lekker..lekkerder dan dit eigenlijk..... De galm (niet echt overdreven "sterk" overigens) lijkt mij duidelijk een gevolg van de directe opname. Geen studiowerk. Vandaar ook mijn vergelijk met die andere albums in mijn voorgaande bericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 Leuk is ook dat dit album in twee versies is uitgebracht:als lp met gratis cd en als cd met gratis lp, al naar gelang de voorkeur van de koper uitgaat naar een medium en niet naar muziek. Er zit zelfs een tekstvel bij de lp. Beide versies zijn overigens identiek verpakt... Gewoon twee voor de prijs van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 oktober 2006 Members Report Share Posted 4 oktober 2006 Deze 2 x I80grams MFSL persing ... Megadeth - Countdown To Extinction Vanochtend besteld bij Music Direct voor net geen 40 US dollars. Eigenlijk nog wel een redelijke prijs voor een dubbel-lp op het MFSL-label. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 Zit er soms zo'n sterke galm op?..of ligt dat aan mijn speakertjes? Ik vindt trouwens het andere album ook wel lekker..lekkerder dan dit eigenlijk..... De galm (niet echt overdreven "sterk" overigens) lijkt mij duidelijk een gevolg van de directe opname. Geen studiowerk. Vandaar ook mijn vergelijk met die andere albums in mijn voorgaande bericht. Ok..thanx voor de reactie...ik dacht dat het aan m'n speakertjes lag nl.... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 Vandaag in de bus: Amos Lee - Supply & Demand Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 5 oktober 2006 Report Share Posted 5 oktober 2006 Gezien de data die bij deze productie vermeld staan blijkt "Guero" maar 'n tussendoortje te zijn geweest. Hoe iemand het voor elkaar krijgt geen slechte albums uit te brengen weet ik niet maar dit is weer zo'n heel mooie: Beck - The Information (de cover is op de tekst na afwijkend, overigens) De muziek ligt wel "in het verlengde" van Mellow Gold, Odelay, Midnite Vultures, Guero. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 oktober 2006 Members Report Share Posted 11 oktober 2006 Om even vooruit te lopen in dit draadje, voor degenenen die wel eens bij Recordfriend kopen (of dit nog eens van plan waren) , hier even de laatste nieuwsbrief... Amsterdam, 11 oktober 2006 Beste RecordFriend, Per 1 januari 2007 gaan we onze webwinkel reorganiseren. Ondermeer door de grote drukte in onze nieuwe winkel in Amsterdam. We zullen de activiteiten daar gaan concentreren en de webwinkel zal vanaf 1 januari nog maar een klein assortiment voeren. Daarom ruimen we op. Tot 1 januari 2007 kun je gebruik maken van de volgende kortingen : - 50% korting op alle tweedehands platen. - 20% korting op alle nieuwe platen. De korting geldt alleen voor NIEUWE bestellingen uit de voorraad van de webwinkel en alleen voor grammofoonplaten. Vermeld bij je bestelling de code RF-2050. Voor bestellingen die na de korting onder de 75 euro uitkomen, rekenen we zoals gebruikelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Ik heb net 2 sacd's gescoord. Te weten: Louis Armstrong - Olympia, April 24th, 1962 en een aanbieding (nog geen 10 euri): Mozart, Complete Sonatas For Keyboard And Violin Vol.3 Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Mijn aanwinsten voor deze week: Op vinyl: Elvis Costello / Allen Toussaint - The River In Reverse U2 - How To Dismantle An Atomic Bomb Op CD: Ost Schindler's List Room Eleven - Six White Russians And A Pink Pussycat Venice - Amsterdam Alice Peacock - Who I Am Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 The Mars Volta - Amputechture 't Klinkt weer aangenaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 Vandaag deze CD mogen verwelkomen, nu heb ik alle Shawn lane CD's compleet die ik wilde hebben. JONAS HELLBORG & SHAWN LANE ''abstract logic'' 1995 En ook nog eens het oorspronkelijke label en cover (Day Eight records DEM 038) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 The Mars Volta - Amputechture 't Klinkt weer aangenaam. Dus het is niet veel soeps? Ik bedoel, de vorige 2 albums vond ik goed, maar om nou te zeggen 'ze klinken aangenaam', das niet helemaal het goede woord volgens mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 The Mars Volta - Amputechture 't Klinkt weer aangenaam. Dus het is niet veel soeps? Ik bedoel, de vorige 2 albums vond ik goed, maar om nou te zeggen 'ze klinken aangenaam', das niet helemaal het goede woord volgens mij... Aangenaam. Geen topper, wat mij betreft. Er staan wat fraaie stukken op deze maar het begint me toch een beetje te vervelen (vooral de zang) hoewel niet zodanig om het uit te zetten want het is weer lekkere muziek. En het nummer "Asilos Magdalena" is het fraaie breekpunt in dit album. Maar het is wel een lange zit. (Nog altijd een prettigere zit dan veel andere hedendaagse bands met de wat stevigere muziek bieden, maar die zijn zo eentonig of eenzijdig dat het ronduit onaangenaam is om die langdurig te beluisteren.) Het nummer "Day of the Baphomets" is mijn favoriet. Dus het is zaak niet toe te geven aan de impuls om het album stop te zetten. Een lange zit is heel anders te ervaren bij deze bijvoorbeeld, die ook onlangs verschenen is: Die duurt ondanks zijn lengte wat mij betreft v Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Op vinyl: Johnny Cash - American V Bjork - Homogenic Op CD: Mad Season - Above Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Karate - Pockets Karate - In the Fishtank Steve Hackett - Voyage of the Acolyte allemaal op vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts