Kwabbernoot Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Hohoho, effe inspringen. Amused to death een zielloos, perfect opgenomen geluiden pallet? Nou ja zeg! Het is een prachtige plaat welke helaas zwaar lijdt onder het gekut met die Q-sound. Als je daar langsheen kunt en wilt luisteren is het gewoon een geweldig album. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 januari 2007 Members Report Share Posted 30 januari 2007 Hohoho, effe inspringen. Amused to death een zielloos, perfect opgenomen geluiden pallet? Nou ja zeg! Het is een prachtige plaat welke helaas zwaar lijdt onder het gekut met die Q-sound. Als je daar langsheen kunt en wilt luisteren is het gewoon een geweldig album. Groeten... Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, anders zouden er maar weinig artiesten bestaansrecht hebben. Maar nogmaals, ik vind roger Waters een zeer begenadigd album-maker, maar soms ontbreekt er gewoon iets. Dan kan het nog zo mooi of indrukwekkend klinken, het raakt me gewoon niet. Misschien ontbreekt het aan de inbreng of samenwerking van een geniaal gitarist (zonder ook maar iets aan Jeff Beck af te willen doen) zoals Eric Clapton of David Gilmour dat wel deden. Juist die inbreng van E.C. maakte The Pro's And Cons Of Hitchhiking helemaal af. De inbreng van D.G. is denk ik wel bekend. Nee, voor mij is Amused To Death een brug te ver, laat ik over Radio K.A.O.S. maar helemaal niet beginnen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 .......laat ik over Radio K.A.O.S. maar helemaal niet beginnen... Waarom niet?...ik persoonlijk ben zeer benieuwd wat je mening is... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Wil je die Amused Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Hohoho, effe inspringen. Amused to death een zielloos, perfect opgenomen geluiden pallet? Nou ja zeg! Het is een prachtige plaat welke helaas zwaar lijdt onder het gekut met die Q-sound. Als je daar langsheen kunt en wilt luisteren is het gewoon een geweldig album. Groeten... Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, anders zouden er maar weinig artiesten bestaansrecht hebben. Maar nogmaals, ik vind roger Waters een zeer begenadigd album-maker, maar soms ontbreekt er gewoon iets. Dan kan het nog zo mooi of indrukwekkend klinken, het raakt me gewoon niet. Misschien ontbreekt het aan de inbreng of samenwerking van een geniaal gitarist (zonder ook maar iets aan Jeff Beck af te willen doen) zoals Eric Clapton of David Gilmour dat wel deden. Juist die inbreng van E.C. maakte The Pro's And Cons Of Hitchhiking helemaal af. De inbreng van D.G. is denk ik wel bekend. Nee, voor mij is Amused To Death een brug te ver, laat ik over Radio K.A.O.S. maar helemaal niet beginnen... In een bepaald opzicht is "Amused to Death" een mislukt muziekstuk. De teksten gaan immers ergens over en de muziek is zodanig dat dit album niet te draaien is als behang. Kortom, je moet er voor gaan zitten en bewust luisteren. Een film voor je oren. En daarbij kunnen bijvoorbeeld gelovigen die niet kunnen relativeren zich ook nog gekwetst voelen door de cynische teksten. Veel (teveel) "audiofielen" waarderen het album slechts om de effecten, wat de populariteit van het gehele werk ook al niet ten goede komt, aangezien het te pas en te onpas wordt aangehaald om die effecten en niet om het geheel. Dus het is naar mijn mening begrijpelijk dat dit album niet door iedereen gewaardeerd wordt. Hetzelfde geldt voor "Radio K.A.O.S.". "The Pro's..." is juist weer een stuk gladder en veel algemener te draaien. Waters' bijdrage aan de soundtrack voor "When the Wind Blows" vind ik dan ook heel wat fraaier en interessanter dan "The Pro's..." en eigenlijk ook dan "Radio K.A.O.S." " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 De teksten gaan immers ergens over en de muziek is zodanig dat dit album niet te draaien is als behang.Kortom, je moet er voor gaan zitten en bewust luisteren. Een film voor je oren. En daarbij kunnen bijvoorbeeld gelovigen die niet kunnen relativeren zich ook nog gekwetst voelen door de cynische teksten. Veel (teveel) "audiofielen" waarderen het album slechts om de effecten, wat de populariteit van het gehele werk ook al niet ten goede komt, aangezien het te pas en te onpas wordt aangehaald om die effecten en niet om het geheel. Psies! Je hebt helemaal gelijk. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Van Morrison: Into The Music, St Dominic's Preview, Tupelo Honey en Veedon Fleece Spannend want ze zijn nergens meer te krijgen en worden via Amazon voor veel geld aangeboden. Maar de Britten schoten te hulp met een internet aanbieder die de order in ieder geval in bestelling heeft genomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 2 februari 2007 Report Share Posted 2 februari 2007 Steely Dan - Katy Lied Marvin Gaye - Let's Get It On Fleetwood Mac - Fleetwood Mac Fleetwood Mac - Tusk The Pretenders - The Pretenders Simon and Garfunkel - Bookends Neil Young - Tonight's The Night Blur - Parklife Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Steely Dan - Katy LiedMarvin Gaye - Let's Get It On Fleetwood Mac - Fleetwood Mac Fleetwood Mac - Tusk The Pretenders - The Pretenders Simon and Garfunkel - Bookends Neil Young - Tonight's The Night Blur - Parklife Ook naar de rommelmarkt geweest...??? Ik wel.. Op vinyl Paolo Conte: Collezione Fleetwood Mac: Mirage Ike & Tina: Nutbush City Limits en The Ike en Tina Turner Show Stevie Wonder: Songs in the key of life Mama's en Papa's: Best of Marianne Faithfull: Broken Englisch Kayak: Phantom of the night The Beach Boys: grootste hits Easy Rider: Born on the road Donovan: Golden hour of.. en Universal soldier Joe Cocker: The very best of Tracy Chapman: Tracey Chapman Al Steward: Year of the cat (ter vervanging van m'n versleten exemplaar) Erroll Garner magician En de meeste in vrijwel nieuwstaat.. samen voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Specials - Specials The Doors - The Doors 14 cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Specials - SpecialsThe Doors - The Doors 14 cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Ook naar de rommelmarkt geweest...??? Ik wel.. Doe helaas alleen in cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 En er moet ook gelegenheid zijn en blijven om het allemaal te verwerken. Daar gaat het om, toch? Ikzelf koop in verhouding erg weinig software, als ik een album (LP, dus )koop, moet voor mij toch wel 80% lekker klinken. Dus valt er voor mij heel veel af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Tracy Chapman kwam en ging achteraf echt in een fast car. Dacht dat ze nog wel wat gedaan had daarna, maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Oeps, zal volgende keer AMG checken voor er een conclusie wordt getrokken. Overigens nooit geprobeerd om zoveel albums van welke artiest dan ook achter elkaar te draaien. Lijkt me niet te werken nee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Vandaag dit op vinyl mogen verwelkomen, de CD had ik al. Alleen jammer dat er zo'n klein hoekje uit de hoes is geknipt, maar de LP is verder in een VG++ condition. Wild geblaas en een hoop getoeter, machtig gewoon! EDDIE HENDERSON ''realization'' 1974 Personnel: Eddie Henderson :trompet, cornet Herbie Hancock :Fender Rhodes, piano electric Bennie Maupin: flute alto, clarinet, saxophone tenor Billy Hart : drums percussions Buster Williams: bass Pat Gleeson: synthesizer, Moog, organ Lenny White: drums Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 o.a deze... Explosions in the Sky.....The Earth Is Not a Cold Dead Place [176gr] ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 1988 - Tracy Chapman1989 - Crossroads 1992 - Matters of the Heart 1995 - New Beginning 2000 - Telling Stories 2002 - Let It Rain 2005 - Where You Live Ik heb 1988 nu dus dubbel en ook 1992 en 1995... Bijna de helft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 februari 2007 Report Share Posted 6 februari 2007 Op vinyl: Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender Marc Moulin - I Am You Link to comment Share on other sites More sharing options...
karel7 Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Heb vandaag binnen gekregen; De 180 grams repress van Amused to Death van Roger Waters (de originele uit 1992 heb ik gelukkig ook), en een genummerde dubbel LP van Gary Moore - Blues Alive. Frank. Hoi Frank, Ook ik heb de 180 grams uitvoering en de originele persing uit 1992 maar ik twijfel aan de echtheid van de 180 grams;geluidskwaliteit is slecht, vinyl zit vol met putjes en de kwaliteit van de foto's is slecht. Leg de 2 maar eens naast elkaar. Waar heb jij jou exemplaar gekocht? Groet Karel Link to comment Share on other sites More sharing options...
pahendriks Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Heb vandaag binnen gekregen; De 180 grams repress van Amused to Death van Roger Waters (de originele uit 1992 heb ik gelukkig ook), en een genummerde dubbel LP van Gary Moore - Blues Alive. Frank. Hoi Frank, Ook ik heb de 180 grams uitvoering en de originele persing uit 1992 maar ik twijfel aan de echtheid van de 180 grams;geluidskwaliteit is slecht, vinyl zit vol met putjes en de kwaliteit van de foto's is slecht. Leg de 2 maar eens naast elkaar. Waar heb jij jou exemplaar gekocht? Groet Karel Hoi Frank, Ik ben het volstrekt eens met Karel: slechte persing (veel pitten) andere tekst op het label (de witte rondgaande tekst) hoes is anders, kijk eens naar de haren van de aap, lijkt een slechte scan tov het origineel, ook het boekje is slecht gescand... En last but not least, hij klinkt slecht t.o.v. het origineel: de stem van Waters is mat en duf, mist iedere sprankeling. Groet, Patrick Link to comment Share on other sites More sharing options...
karel7 Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 Heb vandaag binnen gekregen; De 180 grams repress van Amused to Death van Roger Waters (de originele uit 1992 heb ik gelukkig ook), en een genummerde dubbel LP van Gary Moore - Blues Alive. Frank. Hoi Frank, Ook ik heb de 180 grams uitvoering en de originele persing uit 1992 maar ik twijfel aan de echtheid van de 180 grams;geluidskwaliteit is slecht, vinyl zit vol met putjes en de kwaliteit van de foto's is slecht. Leg de 2 maar eens naast elkaar. Waar heb jij jou exemplaar gekocht? Groet Karel Hoi Frank, Ik ben het volstrekt eens met Karel: slechte persing (veel pitten) andere tekst op het label (de witte rondgaande tekst) hoes is anders, kijk eens naar de haren van de aap, lijkt een slechte scan tov het origineel, ook het boekje is slecht gescand... En last but not least, hij klinkt slecht t.o.v. het origineel: de stem van Waters is mat en duf, mist iedere sprankeling. Groet, Patrick Zojuist uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de plaat een bootleg is; knap gedaan maar wel illegaal. Groeten Karel Link to comment Share on other sites More sharing options...
pahendriks Posted 7 februari 2007 Report Share Posted 7 februari 2007 en het feit dat ie als 180 grams is uitgebracht: daarover vindt je niks op internet bij de vermeldingen van officiele releases. Daarmee is ie meteen verdacht... Hoewel het audiofielen wel meer aantrekt. Groeten, Patrick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Ik geef jullie gelijk, de repress of bootleg klinkt een stuk matter dan de originele. Ook is kant A niet centrisch geperst, zodat de arm een beetje van links naar rechts over de plaat beweegt waardoor er in zachtere passages een jengel ontstaat. De andere 3 zijdes klinken behoorlijk. Ook bij die van mij zijn de foto's waziger als bij het origineel (ook in mijn bezit). Maar toch is het ook wel weer mooi om deze in het bezit te hebben. Zal zeer waarschijnlijk over een aantal jaar wel weer een gezocht item gaan worden. Trouwens, mijn exemplaar komt uit Duitsland. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts