Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Zeg Henrie, hoe is dat album van Radiohead. Dat heb ik nl niet. Heb wel de rest van ze wat ik geweldig vind maar deze niet. Hmmmmm.

Lijkt het een beetje op de rest of issie helemaal anders. Het is toch eeen oudje van ze he?

gruiter, die van tori Amos, lijkt dat wat meer op the choirgirl hotel? Of is het nog verder in de tijd terug. The Choirgirl Hotel vind ik wel een meester werk hoor.

Ok, ik heet geen Henrie en evenmin gruiter, dus misschien praat ik voor mijn beurt, maar...

"The Bends" van Radiohead is een radicale verandering in vergelijking met "Pablo Honey" en duidelijk een stap in de richting die heeft geleid tot "OK Computer" en alles wat daarna kwam. Een "n

Guest UKSub
"The Bends" van Radiohead is een radicale verandering in vergelijking met "Pablo Honey" en duidelijk een stap in de richting die heeft geleid tot "OK Computer" en alles wat daarna kwam. Een "n

Vandaag o.a. gekocht:

Layout.jpg

i30649s3szp.jpg

(met 2 cd's + dvd)

Ha Paul :cool2:

Mooie CD van Chiel Minucci. Ga ik ook bestellen.

Deze is ook mooi van Special EFX. Je zult hem vast wel kennen. :)

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enf...p;lgl_Section=1

Groeten

Edwin

Hey Edwin,

Die heb ik nog niet maar daar gaat gauw verandering in komen. B) Het oudere spul van Special EFX is ook zeker de moeite waard. ;)

En als je deze cd van Chieli Minucci nog niet hebt dan kan ik je die ook van harte aanbevelen:

nightgrooves.jpg

Samples vind je >> hier <<

Ok dank u Heren. En soms (zoals in dit geval) is het niet erg als mensen voor hun beurt praten.

Groet,

Andre

persoonlijk vind ik the bends het beste radiohead album dat er is. staan echte kippenvel nrs op

fake plastic trees bijv. brr

ok comp is de verdere uitbouw hiervan maar wat rustiger.(ook erg goed) de bends heeft nog dat rauwe van pablo honey.

staat vaak in de voordeel bakken voor nog geen 10 euro

Zeg Henrie, hoe is dat album van Radiohead. Dat heb ik nl niet. Heb wel de rest van ze wat ik geweldig vind maar deze niet. Hmmmmm.

Lijkt het een beetje op de rest of issie helemaal anders. Het is toch eeen oudje van ze he?

Anderen hebben al voor hun beurt gepraat ;) maar goed, ik zal er ook nog maar even wat van zeggen. The Bends zit, zowel chronologisch als qua muziek, tussen het debuut-album Pablo Honey en Ok Computer in. Er staan een paar heel mooie nummers op, maar als geheel vind ik Ok Computer beter. Daar staat eigenlijk geen slecht nummer op. Bij The Bends zijn er een paar mindere, of zou dat alleen maar zo lijken, omdat de rest zo goed is? Afsluitend nummer Street Spirit vind ik overigens de perfecte brug naar Ok Computer en nog altijd een van de mooiste Radiohead-nummers...

Ps. Creep staat op Pablo Honey en is een zwaar overschat Radiohead-nummer... ;)

creep is briljant maar nu kan ik hem niet echt meer horen. echt teveel naar geluisterd dus in zoveer geef ik je gelijk.

net als "motorcycle emptiness"van manic street preachers. zoooo vaak opgezet

Ps. Creep staat op Pablo Honey en is een zwaar overschat Radiohead-nummer...

het is nr is idd overschat geworden door de platen die erna gemaakt zijn. Maar toen het nr uitkwam, was het toch heel groots niet waar. Door de pareltjes op OK en Kid A bvb, verdwijnt Creep een beetje naar de achtergrond. het is ook een nr dat iedereen wel een beetje too much gehoord heeft i guess :)

Heeft iemand Githead al gehoord?

Gr

Stef

Dat Creep op Pablo Honey staat dat wist ik wel, dat het overschat is niet. Ik vind het nog altijd geweldig! Net als motorcycle emptines. Heb het geluk gehad dat toen het erg hot was het weinig heb gehoord.

Maarja moet weer eens naar de cd winkel. Want mijn Jef Buckley, Morphine, massive Atack (mezanine) cd's worden grijs, bij wijze van spreken.

Groet,

Andre

Dat Creep op Pablo Honey staat dat wist ik wel, dat het overschat is niet. Ik vind het nog altijd geweldig! Net als motorcycle emptines. Heb het geluk gehad dat toen het erg hot was het weinig heb gehoord.

Maarja moet weer eens naar de cd winkel. Want mijn Jef Buckley, Morphine, massive Atack (mezanine) cd's worden grijs, bij wijze van spreken.

Groet,

Andre

Ik bedoelde ook niet dat Creep een slecht nummer is of zo hoor. Ik vind 'm alleen niet zo goed als later werk van Radiohead. Toch hoor je nog vaak dat mensen Creep het beste Radiohead-nummer vinden. Vandaar dat ik Creep dan wat overschat vind...

Als je toch nog cd's gaat kopen en je wel van pop/rock houdt: probeer eens The Dears of Kings Of Leon. Van beide bands heb ik laatst een cd blind gekocht en het is erg leuke muziek. Vooral dat album van The Dears, Gang Of Losers genaamd, is erg goed. No Cities Left is ook een erg goed album van The Dears.

Het album van Kings Of Leon, Because Of The Times, is wat minder als geheel, maar wel goed. Vooral leuk als je van basgitaar en drums houdt... :)

@ lestat

heb je je arctic Monkeys al?

ben em dernet gaan kopen

zeer mooie hoes

straks leg ik em eens op

vertel je mij nog hoeveel ie bij jou kostte, (in Gent was het 17 euro)

Gr

stef

Hij is al binnen, ze stonden al op mijn voice-mail. Ben alleen door omstandigheden nog niet in de gelegenheid hem te gaan halen.....

Hij kost bij mij hetzelfde...

Greetz,

Lestat

Groet,

Andre

Ik bedoelde ook niet dat Creep een slecht nummer is of zo hoor. Ik vind 'm alleen niet zo goed als later werk van Radiohead. Toch hoor je nog vaak dat mensen Creep het beste Radiohead-nummer vinden. Vandaar dat ik Creep dan wat overschat vind...

Als je toch nog cd's gaat kopen en je wel van pop/rock houdt: probeer eens The Dears of Kings Of Leon. Van beide bands heb ik laatst een cd blind gekocht en het is erg leuke muziek. Vooral dat album van The Dears, Gang Of Losers genaamd, is erg goed. No Cities Left is ook een erg goed album van The Dears.

Het album van Kings Of Leon, Because Of The Times, is wat minder als geheel, maar wel goed. Vooral leuk als je van basgitaar en drums houdt... :)

of "phoenix"symphatieke pop rock deuntjes.

"three mile pilot"geniale alto rock. (black heart procession is daaruit voortgekomen)

Groet,

Andre

of "phoenix"symphatieke pop rock deuntjes.

Phoenix vind ik wat te gelikt en te vrolijk... Dat zou je sympathiek kunnen noemen inderdaad... ;)

Hoi,

henrie bedankt voor je goede tip. Ik zal eens gaan kijken. Tja, creep is een goed nummer. Ik denk ook dat het als beste wordt omschreven vanwege de herkenbaarheid en hoge mee zing factor. Probeer dat maar eesn met het openingsnummer van KID A te doen :D

Ach wat is muziek toch lekker.

mijn laatste album is trouwens de laatste van Muse - Black holes and revelations. Net iets anders dan de rest weer maar goed. Lijkt wat toegankelijker te zijn dan die eerste.

Andre

Gisteren bij de Mediamarkt geweest, ja, ik weet, slecht, slecht, slecht :P:rolleyes:;)

Maar toch 3 cd's daar gehaald.

Dolores O'Riordan - Are You Listening

51QdX1q-NpL._SS500_.jpg

Heather Nova - Glow Stars

41Z48T19YDL._SS500_.jpg

Rammstein - Reise Reise

51T1WAT5CCL._SS500_.jpg

i50651x93nv.jpg

Lisa Gerard - Silver Tree

"In the blind" gekocht, helemaal gek van Dead Can Dance, verder nog geen solowerk van haar gehoord (binnenkort wel een paar albums) dus gewoon besteld. Verder ook weinig van haar op LP te krijgen, dus gewoon gedaan. Spijt..... :( Het lijkt filmuziek te zijn, er zit ook weinig percussie/ritme in en dan haak ik af. Bij DCD was dat wel in ruime mate aanwezig :rolleyes:

Nog liefhebbers voor een 2-LP van inslaapvalmuziek??????