Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

voiv.jpg

cover_5741121612005.jpg

200px-Punkybruster.jpg

punky bruster -coocked on phonics (alias devin townsend)

Allemaal erg lekkere albums, Miracle. Dat wordt weer een weekendje genieten! :cool2:

Dat word idd weer een weekend genieten. STV heb ik allemaal al op vinyl, maar is soms ook wel eens makkelijk om een CD op te zetten. De grijze RATM cd was al een tijdje geleden in de auto onder de stoel gekomen, waar ook wat gereedschap lag. Deze was dus nog wel in de auto af te spelen maar hier binnen bleef hij hangen. vandaar was ik al een tijdje op zoek naar een nieuw origineel exemplaar en heb deze nu gevonden, samen met die gele die ik nog niet had, voor maar 10 pleuro. :) Hele leuke bonus bij een toch al goedkope CD dacht ik zo.

elton_john_goodbye_yellow_brick_road.jpg

dubbel SACD + DVD voor 22 euro (incl $10 transport)

Op vinyl:

51XpfnbPusL._SS500_.jpg

Goldfrapp - Seventh Tree

Deze is meer in de stijl van Felt Mountain en vind ik veel mooier dan de vorige 2 albums (Black Cherry and Supernature).

Gelukkig want de laatste vond ik 3x nix

88.gif

dimensio hatross

Voi-AR.jpg

angel rat

89.gif

nothing face

Negatron.jpg

negatron

zo nog 3 te gaan en de hele voivod collectie is compleet.

mooi om ze te horen groeien tot een langdurig hoogtepunt en ze op het eind te horen zoeken en afzwakken.

Vandaag Eels met Useless trinkets besteld, en Virgil in the land of mirrors van Fish. Ook het boek van Mark Everett: Things the grandchildren should know. Dankzij de lage dollarkoers is het goedkoper deze in de VS te bestellen en te laten bezorgen dan om het hier te bestellen... :blink:

Guest Rein!

Vandaag even de stad in gewandeld en met 6 LP's retour.

600px-1595334022_2814aab35e_o.jpg

Omar Rodriguez Lopez Quintet - The Apocalypse inside of an Orange

grassgeysers.jpg

Enon - Grass Geysers...Carbon Clouds

b6b53aedff5977e40b9d234863d836a4babyshambles-shotters-nation-album-cover-website.jpg

Babyshambles - Shotters Nation

51D9sXS5LNL._AA240_.jpg

Miss Alex White & The Red Ochestra - Space & Time

31RWo5PAarL._SS400_.jpg

Evangelista - Hello, Voyager

WCCD26.jpg

Loose Fur - Born again in the USA

Guest Rein!
Lijkt dat op The Mars Volta of is het totaal wat anders?

Is wel totaal anders. Meer jazz invloeden. Rustiger.

Hij heeft een tijdje in Amsterdam gewoont en daar drie hele leuke platen gemaakt, dit is de laatste uit die serie.

Ik vind het trouwens een schitterende hoes.

Lijkt dat op The Mars Volta of is het totaal wat anders?

Is wel totaal anders. Meer jazz invloeden. Rustiger.

Ja, drukker kan ook haast niet natuurlijk ;) Maar jazzy dus? Misschien maar eens proberen. Ben wel benieuwd eigenlijk...

ooooh jawel hoor henrie het kan nog veel drukker ;)

Vertel... Ik ken geen bands die drukkere herrie maken dan The Mars Volta. En nou niet met Meshuggah of The Dillinger Escape Plan aankomen, want dat is soft rock in vergelijking met The Mars Volta ;):D:P

Vertel... Ik ken geen bands die drukkere herrie maken dan The Mars Volta. En nou niet met Meshuggah of The Dillinger Escape Plan aankomen, want dat is soft rock in vergelijking met The Mars Volta ;):D:P

dan heb ik niets gezegd ;)

dan heb ik niets gezegd ;)

Ja, baggerherrie is het wel... Maar of het nou ook 'drukkere' muziek is dan The Mars Volta? Nou nee... Het tempo is redelijk hoog, maar er zijn wel metal bands die snellere blast beats gebruiken. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet. Het gaat me niet om het tempo, maar om de complexiteit. Er zijn weinig bands die complexere stukken spelen dan The Mars Volta. Met name het laatste album...

Maar of het nou ook 'drukkere' muziek is dan The Mars Volta? Nou nee... Het tempo is redelijk hoog, maar er zijn wel metal bands die snellere blast beats gebruiken. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet. Het gaat me niet om het tempo, maar om de complexiteit. Er zijn weinig bands die complexere stukken spelen dan The Mars Volta. Met name het laatste album...

Als het ook in "rustig tempo" complex mag zijn is dit wel een aardig voorbeeld.

The Black Page #2

Of in een eerdere versie:

The Black Page #2

Of in big-band uitvoering en maar niet teveel op het beeld letten...

The Black Hainey Hooney

Dus misschien op zoek naar werk van die componist of band?

Maar of het nou ook 'drukkere' muziek is dan The Mars Volta? Nou nee... Het tempo is redelijk hoog, maar er zijn wel metal bands die snellere blast beats gebruiken. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet. Het gaat me niet om het tempo, maar om de complexiteit. Er zijn weinig bands die complexere stukken spelen dan The Mars Volta. Met name het laatste album...

Als het ook in "rustig tempo" complex mag zijn is dit wel een aardig voorbeeld.

The Black Page #2

Of in een eerdere versie:

The Black Page #2

Of in big-band uitvoering en maar niet teveel op het beeld letten...

The Black Hainey Hooney

Dus misschien op zoek naar werk van die componist of band?

Is zeker complex. Maar is niet helemaal mijn ding. Heb toevallig wel eens muziek gedownload van Bozzio, Levins, Stevens en dat vind ik er wel veel op lijken (en niet alleen de drums ;) ). Wel leuk af en toe, maar er mag van mij wat meer pit in zitten. En dat heeft The Mars Volta dan weer meer :D Zie bijvoorbeeld hun nieuwste single: http://www.youtube.com/watch?v=gZwFycBgUpI

converge gebruikt eigenlijk geen blast beats. wel heel veel tempo wisselingen ik ken de mars volta goed en wat converge doet steekt daar qua complexiteit toch wel bovenuit.

wellicht slecht clipje met slecht geluid.

wie weet kan ik je ooit wat beters laten horen.

converge gebruikt eigenlijk geen blast beats. wel heel veel tempo wisselingen ik ken de mars volta goed en wat converge doet steekt daar qua complexiteit toch wel bovenuit.

wellicht slecht clipje met slecht geluid.

wie weet kan ik je ooit wat beters laten horen.

Ik vond Converge in dat filmpje veel lijken op Meshuggah. Een hoop herrie, veel tempowisselingen inderdaad, en het is vast complex. Blast beats is meer voor black/death metal. Is ook niet mijn ding...