Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

converge gebruikt eigenlijk geen blast beats. wel heel veel tempo wisselingen ik ken de mars volta goed en wat converge doet steekt daar qua complexiteit toch wel bovenuit.

wellicht slecht clipje met slecht geluid.

wie weet kan ik je ooit wat beters laten horen.

Ik vond Converge in dat filmpje veel lijken op Meshuggah. Een hoop herrie, veel tempowisselingen inderdaad, en het is vast complex. Blast beats is meer voor black/death metal. Is ook niet mijn ding...

ach dat herrie argument hoor ik zo vaak.

meshuggah vind ik niks, die proberen teveel het nivo van converge en dillinger te benaderen maar hebben daar de tools niet voor.

wellicht is mastodon wel leuk voor jou

hiero

converge gebruikt eigenlijk geen blast beats. wel heel veel tempo wisselingen ik ken de mars volta goed en wat converge doet steekt daar qua complexiteit toch wel bovenuit.

wellicht slecht clipje met slecht geluid.

wie weet kan ik je ooit wat beters laten horen.

Ik vond Converge in dat filmpje veel lijken op Meshuggah. Een hoop herrie, veel tempowisselingen inderdaad, en het is vast complex. Blast beats is meer voor black/death metal. Is ook niet mijn ding...

ach dat herrie argument hoor ik zo vaak.

meshuggah vind ik niks, die proberen teveel het nivo van converge en dillinger te benaderen maar hebben daar de tools niet voor.

wellicht is mastodon wel leuk voor jou

hiero

Nee, Mastodon is ook niks voor mij. Ben ik een keer bij weggedreunt in Ahoy, toen ze in het voorprogramma van Tool stonden...

elton_john_goodbye_yellow_brick_road.jpg

dubbel SACD + DVD voor 22 euro (incl $10 transport)

Spectuculaire plaat. Vorig jaar in de hybride SACD versie gekocht. Meest gedraaide plaat sindsdien.

Deze Depeche Mode plaat vandaag binnen gekregen. Had 'm via de fonotheek in deze (ook) hybride SACD 2006 versie gehoord, maar vervolgens als gewone 2006 remastering gekocht. Viel nogal tegen, dus alsnog voor de mooiere hybride versie gekozen.

51ygGZ2-bNL._SS400_.jpg

Wel leuk af en toe, maar er mag van mij wat meer pit in zitten. En dat heeft The Mars Volta dan weer meer :D Zie bijvoorbeeld hun nieuwste single: http://www.youtube.com/watch?v=gZwFycBgUpI
Hm, als dat tekenend is voor de rest geloof ik dat ik het nieuwe album niet interessant zal vinden.

Redelijk snel, maar niet boeiend. En tja, die zang, daar heb ik het inmiddels wel mee gehad.

Maar ik denk dat we andere definities van "complex" bedoelden.

Het wat mij betreft aangename van (o.a.) de door mij hierboven aangehaalde muziek is dat deze vermengd is met humor waardoor plezier op en voor het podium ontstaat.

Humor die ik wel kan waarderen, zoals in Approximate.

Wel leuk af en toe, maar er mag van mij wat meer pit in zitten. En dat heeft The Mars Volta dan weer meer :D Zie bijvoorbeeld hun nieuwste single: http://www.youtube.com/watch?v=gZwFycBgUpI

Hm, als dat tekenend is voor de rest geloof ik dat ik het nieuwe album niet interessant zal vinden.

Redelijk snel, maar niet boeiend. En tja, die zang, daar heb ik het inmiddels wel mee gehad.

Ehm, ja, dat is redelijk tekenend voor het album inderdaad ;) Er zitten weinig rustpunten in, zoals op bijvoorbeeld Frances The Mute wel het geval was. Die zang, tja dat is ook niet mijn favoriet. Maar ik vind het niet storend of zo...

Bij mij moeten de albums van The Mars Volta altijd een tijdje groeien, voordat ik het echt boeiend begin te vinden. En ik kan er soms ook echt niet naar luisteren. Ik moet er echt voor gaan zitten. Even een nummertje opzetten, slaat bij The Mars Volta nergens op... ;)

Ehm, ja, dat is redelijk tekenend voor het album inderdaad ;) Er zitten weinig rustpunten in, zoals op bijvoorbeeld Frances The Mute wel het geval was. Die zang, tja dat is ook niet mijn favoriet. Maar ik vind het niet storend of zo...

Bij mij moeten de albums van The Mars Volta altijd een tijdje groeien, voordat ik het echt boeiend begin te vinden. En ik kan er soms ook echt niet naar luisteren. Ik moet er echt voor gaan zitten. Even een nummertje opzetten, slaat bij The Mars Volta nergens op... ;)

grappig bij mij pakt het meteen , een stukje mars onder de afwas is ook goed te pruimen ;)

Hoi Henrie,

Aha, mag ik vragen waar je 'm gedownload hebt. Kon 'm op limewire nog niet vinden. En heb nog steeds niks anders van download programma's, digisaurus dat ik ben.

Kan en wil je 'm per persoonlijke mail sturen of issie te groot? Anders geef ik je via p.m. wel mijn email adres.

Groet,

Andre

Hoi Henrie,

Aha, mag ik vragen waar je 'm gedownload hebt. Kon 'm op limewire nog niet vinden. En heb nog steeds niks anders van download programma's, digisaurus dat ik ben.

Kan en wil je 'm per persoonlijke mail sturen of issie te groot? Anders geef ik je via p.m. wel mijn email adres.

Groet,

Andre

Ik heb 'm van het interne netwerk hier gedownload. Geen idee waar het origineel vandaan komt. Vast een of andere mp3-ripgroep... Ik stuur je zo een PM...

Hoi Henrie, dank je wel. Kom niet op de site. Moet ik het gewoon knippen plakken en in mijn browser zetten of aan klikken?

Misschien het weekend proberen.

Dank je

Andre

Je gewoon knippen en plakken in je browser. Maar inderdaad, je kunt er nu niet op. Ik ben zoals ik had aangegeven door de week niet thuis, dus staat m'n computer uit. Komend weekend ben ik overigens alleen zondag 's avonds thuis...

En ondertussen is deze er ook nog eens bij gekomen. ERRUG mooi, als je van klassiek houdt en ook nog van deze. Ach zo af en toe doe ik wat aan cultuur.

10872056_155_155.jpeg

Gorecki - symphony no. 3

Gruiter, idd een mooi album, alleen het derde nummer vind ik minder, de rest is superb.

Andre