Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ook heb ik de afgelopen weken een hoop oude CD's vervangen, maar dat in een latere posting.

Hier een paar oude aanwinsten die ik de afgelopen week binnen heb gekregen, de CD's die ik hier laat zien zijn vervangings CD's omdat ik liever oudere uitvoeringen heb, de CD zelf is twee keer zo dik als een latere (her)uitgave het lijkt wel alsof er twee CD's op elkaar gelegd zijn. Tja die Duitsers en ook die Japanners konden er wat van in de jaren '80 toen de compact disc opkwam! :y

Over oud gesproken, ik had van deze CD de US versie (met barcode) maar toen ik het pakje open maakte blijkt deze CD de aller eerste versie te zijn. :)

PAT METHENY GROUP ''offramp'' 1983

23varzs.jpg

Oorspronkelijk label ECM 1216 2

Aller eerste CD uitgave uit 1983 zonder barcode op backcover

AAD opname

Stevige kwaliteit hoesje, lijkt wel karton ipv papier

VG ++ condition

Made in West Germany

Van deze CD had ik al de USA versie, maar had toch liever de Japanse uitvoering. Via ebay had ik een Japans examplaar gekocht die helaas schade had aan de kwetsbare zilverlaag (verkoper heeft negatieve feedback geregen van mij) Maar via Saynara heb ik uiteindelijk een gaaf examplaar gekregen. :)

KAZUMI WATANABE ''kilowatt'' 1989

nfpfk9.jpg

Oorspronkelijk label DOMO HOOP 20348

AAD opname

VG ++ condition

Mooiere kwaliteit hoes tov de USA uitvoering

Made in Japan

KAZUMI WATANBE ''the spice of life II'' 1988

e9gppl.jpg

Oorspronkelijk label DOMO H33P 20249

Orgineel cover afbeelding :) De US en Duitse cover afbeelding van deze CD ziet er anders uit.

VG++ condition

Made in Japan

PINK FLOYD ''the final cut'' 1983

33wtx7o.jpg

Bij die oudere CD uitgaves hebben ze het oorspronkelijke ''holophonics'' geluids kwaliteit in stand gelaten waardoor er meer dynamiek en ruimte in het geluid te horen is zoals bij de LP in 1983. Bij de latere remasters uit 1992 en 1994 hebben ze dat mooie geluidsbeeld voor een groot deel weggefilterd

Oorspronkelijk label CDP 746129 2

Eerste CD uitgave uit 1984 zonder barcode op backcover

CD uitgave met het orginele holophonics geluid als de LP

VG ++ condition

Made in West Germany

SPECIAL EFX ''special efx'' 1984

2cscrp2.jpg

Oorspronkelijk label GRP D 9505

Eerste CD uitgave uit 1984 zonder barcode op backcover

Orgineel cover zoals de LP hoes

VG ++ condition

Guest Rev. Fatman

Over zwart goud gesproken in sommige kringen is het absoluut not done om over reissue`s te spreken, laat staan dat je met zo`n schijf gespot wordt. Maar dat terzijde ben sedert enige minuten in staat van opperste verrukking want zojuist is de pakketjesman langs geweest met 2 platen welke ik sedert jaar en dag regelmatig draai, echter de nieuwe exemplaren zijn van een absoluut fatastische heel veel mooier klinkende kwaliteit reisue`s met een hele grote R.

Plaatjes kan ik niet meer geven want het forum weigerd mijn afbeeldingen sinds kort konskwent, maar daarom niet getreurt:

Art Pepper Meets the Rhythm Section AP 010 & John Coltrane, Blue Train een zeer speciale R.v.G-reissue

Dit alles helaas niet voor een prikkie maar dat deert de pret echt niet!

p.s. een cd-spelertje van nog geen 3 meiertjes ;)

Was deze CD nog vergeten te vermelden, had ik al een aantal weken in de kast staan.;)

Had van deze CD al een latere (remaster) staan, maarja zo'n oude eerste CD uitgave heeft toch liever mijn voorkeur. :)

YES ''fragile'' 1972

4lqe.jpg

Oorspronkelijk label Atlantic 250 009 :)

Eerste CD uitgave uit 1984 zonder barcode op backcover :)

AAD opname. The music on this compact disc was orginally recorded on analog equipment :)

Stevige kwaliteit hoesje lijkt wel karton ipv papier :)

Orgineel cover zoals LP hoes :)

VG ++ condition :)

Voor het eerst sinds mijn verhuizing (en lange tijd daarvoor) weer eens iets gekocht:

Op CD:

dm_cover_img.jpg

Metallica- Death Magnetic (eindelijk weer eens een goed studio album!!!)

130559.jpg

Anathema- Hindsight

In afwachting van een nieuw studioalbum deze semi akoestische schijf! De blaadjes gaan immers weer vallen... :D

Ook nog ff op vinyl gescoord:

a725b8b5e20b2625dd491c7767550f3c.jpg

200px-Metallica-Creeping-Death-226348.jpg Creeping Death EP van Metallica. Had hem al als picture disc, deze is om te draaien...

blacksab_atten.jpg

De set staat thuis nog lang niet goed, maar er is weer wat muziek! :cool2:

Greetz,

Lestat

Van deze CD alias... De BV Haast in de electronica had ik al de 1998 remaster uitvoering, maar uiteraard had ik toch liever de oorspronkelijke CD versie gehad, nu dan gevonden.

SYNERGY ''audion'' 1981

2agt7xf.jpg

Oorspronkelijk label Passport PBCD 6005 :)

Eerste CD uitgave uit 1986 zonder barcode op backcover :)

Orgineel cover en artworrk zoals LP hoes :)

AAD opname :)

VG ++ condition :)

This album was originally issued on LP Passport records PB6005 in 1981 and in a very limited quantities on CD as Passport PBCD in 1986 :)

Loodzware electronische muziek, alleen voor echte doorbijters! :rolleyes:

@Buizenbart

Mooi reeks platen man ...

Wat vind je van Helter Skelter op Siouxie? Geweldig album

Moest ik je meenemen naar Brussel, je wordt gek denk ik ... zeker in 3 winkels

@Lestat

Hey hey alles kits?

Vind je de nieuwe Metallica echt zo goed ...? beetje overroepen is mijn mening

Je geniet en dat lees ik graag

@Erikatn

Hoi hoi

kzie regelmatig aankopen van passeren waarvan ik zeg : "Hummm nice heb ik ook"

Maar dan heb je weer een heleboel dingen waar ik in de verste verte nog nooit van gehoord heb ...

Zin om wat over je muziek smaak en voorkeuren te vertellen?

Ik merk een zeker psychedelisch 80's kantje.

@all the others

ken jullie muziek haast niet maar het blijft fijn jullie enthousiasme te lezen

Zelf heb ik geen tijd genomen om nog dingen te kopen

Greeeetz

en genieten

Stef

@Erikatn

Hoi hoi

kzie regelmatig aankopen van passeren waarvan ik zeg : "Hummm nice heb ik ook"

Maar dan heb je weer een heleboel dingen waar ik in de verste verte nog nooit van gehoord heb ...

Zin om wat over je muziek smaak en voorkeuren te vertellen?

Ik merk een zeker psychedelisch 80's kantje.

Tuurlijk Stef, doe dat graag op uw verzoek.

De voorkeur gaat vnl. uit naar Sixties en Seventies stuff, melodische/harmonische pop/rock, al dan niet met rootsy inslag, en Soul. Oftewel de grote(re) namen waar we toen (of wat later) groot mee zijn gegroeid. Verder wat new wave-(achtige) dingen en, als kind van die tijd, wat jaren tachtig werk. En vervolgens alles wat daar invloeden uit onttrekt of op voortborduurt.

Ga wat eclectisch te werk, volg dus niet zozeer artiesten, maar zoek naar goede platen. Veel artiesten maken hooguit een paar goede platen.

Het pschedelische is geen voorkeur op zich, meer een element wat door de (rock)tijden heen blijft terugkeren. Noem het vaak als indicatie als het muzikaal wat terugvoert naar de Sixties (niet zozeer jaren tachtig), om de beschrijving wat herkenbaar te maken.

Vroeger heette die dingen wat ze waren: pop, rock en new wave. Omdat de muziekindustrie zich de pop heeft weten toe te eigenen, om het in beeld en formules vast te leggen, heten die genres sindsdien 'indie'. Zijdelingse belangstelling van de platenmaatschappijen leidt tot weinig aandacht (voor nieuw artiesten dus) in de media en hardware die vaak hooguit tijdelijk in beperkte oplagen wordt uitgebracht. Beetje een klaaglied I know, maar kan 't niet anders zien.

Met de komst van internet, muziek fora e.d, blijkt er heel veel materiaal te zijn, dat traditioneel verdergaat op een punt waar het voorheen leek op te houden. Rondzeulen op internet heeft me de laatste jaren enthousiaster over muziek gemaakt dan ik ooit was (ben de jongste niet meer). Ook voor de perioden (vooral jaren zeventig en tachtig) waarvan ik dacht aardig op de hoogte te zijn.

Internet blijkt daarmee een mooie manier om nieuwe voorkeuren te vinden en bestaande uit te breiden.

Favorieten worden op RYM bijgehouden.

Hoop dat dit een een idee geeft. :)

Kijk zo zie ik ze graag komen. :)

Van deze titels had ik al de USA CD versie, maar ik heb het persoonlijk niet zo op met die USA CD's omdat het doorgaans allemaal goedkope massa productie is met een vaak een slecht afwerkingnivo, met name de labels Columbia en Atlantic records is het niet altijd even best gesteld als het op afwerking en kwaliteit aan komt.

Linker CD, de rechter CD is de eerste UK uitvoering uit 1986 zonder barcode op backcover.

PINK FLOYD 'wish you where here'' 1975

esumb8.jpg

Oorspronkelijk label Sony 28DP 5005 :)

Eerste uitgave uit 1985 verschenen in Japan voor de Europese CD uitvoeringen :)

Zeer mooi 14 pagina's uitgevoerd boekwerkje :)

Orgineel cover en artwork (ook CD backcover) zoals de LP hoes :)

Near mind condition = nieuw :)

Made in Japan :)

Linker CD, rechter CD is de USA uitvoering op Columbia records waarvan het boekje een soort uitklapgeval is ipv een boekje.

PINK FLOYD ''animals'' 1977

mvgf0j.jpg

Oorspronkelijk label Harvest/EMI CDP 746128 2 :)

Eerste CD uitgave van voor 1986 zonder barcode op backcover :)

Orgineel cover en artwork als LP hoes :)

Stevige kwaliteit boekje, lijkt wel karton :)

VG++ condition :)

Made in England :)

Kijk zo zie ik ze graag komen. :)

Van deze titels had ik al de USA CD versie, maar ik heb het persoonlijk niet zo op met die USA CD's omdat het doorgaans allemaal goedkope massa productie is met een vaak een slecht afwerkingnivo, met name de labels Columbia en Atlantic records is het niet altijd even best gesteld als het op afwerking en kwaliteit aan komt.

Linker CD, de rechter CD is de eerste UK uitvoering uit 1986 zonder barcode op backcover.

PINK FLOYD 'wish you where here'' 1975

esumb8.jpg

Oorspronkelijk label Sony 28DP 5005 :)

Eerste uitgave uit 1985 verschenen in Japan voor de Europese CD uitvoeringen :)

Zeer mooi 14 pagina's uitgevoerd boekwerkje :)

Orgineel cover en artwork (ook CD backcover) zoals de LP hoes :)

Near mind condition = nieuw :)

Made in Japan :)

Linker CD, rechter CD is de USA uitvoering op Columbia records waarvan het boekje een soort uitklapgeval is ipv een boekje.

We doen ons best, qwert. :)

Er is helaas geen camera, maar heb de WYWH Capitol versie uit 1994. Ook een tekstboekje met 14 pagina's. De schijf zelf is bedekt met een afbeelding van vlammen. Al met al ok, maar klinkt niet zo geweldig als de hybride 30th anniversary versie van DSOTM.

Jouw '85 versie staat (uiteraard) ook op die rym-pagina.

Da's maar goed ook. :D

Ben niet zo'n liefhebber van college rock. Alleen Nada Surf kan ik tegenwoordig heel goed waarderen. Maar die hebben ook wel stapjes gemaakt.

AMG en Last FM noemen het:

Rock & Roll

Pop/Rock

Punk-Pop

Alternative Pop/ Rock

Afgekort is het: Power Pop. Waar Nada Surf inderdaad ook onder valt. En bijv. een Weezer en Teenage Fanclub.

College Rock is een wat traditioneler variant van new wave, maar meer een (brede) begripsduiding dan een genre om of te loven of te negeren.

Jawel, maar waarom is mijn onderscheid onjuist? Omdat AMG & Last.FM ze in een ander hokje stoppen?

Had vorige week juist nog een gesprek met Elpee over deze muziek. Die begreep mijn onderscheid wel, maar misschien kwam dat ook gewoon omdat ik daar klant was.

Don't bijt de hand die je voedt. :D

Het zijn allemaal bands die 3-4 minuten liedjes met een (of meer) hook(s) maken. In jaren '60 (Beatles, Who, Kinks, Beach Boys, Small Faces etc.) en Big Star (die al die bands tot zich nam) stijl. En die niet voor puur rock & roll of puur garage of puur punk oid doorgaan. Soms typisch voor de jaren '70 zoals Cheap Trick of ' 80 zoals The Replacements of ' 90 zoals Weezer.

Ik zal later een RYM power pop link laten zien, met tal van acts uit de laatste paar decennia, die op deze manier onder dezelfde noemer worden gebracht.

@Erikatn

Heel hartelijk bedankt vr je uitleg ... en toewijding waarmee je het geschreven hebt :)

Hier kan ik mij al een behoorlijk beeld bij vormen

Helaas heb ik de laatste jaren weinig tijd om enkel nog met muziek bezig te zijn zoals vroeger, soms is dat een beetje frustrerend omdat ik weet wat voor een schat aan info op het net staat

The Replacements daar kunnen toch geen Weezers uit de 90's tegenop :P:)

Greetz

Stef