Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Mordante hoi

mooie oogst ... Haggard ken ik helemaal niet en Opeth maar een beetje

Vroeger vond ik Murder Ballads iets minder, maar nu is het 1 van mijn Nick Cave favorits geworden. Ik vind de opname zeer sterk en prima. Stuur je mij binnenkort eens een mailtje of PM met je bevindingen omtrent deze CD?

The Kindness of Strangers en Crow Jane ... hummm

Onno vond Stagger Lee bij mij thuis herrie :D

Gr

Stef

Mordante hoi

mooie oogst ... Haggard ken ik helemaal niet en Opeth maar een beetje

Vroeger vond ik Murder Ballads iets minder, maar nu is het 1 van mijn Nick Cave favorits geworden. Ik vind de opname zeer sterk en prima. Stuur je mij binnenkort eens een mailtje of PM met je bevindingen omtrent deze CD?

The Kindness of Strangers en Crow Jane ... hummm

Onno vond Stagger Lee bij mij thuis herrie :D

Gr

Stef

Ik kende het album al gedeeltelijk, vind het een erg fijn album. Stagger Lee herrie? Dan is Onno echt niks gewend. :blink:Hier wat info over Haggaerd, kwam er laatst achter dat ze in Alpen aan de Rijn een optreden hadden op 03OCT08, baal behoorlijk dat ik dat heb gemist. :angry:

@Stef: die Warsaw-LP klinkt erg 'zuiver' ofzo, minder 'behandeld' o.i.d. Of bedoel je die demo die er ook op staat? (En jij nog niet kent als ik het goed begrijp?) Die demo, op een gegeven moment dacht ik "klinkt heel erg als the Stooges", maar de punk-invloed van die tijd is ook heel duidelijk, snelle gejaagde nummers, nog niet dat statige van JD, ik heb Ian Curtis ook nog nooit zo levendig gehoord :huh:

@Mordante: die NIN, is dat een nieuw officieel album? En is het wat?

Zelf eindelijk weer eens wat doommetal een beurt gegeven:

sodwol_medium.jpg

Integraal beluisterd. Eigenlijk een heel goed album :cool2:

@Stef: die Warsaw-LP klinkt erg 'zuiver' ofzo, minder 'behandeld' o.i.d. Of bedoel je die demo die er ook op staat? (En jij nog niet kent als ik het goed begrijp?) Die demo, op een gegeven moment dacht ik "klinkt heel erg als the Stooges", maar de punk-invloed van die tijd is ook heel duidelijk, snelle gejaagde nummers, nog niet dat statige van JD, ik heb Ian Curtis ook nog nooit zo levendig gehoord :huh:

@Mordante: die NIN, is dat een nieuw officieel album? En is het wat?

Zelf eindelijk weer eens wat doommetal een beurt gegeven:

Integraal beluisterd. Eigenlijk een heel goed album :cool2:

Catherine Blake is mijn favorite nummer van dat album. Overigens is MDB geen doom metal, maar slow death metal. Doom metal is meer richting Candlemass, Trouble, St Vitus, Catherdral, Reverend Bizarre etc etc.

Ghost I-IV is een relatief nieuw album van NIN, echt goed kennen doe ik het nog niet.

Catherine Blake is mijn favorite nummer van dat album. Overigens is MDB geen doom metal, maar slow death metal. Doom metal is meer richting Candlemass, Trouble, St Vitus, Catherdral, Reverend Bizarre etc etc.

Ghost I-IV is een relatief nieuw album van NIN, echt goed kennen doe ik het nog niet.

:D Ja, dat 'doommetal' komt door een discussie met een vriend, ik ben niet helemaal thuis in de exacte hokjes, en volgens hem was het doom :rolleyes:

:D Ja, dat 'doommetal' komt door een discussie met een vriend, ik ben niet helemaal thuis in de exacte hokjes, en volgens hem was het doom :rolleyes:

Klopt iedereen noemt bands als MDB, Evoken, oude Paradise Lost, oude Anathema etc etc doom metal. Maar als je echt gaat mierenneuken is dat geen doom maar slow death metal. Doom heeft hun invloede bij de eerste 2-4 Black Sabbath albums. MDB etc heeft meer hun oorsprong bij jaren 80/90 death metal bands zoals Morbid Angel en Death.

Vandaag heb ik deze instrumentale (heavy) gitaar CD binnengekregen. Waar ik wel behoorlijk van baal is dat in de cover rechts bovenin een flink stuk uit de boekje is geknipt. Navraag bij de verkoper en ander speurwerk levert mij op dat dit bij deze titel veel voorkomt. Vreemd ''cuttings'' en ''drill holes'' verwacht ik normaal bij USA CD's (overstock) maar beslist niet bij Europese CD uitgaves, gelukkig is het wel een orginele Duitse uitgave op Roadracer (onderdeel van Roadrunner records) en de zeer goede staat van de CD zelf dat maakt weer veel goed.

ALEX MASI ''attack of the neon shark'' 1989

2qxc61d.jpg

• 2 weeks later...

3eae12bb9da053e06056b010.L.jpg

Smashing pumpkins - Siamese dream / 2LP

3fba90b809a0feb384666110.L.jpg

Smashing Pumpkins - Gish / LP

0769828fd7a012a12b682110.L.jpg

The offspring - Ignition / CD

51BBMN1F9YL._SS400_.jpg

Opeth - Blackwater park / CD

24f1eb6709a03f201f932110.L.jpg

Steve Vai - Real illusions: Reflections / CD

61AVlHOeurL._SS500_.jpg

Steve Vai - Fire Garden / CD

61OrdmtiGJL._SS500_.jpg

Steve Vai - Sex & Religion / CD

51lqwc5Io0L._SS500_.jpg

Nightwish - Dark passion play / 3CD

arcade fire- neon bible & funeral

godflesh - us & them

dinosaur jr - beyond

1ab31b22-3b81-4dec-b9e4-5ab1fd701b61.jpg

pixies - tromp l.

the locust - new erections

the%20locust.jpg

Net terug uit antwerpen, leuke vinyl-zaak gevonden in de aalmoezeniersstraat. Hij heeft meer plaats in gebruik door vinyl dan dat je ruimte hebt om te lopen.

Dit o.a. gekocht op vinyl,

45rpm version Metallica - Master of Puppets

5310116.jpg

2x 10" Radiohead - Amnesiac

600px-Radiohead_amnesiac_albumart.jpg

mcglau_fridayf.jpg

Heavy weight re-master U2 - Joshua Tree

u2-joshua-tree-remaster.jpg

Jonn

41TouShP6BL._SL500_AA280_.jpg

volgend weekend krijg ik 5 zappa cd's voor de verjaardag. ben benieuwd

arcade fire- neon bible & funeral

Wat denk je er van?

Luister op dit moment (geleend van de fonotheek) naar deze alt klassieker uit '98:

516DZMQ1MGL._SS500_.jpg

Neutral Milk Hotel - In The Aeroplan Over The Sea

In de inlay staat: ... is one of the most completely inspiring rock records I've heard ... everytime I finish listening to it I feel like I've lived through something I'll never quite understand, something really big. Richard Reed Perry, The Arcade Fire.

@ erikatn erg mooi.

er zit wel wat van de melodramatische sfeer in van mijn (een van) favo bands "three mile pilot"

verder moet ik ook aan de talking heads denken als ik het luister.

bijzonder orgineel en gevoelig. heel mooi

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Afgelopen weekend 20 LP's voor 20 euro gehaald bij de kringloopwinkel in Dordrecht. Men had daar zo'n 20.000 LP's binnengekregen waaronder ongelofelijk veel rotzooi, maar toch nog wat leuks uitgehaald waaronder:

- Steve Forbert (nooit eerder van gehoord, maar gekocht op de hoes, en hij staat nu al een paar dagen continu op).

- OMD

- Even in the quietest moments, Breakfast in America

- The Kick Inside

- Tommy

- Original Soundtrack (10cc)

Voor een groot deel leuk spul dat nog ontbrak in de verzameling ;-)

De hele voorraad die daar stond gaf overigens een mooi overzicht van wat men in de jaren 70 in Nederland leuke muziek vond. Dus hele vrachten Duitse rommel (James Last, Udo Jurgens), heel veel BZN en Sjors Baker, en Alle 13 Goed natuurlijk in alle soorten en maten ;-). Een socioloog of ethnograaf kan er op afstuderen!