Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

zo mircle was er uit verkoop :rolleyes: een aardig collectie.mijn vrouw heeft de lp line on the horizon besteld. ben benieuwd gr.henkes

Nee, was geen uitverkoop. De CD Boxen heb ik 2dehands van iemand overgenomen voor weinig. De andere CD's en de LP's is voor mij een redelijk normale hoeveelheid als ik een ochtend/middag de stad (dit geval Leiden) in ga, meestal eens per 2-3 weken.

Maandagavond ga ik nog ophalen:

Beck - Odelay

Moby - Play

Eels - Beautiful freak

Blur - Blur

Fun lovin' Criminals - Come find yourself

Urban Dance Squad - Planet ego

En per post is nog onderweg hierheen:

Mark Knopfler and Chet Atkins - Neck And Neck

Voorlopig wel weer genoeg nieuwe muziek om de aankomende 2-3 weken door te komen. :huh::rolleyes::o:lol:

Bedoelde je met "line on the horizon" eigenlijk No line on the horizon van U2 ?

ja klopt no line :confused: shangri-la van mark knopfler ,heerlijk muziek.

heb deze week ongeveer 20 lp's op de kop weten te tikken voor E35,-. Allemaal in redelijke staat. Genre : Pop/rock 70's & 80's (pink floyed,supertramp,queen,led zepelin). Ga ze morgen eens wassen en dan kan ik gelijk kijken wat ik nou exact heb gekocht (ook een partij van 15). Wat ik wel een grappige lp vind zijn 20 hits van radio veronica (moest toen wel heel progressief geweest zijn, aan de nummers te horen). Heb voor die prijs er ook nog een platenspeler bij weten te krijgen. O nee he weer zo'n flips en dit keer met een afgrijselijk GP400 element. ach had nog een nieuwe naald er voor liggen dus ik dacht waarom niet. Maar de GP401 MKII met eliptiche naald is toch stukken beter ( je hebt kennelijk gradaties in troep)

Kan niet wachten tot mijn thorens terug is (lekker al die nieuwe lp's ontdekken). Altijd spannend nieuwe lp's

Ik download zoveel dat 't amper meer spannend is om LP's te kopen voor de inhoud. Gelukkig is nieuwe muziek ontdekken altijd weer een hele gebeurtenis.

Heb zelf een stapel van 50 LP's plus een flipse platenspeler (misschien nog wat voor jou, LP ;)) van Marktplaats.nl geplukt. Een oom van me woont er 500 meter vandaan, dus dat was prima geregeld zo. Maandag krijg ik 't spulleke. Ik zag op de stapel al Communiqu

Ik heb dat op zich ook wel, ik downlaod altijd hele albums (meestal met 10 tallen te gelijk) en probeer dan die op lp te krijgen. Alleen met grote aantallen zitten er altijd verassingen tussen. Ben ze trouwens nu lekker aan het wassen (met knosti, echt omslachtig maar het werkt).

Als je de flips zelf niet wilt houden mag je hem aan mij geven. Als er tenminste een eliptiche naald in zit (Gp401 of hoger). Van de GP400 heb ik al zat 'rommel'' liggen.

Gisteren kwam ik in een kringloopwinkel 5 nieuwe LP's van Flairck tegen, ze zaten nog in het folie van een oude platenzaak hier in Eindhoven, heb ze maar meegenomen voor 50 cent per stuk.

Ik heb dat op zich ook wel, ik downlaod altijd hele albums (meestal met 10 tallen te gelijk) en probeer dan die op lp te krijgen. Alleen met grote aantallen zitten er altijd verassingen tussen. Ben ze trouwens nu lekker aan het wassen (met knosti, echt omslachtig maar het werkt).

Als je de flips zelf niet wilt houden mag je hem aan mij geven. Als er tenminste een eliptiche naald in zit (Gp401 of hoger). Van de GP400 heb ik al zat 'rommel'' liggen.

Eerst eens zien in wat voor staat 'ie is ;). Naald is volgens mij sowieso dood.

Tis een hele dikke.

Overigens zijn al die elementen met elliptische en sferische naald te krijgen, als het moet.

In principe is de hele 400 serie van Philips (de oude, eerste serie) niet best. De GP500 is wel aardig, vind ik.

no line on the horizon van U2 niet makelijk aan te komen ,lange levertijd , :confused:

zie nu dat ze bij high fidelity discs deze lp op voorraad hebben ,dus nu mischien wat sneller in huis. :rolleyes:

no line on the horizon van U2 niet makelijk aan te komen ,lange levertijd , :confused:

zie nu dat ze bij high fidelity discs deze lp op voorraad hebben ,dus nu mischien wat sneller in huis. :rolleyes:

Nou, dat had ik dus ook met Sigur R

Nou, dat had ik dus ook met Sigur R

J J Cale Roll On.

3306967141_9f1ac4e1b5_o.jpg

onbegrijpelijk dat dit nieuwe (begin maart) juweeltje nog niet vermeld is. Bijzonder voor Cale is dat dit album ook op vinyl is uitgebracht. Dat is lang geleden (Cale/Clapton is natuurlijk geen zuivere Cale)

Zooo, ik vond hem slecht joh!

Het is zulke ouwe lullen muziek geworden vergeleken met het oude Cale werk,d at is een stuk frisser.

Ik vind dit van Cale wat Long road out of eden voor The Eagles was. Een slap, fantasieloos aftreksel van wat het ooit was.

Vind ik dan h

U2 is bestelbaar bij The Free Record Shop (hoe komen ze toch op die naam...)

Had dat er niet mee te maken dat ze in hun beginjaren zelf platen importeerden en dus goedkoper konden aanbieden?

-Ik heb het ook altijd een stomme naam gevonden.

Hoe stom de naam ook is, iedereen kent de zaak wel + hoe het logo is enz ... :)

Gisteren bericht van de platenzaak, Bob heeft een exemplaar van U2 aan kant gezet voor mij.

De ervaring leert mij dat een goede platenzaak zowizo een deel vinyl besteld, lopen er op voorhand meer bestellingen binnen, dan bestelt hij uiteraard meer.

gr

stef

Heb eindelijk ook nog eens LP's gekocht

Portishead Third

Velvet Underground & Nico ... heruitgave Verve

Slaughter - Vervolg van slaughter and the dogs

Virgin Prunes - If i die i die

Los Banditos - Opium Party

Iets Rain Parade achtigs dat ik niet ken

Citizen Fish

David Gilmour Solo

Gr

Stef

Ik geef het op, zeg 't maar. :D

(en je weet, ik ben echt benieuwd).

hey Erik

kMoet thuis eens kijken, ik ken het zelf totaal niet.

Lettertype en kleur leest moeilijk om te onthouden :D

Op de hoes plakte een post it "Like Rain Parade" en vermits ik al meer dan 20j platen koop bij hem, vertrouw ik op zo'n commentaar.

I'll give you the information tonight ! :)

Gr

Stef

Ik geef het op, zeg 't maar. :D

(en je weet, ik ben echt benieuwd).

Hier komt ie dan

Polyphemus - Stonehouse op het Acme Label 1995

Ken het totaal niet maar best boeiend hoor

617WYSNR5KL._SL500_AA240_.gif

Gr

Stef

Goeie vangst, Stef. Ook via Amazon excerpts doet het inderdaad aan pschydelische benadering van Rain Parede denken en 't klonk meteen al veelbelovend.

Fraaie hoes ook.

Inderdaad de hoes is maf ...

De hoes klapt open Erik

Het is dus een duo zoals de hoes laat uitschijnen ... had gedacht dat er toch andere muzikanten meespeelden, niet dus

Acme is een heel goed en freaky label

Gr

Stef