Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Was gisteren in Den Haag even bij Rocky Roads binnen gelopen en 2 CD's en een DVD gekocht.

Deze band vond ik best leuk op graspop dit jaar dus nu maar een CD gekocht.

3289417-1600105341.jpg

Dit album mag eigenlijk niet ontbreken in een rock/metal verzameling.

transilvanian_hunger.jpg

Ha, Darkthrone!

Afgezien van de barre mix een icoon in de nordic blackmetal, maar dan moet je wel om de extreemrechtse -foute, dus- Arische denkbeelden van de band heen luisteren... :lol:

Dan moet trouwens Dissection's Storm of the Light's Bane ook niet aan 'ieders' collectie ontbreken...

768.jpg

Alleen al omdat de zanger in 2006 ook al zelfmoord pleegde. (Transivanian Hunger slaat op de dood van Mayhem's ex frontman Dead)

Echt reclame om in het gezellige Scandinavi

Vorige week aangeschaft.

63_734_1.jpg

Art Blakey & The Jazz Messengers- A night in Tunisia.

With one of the strongest quintets of his career, Blakey -- the master of hard-bop drums -- commands Lee Morgan on trumpet, Wayne Shorter on tenor sax, Bobby Timmons on piano and Jymie Merritt on bass.

This album, originally released in 1960, is a prime example of Blakey's expressed desire to showcase his young and ever-evolving young group of talent. Not only is there extended solo room for each member, but each selection except for the title tune was written by a member of the current back-up foursome.

The theme of the set is based on musical inspiration from around the world, incorporated into jazz styling. This practice had been going on since the 1940s, with the likes of Charlie Parker and Dizzy Gillespie's incorporating Cuban, African and Latin players and instruments into their writing and playing. The title tune here, Gillespie's A Night In Tunisia, is the root of the project and has become known as a Dizzy song whose definitive version was played by Blakey.

Musicians:

Art Blakey, drums

Lee Morgan, trumpet

Wayne Shorter, tenor saxophone

Bobby Timmons, piano

Jymie Merritt, bass

Features:

Zaterdag was ik weer in het Amersfoortse voor een bijeenkomst van de Landelijke Portretgroep, tussen de middag even een kibbbelingetje op de markt gehaald en toen nog even snel naar de Nootzaak gegaan. Goed dat ik dat gedaan heb, heb na wat zapwerk van de CD de onderstaande LP gescoord:

p71071eair5.jpg

The dead weather met Horehound.

Lekker minimalisties, daar houd ik wel van, maar wat een geweldige persing! Het album is over 3 kanten verdeeld, de 4e heeft een mooie bewerking van de front cover ingewerkt gekregen. Niet afspeelbaar derhalve, maar gewoon leuk om naar te kijken <_<

Helaas niet iets voor mijn ega, dus binnenkort maar even wat harder afspelen als ik alleen thuis ben :cool2: Wel iets voor Buizenbart, Miracle, Lestat en.....?????

Het is een (blijkbaar derde) project van de gitarist van The White Stripes, dus vreemd dat het HEAR tot nu toe onopgemerkt is gebleven B).

Net even wat over dat album zitten lezen, en wat samples geluisterd. Die ga ik idd ook maar eens halen volgend weekend.

Bedankt voor de tip.

Mvg. Miracle.

Graag gedaan :rolleyes: . Ik was ook altijd blij met tips in het verleden in deze draad......

Hehe ja, die fantasie spuit er maar op los, en de associaties rijgen zichzelf ook aan elkaar. En alleen maar met sinaasappelsap hoor :cool2:

Dan zou ik jou wel eens mee willen maken met een stevige hoeveelheid drank, of geestverruimende middelen achter je kiezen. :lol::lol:

Hehe ja, die fantasie spuit er maar op los, en de associaties rijgen zichzelf ook aan elkaar. En alleen maar met sinaasappelsap hoor :cool2:

Dan zou ik jou wel eens mee willen maken met een stevige hoeveelheid drank, of geestverruimende middelen achter je kiezen. :lol::lol:

He will freak out in outer space ... :lol: :lol: :lol:

Ik vind mezelf leuker z