Pjotr Posted 13 maart 2010 Report Share Posted 13 maart 2010 In 24/88.2 format. De opname is erg fraai (iig erg audiofiel ) maar de uitvoering? Ik weet het nog niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 maart 2010 Report Share Posted 13 maart 2010 Eveneens in 24/88.2 format Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 maart 2010 Report Share Posted 13 maart 2010 .................... maar het element is ook nog lang niet ingespeeld. Dat duurt nog een jaar of 10 als het zo doorgaat. Groetjes M rc Zo zonde h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 .................... maar het element is ook nog lang niet ingespeeld. Dat duurt nog een jaar of 10 als het zo doorgaat. Groetjes M rc Zo zonde h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Mijn laatste aanwinst is deze Niet alles vind ik even goed maar er staan ook juweeltjes op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Mijn laatste aanwinst is deze Niet alles vind ik even goed maar er staan ook juweeltjes op. Hee, dat is ook mijn laatste aanwinst! Pure winst. Misschien moet ik die maar eens kopen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Ik vind het geen "gemakkelijke" CD vanwege de vele elektronische effecten. Maar nu met die Tent klok en de zilvermica 's klinkt het mooi strak, diep.... best spectaculair. Leuke "test CD" Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Ik vind het geen "gemakkelijke" CD vanwege de vele elektronische effecten.Maar nu met die Tent klok en de zilvermica 's klinkt het mooi strak, diep.... best spectaculair. LOL Misschien moeten ze gelijk een tentklok en zilver-mica met dat album meeleveren....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Mijn laatste aanwinst is deze Niet alles vind ik even goed maar er staan ook juweeltjes op. Superalbum; mooie muziek!! Kraakt die van jouw ook zo? Die van mij wel en het viel me gisteren ook op bij Watermusic 2010 waar een van de demonstrateurs hetzelfde album draaide. Persfout misschien? Edit: zie nu pas dat je de CD hebt gekocht .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Misschien moeten ze gelijk een tentklok en zilver-mica met dat album meeleveren....? FF zonder dollen ik sta redelijk sceptisch tegen super klokken etc immers een kristal is al erg nauwkeurig. En sommige DAC's zijn redelijk ongevoelig voor jitter.. Zilvermica hoeft niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Ha Jack, Over het nut van een goede clock en een goede voeding is bij mij geen twijfel hoor Ik ben zelf een fan van Yello wat muzikaal behoorlijk hoog staat, maar de link tussen Yello en de techniek vond ik wel humoristisch gezien het hoge elektronica gehalte van Yello. Ken dit album nog niet, zal er eens achteraan gaan. Goede tip! Ik vind het verschil tussen CD en Hi-res eigenlijk maar heel klein. Vaak ligt bij echte Hi-res uitgaven (w.o. ook veel SA-CD) de nadruk teveel op opname techniek en te weinig op muzikaliteit. Het Classica Cubana Album wat ik meldde vind ik overigens wel weer fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Deze heb ik ook van de week gekocht en zit ik nu naar te luisteren in gewone CD kwaliteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Meteen maar de daad bij het woord gevoegd, en deze gekocht: Touch -Yello en omdat ik toch bezig was: You gotta say yes to another excess Da's wel even genoeg Yello cd's (ik had al de Yello-cd van Stereoplay) Samen 24,98 (bij ECI) Zit nog te twijfelen over: Bach, Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Hoe weet je dat ie vandaag in de bus komt? Okay, mogelijk heb je gister een email gehad dat ie verzonden is, maar met de huidige post bezorging... Daar heb ik eigenlijk alleen goeie ervaringen mee. Maar als-ie er vanavond niet ligt zal ik het melden. M rc Al moet je er 2 weken op wachten dat is het zeker waard mumsoft,ben benieuwd wat je er van vind ,ik heb The Crying Light en I Am A Bird Now van Antony and the Johnsons op lp. Ik vind het geweldig mooi muziek,hij zingt wel op het randje, en dat vind je mooi of helemaal niet. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Hoe weet je dat ie vandaag in de bus komt? Okay, mogelijk heb je gister een email gehad dat ie verzonden is, maar met de huidige post bezorging... Daar heb ik eigenlijk alleen goeie ervaringen mee. Maar als-ie er vanavond niet ligt zal ik het melden. M rc Al moet je er 2 weken op wachten dat is het zeker waard mumsoft,ben benieuwd wat je er van vind ,ik heb The Crying Light en I Am A Bird Now van Antony and the Johnsons op lp. Ik vind het geweldig mooi muziek,hij zingt wel op het randje, en dat vind je mooi of helemaal niet. gr henkes Nou, hij lag er diezelfde avond. En natuurlijk meteen geript en een paar keer beluisterd. Dit is duidelijk 'mijn' soort muziek, maar toch mis ik het dwingende, smartelijke, vertederende van het nummer dat hij zong met het metropool-orkest. Enfin, voorlopig oordeel(tje). Ben wel erg blij dat ik deze groep ontdekt heb (net als Yello). M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Valt tegen recensies vinden:http://www.nrclux.nl/0028947821946-Riccard...product/299621/ http://extra.volkskrant.nl/select/muziek/artikel.php?id=3032 Hier kun je wat luisteren: http://www.amazon.com/Bach-Matthew-Passion...334&sr=1-10 Bedankt Ivan10. Die recencies had ik gelezen en dat veroorzaakte juist mijn aarzeling. Ik zou het leuk vinden als iemand hear er zelf een mening over geeft. Ik heb nu al 3 uitvoeringen, waarvan 2 op LP, dus erg nodig is dit niet. Wel ben ik opgegroeid met de 'foute' gedragen interpretaties met grote koren en orkesten, en stiekem spreekt mij dat meer aan dan de kale verantwoorde uitvoeringen op authentieke instrumenten. De geluidsfragmenten klinken prima (eh... wel vreselijk van kwaliteit) Ik doe het wellicht. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Tja Marc, eigenlijk moet je dat ook live meemaken. Ik heb het dan ook niet als registratie maar ben wel een aantal keren naar deze uitvoering geweest: http://www.laurenscantorij.nl/agenda.htm Volgens mij is daar ook een registratie van op CD gezet op het (nu ter ziele) Erasmus label. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 14 maart 2010 Report Share Posted 14 maart 2010 Dubbelaar op vinyl aangeschaft op de beurs vandaag. Vlekken, vuil, tikken en spetters vers uit de verpakking.......... Morgen maar eens de wasser eroverheen jagen, als het dan nog niet goed is gaat die subiet terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 maart 2010 Report Share Posted 15 maart 2010 Tja Marc, eigenlijk moet je dat ook live meemaken. Ik heb het dan ook niet als registratie maar ben wel een aantal keren naar deze uitvoering geweest: http://www.laurenscantorij.nl/agenda.htm Volgens mij is daar ook een registratie van op CD gezet op het (nu ter ziele) Erasmus label. Uiteraard heb ik het al een aantal keren in het echt beleefd. A.s. zondag gedeeltelijk weer, in de Pieterskerk. Anders taalde ik misschien ook niet naar de heb. Wel opmerkelijk dat je daar gratis heen kunt in de Laurenskerk. Mijn zusje zingt in Amersfoort de hertaalde versie van Jan Rot: http://www.janrot.nl/matthaus.html @KT88: Gloednieuwe plaat? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 maart 2010 Report Share Posted 15 maart 2010 Dubbelaar op vinyl aangeschaft op de beurs vandaag. Vlekken, vuil, tikken en spetters vers uit de verpakking.......... Morgen maar eens de wasser eroverheen jagen, als het dan nog niet goed is gaat die subiet terug. Hey sander, Ik heb het ook regelmatig voor dat nieuwe vinyl vuil is, ruist als een schuurborstel enz ... ergerlijk Platenwas straat dus hoog op het lijstje Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 15 maart 2010 Report Share Posted 15 maart 2010 Dubbelaar op vinyl aangeschaft op de beurs vandaag. Vlekken, vuil, tikken en spetters vers uit de verpakking.......... Morgen maar eens de wasser eroverheen jagen, als het dan nog niet goed is gaat die subiet terug. Hey sander, Ik heb het ook regelmatig voor dat nieuwe vinyl vuil is, ruist als een schuurborstel enz ... ergerlijk Platenwas straat dus hoog op het lijstje Gr Stef Hoi Stef, staat nog een mooie Okki Nokki te koop op 2de hands hear. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 maart 2010 Report Share Posted 15 maart 2010 Aangezien mijn cd's nu mooier en analoger klinken dan mijn LP's, en het kennelijk nodig is er ook nog eens een wasmachine bij te kopen, ben ik zo langzamerhand vastbesloten nooit meer nieuwe of 2e hands LP's aan te schaffen. Ik doe het wel met de 500 stuks die ik in het verleden heb aangeschaft en zeer zorgvuldig heb behandeld. Dat mijn methode niet meer navolging krijgt vind ik een beetje raadselachtig, maar het zal wel menselijk, al te menselijk zijn. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 maart 2010 Report Share Posted 15 maart 2010 Aangezien mijn cd's nu mooier en analoger klinken dan mijn LP's, en het kennelijk nodig is er ook nog eens een wasmachine bij te kopen, ben ik zo langzamerhand vastbesloten nooit meer nieuwe of 2e hands LP's aan te schaffen. Ik doe het wel met de 500 stuks die ik in het verleden heb aangeschaft en zeer zorgvuldig heb behandeld. Dat mijn methode niet meer navolging krijgt vind ik een beetje raadselachtig, maar het zal wel menselijk, al te menselijk zijn. M rc Mmmm, zorgvuldig behandeld en dan toch nooit gewassen? Gemiste kans. Echt waar, ik heb eerst alles gewassen met een Knosti, daarna met een ON, en je weet niet wat je dan overkomt. Mijn tip voor iedereen die een LP opzet: koop eerst een ON en dan pas een platenspelert Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 maart 2010 Report Share Posted 15 maart 2010 Maar even on-topic: ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van deze: Nine Horses - Snow Borne Sorrow Voor 45 euries, een Japanse "persing", maar een belachelijke prijs. Maar ja, ik wil hem hebben h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 maart 2010 Report Share Posted 15 maart 2010 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts