remcojan Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Leave Your Sleep van Natalie Merchant. En wel de dubbel-CD in luxe verpakking, met een schitterend boekje erbij. Muzikaal vliegt het van Ierse folk, naar sixties, naar groot orkestraal werk en tussendoor nog wat New Orleans jazz en Balkan geinspireerde muziek. Nog geen mindere track kunnen ontdekken, en dat wil wat zeggen voor een dubbel CD.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Leave Your Sleep van Natalie Merchant. En wel de dubbel-CD in luxe verpakking, met een schitterend boekje erbij. Muzikaal vliegt het van Ierse folk, naar sixties, naar groot orkestraal werk en tussendoor nog wat New Orleans jazz en Balkan geinspireerde muziek. Nog geen mindere track kunnen ontdekken, en dat wil wat zeggen voor een dubbel CD.... Dat klinkt interessant. Ik ga eens op zoek ..... Ik heb 2 andere albums van haar en ik vind het goede muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Zelf heb ik vandaag weer een flinke stapel vinyl binnen gekregen: 2e hands, maar wel in bijna nieuw conditie : Paolo Conte - Collezione Enya - Enya Andreas Vollenweider - Caverna Magica Suzanne Vega - Solitude Standing Yello - Flag Yello - One Second Nieuw: Leonard Cohen - Ten New Songs Verder in bestelling (na tip van Lestat): Hans Theessink - Slow Train Fink - Sort Of Revolution (ik heb zijn andere 2 albums ook; erg goed!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Leave Your Sleep van Natalie Merchant. En wel de dubbel-CD in luxe verpakking, met een schitterend boekje erbij. Muzikaal vliegt het van Ierse folk, naar sixties, naar groot orkestraal werk en tussendoor nog wat New Orleans jazz en Balkan geinspireerde muziek. Nog geen mindere track kunnen ontdekken, en dat wil wat zeggen voor een dubbel CD.... Aha even gemist die Natalie Merchant gelukkig heb je me erop attend gemaakt en gelijk maar besteld ( hoop dat het boekwerkje net zo mooi is als bij retrospective 1990-2005 limited 2cd boxje ) is zoon bizondere zangeres dat bleek al in het begin met de 10.000 maniacs kan haast niet wachten ........... Disc 1 Nursery Rhyme Of Innocence & Experience Equestrienne Calico Pie Bleezer's Ice-Cream It Makes A Change The King Of China's Daughter The Dancing Bear The Man In The Wilderness Maggie And Milly And Molly And May If No One Ever Marries Me The Sleepy Giant The Peppery Man The Blind Men And The Elephant Disc 2 Adventures Of Isabel The Walloping Window Blind Topsyturvey-World The Janitor's Boy Griselda The Land Of Nod Vain And Careless Crying My Little One Sweet And A Lullaby I Saw A Ship A-Sailing Autumn Lullaby Spring And Fall: To A Young Child Indian Names Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 4 mei 2010 Report Share Posted 4 mei 2010 De afgelopen weken weer het een en ander binnengekregen op CD. John Mclaughlin and the 4th dimension ''to the one'' 2010 Akira Jimbo ''Jimbo gumbo'' 2010 Porty ''tangram'' 2002 Tomasz Losowski ''C.V.'' 2008 Peter Schilmoller 4 tet '' racing home'' 2008 Steve Weingart ''dark blue dream'' 2006 Koichi Yabori ''bloomfield'' 2010 Tevens plofde deze mail in mijn mailbox. Eindelijk een oude Franse persing gevonden van deze titel. hi Cornel, my apologies for being late to reply, yes this CD was released (or distributed) by OMD, 1 Bis rue Jean Menans, 75019 Paris, yes it was made in France by MPO, yes i do ship anywhere in the world, and would be glad to send it to the Pays-Bas i hope i was helpful, thank you for your interest, Nichole Ome Henk, waar blijf je toch? We missen je op Jazzrock is back! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 Bingo! (Special Edition Digipack) The Steve Miller Band © 2010 01 Hey Yeah 02 Who's Been Talkin'? 03 Don't Cha Know 04 Rock Me Baby 05 Tramp 06 Sweet Soul Vibe 07 Come On (Let The Good Times Roll) 08 All Your Love (I Miss Loving) 09 You Got Me Dizzy 10 Ooh Poo Pah Doo 11 Ain't That Lovin' You Baby (Bonus Track) 12 Further On Up The Road (Bonus Track) 13 Look On Yonder Wall (Bonus Track) 14 Drivin' Wheel (Bonus Track) de titel doet vermoeden dat het wel snor zit ...........maar nog effe geduld duzzz Pre-order. | Due for release on 21/06/2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 Mijn nieuwe(re) jazz-verzameling wat aangevuld: Veertig jaar ECM, 10 cd's met eigen keuze van deze artiesten. En... Kijk d Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 Mooie titels Marc. ECM ben ik nu helemaal aan het ontdekken. Op ebay nog een aantal oude titels op vinyl gescoord en mijn modem maakt overuren met downloaden van de FLACjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 8 mei 2010 Report Share Posted 8 mei 2010 Dead Can Dance - Into The Labyrinth Mmmm, Die Dead can Dance is werkelijk schitterend. Op vinyl dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 mei 2010 Report Share Posted 9 mei 2010 (edited) Mooie titels Marc. ECM ben ik nu helemaal aan het ontdekken. Op ebay nog een aantal oude titels op vinyl gescoord en mijn modem maakt overuren met downloaden van de FLACjes Ik was ook een beetje geïnspirateerd door Anouar Brahem - Le Voyage de Sahar, maar die zit er niet bij. Als ik er een beetje een indruk van heb hoop ik er wat over los te laten. Mrc Edit: hebbie een linkie for me? Edited 9 mei 2010 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Agelopen WE telefoon van mijn moeder Mijn nicht en haar man hadden wat lp's komen brengen en of ik ervan wist ... Grote doos en een paar bakjes, ongeveer 18cm breed Beetje vanalles dus en van die verzamel gold top 40 toestanden, Stolz enz ... Toch volgende selectie gemaakt om te houden Here we go Bob Marley and the Wailers Babylon By Bus Live 16 Reggae Hits Feat Peter Tosh Kaya Verzamel 20 hits Confrontation Uprising Verder volgende lp's Fisher Z - Word Salad The Beatles - Let it be The Beatles - Dubbele Rode The Beatles - Sgt Peppers ... Dillinger - Cocaine in my brain Maxi Walk on the wild site Best of Lou Reed Elvis Presley 32 Hits Yellow Man King (ken ik totaal niet, ben benieuwd) Dennis Brown Joseph's - Coat of many colours Jean Michel Jarre - Equinoxe The Police Wrapped around ... maxi Bob Dylan - Greatest Hits uit 1969 jullie wel bekend Bob Dylan - Street Legal Jacques Brel Verzamel met oa mijn vlakke land, marieke, amsterdam Hotline 2 Ktel verzamel Blondoe - One more into the Bleach Remixes uit 1988 Original Soundtrack Tommy The Movie (slechte staat hoes) Original Soundtrack My Fair Lady Bande originale du Film Singin in the rain FR David Bowie - Heroes David Bowie - Lets Dance Music From 2001 a space odyssey Eric Clapton - Backless Joan Baez Greatest Hits Paul Simon - Graceland Simple Minds - Street Fighting Years Urbanus VI Is er toevallig een Urbanus in de zaal Bruce Springsteen - Born in the USA Mike Oldfield Boxed 4Lp's waaronder Tubular Bells uit 1973 20 jaar GB 1958 - 1978 The Gee Bee's (te gek) New Beat Acid House verzamel New Beat Take 1 AB Sounds New Beat Take 2 AB Sounds New Beat Take 3 AB Sounds Bruce Springsteen - Tunnel of love The Bee Gees Story 2LP Plastic Ono Band - Shaved Fish Original Soundtrack The Blues Brothers Michael Jackson - Thriller UB40 - Rat in the kitchen Pink Floyd - The Wall Ok niet de meeste spectaculaire lijst maar deze vind ik de moeite om te beluisteren en bij de verzameling te stoppen 1 groot voordeel, sommige zijn stoffig dus wordt een platenwasmachine onontbeerlijk Wat mij wederom opvalt, is dat er redelijk wat platen en opnames uit de jaren 70 zijn en die klinken toch heel lekker hoor. ook niet luid opgenomen. Het volume luider zetten gaat echt geleidelijk Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Stef, da's toch een hele mooie lijst. Dat stof is er met een platenborstel (die je vast wel hebt) misschien ook vanaf te krijgen. Maar mijn eigen ervaring met 2e hands lp's is anders. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Stef, da's toch een hele mooie lijst. Dat stof is er met een platenborstel (die je vast wel hebt) misschien ook vanaf te krijgen. Maar mijn eigen ervaring met 2e hands lp's is anders. M rc Het interessante is, dat er maar zo'n 5 lp's zijn die ik heb en nog 5 anderen die ik ken en al de rest is pure surplus ... Kuisen kan geen kwaad! Het interessante is dat ik zeer weinig krassen zie, bepaalde lp's zijn echt weinig gedraaid merk ik. Jammer dat ze niet goed bewaard zijn geweest ... in een doos enz. Gescheurde hoezen en dergelijke. Wat is bvb heel leuk, de Lou Reed is een UK persing ipv NL of gema Duitsland Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 Daar zitten mooie dingen tussen, Stef! En "Is er toevallig een Urbanus in de zaal?" Damn, ik ben jaloers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 ......... Wat is bvb heel leuk, de Lou Reed is een UK persing ipv NL of gema Duitsland Gr Stef Welke Lauwe Reet is dat Stef? Ik zie hem niet in de lijst staan. Mooie lijst overigens. Ik heb hier Transformer, zowel een DE als UK persing, en vind de DE daarvan wat frisser en dynamischer klinken dan de UK persing. Ik heb deze week aangeschaft, voor de jazz verzameling: Harry James & his big band - The king James version Boots Randolph's Yakety Sax! Barney & friends plays Kessel Boots Randolph plays the greatest hits of today Diane Schuur - Pure Schuur Grover Washinton, jr. - Winelight Scot Hamilton - Close up Scot Hamilton & Warren Vaché - With Scott's band in New York city The Genius of Ben Webster & Coleman Hawkins Ed Bickert ea. - Bey Bey baby Billy Cobham - Magic Gedeeltelijk nieuw en gedeeltelijk nagenoeg nieuw en gereinigd. ...en nog zo'n 20 LP's jaren '80 pop/rock die al in de kast staan, en ik geen zin in heb dat allemaal op te schrijven. @Mumsoft: Mooie aanwinst die Bluenote box. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 Bovenaan Michel Verder volgende lp'sFisher Z - Word Salad The Beatles - Let it be The Beatles - Dubbele Rode The Beatles - Sgt Peppers ... Dillinger - Cocaine in my brain Maxi Walk on the wild site Best of Lou Reed Idd mumsoft en jij, jullie zijn ook sterk bezig Marc, die jazz boxen, is dat "moderne" jazz of eerder naoorlogs? Het intrigeert mij Wat mijn lijstje betreft, de meeste dingen heb ik al eens opgelegd, soms maar een paar nummers Ze bevallen mij sterk! Ok sommige dingen klinken gedateerd kwa compositie of zijn dr blazers arrangementen not my cup of tea , maar zijn dr de opname en naturel dan weer interessant, niets klinkt opgefokt, ieder instrument klinkt hoe het hoort te klinken. En daar leert een mens dan weer uit. Het is ook opvallend dat bij een opname uit de jaren 90 bvb de volumeknop iets zachter moet dan bij die uit de jaren 70 All these records are all for free ... alhoewel ... ze noodzaken mij nu echt tot de aanschaf van een platenwasmachine Zeg Bart, ik zal eens rondvragen voor een "Is er toevallig geen Urbanus in de zaal" voor jou ... Desnoods bij Urbanus zelf in Tollembeek Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 Gotan Project Lunatico Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 Idd mumsoft en jij, jullie zijn ook sterk bezig Marc, die jazz boxen, is dat "moderne" jazz of eerder naoorlogs? Het intrigeert mij Wat mijn lijstje betreft, de meeste dingen heb ik al eens opgelegd, soms maar een paar nummers Ze bevallen mij sterk! Ok sommige dingen klinken gedateerd kwa compositie of zijn dr blazers arrangementen not my cup of tea , maar zijn dr de opname en naturel dan weer interessant, niets klinkt opgefokt, ieder instrument klinkt hoe het hoort te klinken. En daar leert een mens dan weer uit. Het is ook opvallend dat bij een opname uit de jaren 90 bvb de volumeknop iets zachter moet dan bij die uit de jaren 70 All these records are all for free ... alhoewel ... ze noodzaken mij nu echt tot de aanschaf van een platenwasmachine Zeg Bart, ik zal eens rondvragen voor een "Is er toevallig geen Urbanus in de zaal" voor jou ... Desnoods bij Urbanus zelf in Tollembeek Ja Stef, dat heb ik nou ook met de laatste tweedehands LP's die ik op de eervorige hear-dag voor een prikkie kocht. Gelukkig komt Lestat een dezer dagen om deze varkentjes te wassen. En dan gaan we luisteren naar mijn streamer die het allemaal veel mooier doet. Die Jazz-boxen zijn heel verschillend. Blue Note hoeft denk ik geen nadere introductie, de cd's bevatten muziek uit de jaren 50 en 60, allemaal opgenomen en remastered door Rudy van Gelder, die nogal een reputatie heeft. Het is rustige en af en toe up-beat Jazz van bekende grootmeesters De box met NL-jazz is meer wennen, moderne Jazz, soms ronduit lelijk, maar wel intrigerend. De ECM-records vari Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 Gotan Project Lunatico Goed he? Heb 'em zelf ook al een paar jaar op vinyl ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 [@Gruiter: BIJ ECM zit een Anniversary cd met Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 15 mei 2010 Report Share Posted 15 mei 2010 Gotan Project Lunatico Goed he? Heb 'em zelf ook al een paar jaar op vinyl ... Ja heerlijk muziek favoriet van mijn vrouw. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 mei 2010 Report Share Posted 17 mei 2010 Weer flink ingeslagen in de kringloopwinkel in 's Heerenberg en Doesburg. Miles Davis: Water babies Sketches of Spain Jimmy Smith: Bashin Erroll Garner: Vol.1 Erroll Garner (Giants) This is En nog het een en ander... Op de hoezen na in perfecte staat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 28 mei 2010 Report Share Posted 28 mei 2010 Fink Distance And Time Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 mei 2010 Report Share Posted 28 mei 2010 Gotan Project Lunatico Goed he? Heb 'em zelf ook al een paar jaar op vinyl ... Ja heerlijk muziek favoriet van mijn vrouw. gr henkes en vaak mooi opgenomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts