gruiter Posted 28 mei 2010 Report Share Posted 28 mei 2010 Fink Distance And Time Je hebt echt dezelfde muzieksmaak als ik volgens mij Van Fink heb ik alle albums op LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 29 mei 2010 Report Share Posted 29 mei 2010 gruiter@ Zelfe smaak,inderdaad vaak wel,ik hou jou in de gaten goeie smaak heb je. kings of convenience vind ik ook super,ook een tip van jou geweest en the whitest boy alive. Ga zo door. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 1 juni 2010 Report Share Posted 1 juni 2010 Vandaag 2 LP's gescoord bij de kringloopwinkel (hihi) Famous Blue Raincoat, eerste persing uit 1987. Grappig om te vergelijken met de luxe box en de cd die ik heb van twee jaar geleden. En: Donald Fagen, the Nightfly. Had ik nog niet op vinyl. Voor het schrikbarende bedrag van Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 juni 2010 Report Share Posted 2 juni 2010 Beste Lestat, "Famous Blue Raincoat" van Jennifer Warnes, nietwaar? Met haar interpretaties van voornamelijk songs van Leonard Cohen, hè? Dat is een magnifieke plaat. Meteen even tussen de CD's gezocht... toen tussen de LP's... maar ik bleek hem niet eens te hebben! Onmiddellijk besteld, dus: de gerenoveerde ("20th anniversary edition") versie op CD, met de extra bonus tracks. Ik ben benieuwd of de versie van "Ballad of the runaway horse" lijkt op die met Rob Wassermann op "Duets". Toen deze (LP-versie, origineel) maar opgezet, want de Warneslust had toegeslagen: En die is óók geweldig mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 juni 2010 Report Share Posted 4 juni 2010 Beste Lestat, "Famous Blue Raincoat" van Jennifer Warnes, nietwaar? Met haar interpretaties van voornamelijk songs van Leonard Cohen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 juni 2010 Report Share Posted 4 juni 2010 napalm death - smear campaign in een woord bruut Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juni 2010 Report Share Posted 4 juni 2010 @ allen en on topic, eergisteren gescoord en nu voor de vierde keer aan het afspelen: Anathema - We're here because we're here Eindelijk uit na anderhalf jaar van aankondigingen en vooruitgeschoven releasedata.... Hebbu een beetje beschrijving wellicht? Moet wel goed zijn met zo'n lang ontstaansproces. Of rommel... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 juni 2010 Report Share Posted 4 juni 2010 @ allen en on topic, eergisteren gescoord en nu voor de vierde keer aan het afspelen: Anathema - We're here because we're here Eindelijk uit na anderhalf jaar van aankondigingen en vooruitgeschoven releasedata.... Hebbu een beetje beschrijving wellicht? Moet wel goed zijn met zo'n lang ontstaansproces. Of rommel... M rc Prima album!!! Voor de rest; zie PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 Dead can Dance Into The Labyrinth. Op vinyl heeft even geduurd maar toch gevonden op www.superecords.com uit italie. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 Lekker hoor Henkes Daar ga je vast wel van genieten! (zal ook wel het nodige hebben gekost...) Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 Lekker hoor Henkes Daar ga je vast wel van genieten! (zal ook wel het nodige hebben gekost...) Greetz, Lestat Hoi Lestat dit is zeker genieten. Ik heb mazzel gehad voor[slechts] 45 euro incl. verzend kosten. En in prima nieuwstaat. Hij staat elders voor 118 euro en meer. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 MELODY GARDOT - My one and only thrill Vocal Jazz Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Hallo Lestat, De "Famous Blue Raincoat" (van Jennifer Warnes) is aangekomen! Hij is geweldig... Het origineel dateert van 1986, zo las ik. De LP "Shot Through the Heart", die ik vermeldde, stamt uit in 1979. Kennelijk was het budget toen nog veel beperkter, want de weinige instrumentale begeleiders moesten via multitrack soms wel drie instrumenten voor hun rekening nemen. Het materiaal van de "Famous Blue Raincoat" is veel weelderiger gearrangeerd. Maar misschien leverde de budgettaire beperking van "Shot Through the Heart" ook wel zijn voordeel op... Want Jennifer wordt daardoor nog meer "teruggeworpen" op de pure essentialia: melodie en tekst. Juist in deze beperking blijkt de klasse van Jennifer. Wellicht zou bijvoorbeeld "You Remember Me" niet zo navrant en hartverscheurend zijn, als het was ingepakt met strijkers en blazers. Nu staat Jennifer helemaal in d'r eentje af te rekenen met degene die haar hart brak, en afscheid te nemen van haar treurige leven. Op "Duets" met Rob Wasserman zingt Jennifer Warnes de "Ballad of the Runaway Horse" met alléén-maar basbegeleiding. Heel anders, dus, dan op de "Famous Blue Raincoat" CD. Maar haar emoties, haar aarzelingen, suggesties, stembuigingen en fluisteringen, komen in deze "lege" versie wellicht nog overtuigender uit de verf. Het is haast ongelofelijk, zo veel kleuren Jennifer Warnes op het palet van haar stem heeft! En het oude "Hard Times Come Again No More" (op "Shot Through the Heart") van Stephen Foster klinkt a capella -dus zonder instrumentale begeleiding, maar alleen met koor - mooier dan met welk instrumentarium ook mogelijk zou zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Op "Duets" met Rob Wasserman zingt Jennifer Warnes de "Ballad of the Runaway Horse" met all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Hey Spido! Dank voor je uitvoerige uitweiding! Ik ga -zoals eerder hear gescandeerd- op zoek naar die LP. Die Famous Blue Raincoat is inderdaad geweldig mooi!! Nog steeds draai ik hem vaak en vervelen doet hij niet (ga hem nu weer even op de draaitafel leggen, maar nu de nieuwe -boxed- versie. Veel luisterplezier en , oh ja, over a capella gesproken; luister eens naar het imho fenomenale A Singer Must Die op je nieuwe cd? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 En na het beluisteren van deze cd van Yello is het wel zo dat de Palladium P-38F luidsprekers met een belastbaarheid van een stevige 500 watt continu en dat bij een gevoeligheid van 98 dB wel een echt live gevoel geven. Vrij vertaald betekend dit dat de Palladiums vreselijk hard kunnen. Een volwassen symfonieorkest één op één weergeven moet tot de mogelijkheden behoren,en met de cd van Yello komt dat aardig in de buurt van een live optreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Op "Duets" met Rob Wasserman zingt Jennifer Warnes de "Ballad of the Runaway Horse" met alléén-maar basbegeleiding. Heel anders, dus, dan op de "Famous Blue Raincoat" CD. De opzet van "Duets" was dan ook heel anders dan die van die regenjas. Overigens, voor de mensen die er niet bekend mee zijn, het nummer "Ballad of the runaway horse" staat niet op het Raincoat-album, dus er is hier geen sprake van een vergelijk met betrekking tot uitvoeringen van hetzelfde nummer. Beste 1ennalloor, "Ballad of the runaway horse" staat wèl op de 2007-uitgave (20th anniversary edition) van het Raincoat-album (CD): het is één van de (toegevoegde) bonus-tracks. Beste Lestat, "A Singer Must Die" moet m.i. worden opgenomen in het kippenvel-topic! Surrealistisch, numineus, huiveringwekkend mooi. (Ken jij overigens haar duet met Harry Belafonte "Skin to Skin"?) ("beeld")http://www.youtube.com/watch?v=C79VUVbEXk4&feature=related ("geluid") (Maar via de CD "Paradise in Gazankulu" klinkt het nog heel wat beter...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Beste Lestat, "A Singer Must Die" moet m.i. worden opgenomen in het kippenvel-topic! Surrealistisch, numineus, huiveringwekkend mooi. (Ken jij overigens haar duet met Harry Belafonte "Skin to Skin"?) ("beeld")http://www.youtube.com/watch?v=C79VUVbEXk4&feature=related ("geluid") (Maar via de CD "Paradise in Gazankulu" klinkt het nog heel wat beter...) Beste Spido, Nee, die kende ik nog niet.. Anders maar ook mooi! Dank voor de link. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 "Ballad of the runaway horse" staat wèl op de 2007-uitgave (20th anniversary edition) van het Raincoat-album (CD): het is één van de (toegevoegde) bonus-tracks. Aha, dus dat maakt dan (ondermeer?) het verschil met de originele lp en cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 "Ballad of the runaway horse" staat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Kan dat Raincoat madammeke nogal zagen jaaa .... amaaaiiii mijn Blue Frakske Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juni 2010 Report Share Posted 22 juni 2010 Die regenjas past mij ook. Daarom besteld, en waarschijnlijk ligt de cd na mijn vakantie thuis op de mat. Geeft niks, want hier schijnt de zon. Lestat en Spido weer bedankt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juni 2010 Report Share Posted 25 juni 2010 Ben hopelijk niet de enige die af en toe wat koopt, anders gaat die crisis nooit over! Liep hier in Oldenburg een gigantische verzameling oudjes op cd tegen, bijna allemaal klassiek, 4 cd's per uitgave met informatief boekje. Bv Benjamin Gigli, Verdi, Gershwin, Sch Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 juni 2010 Report Share Posted 27 juni 2010 (...) maar ik zwichtte toch voor de uitgave van Kathleen Ferrier (1912-1953). (...) Beste Mumsoft, Een prachtige, volle (alt) stem! Misschien zelfs wel óvervol, die stem... Met een merkwaardig trillertje er in. En haar voordracht was altijd wel wat gedragen, plechtstatig... Meer een zangeres om te bewonderen dan om te beminnen, hè? Maar wat Kathleen Ferrier onvergetelijk maakte, was haar tragische dood. Dat ze op het podium doorzong, terwijl de k*nker haar botten deed knappen... en ze liet het publiek er niets van merken. Spreekt me wel aan, hoor, zoiets! Net zoals het afschuwelijk lot dat de jeugdige celliste Jacqueline duPré velde: MS, die haar het spelen allengs steeds meer bemoeilijkte en haar tenslotte het graf in sleepte. Heel romantisch, nietwaar? Zaten er in die verzameling oudheden ook opnamen van onze grootste vaderlandse zangeres (sopraan) Gré Brouwenstijn? Die moet je nóóit laten liggen: zij was werkelijk superb. Gré had ook wel iets tragisch, want van 1957 tot haar dood in 1999 was ze getrouwd met voormalig tennisser en televisiedokter Hans van Swol... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 juni 2010 Report Share Posted 28 juni 2010 Dit weekend tijdens Graspop metal meeting in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts