Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Iemand al de nieuwe album Praise & Blame van Tom Jones beluisterd ?.

Ik heb bij iTunes twee nummers gekocht What Good Am I en Nobody,s Fault but mine. Lekkere nummers heel goed op genomen.Ik wacht op de lp, als die er komt ?.

Gr.henkes

Terwijl ik dit schrijf ben ik 'm aan het luisteren. Geweldig plaat! Mooie gospels en vette blues.

Hij is in zijn geheel te beluisteren via de luisterpaal op de website van 3voor12.

• 3 weeks later...

Laten we eerlijk zijn een Tom Jones album in je collectie, daar schaam je je toch voor. Maar ik kreeg veel respect voor zijn carrière en stijl.

Vorig jaar speelde hij op het Glastonbury festival, een deel van zijn optreden werd door de BBC uitgezonden. En ik moet bekennen, mijn vriendin en ik hebben genoten van dit optreden.

Zoals een groot zangeras ooit heeft gezongen: R.E.S.P.E.C.T.

R.E.S.P.E.C.T. Dat is zeker op z,n plaats . Bedankt voor de link.

gr henkes

Ik associeerde Tom Jones ook altijd met foute muziek, maar zijn laatste album (als WAV gedownload) vind ik gewoon heel erg mooi. Heeft wel iets weg van de latere Johny Cash albums. Ik wist niet dat het nog op LP uitkomt, dus dat wordt zeker aanschaffen dan.

Gerald

Eerder al eens aangegeven om te kopen, nu dus dan eens gedaan....

Anneke van Giersbergen, In Your Room

agua%20de%20annique%20-%20%27in%20your%20room%27.jpg?id=51789,83wwze9&x=200

Anneke van Giersbergen, Pure Air

anneke%20van%20giersbergen%20-%20%27pure%20air%27.jpg?id=38103,ec3jhf4&x=200

Altijd mooi gevonden, nooit gekocht, tot vandaag.

Crowded House, Woodface,

c732668127f.jpg

En een van mijn favorieten.

Depeche Mode, Sounds of the Universe

Depeche_Mode_Sounds_of_the_Universe_Mute_Capitol_Virgin.jpg

net besteld eigenlijk bij play.com

155654m.jpg

The Beatles Live At The BBC

Disk 1

1. Beatle Greetings

2. From Us To You

3. Riding On A Bus

4. I Got A Woman

5. Too Much Monkey Business

6. Keep Your Hands Off My Baby

7. I'll Be On My Way

8. Young Blood

9. A Shot Of Rhythm And Blues

10. Sure To Fall (In Love With You)

11. Some Other Guy

12. Thank You Girl

13. Sha La La La La!

14. Baby It's You

15. That's All Right (Mama)

16. Carol

17. Soldier Of Love

18. A Little Rhyme

19. Clarabella

20. I'm Gonna Sit Right Down And Cry (Over You)

21. Crying, Waiting, Hoping

22. Dear Wack!

23. You Really Got A Hold On Me

24. To Know Her Is To Love Her

25. A Taste Of Honey

26. Long Tall Sally

27. I Saw Her Standing There

28. The Honeymoon Song

29. Johnny B. Goode

30. Memphis

31. Lucille

32. Can't Buy Me Love

Disk 2

1. Crinsk Dee Night

2. A Hard Day's Night

3. Have A Banana!

4. I Wanna Be Your Man

5. Just A Rumour

6. Roll Over Beethoven

7. All My Loving

8. Things We Said Today

9. She's A Woman

10. Sweet Little Sixteen

11. 1822!

12. Lonesome Tears In My Eyes

13. Nothin' Shakin'

14. The Hippy Hippy Shake

15. Glad All Over

16. I Just Don't Understand

17. So How Come (No One Loves Me)

18. I Feel Fine

19. I'm A Loser

20. Everybody's Trying To Be My Baby

21. Rock And Roll Music

22. Ticket To Ride

23. Dizzy Miss Lizzy

24. Kansas City / Hey Hey Hey Hey

25. Set Fire To That Lot

26. Matchbox

27. I Forgot To Remember To Forget

28. Love These Goon Shows

29. I Got To Find My Baby

30. Ooh! My Arms

31. Don't Ever Change

32. Slow Down

een héé®lijk hebbedingetje :rolleyes:

Net bij Velvet geweest voor Flag van Yello, maar vond 9,99 wat veel geld daarvoor.

In de uitverkoopbak voor 2,50 de 1st cd van Fairport Convention gescoord:

Fairport-Convention---Fairport-Convention-Bonus-Tracks-Part-1-Front-Cover-23503.jpg

is nog niet met Sandy Denny, maar wel een mooie aanvulling voor mijn setje What we did on our Holidays, Unhalfbricking en Liege & Lief (op LP)

En nu ik er toch was deze dubbelaar:

000fdb39_medium.jpeg

Johnny Cash At Folsom prison / At San Quentin

Met dat schitterende A boy named Sue.

M :ph34r: rc

05f61b34-6d1b-4017-ab93-2b3d2cfcf40b_6.jpg

Monteverdi - Il Ritorno d'Ulisse in Patria (DNO)

Overview

In his penultimate opera, based on text adapted from Homer’s Odyssey, Monteverdi ventures further than ever before into the depths of human emotion. In this ‘dramma in musica’ human frailty falls victim to time, fortune and love. Gods and humans, comic and intensely serious characters plus spectacular scenic effects are brought together in a wonderfully rich and effective texture. Pierre Audi’s highly stylised and timeless production is captured here in a live recording from Het Muziektheater Amsterdam**.

Anthony Rolfe Johnson, Graciela Araya, Toby Spence, Jaco Huijpen, Christopher Gillett, Brian Asawa

Baroque Orchestra of De Nederlandse Opera / Glen Wilson

Stage Director Pierre Audi

Ut was ff zoeken waar te koop deze uitvoering ** :D

>>>> klik <<<<

de opname locatie even aangedikt :)

Vond dit juweeltje op internet:

RANDALL_ARIA.jpg

http://www.audaud.com/article.php?ArticleID=6163

Hier verkrijgbaar voor $12 http://www.highdeftapetransfers.com/category/77/Vocal (even naar beneden scrollen)

;)

Fijn dat jullie een link erbij doen [ luxmanL81 en pjotr ] ik was op zoek naar wat meer internet winkels voor klassiek muziek, Dankje

gr henkes

RANDALL_ARIA.jpg

http://www.audaud.co...?ArticleID=6163

Hier verkrijgbaar voor $12 http://www.highdefta...tegory/77/Vocal (even naar beneden scrollen)

;)

Bedankt!

Van deze dame had ik niet eerder gehoord, en ik heb de flacs aangeschaft.

RANDALL_ARIA.jpg

http://www.audaud.co...?ArticleID=6163

Hier verkrijgbaar voor $12 http://www.highdefta...tegory/77/Vocal (even naar beneden scrollen)

;)

Waarom zingt die dame steeds in de linkerhoek? Is het misschien weer nep-stereo?

In ieder geval is het geen spat mooier dan wat ik van mijn cd's haal.

Komt het door de opname of de ouderdom daarvan? Van welk opnamejaar is deze plaat, Marc?

Iwan Iwanowitsj, je vraagt wel veel.

Als ik de plaat zou hebben, rook ik de geur van oud karton...

"Transferred from a Westminster 4-track tape recorded in 1966"

Dus het zou heel goed MONO kunnen zijn, maar dan had ik dat het liefst ook MONO gehad.

Maar waar blijft die Pjotr met zijn commentaar?

Zal ik even heel hard gehakt roepen dan maar? gehakt Gehakt

Kom dan? Kom maar!

OT

Dit aangeschaft dit weekend

28947638476_mi_tb_1.jpg

Beethoven Piano Sonatas

Arthur & Lucas Jussen

en

286428.jpg

Live It Out

Alain Clark

Komt het door de opname of de ouderdom daarvan? Van welk opnamejaar is deze plaat, Marc?

Dus het zou heel goed MONO kunnen zijn, maar dan had ik dat het liefst ook MONO gehad.

Tja, een vegetariër moet ook geen gehakt gaan braden en als het niet lukt moord en brand gaan schreeuwen :P Je hebt het vast aan laten branden of de verkeerde slaolie gebruikt. (Wie bakt er nou ook gehakt in olie? Doet alleen de snackbar :lol: )

Het is wel degelijk een goede stereo opname en geen gepimpte mono, bij mij komt ze beslist niet alleen uit de linker box. Ze staat, zoals het betaamd, links uit het midden maar je hoort wel de ruimte om haar heen, zowel links als rechts. In het echt staat de solist ook niet recht achter de dirigent verstopt maar links van de dirigent. Juist opnamen waar de solist in het midden staat kloppen niet.

;)

Lekker boeiend overigens, het ging mij meer om haar manier van zingen zonder dat overdreven vibrato waarop veel sopranen terug vallen om een gebrek aan coloratuur te verhullen.

Het is wel degelijk een goede stereo opname en geen gepimpte mono, bij mij komt ze beslist niet alleen uit de linker box. Ze staat, zoals het betaamd, links uit het midden maar je hoort wel de ruimte om haar heen, zowel links als rechts. In het echt staat de solist ook niet recht achter de dirigent verstopt maar links van de dirigent. Juist opnamen waar de solist in het midden staat kloppen niet.

;)

Lekker boeiend overigens, het ging mij meer om haar manier van zingen zonder dat overdreven vibrato waarop veel sopranen terug vallen om een gebrek aan coloratuur te verhullen.

Ok hoor, ik geloof je. Ik heb ook niet gezegd dat ze alleen uit de linker box komt, maar uit de linkerhoek. En dat doet ze bij alle vier de stukjes, wat mij aan het denken zette.

groet,

M :ph34r: rc (het helpt inderdaad als ik gehakt roep!)

Ok hoor, ik geloof je. Ik heb ook niet gezegd dat ze alleen uit de linker box komt, maar uit de linkerhoek. En dat doet ze bij alle vier de stukjes, wat mij aan het denken zette.

groet,

Nooit opgevallen bij een concert live? Kun je nagaan hoe je geprogrammeerd wordt door dat ingeblikte spul :D

Het is wel een opname in de trant van less is more, een simpele recht toe recht aan stereo opname met 4 microfoons waar niets aan gepoetst is, zoals in die tijd meestal gedaan werd. Kan het audiofieler?

W.b.t. je gehakt brul, dit geval zeker niet, je was alleen wat ongeduldig. Je vroeg zo nadrukkelijk om gehaktaandacht dat ik dacht, wat een nood, laat ik hem niet teleurstellen :P

;)

groet,

Nooit opgevallen bij een concert live? Kun je nagaan hoe je geprogrammeerd wordt door dat ingeblikte spul :D

Het is wel een opname in de trant van less is more, een simpele recht toe recht aan stereo opname met 4 microfoons waar niets aan gepoetst is, zoals in die tijd meestal gedaan werd. Kan het audiofieler?

Bij concerten zitten we meestal niet zo dichtbij, en een solist stelt zich dan vaak iets links of rechts van de dirigent op. Vaak kijk je dan ook naar die solist, en ook als je dat niet doet, hoor je die solist niet echt links of rechts, maar zo goed als in het midden.

Hoe weet jij dat trouwens van die microfoons?

Bij concerten zitten we meestal niet zo dichtbij, en een solist stelt zich dan vaak iets links of rechts van de dirigent op. Vaak kijk je dan ook naar die solist, en ook als je dat niet doet, hoor je die solist niet echt links of rechts, maar zo goed als in het midden.

Ziedaar, het bewijs dat hifi, werkelijkheidsweergave of hoe je ook het wilt noemen niet bestaat.

Hoe weet jij dat trouwens van die microfoons?

Ervaring :) Ik heb dat vaak zelf zo gedaan destijds, 2 microfoons voor het directe geluid en 2 voor het ambiance geluid. Geeft een fraaie totaal indruk hoe het werkelijk klinkt maar eigenlijk vandaag de dag niet commercieel verantwoord. Ze had naar mijn idee ook wel iets minder naar links mogen staan maar het doet voor mij niets af aan haar kwaliteiten.

Ziedaar, het bewijs dat hifi, werkelijkheidsweergave of hoe je ook het wilt noemen niet bestaat.

Het is meer een bewijs dat men de werkelijkheid helemaal niet horen wil maar liever een opgepoetste illusie. Ga de volgende keer maar eens goed opletten hoe dat live klinkt. In de zaal hoor je veel meer galm die je hersenen wegfilteren. Je luistert dan ook "selectief" en ook icm met wat je ziet. Bij een opname zou dat helemaal niet klinken, het is dan ongefilterd. Vandaar dat opnamen meestal gedaan worden op een manier dat ze directer klinken.

Het is bij deze opname alsof je midden op een van de eerste rijen zit. Hou je je hoofd strak vooruit in de zaal en je doet je ogen dicht, dus eigenlijk zoals de microfoons luisteren, dan klinkt zo'n solist ook aan de linkerkant. Het zou meer in balans zijn door de microfoons verder weg te hangen maar dan gaat het ook erg "distant" klinken.

;)