Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik vind het iig een van de fraaiste en uitgebalanceerde uitvoeringen. Voor niet-opera liefhebbers is dit wel een van de meer toegankelijke vind ik.

Wel suf dat ie bij HDTracks bijna 2x zo duur is dan op CD :rolleyes: Maar goed, dan heb je ook wat.

;)

Tja, voor twee keer dat bedrag had je die Verdi-doos, met beroemde zangers en uitvoeringen. Die zal wel niet meer te koop zijn denk ik.

Het is inderdaad een prachtopera, net als La Boh

.

4777115.jpg

In hi-res: https://www.hdtracks...D00028941513229

Dat lijkt me wel een top-uitvoering.

Gefeliciteerd.

(Zal vanavond eens kijken welke uitvoering in mijn Kruidvat-doos zit. Wie weet, deze)

M :ph34r: rc

Staat nu op.

Aangeschaft 14-2-2001 voor fl 89,95, een prachtdoos met 10 opera's van Giuseppe Verdi. Deze Traviata uit 1967 is met Montserrat Caball

Staat nu op.

Aangeschaft 14-2-2001 voor fl 89,95, een prachtdoos met 10 opera's van Giuseppe Verdi. Deze Traviata uit 1967 is met Montserrat Caballé, Carlo Bergonzi en Sherill Milnes, olv Georges Prêtre.

Ook wel lekker eigenlijk. (Ik zie nu wel dat het hoesje op de Olive niet klopt, daar lette ik vroeger nooit op.)

Ook niet de minsten, al denk ik wel dat die heel anders is met die bezetting. Caballé is niet helemaal mijn stiel.

Heb hem vanavond nog eens op mijn gemak afgeluisterd. Ileana Cotrubaş en de nog relatief jonge Plácido Domingo zingen werkelijk de sterren van de hemel.

Die hi-res klinkt toch beduidend beter dan de CD, veel frisser en opener en de plaatsing is ook beter. Normaliter is er niet zo veel verschil te horen met CD-kwaliteit hetgeen m.i. inhoudt dat de CD behoorlijk meer gecomprimeerd of anders bewerkt/verknoeid is.

;)

Gekocht is niet het woord, maar gekregen:

51JWomwh3-L._SL500_AA300_.jpg

Als extraatje bij het concert vorige week. Dido & Aeneas met o.a. Sarah Connoly en het koor en orkest 'of the age of Enlightenment'

http://www.amazon.com/Purcell-Dido-Aeneas-Sarah-Connolly/dp/B001KS96N8

Helaas geen freedb-info hiervoor.

17729767x.jpg

01 Let England Shake

02 The Last Living Rose

03 The Glorious Land

04 The Words That Maketh Murder

05 All & Everyone

06 On Battleship Hill

07 England

08 In The Dark Places

09 Bitter Branches

10 Hanging In The Wire

11 Written On The Forehead

12 The Colour Of The Earth

Let England Shake (Limited Edition Digipack) PJ Harvey

EUR 12.49 Free Delivery

Pre-order. | Due for release on 14 February 2011)

hiero

Meer dan ok bevonden

Het is een rustige plaat maar wat steekt deze o zo goed in elkaar

Geen enkele noot verkeerd, knappe samenzang, en wat mij vooral treft, is het slagwerk :rolleyes:

Over deze plaat is ongelooflijk veel nagedacht. Geschaafd geschrapt bijgevoegd herbegonnen ... tot het juist zit, en het verdomd heel juist allemaal.

PJ gebruikt haar stem als een volleerd instrument

Het optreden in het koninklijk circus was ook heel goed

Niet te luid maar vooral kwa sound adembenemnd goed. Zo mag het hier thuis altijk klinken

17729767x.jpg

01 Let England Shake

02 The Last Living Rose

03 The Glorious Land

04 The Words That Maketh Murder

05 All & Everyone

06 On Battleship Hill

07 England

08 In The Dark Places

09 Bitter Branches

10 Hanging In The Wire

11 Written On The Forehead

12 The Colour Of The Earth

Let England Shake (Limited Edition Digipack) PJ Harvey

EUR 12.49 Free Delivery

Pre-order. | Due for release on 14 February 2011)

hiero

Meer dan ok bevonden

Het is een rustige plaat maar wat steekt deze o zo goed in elkaar

Geen enkele noot verkeerd, knappe samenzang, en wat mij vooral treft, is het slagwerk :rolleyes:

Over deze plaat is ongelooflijk veel nagedacht. Geschaafd geschrapt bijgevoegd herbegonnen ... tot het juist zit, en het verdomd heel juist allemaal.

PJ gebruikt haar stem als een volleerd instrument

Het optreden in het koninklijk circus was ook heel goed

Niet te luid maar vooral kwa sound adembenemnd goed. Zo mag het hier thuis altijk klinken

Hoi Stefk klinkt veel belovend. Is deze al op lp ?

Gr Henkes

g43512a339a.jpg

Arcade Fire - Funeral

o12320vsed2.jpg

Arcade Fire - The Suburbs

n68622pqj0d.jpg

The Black Keys - Brothers

o24037fycdp.jpg

The Coral - Butterfly House

0000738059_350.jpg

Johan - THX JHN

e15781ubbno.jpg

Queens Of The Stone Age - Rated R

Bij thuiskomst bleek ik de laatstgenoemde cd al te hebben :blink::lol: Beetje jammer alleen dat ik 'm al uitgepakt had, want nou kan ie niet meer terug. Nou ja, als ik er iemand een plezier mee kan doen, kan je 'm van mij overnemen...

Het is mij ook wel eens gebeurd, met een elpee van Spasmodique (nederlandse new wave-band). Gekocht bij de Plexus in Delft, als ik het goed heb was die plaat ook via Plexus uitgebracht destijds. Hij had er dus nog stapels van in zijn magazijn liggen en was blij er eentje te verkopen. Ik kocht hem toen meer als curiosum, beetje de verzamelaar van obscure eighties shit uithangen. Verdween in de kast, en toen ik er v

Gewoon aan je vader kado doen :)

Hehe... Mijn vader is sowieso al geen muziekliefhebber. Dus QOTSA zal ie wel bestempelen als 'een hoop kabaal' of zo :lol: Kan ik 'm beter aan iemand geven/verkopen die er wel plezier aan zal beleven...

Olright i see the picture ... :lol:

Als je je cd's op een streamer zet - mijn ongoing project - dan kom je er pas achter welke muziek (en soms cd's) je dubbel hebt. Bij klassiek gaat het dan gelukkig nog vaak om verschillende uitvoeringen, maar in dat genre heb ik toch zeker wel een stuk of 20 dubbele cd's, dus exact hetzelfde (bij platen kan het nog in tikken en zo schelen).

Maar vooral jazz is wat dat betreft koploper. Misschien heb ik nooit zo gelet op wat er allemaal op die cd's te vinden was, vroeger, maar van de wat meer popu jazz vind ik toch een berg identieke nummers, verdeeld over een heleboel verschillende cd's.

• 2 weeks later...

Van de Klassiekshop kreeg ik een berichtje dat de opera's van Brilliantclassics nu met een korting van 10% te verkrijgen zijn. Moet je wel 3 titels tegelijk bestellen, maar mij viel het niet mee het daarbij te laten.

Kijk hier maar eens: Klikklink

Eindelijk kon ik mijn Bellini-verzameling completeren met Norma, met Maria Callas in de hoofdrol. Wie kent niet dat prachtige hoogtepunt Casta Diva?

93922_bellini.jpg

En omdat Richard Strauss nog een tamelijk leeg vakje op de plank heeft, deze RosenKavalier erbij:

9085_strauss.jpg

En Ariadne auf Naxos, puur jeugdsentiment:

9084_strauss.jpg

Die Klassiekshop lijkt het Kruidvat wel! ;)