mumsoft Posted 16 mei 2011 Report Share Posted 16 mei 2011 (...) Vooral track 13 is zeer geschikt om je installatie aan de tand te voelen. Waar gehakt wordt, vallen spaanders! (Mits de versterker "ballen heeft", "wat mans (m/v/?) is...") Ik heb mijn versterkertje nog nooit kunnen betrappen op een tekort aan adem. Mezelf wel. @Hansko: goeie tip ongetwijfeld, maar de opnamen van de BBC zijn zeer indrukwekkend ook. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 mei 2011 Report Share Posted 16 mei 2011 Marc, Als je een top uitvoering wilt hebben van de vuurvogel zowel qua uitvoering als opname: Boulez met het Chicago Symphony Orchestra. (DGG) Vooral track 13 is zeer geschikt om je installatie aan de tand te voelen. Bij mij houdt de uitvoering op bij track 12 Track 13 is van Balakirev. Gek he. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 mei 2011 Report Share Posted 17 mei 2011 (...) Bij mij houdt de uitvoering op bij track 12 (...) Saved by the bell! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 mei 2011 Report Share Posted 17 mei 2011 Marc, Als je een top uitvoering wilt hebben van de vuurvogel zowel qua uitvoering als opname: Boulez met het Chicago Symphony Orchestra. (DGG) Vooral track 13 is zeer geschikt om je installatie aan de tand te voelen. Bij mij houdt de uitvoering op bij track 12 Track 13 is van Balakirev. Gek he. M rc Weggevaagd door ts. Gemeen spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 mei 2011 Report Share Posted 17 mei 2011 Zo, wat een onderzoekende geesten hear weer. Hansko's opname heeft als track 13: Infernal dance of all Kashchei's subject's. In mijn opname is dat track 10. Het hele stuk laat zich verdelen in wel 19 delen (http://nl.wikipedia.org/wiki/L'Oiseau_de_Feu). Hoe die delen op een CD verschijnen is min of meer willekeurig. Het is tenslotte een aaneensluitend stuk muziek. Die infernal dance is zeker aardig te gebruiken om je set aan de tand/ zijn ballen te voelen, maar niet alleenzaligmakend. Daarvoor kan bv ook heel goed het derde deel van de 8e symfonie van Sjostakovits dienst doen, en bijna elke track van Osaka Dan Tenko. Of laten we een andere aanwinst van mij bij de horens vatten. Want in het Music Magazine las ik bij de ingezonden brieven lovende woorden over de vorige bijgesloten cd, met werken van Bach op het Silbermann orgel in de kathedraal van Freiburg. Lezers die niets van orgelmuziek moesten hebben, maar hierover zeer te spreken waren. "Eindelijk kun je de muziek volgen, wat een prachtig instrument!)". Ik was daardoor ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 17 mei 2011 Report Share Posted 17 mei 2011 Neil Young A Treasure Artist: Neil Young & The International Harvesters 01 Amber Jean (9/20/84) Nashville Now Tv - Nashville, Tn 02 Are You Ready For The Country? (9/21/84) Riverbend Music Center - Cincinnati, Oh 03 It Might Have Been (9/25/84) Austin City Limits Tv - Austin, Texas 04 Bound For Glory (9/29/84) Gilleys's Rodeo Arena - Pasadena, Tx 05 Let Your Fingers Do The Walking (10/22/84) Universal Amphit - Universal City, Ca 06 Flying On The Ground Is Wrong (10/26/84) Greek Theater - Berkeley, Ca 07 Motor City (10/26/84) Greek Theater - Berkeley, Ca 08 Soul Of A Woman (10/26/84) Greek Theater - Berkeley, Ca 09 Get Back To The Country (10/26/84) Greek Theater - Berkeley, Ca 10 Southern Pacific (9/1/85) Minnesota State Fair - St. Paul, Mn 11 Nothing Is Perfect (9/1/85) Minnesota State Fair - St. Paul, Mn 12 Grey Riders (9/10/85) Pier 84 - New York City, Ny EUR 11.49 Free Delivery Pre-order Due for release on 13 June 2011. hier te koop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 16 juni 2011 Report Share Posted 16 juni 2011 Deze week na Pinkpop deze gekocht... Erg goed live, en het album is ook erg goed (levendig) opgenomen. Super aanwinst, super optreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 juni 2011 Report Share Posted 19 juni 2011 My Dying Bride Evinta 3-cd boekversie. Ter ere van hun 20 jarige jubileum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juni 2011 Report Share Posted 19 juni 2011 Ik heb deze gevraagd gekregen voor Vaderdag Melody Gardot My one and only thrill ...... klinkt zo mooi ...... Leuk filmpje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Im Sonderangebot: R.E.M. - Automatic For The People Alberta Cross - Broken Side Of Time Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Mooie muziek Henrie... Afgelopen week onderstaande plaat gekocht. Heerlijke ouderwetse rock & roll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Wat ouwe jazz platen. Alles ca. 1960. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 De afgelopen weken weer het een en ander mogen verwelkomen op CD, en op LP. Toshimi Project - 1st Gear 2011 Pete Drummond - Indentity crises 2006 Verder deze CD's allemaal oude eerste (Target) CD's uitgaves, zowel met alsook zonder barcode. Dikke kartonnen hoesjes , dikkere CD's (ja zo werden ze ooit gemaakt) AAD. Level 42 - Level 42 1981 Metallica - Masters of puppets 1986 Eerste CD persing uit 1986 zonder barcode op het oorspronkelijke label Music for nations. Dio - The last in line 1984 (Taget CD eerste dikke persing) Queensryche - The warning 1984 Ozzy Osbourne - The ultimate sin 1986 (oorspronkelijk CBS/Epic zonder barcode) Iron Maiden - Killers 1981 (Eerste CD uitgave Made in West Germany) Santana - Caravanserai 1972 (Oorspronkelijk CBS zonder barcode en dik kartonnen hoesje) Robert Plant - Pictures at eleven 1982 (Eerste Target CD made in West Germany zonder barcode, dikkere CD en zwaar kartonnen hoesje) O,ja op LP een eigen LP terug gekocht die ik ooit voor minstens 10 jaar geelden had verkocht, deze heeft waarschijnlijk half Europa afgereist en is uiteindelijk weer in mijn LP collectie terecht gekomen. Mijn naam stond nog op het LP label en binnenkant van de hoes. Zo zie je maar weer mijn LP's kom je echt op de meest vreemde plekken tegen, maar deze keer blijft hij toch in mijn kast staan. Herbie Hancock - Manchild 1975 oorspronkelijke LP persing, made in USA en znder barcode. Near mint condition. Heeft schijnbaar bij de vorige eigenaar de afgelopen 10 jaar geen daglicht en platenspler gezien dat hij nog in exact dezelfde perfecte staat verkeerd als toen ik 'm verkocht had . Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 30 juli 2011 Report Share Posted 30 juli 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 september 2011 Report Share Posted 3 september 2011 Mooie collectie weer Qwert! Alles Blijft Anders (Limited Box Edition) Bij Fame bij de Nederlandse muziekafdeling gekocht voor maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 13 september 2011 Report Share Posted 13 september 2011 Heb de afgelopen weken weer het een en ander op CD ontvangen, zowel pop alsook wat fusion. Die CD's op de onderste foto's zijn allemaal oude eerste CD releases. Wendell Holmes JR ''Above it all'' 2011 Tom Grose ''Jetsam'' 2006 The Exploited ''Beat the bastards'' 1995 Orbital ''In Sides'' 1996 Tangerine Dream ''Logos live'' 1982 Jean Michel Jarre ''Zoolook'' 1984 Dire Straits ''Brothers in arms'' 1985 Crimson Glory ''Transcendence'' 1988 Marillion ''Fugazi'' 1984 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 september 2011 Report Share Posted 15 september 2011 (edited) Owowow! me nog zó voorgenomen géén cd's meer te kopen, gaan ze me lekker maken met godbetere het, Tsjaikovsky! Een HELE doos VOL met muziek van Tsjai! Als er één componist is, die ik hoog schat, waar ik liefst àlles van wil kunnen draaien wanneer mijn hartje dat begeert, is het Tsjaikovsky wel. Steeds, als de radio een duizingwekkend fraaie melodie laat horen, een die mij doet terugdenken aan mijn jongste jaren bij mijn ouders thuis - omdat ik toen de liefde ervoor moet hebben opgevat -, dan blijkt het een stuk van Pjotr Iljitch Tsjaikovsky te zijn. Dus heb ik in de loop van de jaren al aardig wat van de goede man kunnen bemachtigen. De symfonieën, De Notenkraker, een en ander aan kamermuziek, en wat tussen andere componisten op cd's meereisde En dan staat dit ineens in mijn inbox: 60 CD's. ZESTIG. Voor een habbekrats, natuurlijk. Tenminste, € 99,99 vind ik niet duur, Ook Tsjaikovsky-gek? Zie hier. M rc Edited 25 oktober 2011 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 oktober 2011 Report Share Posted 9 oktober 2011 Gisteren ook weer wat CD's gekocht. Ik zal jullie verder niet vermoeien met mijn wansmaak, maar één heeft even de aandacht nodig. Dat is het setje Aangenaam Jazz 2011. Ik was een beetje angstig deze weer te kopen gezien de belabberde kwaliteit van vorig jaar. Toe was de CD veeeeeel te hard opgenomen en vervormde elk nummer verschikkelijk. Ik heb hem met Fritz de With geruild voor een CD van hem (goede ruil nog bedankt Admiraal) dit, om hem ook eens te laten horen hoe slecht opnamen kunnen zijn. Maar dan de 2011 versie... een totaal andere wereld. Er zitten drie CD's in. Twee van het wat rustigere, klassiekere, jazzformaat. De derde kan iemand van me cadeau krijgen. Dit is het extra cadeau... de CD met een paar nummers van Candy Dulfer. Deze laatste is in tegenstelling tot de andere twee totaal verpruts (in mijn oren dan hé). Een discodreun waar mijn kinderen nog van zouden schrikken en maar zo plat gecomprimeerd dat ik maar liefst 12 dB terug moest in versterking. En toen ging het voor mij eigenlijk nog te hard. wat een ramp. Maar de andere twee zijn juweeltjes. Mooi opgenomen en heel gevarieerd. Er was maar een nummer wat ik heb doorgezapt (weet niet meer welk). Hulde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 25 oktober 2011 Report Share Posted 25 oktober 2011 De afgelopen weken wat oudjes (pop en rock) op CD gekocht, allemal eerste CD uitgaves (early pressings). U2 ''war'' 1983 eerste CD uitgave op Island UK zonder barcode. u2 ''Boy'' 1980 eerste CD uitgave op Island UK zonder barcode. Ingwie Malmsteen ''Marcing out'' 1985 oude West Germany target CD (zo'n dikke CD). Marillion ''Script for a yester tear'' 1983 eerste CD uitgave op EMI. Led Zeppelin '' The song remain the same'' 1976 eerste dikke CD box uitgave. Tangerine Dream ''Stratosfear'' 1976 Eerste CD uitgave made in France by MPO zonder barcode . Iron Maiden ''Piece of mind'' oude EMI persing made in the UK. Dire Straits''Love over gold. 1982. Linker CD eerste blue spiral CD uit 1983. Rechter CD eerste dikke CD persing waarvan de zilverlaag helemaal doorloopt van het middelste rondje tot aan de rand uit 1984 met het bekende oranje waaier patroon op het CD label. Verder nog nieuw fusionwerk op CD gekocht, maar dat plaats ik in een nieuw bericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 oktober 2011 Report Share Posted 25 oktober 2011 Vandaag bij Velvet in de straat: Miles Davis, Just Squeeze Me, 10 cd's Ik was eigenlijk op zoek naar Piet Noordijk, Jazz behind the Dikes en ander lekker oud spul, en kwam deze box tegen voor 15 euro, wat haast niks is. Zal wel e.e.a. dubbel blijken te hebben, maar dat zien we vanzelf. M rc PS ik hoop niet dat ze met squeeze comprimeren bedoelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 november 2011 Report Share Posted 1 november 2011 Op 180gram vinyl Op CD vooral nummer 8 is waanzinnig mooi Say Goodbye En een 5 cd set van Jeff Beck om het te leren ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 november 2011 Report Share Posted 10 november 2011 Deze op CD gekocht bij Velvet in Leiden voor €10 de LP konden ze niet leveren dus heb ik deze bij Burning Shed gekocht. OP het album staat 1 nummer van 27 minuten. Met dit album/EP gaat My Dying Bride weer terug naar hun begin jaren. Ik heb het idee dat na de release van hun 20 jarige jubilem album Evinta wat behoorlijk experimenteel was voor de band dat ze weer terug wilden gaan naar het geluid van 18 jaar geleden. Ik ben positief verrast. De LP is rood transparant vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 november 2011 Report Share Posted 24 november 2011 Vandaag kwam deze doos binnen: Best of Blue Note Het leven en de muziek van 15 jazzlegendes NRC presenteert de ultieme jazzcollectie. Van bebop tot free jazz, van pionier Miles Davis tot de zwoele Norah Jones. Vijftien nooit eerder verschenen boeken over het leven en de muziek van de grootste jazz legendes. Elk boek bevat hun beste geremasterde cd van het vermaarde Blue Note-label. In deze collectie: Miles Davis, John Coltrane, Dexter Gordon, Sarah Vaughan, Norah Jones, Wayne Shorter, Stan Getz, Art Blakey, Herbie Hancock, Chet Baker, Michel Petrucciani, Bill Evans & Jim Hall, Sonny Rollins, Charles Mingus, Ornette Coleman. Krijg zo wel een paar dubbel, maar die zijn zo weer weg. Die van Herbie Hancock had ik ook al, maar zal van een bezoeker zijn blijven hangen, en draaide ik al best vaak, dus die is welkom. Zo draai ik ook Francien van Tuinen regelmatig (Hansko, dank), dus die zal ook eens aangeschaft worden. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2011 Report Share Posted 24 november 2011 Ik heb deze gevraagd gekregen voor Vaderdag Melody Gardot My one and only thrill ...... klinkt zo mooi ...... Leuk filmpje Deze week ook gekocht... mooie CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 november 2011 Report Share Posted 24 november 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts