Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

(...) een Frits Lambrechts LP, arrangementen door Rogier van Otterloo. Weer eens wat leermateriaal.

Beste Ivan10,

Bedoel je die plaat met liedjes van Jules de Corte? Die is een juweel!

(Niet alleen vanwege de schoonheid... maar ook door de hardheid.)

C00000010974-voor.jpg

• 3 weeks later...

For sentimental reasons...

1A056D3A.jpg

Die Electrola Querschnitte

Original Opera Highlights

1960-1963

7 CD

remastered

FRITZ WUNDERLICH

Helaas, 3 ervan worden maar herkend door mijn Olive. Werk aan de winkel.

M :ph34r: rc

• 2 weeks later...

Omdat mijn set deze week zo mooi verbeterd is, heb ik mezelf getrakteerd op de cd-box van Placido Domingo, die bij zijn 70e verjaardag is uitgekomen.

4779336.jpg

Deze doos bevat 13 complete opera's:

Bizet: Carmen

Donizetti: Lucia di Lammermoor

Leoncavallo: Pagliacci

Mascagni: Cavalleria rusticana

Offenbach: Les Contes d'Hoffmann

Puccini: Tosca

Puccini: Turandot

Rossini: Il Barbiere Di Siviglia

Saint-Saëns: Samson et Dalila

Verdi: Il trovatore

Verdi: La Traviata

Verdi: Otello

Wagner: Lohengrin

Prachtuitvoeringen. En dat voor een prijsje van net iets meer dan 1 euro per cd...

Hij is nog niet binnen (even out of stock bij Amazon.uk). Vezenddatum is nu 16 Jan meen ik.

Was vroeger nooit zo'n liefhebber van Tull. Nu kan ik het wel waarderen. Maar ik kan dus niet vergelijken. CD schijnt wel een hele nette geluidskwaliteit te hebben als ik de berichten mag geloven (beter dan eerdere heruitgaven).

Ik heb overigens niet het pret pakket genomen (incl lp en multi channel), dat was me te gortig.

Finally available on CD after 30+ years!

2ryozfp.jpg

2011 release. Limited Japan only release. “Sky Islands” has been one of the most requested titles in Audiophile Imports history. Caldera was an American band, that combined jazz, funk and rock with a wide variety of Latin music. 1970s fusion explorers like Return To Forever and Weather Report influenced Caldera, but its members were also influenced by everything from Earth, Wind & Fire’s soul/funk to Afro-Cuban salsa, Brazilian samba and Andean/Peruvian music. Only two of Caldera’s four releases were ever issued on CD, but unfortunately both are long out of print. “Sky Islands” was the band’s second release in 1979 and widely considered their finest. Musicians: Jorge Strunz, guitars, percussion; Eduardo del Barrio, pianos, keyboards; Steve Tavaglione, flutes, saxophones; Dean Cortez, electric bass; Carlos Vega, drums; Mike Azeredo, congas, percussion & Hector Andrade, timbales, congas, percussion. Guests: Larry Dunn, synthesizer; Roberto da Silva, Ray Armando, Steve Barrio, Jr., percussion; Dianne Reeves, vocals; Chester Thompson, Ralph Humphrey, drums; Ralph Rickert, flugelhorn & others.

Verder nog de afgelopen weken een hele lading CD's binnengekregen, zal ik straks hier posten...

• 2 weeks later...

Orgelmuziek van Georg Böhm, opgenomen door forumlid Berret.

Georg Böhm (1661-1733) - Keyboard Works

Stef Tuinstra - Organ & Klavichord

Schnitger-orgel (Jacobikirche Hamburg); Hinsz-orgel (Mariakerk Zandeweer); Zell-klavecimbel (Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg).

DOCUMENT - DOC 1102

img4ee065797e6c0.jpg

Jammer dat er bij mij haast geen laag uitkomt. ^_^

Vandaag opgehaald bij het postkantoor.

My Dying Bride, God is Alone.

Cover.jpg

Dit is de eerste single die My Dying Bride heeft uitgebracht. Het is in 1991 uitgebracht en werd toen door het Peaceville label opgemerkt. My Dying Bride heeft toen bij Peaceville getekend en is er nooit meer weggegaan. Dit omdat het label de band alle vrijheid geeft. De band krijgt nooit een dead line voor waneer het volgende album moet uitkomen en het label bemoeit zich ook muzikaal niet met de band. De band heeft wel aanbiedingen gekregen van andere labels waar ze meer konden verdienen. Echter deze wilden dan meer invloed op de band hebben mbt album releases. My Dying Bride is hier nooit op ingegaan. De band heeft ook nog nooit een manager gehad. De tours merchandise, website etc hebben ze altijd in eigen beheer gehouden. Dit was niet altijd de goedkoopste oplossing maar op deze manier hebben ze wel alle vrijheid gehouden. Na 21 jaar heeft de zange nog steeds lichte podiumangst al is het minder dan in de begin jaren.

Om hun 20 jarig jubeleum te vieren hebben ze stukken uit al hun werk genomen en dit aangepast voor klassieke instrumenten en zang dit drie dubbel album heet Evinta.

Op dit moment heeft de band geen eigen drummer meer. In de studio werken ze met een oud drummer van de band die vanwege familie verplichtingen niet meer wil touren, live gebruiken ze een drummer van een bevriende band.

Gisteren een zestal albums in zeer goede staat hier uit de stad gehaald waaronder deze, mijn alltime favorite. Heb daar nu naast de sacd en DVD ook de lp van.Gisteravond laat heel eventjes kort naar geluisterd en ik ben bang dat deze toch het best van allen klinkt. :D

waroftheworlds.jpeg

en een andere die al een tijdje op een verlanglijstje stond

104607.jpg

Daarnaast nog een die ik niet kende maar die ik op advies van de verkoper ook maar heb meegenomen.

LP-41_10.jpg

Ik ben toch al erg tevreden met de sacd van WotW. Niet een album om vaak te draaien, maar als je m zo 1 keer per jaar beluistert, heerlijk.

Heb n collega die gebruikt dat wieeee wiaaaaa wiuuuuu waar te eve of the war mee eindigt als ringtone. Gelukkig wordt ie maar een paar maar per dag gebeld :)

Ik vind een verkiezing van beste album allertijden erg subjectief. Zo af en toe komt het onderwerp ook hier wel eens langs. Heb er vaak over nagedacht en als je niet alle muziek kent is een antwoord eigenlijk niet te geven. Als ik dan kijk naar de beperkte hoeveelheid muziek die ik ken is voor mij WotW het beste album ooit. Als jochie kwam ik al in de ban van de mysterieuze melodieuze maar ook wat enge muziek. Het heeft me nooit meer los gelaten. In mijn beleving heeft het alles wat mooi kan zijn aan muziek, iets wat ik van geen enkel ander album kan zeggen, althans niet in die mate als van deze.

Gisteren op Radio 4 vernomen van een mooie uitgave van de pianomuziek van Sokolov, een 10-cd box voor maar 40 euro. Vandaag eens naar gespeurd, en ja hoor, Grigory Sokolov complete recordings, 10 cd's, her en der te koop:

0709861305285.jpg

Maar voor 40 euro? Nee hoor, hier 56, daar 63, elders 50 dollar, en maar één uitspringer, 29,99 euro bij een Duits bedrijf, JPC.

Tja, dat lijkt er meer op, hè.

Ik had me voorgenomen nu eens te stoppen met al die aankopen, maar ging toch weer voor de bijl. Grigory Sokolov is de grootst nog levende pianist van onze tijd, van wie ik vorig jaar een concert heb mogen bijwonen. Hij is wars van opnamen, dus die 10 cd's zijn waarschijnlijk inderdaad het complete oeuvre.