Ivan10 Posted 11 december 2011 Report Share Posted 11 december 2011 Bij de kringloop een oude Earth & Fire gekocht uit 1975. De LP ziet er aardig uit, de hoes is naar zijn grootje, waterschade. En een Frits Lambrechts LP, arrangementen door Rogier van Otterloo. Weer eens wat leermateriaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 december 2011 Report Share Posted 12 december 2011 (...) een Frits Lambrechts LP, arrangementen door Rogier van Otterloo. Weer eens wat leermateriaal. Beste Ivan10, Bedoel je die plaat met liedjes van Jules de Corte? Die is een juweel! (Niet alleen vanwege de schoonheid... maar ook door de hardheid.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 december 2011 Report Share Posted 29 december 2011 For sentimental reasons... Die Electrola Querschnitte Original Opera Highlights 1960-1963 7 CD remastered FRITZ WUNDERLICH Helaas, 3 ervan worden maar herkend door mijn Olive. Werk aan de winkel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 december 2011 Report Share Posted 30 december 2011 For sentimental reasons...(...) Sentimentality can be quite reasonable... Fritz Wunderlich proved it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2012 Report Share Posted 11 januari 2012 Omdat mijn set deze week zo mooi verbeterd is, heb ik mezelf getrakteerd op de cd-box van Placido Domingo, die bij zijn 70e verjaardag is uitgekomen. Deze doos bevat 13 complete opera's: Bizet: Carmen Donizetti: Lucia di Lammermoor Leoncavallo: Pagliacci Mascagni: Cavalleria rusticana Offenbach: Les Contes d'Hoffmann Puccini: Tosca Puccini: Turandot Rossini: Il Barbiere Di Siviglia Saint-Saëns: Samson et Dalila Verdi: Il trovatore Verdi: La Traviata Verdi: Otello Wagner: Lohengrin Prachtuitvoeringen. En dat voor een prijsje van net iets meer dan 1 euro per cd... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2012 Report Share Posted 12 januari 2012 ouwe shit in nieuw doosje Geruild voor een setje metal tapes Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 januari 2012 Report Share Posted 13 januari 2012 ouwe shit in nieuw doosje Hoe is die? Ik ken alleen die andere, eh, van die mooie hoes. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 januari 2012 Report Share Posted 13 januari 2012 Hij is nog niet binnen (even out of stock bij Amazon.uk). Vezenddatum is nu 16 Jan meen ik. Was vroeger nooit zo'n liefhebber van Tull. Nu kan ik het wel waarderen. Maar ik kan dus niet vergelijken. CD schijnt wel een hele nette geluidskwaliteit te hebben als ik de berichten mag geloven (beter dan eerdere heruitgaven). Ik heb overigens niet het pret pakket genomen (incl lp en multi channel), dat was me te gortig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Problemchild Posted 13 januari 2012 Report Share Posted 13 januari 2012 heb hem verleden jaar op elpee kunnen bemachtigen (inderdaad een mooie klaphoes hé). t'is een classic hé,mooi album hoor! Veel luisterplezier alvast. GREETZ&JOY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 januari 2012 Report Share Posted 14 januari 2012 Beste Ivan10, Bedoel je die plaat met liedjes van Jules de Corte? Die is een juweel! (Niet alleen vanwege de schoonheid... maar ook door de hardheid.) Hoi Spido, Die ken ik niet. Dank. Nee ik heb deze: Frits Lambrechts - Neem me zoals ik ben (1970) http://www.fonos.nl/winkel/product/frits-lambrechts-neem-me-zoals-ik-ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 18 januari 2012 Report Share Posted 18 januari 2012 Finally available on CD after 30+ years! 2011 release. Limited Japan only release. “Sky Islands” has been one of the most requested titles in Audiophile Imports history. Caldera was an American band, that combined jazz, funk and rock with a wide variety of Latin music. 1970s fusion explorers like Return To Forever and Weather Report influenced Caldera, but its members were also influenced by everything from Earth, Wind & Fire’s soul/funk to Afro-Cuban salsa, Brazilian samba and Andean/Peruvian music. Only two of Caldera’s four releases were ever issued on CD, but unfortunately both are long out of print. “Sky Islands” was the band’s second release in 1979 and widely considered their finest. Musicians: Jorge Strunz, guitars, percussion; Eduardo del Barrio, pianos, keyboards; Steve Tavaglione, flutes, saxophones; Dean Cortez, electric bass; Carlos Vega, drums; Mike Azeredo, congas, percussion & Hector Andrade, timbales, congas, percussion. Guests: Larry Dunn, synthesizer; Roberto da Silva, Ray Armando, Steve Barrio, Jr., percussion; Dianne Reeves, vocals; Chester Thompson, Ralph Humphrey, drums; Ralph Rickert, flugelhorn & others. Verder nog de afgelopen weken een hele lading CD's binnengekregen, zal ik straks hier posten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2012 Report Share Posted 19 januari 2012 Nooit van gehoord. Besteld in pre release, also made in Japan (maar gekocht bij Amazon UK) http://www.octavia.c...ton/002464.html Dit is grappig: http://www.octavia.co.jp/challenge/cc/002306.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 januari 2012 Report Share Posted 19 januari 2012 Bijzondere uitvoering, Duck? Wat je van ver haalt is lekker? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2012 Report Share Posted 19 januari 2012 Releatief goedkoop (11 pond) hoe goed moet nog blijken in maart. Symph 1 en 3 waren kennelijk erg goed, maar nu al een stuk duurder (>30). http://gustavmahlerboard.com/forum/index.php?topic=1038.0 etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 januari 2012 Report Share Posted 30 januari 2012 Orgelmuziek van Georg Böhm, opgenomen door forumlid Berret. Georg Böhm (1661-1733) - Keyboard Works Stef Tuinstra - Organ & Klavichord Schnitger-orgel (Jacobikirche Hamburg); Hinsz-orgel (Mariakerk Zandeweer); Zell-klavecimbel (Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg). DOCUMENT - DOC 1102 Jammer dat er bij mij haast geen laag uitkomt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 januari 2012 Report Share Posted 31 januari 2012 Vandaag opgehaald bij het postkantoor. My Dying Bride, God is Alone. Dit is de eerste single die My Dying Bride heeft uitgebracht. Het is in 1991 uitgebracht en werd toen door het Peaceville label opgemerkt. My Dying Bride heeft toen bij Peaceville getekend en is er nooit meer weggegaan. Dit omdat het label de band alle vrijheid geeft. De band krijgt nooit een dead line voor waneer het volgende album moet uitkomen en het label bemoeit zich ook muzikaal niet met de band. De band heeft wel aanbiedingen gekregen van andere labels waar ze meer konden verdienen. Echter deze wilden dan meer invloed op de band hebben mbt album releases. My Dying Bride is hier nooit op ingegaan. De band heeft ook nog nooit een manager gehad. De tours merchandise, website etc hebben ze altijd in eigen beheer gehouden. Dit was niet altijd de goedkoopste oplossing maar op deze manier hebben ze wel alle vrijheid gehouden. Na 21 jaar heeft de zange nog steeds lichte podiumangst al is het minder dan in de begin jaren. Om hun 20 jarig jubeleum te vieren hebben ze stukken uit al hun werk genomen en dit aangepast voor klassieke instrumenten en zang dit drie dubbel album heet Evinta. Op dit moment heeft de band geen eigen drummer meer. In de studio werken ze met een oud drummer van de band die vanwege familie verplichtingen niet meer wil touren, live gebruiken ze een drummer van een bevriende band. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 februari 2012 Report Share Posted 3 februari 2012 Tikje prijzig helaas, maar wordt zeker een collecters item. Misschien moet ik er 2 kopen en een in het cellofaan laten.. 2010 remaster van Greg Calbi Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Gisteren een zestal albums in zeer goede staat hier uit de stad gehaald waaronder deze, mijn alltime favorite. Heb daar nu naast de sacd en DVD ook de lp van.Gisteravond laat heel eventjes kort naar geluisterd en ik ben bang dat deze toch het best van allen klinkt. en een andere die al een tijdje op een verlanglijstje stond Daarnaast nog een die ik niet kende maar die ik op advies van de verkoper ook maar heb meegenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Dat zijn mooie. Die War of the Worlds is natuurlijk een must-have. Ik heb alleen de plaat, met prachtig plaatwerk Ullaaahhh. Gefeliciteerd M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Ik ben toch al erg tevreden met de sacd van WotW. Niet een album om vaak te draaien, maar als je m zo 1 keer per jaar beluistert, heerlijk. Heb n collega die gebruikt dat wieeee wiaaaaa wiuuuuu waar te eve of the war mee eindigt als ringtone. Gelukkig wordt ie maar een paar maar per dag gebeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 7 februari 2012 Report Share Posted 7 februari 2012 Ik vind een verkiezing van beste album allertijden erg subjectief. Zo af en toe komt het onderwerp ook hier wel eens langs. Heb er vaak over nagedacht en als je niet alle muziek kent is een antwoord eigenlijk niet te geven. Als ik dan kijk naar de beperkte hoeveelheid muziek die ik ken is voor mij WotW het beste album ooit. Als jochie kwam ik al in de ban van de mysterieuze melodieuze maar ook wat enge muziek. Het heeft me nooit meer los gelaten. In mijn beleving heeft het alles wat mooi kan zijn aan muziek, iets wat ik van geen enkel ander album kan zeggen, althans niet in die mate als van deze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 februari 2012 Report Share Posted 7 februari 2012 Gisteren op Radio 4 vernomen van een mooie uitgave van de pianomuziek van Sokolov, een 10-cd box voor maar 40 euro. Vandaag eens naar gespeurd, en ja hoor, Grigory Sokolov complete recordings, 10 cd's, her en der te koop: Maar voor 40 euro? Nee hoor, hier 56, daar 63, elders 50 dollar, en maar één uitspringer, 29,99 euro bij een Duits bedrijf, JPC. Tja, dat lijkt er meer op, hè. Ik had me voorgenomen nu eens te stoppen met al die aankopen, maar ging toch weer voor de bijl. Grigory Sokolov is de grootst nog levende pianist van onze tijd, van wie ik vorig jaar een concert heb mogen bijwonen. Hij is wars van opnamen, dus die 10 cd's zijn waarschijnlijk inderdaad het complete oeuvre. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 8 februari 2012 Report Share Posted 8 februari 2012 Grigory Sokolov is de grootst nog levende pianist van onze tijd Hoe kom je daar nu bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 februari 2012 Report Share Posted 8 februari 2012 Ik lees wel eens wat en bauw dat na M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 8 februari 2012 Report Share Posted 8 februari 2012 Deze vandaag besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts