mumsoft Posted 9 februari 2012 Report Share Posted 9 februari 2012 Stel je voor dat het plaatje met die mooie juffrouw wegvalt, wat zou dhfreaky dan besteld hebben? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 9 februari 2012 Report Share Posted 9 februari 2012 Stel je voor dat het plaatje met die mooie juffrouw wegvalt, wat zou dhfreaky dan besteld hebben? M rc Dan heb ik niets besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 februari 2012 Report Share Posted 10 februari 2012 Kayak - Coming Up for Air (2008) Kayak zou gemasterd zijn in de studio van Polyhymnia in Baarn. Ben benieuwd. http://www.musicmeter.nl/album/104712 Billy Joel - Live at Shea Stadium Deluxe Edition [2CD+2DVD] (2011) Als je van Billy Joel muziek houdt dan zou deze niet in je collectie moeten ontbreken. Ik kijk nu eerst de DVD voor ik de CD beluister. Goede muzikanten, met een Joel die het nog kan, maar zijn oude live werk Songs in the attic blijft mijn favoriet. De delux edition heeft klaarblijkelijk nog een DVD documentaire bijgevoegd. Jammer genoeg hebben de discs (2 CDs & 2 DVDs) verschillende artwork en kleuren opgeperst gekregen. Net even jammer en niet uniform. Maar zijn piano klinkt nog steeds uit duizenden. De gasten daarentegen zijn een beetje hit and miss. http://www.amazon.co...e/dp/B004JUTJPE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 februari 2012 Report Share Posted 10 februari 2012 Grappig lees net een recensie. Klaarblijkelijk is 12 Gardens Live een beter live Billy Joel album, dan Live at Shea Stadium. Blijft er nog wat te wensen over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 22 februari 2012 Report Share Posted 22 februari 2012 Potverdomme' date=' die Russen kunnen er wel wat van! Hardcore powerfusion zoals het hoort! Impact Fuze - Moscow 2011 [afbeelding] Hier de andere aanwinsten... Fragile ''Unconscious behavior'' 2011 [afbeelding] Plug-In ''Hijack'' 2011 [afbeelding] Lu7 ''L'esprit de l'exil'' 2004 [afbeelding] Neil Schon ''Ion u'' 2005 [afbeelding] Art ''Spike'' Schloemer ''Trans Fusion'' 2011 [afbeelding] Rieo Garceia ''The beginning'' 2001 [afbeelding] Sting ''The dream of the blue turtles'' 1985 (eerste dikke CD persing) [afbeelding] U2 ''The joshua tree'' 1987 (Eerste gold plated CD persing, made in UK) [afbeelding] Iron maiden ''The number of the beast'' 1982 [afbeelding] Santana '' Borboletta'' 1974 (Eerste CBS CD uirgave) [afbeelding] En tot slot deze CD. Beide zijn de eerste CD persingen waarvan dit de enige CD uitvoeringen zijn waarvan het instrumentale nummer ''Samba pa ti'' in zijn geheel erop staat. Bij latere CD uitgaves op Columbia en Sony Music Austria hebben ze de laatste 8 seconden van dit nummer ingekort (weggefaded) Reden is dat er wat achtergrondruis te horen was bij het einde van dit nummer. Santana ''Abraxas'' 1970 (Eerste CBS en Sony Japan CD uitgaves, zonder barcode) [afbeelding] Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Gisteren op Radio 4 vernomen van een mooie uitgave van de pianomuziek van Sokolov, een 10-cd box voor maar 40 euro. Vandaag eens naar gespeurd, en ja hoor, Grigory Sokolov complete recordings, 10 cd's, her en der te koop: Maar voor 40 euro? Nee hoor, hier 56, daar 63, elders 50 dollar, en maar één uitspringer, 29,99 euro bij een Duits bedrijf, JPC. Tja, dat lijkt er meer op, hè. Ik had me voorgenomen nu eens te stoppen met al die aankopen, maar ging toch weer voor de bijl. Grigory Sokolov is de grootst nog levende pianist van onze tijd, van wie ik vorig jaar een concert heb mogen bijwonen. Hij is wars van opnamen, dus die 10 cd's zijn waarschijnlijk inderdaad het complete oeuvre. M rc Oei dat zijn de verkeerde links. Mooie box en dan kom je ook de complete Rubenstein tegen voor 190 euro (142 cd's) en een Gustav Leonhardt box, 15 cd;s voor 20 euro. http://www.jpc.de/jpcng/SESSIONID/5c024fa0e690b06768aa10ed4989fed9/classic/detail/-/art/Arthur-Rubinstein-Complete-Album-Collection/hnum/9706662 http://www.jpc.de/jp...on/hnum/8493525 Erg aantrekkelijk maar ik kom nu al weer kastruimte te kort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 Oei dat zijn de verkeerde links. Mooie box en dan kom je ook de complete Rubenstein tegen voor 190 euro (142 cd's) en een Gustav Leonhardt box, 15 cd;s voor 20 euro. http://www.jpc.de/jp...on/hnum/9706662 http://www.jpc.de/jp...on/hnum/8493525 Erg aantrekkelijk maar ik kom nu al weer kastruimte te kort. Dit is trouwens ook een hele mooie box die ik nog niet heb gekocht maar eigenlijk wel wil kopen. http://www.jpc.de/jpcng/classic/detail/-/art/Mercury-Living-Presence-The-Collectors-Edition/hnum/1700798 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 februari 2012 Report Share Posted 26 februari 2012 Mario Lanza, officieel: Alfred Arnold Cocozza (Philadelphia (Pennsylvania), 31 januari 1921 – Rome (Italië), 7 oktober 1959) was een Amerikaansoperatenor en een Hollywoodfilmster die veel succes oogstte in de jaren vijftig van de twintigste eeuw.Zijn stem was volgens velen minstens van het niveau van de beroemde tenor Enrico Caruso, die hij speelde in de film "The Great Caruso" uit 1951. Lanza kon zingen in alle muziekgenres. Hoewel zijn emotionele stijl niet alom werd geprezen door de critici, was hij immens populair bij het grote publiek; de vele opnames in dit genre worden heden ten dage nog graag gekocht en zijn daardoor nog flink aan de prijs. (...) http://nl.wikipedia....iki/Mario_Lanza Volgens sommigen, zoals de dirigenten Arturo Toscanini en Serge Koussevitzky, bezat hij een stem zoals die maar ééns in de honderd jaar voorkomt. Tallozen zagen en hoorden in hem "de nieuwe Caruso". Hij stierf jong, door onmatig eten, drinken, feesten en dan weer afvallen. Hij stierf ook arm, doordat hij niet met geld kon omgaan. Mario Lanza bezat m.i. minstens drie stemmen: • een mooi, warm laagregister - bijna bariton - dat wel lijkt op dat van Fritz Wunderlich en Placido Domingo; • èn een natuurlijke, krachtige lyrische tenor met een wat fel, helden-achtig timbre, dat mij doet denken aan Beniamino Gigli en Jussi Björling; • èn zijn grootste succesfactor: een stem die ik maar z'n "turbo-tenor" noem en die in kracht, ja zelfs geweld, àlles overstijgt wat de wereld ooit hoorde... en vermoedelijk ooit zàl horen. Wellicht is die "turbo-tenor" stem ontwikkeld (c.q. geperverteerd?) doordat zijn ouders een grote verzameling Caruso 78-toeren-platen bezaten, die de jonge Mario imiteerde. Die oude platen waren nog "akoestisch" - d.w.z. met sterk kleurende hoorn-trilplaatje-microfoons - opgenomen. Mario stierf helaas voordat hij zijn drie stemmen tot één harmonisch geheel had kunnen samen-smeden. Deze CD-box (ongeveer tien euro voor vijf CD's... hoe is 't toch mogelijk?) biedt talloze verbluffende staaltjes van zijn zangkunst. De opnamen zijn soms verrassend goed - wel mono, natuurlijk, maar toch hifi! - en de muziek is geweldig. Wat een mooie orkestraties en arrangementen! In die jaren werd er nog niet beknibbeld op een koperblazertje of een strijkertje. De teksten zijn vaak poëtisch en de melodieën prachtig. (Waarom worden er tegenwoordig toch niet meer zulke mooie composities en orkestraties gemaakt? Zijn er dan geen mensen meer met goede smaak?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 februari 2012 Report Share Posted 27 februari 2012 Orgelmuziek van Georg Böhm, opgenomen door forumlid Berret. Georg Böhm (1661-1733) - Keyboard Works Stef Tuinstra - Organ & Klavichord Schnitger-orgel (Jacobikirche Hamburg); Hinsz-orgel (Mariakerk Zandeweer); Zell-klavecimbel (Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg). DOCUMENT - DOC 1102 Jammer dat er bij mij haast geen laag uitkomt. M rc Deze heeft een Luister-10 gekregen: http://www.luister.nl/de-luister-10 (Link zal na een maandje wel niet meer werken) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 februari 2012 Report Share Posted 28 februari 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 maart 2012 Report Share Posted 10 maart 2012 En nog een paar andere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 maart 2012 Report Share Posted 15 maart 2012 Mag blu-ray ook ? Vandaag een laat verjaardag cadeaux gekregen moest uit de States komen. http://www.bluesmagazine.nl/jeff-beck-live-at-ronnie-scotts-blu-ray-dvd Prachtig beeld en de speksteentjes klinken top Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 maart 2012 Report Share Posted 16 maart 2012 Zoals in het betreffende deel van dit forum vermeld, hebben we onlangs in De Nieuwe Kolk (Assen) genoten van de opera Nabucco van Verdi. Na enkele dagen besloot ik thuis die opera eens òp te zetten. Maar tot mijn teleurstelling bleek toen dat Nabucco niet deel uitmaakt van de ruime reeks Verdi opera's van Kruidvat, die in mijn CD-verzameling is opgenomen. Natuurlijk moest er subiet een Nabucco aan worden toegevoegd: mooie herinneringen moet men immers koesteren en levend houden? Na ampele overweging werd het deze historische versie (1965), die nog niet lang geleden in geremasterde vorm op CD (Decca 2 CD Box) werd uitgebracht: Een heerlijke, dramatische uitvoering, met 'n diep gelaagde Abigaile (Soulitiotis). (Niet-ingewijden mogen nu gissen wat ik bedoel...) Als ik me ooit nog eens zou willen verdiepen in de diverse uitvoeringen die ooit de moeite waard waren, zouden die met Domingo / Sinopoli en die met Deutekom / Muti ongetwijfeld óók nog worden aangeschaft. Maar voorlopig ben ik heel blij met déze versie! (En ook hier zingen de spekstenen magistraal, Tubejack!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2012 Report Share Posted 16 maart 2012 Zojuist op ebay "gewonnen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 maart 2012 Report Share Posted 17 maart 2012 [...] Maar tot mijn teleurstelling bleek toen dat Nabucco niet deel uitmaakt van de ruime reeks Verdi opera's van Kruidvat, die in mijn CD-verzameling is opgenomen. [...] Als ik me ooit nog eens zou willen verdiepen in de diverse uitvoeringen die ooit de moeite waard waren, zouden die met Domingo / Sinopoli en die met Deutekom / Muti ongetwijfeld óók nog worden aangeschaft. [...] Bedankt voor de tip Spido. Dat Nabucco niet in de doos "Verdi, The great operas" voorkomt is zeker een omissie. Alsof Nabucco niet een 'great' opera is. Ik had dit niet verwacht. Daarom heb ik mij vanmiddag maar eens in het Leidse marktgewoel gestort, om eens te zien of er iets te halen was bij Velvet. En zo waar, er was één exemplaar van Nabucco: De uitvoering onder Muti met Lá Deutekom, Siegmund Nimsgern en Bonaldo Giaiotti. Opgenomen in 1977 in Florence, met het Coro e Orchestra di Teatro Comunale di Fiorenze. Die bedoel je waarschijnlijk ook. Bij Velvet was deze € 9,99. Iets duurder vond ik hem ook bij JPC: http://www.jpc.de/jp...co/hnum/7944392 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 maart 2012 Report Share Posted 18 maart 2012 (...) De uitvoering onder Muti met Lá Deutekom, Siegmund Nimsgern en Bonaldo Giaiotti. Opgenomen in 1977 in Florence, met het Coro e Orchestra di Teatro Comunale di Fiorenze. Die bedoel je waarschijnlijk ook. (...) Beste mumsoft, Jazeker, die bedoel ik! Deze live opname lijkt me voor audiofiele toepassingen & bedoelingen minder geschikt, maar musicologisch is het allemaal natuurlijk heel interessant. Deutekom zet Abigaile overigens wel neer als een regelrechte reïncarnatie van Lady MacBeth, hè? (Of eigenlijk andersòm, nietwaar..? Vanwege de chronologie, dus! Abigaile was immers een nog éérder, een nog vróeger secreet / kreng, dan die Cold Steel Lady Kingkiller van Shakespeare. Maar alletwee waren ze vermoedelijk Lilith-manifestaties... Tijdloze, alom tegenwoordige Godinnen van Kwaad & Vernietiging, dus. Frustratie en jaloezie: haat, vermomd in verleiding en vervoering. U kent ze vast wel: je vindt ze overal, in dorpen, wijken en steden. In clubs, adviesraden, commissies, besturen, comités. Abigaile is Everywhere!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 maart 2012 Report Share Posted 18 maart 2012 Dag Spido, Bedankt voor deze exegese. Ik vrees dat het een tijdje, zo niet geruime tijd zal duren, voor ik de eerste klanken van deze cd's zal horen. Ze zijn momenteel op de stapel "wacht op invoer" gekomen. A.s. woensdag naar Deidamia, en die opera leren kennen heeft nu voorrang. Maar je opmerkingen hebben me wel nieuwsgierig gemaakt naar deze Abigaile. Overigens, een live-opname lijkt me audiofiel gezien onovertrefbaar. Mijn soort van audiofilie dan. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 maart 2012 Report Share Posted 20 maart 2012 (edited) Een 2e handsje, want nieuw nauwelijks meer te vinden. Speciaal voor degene die over 5 jaar dit berichtje nog steeds belangrijk vindt Tröckener Kecks - Andere Plaats, Andere Tijd Edited 20 maart 2012 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2012 Report Share Posted 19 april 2012 (edited) Vandaag de knoop maar eens doorgehakt. Ik had al een en ander over de bijzondere opnamekwaliteit vernomen van de Mercury Living Presence uitgaven, en jepe! had op het aanbod hiervan bij JPG gewezen. Detailinformationen Bach: Cellosuiten BWV 1007-1012 +Bartok: Musik für Saiteninstrumente, Schlagzeug, Celesta; Violinkonzert Nr. 2;Suite Nr. 2;Herzog Blaubarts Burg +Beethoven: Wellingtons Sieg op. 91;Klavierkonzerte Nr. 4 & 5 +Berg: 3 Wozzeck-Fragmente +Berlioz: Symphonie fantastique +Brahms: Ungarische Tänze (Ausz.);Haydn-Variationen op. 56a; Violinkonzert op. 77;Klavierkonzert Nr. 2 +Bruch: Kol Nidrei +Chopin: Klavierkonzerte Nr. 1 & 2 +Copland: Appalachian Spring;Billy the Kid-Suite;Danzon Cubano;El Salon Mexico +Debussy: Pour le piano +Dvorak: Slawische Tänze Nr. 1-16;Cellokonzert op. 104 +Enescu: Rumänische Rhapsodien op. 11 Nr. 1 & 2 +Grofe: Grand Canyon Suite +Herbert: Cellokonzert Nr. 2 +Khachaturian: Gayaneh-Suite +Lalo: Cellokonzert d-moll +Liszt: Ungarische Rhapsodien Nr. 1-6;Klavierkonzerte Nr. 1 & 2 +Mendelssohn: Violinkonzert op. 64 +Mussorgksy: Bilder einer Ausstellung (Orchester- & Klavier- version);Eine Nacht auf dem kahlen Berge +Prokofieff: Symphonie Nr. 5;Klavierkonzert Nr. 3;Skythische Suite op. 20;Die Liebe zu den drei Orangen-Suite op. 33a; Romeo & Julia-Suiten Nr. 1 & 2 +Rachmaninoff: Klavierkonzerte Nr. 1-3 +Ravel: Gaspard de la nuit +Saint-Saens: Cellokonzert Nr. 1 +Schumann: Klavierkonzert op. 54;Arabeske op. 18;Cellokonzert op. 129;Violinkonzert WoO. 23 +Schostakowitsch: Symphonie Nr. 5 +Smetana: Mein Vaterland +Strawinsky: Le Sacre du Printemps;3 Sätze aus Petruschka; Feuerwerk op. 4;Le Chant du Rossignol +Tschaikowsky: 1812-Ouvertüre;Capriccio italien;Rokoko-Vari- ationen op. 33;Nussknacker-Suite;Streicherserenade op. 48 +Interview-CD mit der Produzentin Wilma Cozart Fine Starker, Szeryng, Bachauer, Janis, London SO, Moskau PO, Minneapolis SO, Chicago SO, Künstler: Label: Mercury , ADD Bestellnummer: 1700798 Erscheinungstermin: 27.1.2012 Kubelik,Dorati,Hanson,Skrowaczewski *** Box mit 50 legendären Aufnahmen der Living Presence En die heb vandaag maar eens besteld. Kost wat tijd om het in te voeren, maar dan heb ik ook wat. Helaas wel veel dubbel, maar het zijn waarschijnlijk geen identieke uitvoeringen. http://www.jpc.de/jp...on/hnum/1700798 Wie meer voelt voor het zwar(t)e goud kan ook zijn hart ophalen: http://www.jpc.de/jp...0g/hnum/1961543 M rc Edited 20 april 2012 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 april 2012 Report Share Posted 21 april 2012 Bij Amazon uk is ie 75 pond. hm, wat is meer 75 pnd of 93 euro? Lijk me wel een aardige aanvulling op mn klassieke collectie (heb niet zo heel veel, dus dubbele zal we meevallen) Er bestaan ook sacds van, maar wellicht niet in zo'n box?? http://www.sa-cd.net/alltitles/292 Edit = 97,31 euro. mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 april 2012 Report Share Posted 22 april 2012 Dag Duck, Wat een heftige prijzen voor die SACD-'s. Had jij niet iets (overgehouden) van deze link? Hier een stukje leesvoer voor de zondagmiddag: http://www.soundfountain.com/amb/mercury.html Ik ben nu wel erg benieuwd naar deze opnames. Het pakketje is onderweg... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 23 april 2012 Report Share Posted 23 april 2012 Deze CD ligt al een tijdje op de luisterstapel, maar ik merk de laatste tijd dat ik hem steeds vaker beluister. Bassoon Kaleidoscope van Bram van Sambeek. Heerlijke muziek en virtuoos gespeeld. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2012 Report Share Posted 23 april 2012 Ja, lekker, fagot. Die cd had ik ook gespot. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 mei 2012 Report Share Posted 1 mei 2012 Koninginnedag was leuk, ik heb weer muziek aangeschaft. Er waren veel CD´s. Goede CD´s wel te verstaan, dus geen freebie CD´s of verzamel CDs. Veel Marco Borsato ging er uit en CD´s uit de jaren 1990. Ik heb nog een Diana Krall gescoord. Qua platen viel het eigenlijk best mee, maar het was niet heel veel zoals vroeger. Ik heb 2 mooie Jan Akkerman LP´s gekocht. Mijn zus had helemaal iets unieks een LP uit de USA. Een eerste persing voor platenmaatschappij WEA met getypte tekst op de hoes wat het was en een blanco label op de LP. Een mooi collector´s item van Roberta Flack! Er lagen er meer, maar ze herkende de artiesten niet. Verder nog wat film DVDs en een muziekDVD van een U2 concerttour. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 mei 2012 Report Share Posted 2 mei 2012 ik heb nu de Tschaikowsky: 1812-Ouvertüre van de Mercury Living Presence-collectie beluisterd. Daarin worden echte kanonnen en een écht carillon gebruikt aan het eind. De opname is verder om door een ringetje te halen, fantastisch. Het mag dan oud spul zijn (eh.. vintage!), maar het spat uit de speakers. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts