threshold Posted 13 januari 2013 Report Share Posted 13 januari 2013 In contrast met de evergreens die opnieuw zijn verschenen. Originelen op vinyl. Zoekt en gij zult vinden, 2 lp's met jazz-rock all stars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 januari 2013 Members Report Share Posted 15 januari 2013 Vandaag binnengekomen: Tool - 10.000 day's Lang naar gezocht, eindelijk gevonden als dubbel-elpee! Ook deze stond al lang op mijn lijst: Buddy Tate ft Milt Buckner - When I am Blue Als laatste van vandaag: Bob Dylan - Oh Mercy Wederom na een behoorlijke zoekactie, op het 4 Men with Beards label! Ben weer een happy camper... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 januari 2013 Report Share Posted 27 januari 2013 Agnes Obel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 januari 2013 Report Share Posted 28 januari 2013 Mazzeltje... stond bij de Stemvork tussen de tweedehands platen (nóg een reden om daar een keer binnen te vallen). Oscar Peterson met Toots Thielemans, Milt Jackson, Joe Pass, Niels Pedersen en Louis Bellson. De "BIG 6" dus. En nog mooi opgenomen ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 januari 2013 Members Report Share Posted 31 januari 2013 Nog helemaal niets... We zitten vandaag in Almelo waar ik tevens wat muziek had willen scoren zoals Thick as a Brick II van Jethro Tull. Vanwege de download- en kopieer mentaliteit plus de internet zoektocht naar de goedkoopste aanbieder van de consument zijn alle (!) cd verkooppunten in deze stad falliet gegaan. Zelfs een ordinaire Free Record Shop heeft hier geen bestaansrecht meer. Ik vind het een grof schandaal! Gelukkig straks weer naar Duitsland, ik ga daar op de beurs wel zoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 31 januari 2013 Report Share Posted 31 januari 2013 Vanwege de download- en kopieer mentaliteit plus de internet zoektocht naar de goedkoopste aanbieder van de consument zijn alle (!) cd verkooppunten in deze stad falliet gegaan. Alles wat geld kost zonder waarde toe te voegen zal verdwijnen als de markt transparant wordt. Internet versnelt en vereenvoudigt dat proces. Deze ontwikkeling is al enige tijd gaande. Slimme muzikanten passen zich aan en de muziekindustrie weet zich er geen raad mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 januari 2013 Report Share Posted 31 januari 2013 Symphonies 1-6, Hans Werner Henze, met de Berliner Philharmoniker en het LSO. Bij zo'n verfoeilijk goedkope webshop gescoord met trouwe-klantenkorting M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2013 Report Share Posted 31 januari 2013 Pieter van Os in 's-Hertogenbosch (achter Perry sport) is een CD zaak die er nog steeds een groot assortiment op na houd. Maar ik ben daar ook allang niet meer geweest, er wordt zo veel tweedehands aangeboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Twee CD's van Fourplay. Voor een kwartje per stuk... Tja kan ik niet laten liggen. Een soort light jazz-achtige muziek. Between the Sheets (Fourplay album) - 1993 Elixir (Fourplay album) - 1994 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Gare du Nord. Sex and jazz, leuke combinatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Fela kuti live in Detroit 1986 King sunny adé and his african beats - synchro system Depeche mode - delta machine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 april 2013 Report Share Posted 13 april 2013 Op een braderie een stapel LP's gekocht: Bob Marley Queen Matthaus Passion [Concertgebouw] Therese Steinmetz Chris Hinze Moody Blues Joe Cocker Rush David Bowie Eagles The Police Elly Ameling Leonard Cohen Ryan Paris Gazebo Sade Rory Callagher Fleetwood Mac Cliff Richard Rolling Stones George Michael Thijs van Leer Glenn Miller orchestra live Petula Clark Tee Set The Edwin Hawkins Singers The 5th dimension Jeanne Demessieux Veel op de gok, onbekende artiesten of LP's maar toch interessant. Deze keer weinig klassiek gegokt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 april 2013 Members Report Share Posted 20 april 2013 Liep vanmiddag tijdens onze show in Maassluis een eigenaar van een platenwinkel tegen het lijf, na het gesprek over mijn ''afwijking'' betreffende japanse vinyl persingen kwam hij na een half uur terug met een grote doos, of ik daar een leuk bod op kon doen... Om kort te gaan, ben in het bezit gekomen van 40 nog gesealde Japanse persingen van The Cream, Derek and the Domino's, Japan, Deep Purple, Bob Dylan, Gary Moore, Creedence Clearwater Revival, Bob Seeger, Marillion, Elvis Presley en ga zo maar door... Kan mijn geluk weer niet op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 april 2013 Report Share Posted 21 april 2013 Cool, zit ik net naar te luisteren Marillion, dan he ;-) Ik moet dit concert misschien op vinyl zien te krijgen... He Knows You Know - Marillion Wat heb je met Japans vinyl, Arden? Het is wel heel mooi plat en dun vinyl. Alsof zelfs de sporen geen diepte hebben. Klinkt ook (te?) neutraal. Ik heb me er meer in willen verdiepen door wat Japanse LP's te kopen, maar heb er nog maar één tot nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 april 2013 Members Report Share Posted 22 april 2013 [...] Wat heb je met Japans vinyl, Arden? Het is wel heel mooi plat en dun vinyl. Alsof zelfs de sporen geen diepte hebben. Klinkt ook (te?) neutraal. Ik heb me er meer in willen verdiepen door wat Japanse LP's te kopen, maar heb er nog maar één tot nu. Wat heb ik met Japans vinyl... Over het algemeen klooien ze niet met de mastertapes, dus wat er op de master staat, dat persen ze op het vinyl. Buiten dat, het vinyl dat ze persen is in 9 van de 10 gevallen van de allerhoogste kwaliteit. Dat MFSL (toen het nog echt MSFL was) het vinyl ook in Japan liet persen, geeft ook wel wat aan. Een 140 grammer uit Japan is dan ook vaak van veel betere kwaliteit als de heruitgaves hier in Europa of Amerika. Zelden tot nooit tikken, spetters etc. Ik koop dan ook liever het Japanse ''origineel'' dan een herpersing uit de Westerse landen... Het Amerikaanse 4 Men with Beards label is dan weer een uitzondering, die zijn ook bijzonder mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 april 2013 Report Share Posted 22 april 2013 Kom stop al maar Marco, mijnen tikker kan er niet meer tegen ... Ik treed je volledig bij !! ook wat 4 men with Beards beteft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 april 2013 Members Report Share Posted 22 april 2013 Cool, zit ik net naar te luisteren Marillion, dan he ;-) Ik moet dit concert misschien op vinyl zien te krijgen... He Knows You Know - Marillion [...] Reel to Reel zat er 2 x bij, 1 x als promo! Daar staat jouw voorbeeld alleen niet op. Ik heb op cd trouwens wel de officiele try out van Misplaced Childhood, ook als promo, in een oplage van 1000 stuks. Kwalitatief klankmatig misschien om te janken, muzikaal echter fantastisch! Dit komt uit de Garden Party tour uit 1984. Sommige nummers waren nog net afwijkend, erg leuk om te hebben ook. Die mag je wel een keer van me lenen (met voor de hand liggende reden...). Dat is een dubbel cd, op de eerste staat het concert met ''He knows, you know''. Heel mooi artwork trouwens ook, tekeningen uit de boeken ''Tschai, de waanzinnige planeet'' van Jack Vance... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 april 2013 Members Report Share Posted 22 april 2013 Kom stop al maar Marco, mijnen tikker kan er niet meer tegen ... Ik treed je volledig bij !! ook wat 4 men with Beards beteft Stef, ik heb net voor 3 echte liefhebbers nog 3 x Oh Mercy van Dylan kunnen scoren op het 4 men with beards label (vraag niet hoe, 1 is vaak nog te doen, maar 3...), als je dat album op dit label hebt gehoord, hoef je geen enkele andere persing meer. ''Man in a long black coat'' op deze uitgave mag met recht het ultieme demonstratienummer worden genoemd, een geweldig mooi nummer in de mooiste persing ooit! Of je daar in de woestijn live naar de goede man zit te luisteren... Als je hem kunt krijgen... DOEN! Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 22 april 2013 Report Share Posted 22 april 2013 The flaming lips the teror. Geweldige plaat. Devandra benhart- mala Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 april 2013 Report Share Posted 22 april 2013 Ik ben heel jaloers Arden, en dat meen ik.. Dylan op weer een creatief hoogtepunt. En de opname is top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 april 2013 Report Share Posted 22 april 2013 Daar heb ik nog nooit van gehoord: 4 men with beards. Leuk! Wat een vondst, Arden! Ja, dat Japanse vinyl is toch erg perfect. Maken ze er nog LP's? Oh, voor de Marillion fan, in mei komt Brave opnieuw uit op vinyl :-) Ik weet het is geen Fish als leadzanger... Maar wel een mooi album! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 april 2013 Members Report Share Posted 24 april 2013 En dan nu: de allereerste persing van de Mark Levinson Acoustic Recording Series Bach, SIX SCHUBLER CHORALES & Battle Chapel Choir Ik ben nu niet echt een orgel fan, maar dit is toch wel weer heel mooi... En voor de laag fetisjisten, brrrrr. Deze gaat dus mooi over 2 weken mee naar Duitsland voor de demo's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 3 mei 2013 Report Share Posted 3 mei 2013 Ik wordt helemaal gek van het aanbod van al die klassieke muzieklabels verzameldozen. Heb ik net die 55 cd box van Mercury living presence, komt box 2 ook weer uit met 55 cd's. Moet ik die nu ook weer kopen of niet? Ben zo bang dat ik later anders spijt krijg. En dan heb je nog van RCA Living stereo box. Philips heeft nu ook zoiets dergelijks. En laatst kon ik de verleiding van de complete Rubenstein collection ook niet weerstaan. 144 cd;s voor nog geen 140 euro. En laatst via marktplaats 80 ofzo cd''s van de Toscanini collection. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 mei 2013 Report Share Posted 14 mei 2013 In het begin van de jaren vijftig kwam er meestal nogal flauwe muziek uit de radio. Uitzondering: Les Paul & Mary Ford! Swingend, pittig, met allerlei rare effecten, en... elektrische gitaar! (Wàzeggu? Elektrieke sigaar?) Wie van de uitvinder van de platte gitaar en het dubben (sound on sound) - vaak zelfs met dubbele snelheid - een verzameling wil hebben, kan - net als Spido - eerst de verkeerde kopen: Goede, aardige, belabberde en niet-aan-te-horen-zo-slechte opnamen: kennelijk bij elkaar gegraaid van authentieke (master?) tapes, maar ook van kopieën van kopieën, afgedraaide 78-toeren platen via tweederangs pick-ups... en de laatste track (en dat is juist het verrukkelijke "The World is Waiting For The Sunrise"!), nummer dertig dus, gaat over de limiet van het Red Book heen en verzandt in digitaal getik en gehik. Een kopietje, via de computer, wil in zo'n geval wel eens beter zijn... Maar in dit geval helaas niet. Afrader, dus. (ASIN: B000AUZUFA) Wat wèl heel goed uitpakte, is het vier-CD's album met niet minder dan tachtig tracks: (EAN: 4011222330611) Geweldig! Een feest! Aanrader, dus. (Maar je moet er wèl de leeftijd voor hebben, natuurlijk...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 mei 2013 Report Share Posted 14 mei 2013 Ooit bij Leo gehoord en altijd in mn hoofd blijven zitten. Nu heb ik hem dus ook maar dan op vinyl natuurlijk. Bruce Springsteen, We Shall Overcome: The Seeger Sessions. Heb hem vandaag binnen gekregen maar nog niet kunnen draaien. Ik zit nog even op mijn nieuwe element te wachten. Wil deze plaat niet met het versleten element meteen om zeep helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts