Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Niet gekocht maar gekregen:

Dave Brubeck Take V, verzamelelpee 1979

Count Basie, Basie E=MC2 1966

Gerry Mulligan Tentette, Walking shoes Compilatie door Simon Korteweg en Joop Visser 1971

Django Reinhardt et son Quintette,Decca compilatie 1966

Lionel Hampton, ARC compilatie, 1965

Niet nieuw meer maar goed te draaien, 't oude vinyl lijkt toch wat sterker....

Indruk na een eerst luistersessie.

Ik heb de Deluxe edition en daar zitten extra bij foto's, tekeningen en gedichten. De mastering is interessant komt mooi over op mijn set. Misschien op een superset is de mix beter te beoordelen. Misschien dat er enkele nummers als audiofiele demo gebruikt kunnen worden. Maar helemaal zeker ben ik niet. Dat heeft te maken met hoe de stem in de mix is gezet, soms niet geprononceerd genoeg en één met de muziek. Voor de rest denk ik het meest toegankelijke album, dat Wende ooit heeft gemaakt volledig te draaien van begin tot eind zonder problemen. Misschien even waarschuwen het is meer pop/dance, dus verwacht niet te veel 'echte' instrumenten, ook al zijn die er wel in sommige nummers. Al met al voor de begrippen van vandaag de dag een fijne popplaat. Wende verdient weer een bloemetje. En we gaan hem nog een keer draaien.

Wende - Last Resistance [2013]

wende-last-resistance-cd-500x500.jpg

Website: http://wende.nu/en/music/9/last-resistance

En nu even duimen dat het ook op vinyl uitkomt. Voor de fans Nr. 9 is nog te verkrijgen.

Analoog opgenomen op tape en geperst op analoog medium, 45 toeren LP. Mij viel op dat ik de gain op de phonostage even moest opendraaien, dat kan bij PS Audio. Anders lijkt het allemaal wat zacht, met veel midden. Als ik de volumeknop van de Marantz verder opendraai blijft dat zachte duidelijke geluid, maar komt de boel meer los. Ik had misschien wat meer 'audiofiele kicks' willen horen. Maar het is toch een mooie rustige opname. Kant 1 is de mooiste met de bekende tracks It’s Not True & Sea Fog. Mijn vinyl exemplaar uit de UK is jammer genoeg niet helemaal kaarsrecht, maar de platenspeler heeft er geen problemen mee.

Keane - Upstairs at United, Volume 5 - 453-1967 (LP)

453-1967_m.jpg

On June 21st, 2012, Keane made their contribution to the Upstairs at United series, recording four songs from their catalog in a stripped down fashion that included only vocals, piano/organ, guitar, & limited percussion. The songs recorded that day were "It's Not True", "Sea Fog", "Silenced By The Night", and "Fly To Me." Each song in this session was recorded in a single take direct to ¼ inch tape then cut at 45 RPM for the ultimate listening experience.

Side A:
1. It’s Not True
2. Sea Fog

Side B:
1. Silenced By The Night
2. Fly To Me

http://www.453music.com/upstairs.php

• 2 weeks later...

En een Brainbox verzamelaar om de 20 euro te halen en gratis verzending te krijgen

Hier niet de verzamelaar, maar deze Brainbox LP van een kleine platenbeurs

AB1489.jpg

En daar ook deze LP's gehaald

Pink Floyd - WYWH CBS/SONY japan

$(KGrHqN,!lUE5YwfVttkBOgedQsrvg~~60_35.J

The Cure - Seventeen Seconds

Seventeen+Seconds+Deluxe+Edition+Disc+2+

Kate Bush - The Kick Inside

Kate-Bush-The-Kick-Inside--343724.jpg

Jean Michel Jarre - Equinoxe

equinoxe_hi.jpg

Eerlijk gezegd niet deze week gekocht, maar al wat eerder, maar de CD is al bijna "grijs gedraaid". Een niet alledaags geluid van een trio bestaande uit hoorn, gitaar en drums is wat mij betreft dan ook bijzonder. Ik heb het over de CD "Flatlands" van Kapok. Getipt door de VK. Niet te versmaden deze CD en wat mij betreft verplichte aankoop voor muziekliefhebbers en audiofielen, want qua opname....

Vorige week ook gekocht "Once I was an Eagle" van Laura Marling en "Your turn" van Ceramic dog. Ook bijzondere CD's. Maar misschien daarover een volgende keer.

• 2 weeks later...

Dit ebay mannetje  mucketempel heeft wel een aardig aanbod. Heb t maar niet allemaal bekeken, dat zou me teveel gaan kosten...

Eigen risico http://www.ebay.com/sch/m.html?_from=&_nkw=&_armrs=1&_ssn=mucketempel&rt=nc

Blijft natuurlijk wel de vraag of deze (veelal japanse) uitvoeringen nu ook beter klinken..

Enkele SACD's dus 'gescoord':

ptc5186016.jpg

JOSEPH HAYDN (1732-1809)
Symphony No. 44 in E minor
Symphony No. 22 in E flat major
Symphony No. 64 in A major
Concertgebouw Chamber Orchestra
Concertmaster: Johan Kracht
Conductor: Marco Boni
PTC 5186 016 dsddiap.gif

DSD recorded

http://www.pentatonemusic.com/index1.htm?pags/5186016/5186016.htm~rechts

6630528553831464PTC%205186%20059.jpg

Russian ViolinConcertos
Julia Fischer, violin
Russian National Orchestra
Conducted by
Yakov Kreizberg

PTC 5186 059
dsddiap.gifDSD recorded

http://www.pentatonemusic.com/index1.htm?pags/5186059/5186059.htm~rechts

BIS-SACD-1755_72_150.jpg

Mozart – Violin Concertos II Hybrid Disc (SACD Surround / SACD Stereo / CD Stereo) Wolfgang Amadeus Mozart
Violin Concerto No.1 in B flat major, K207   1. I. Allegro moderato 7'00   2. II. Adagio 6'58   3. III. Presto 5'01
  4. Rondo in C major for violin and orchestra, K373 5'27
Violin Concerto No.4 in D major, K218   5. I. Allegro 8'08   6. II. Andante cantabile 5'52   7. III. Rondeau. Andante grazioso – Allegro ma non troppo 6'35
  8. Adagio in E major for violin and orchestra, K261 6'47
Violin Concerto No.2 in D major, K211   9. I. Allegro moderato 8'29   10. II. Andante 5'49   11. III. Rondeau. Allegro 4'12

Richard Tognetti, violin and leader
Australian Chamber Orchestra, orchestra

http://www.bis.se/index.php?op=album&aID=BIS-SACD-1755

En nog wat meer gegokte muziek, daarvan vond ik deze leuk vanwege de sticker: Sound value - Hifi - Sound value!

IMG_5317.jpg

Moussorgsky: Night on Bald Mountain/Pictures at an Exhibition

De sticker gaan we dus even scannen en later posten..

Guest tubejack

3 Lp's  van Gino Vanneli

The Gist of The Gemini

Powerful  People

Big Dreamers Never Sleep

En John Miles

Stranger in The City.

Guest tubejack

Powerful People, prachtige LP, en nog mooi opgenomen ook. Dat was dé demomuziek in 1980.

Ik heb nu een mooi onbeschadigd exemplaar.   :)   Bij het vorige stapeltje 2e hands LP s zat hij ook

maar kom gelijk in de kliko :( Wat sommige mensen durven te verkopen :o 

Ik heb nu een leuk stapeltje, dat  schoongemaakt moet worden. 

Misschien dat ik morgen  de Okki Nokki pak.

Ivan mocht je dit lezen.  Neem een paar mooie LP's  mee ;)

• 2 months later...

Na twee weken droogstaan is het toch weer erg lekker om in een platenzaak rond te lopen. Ze zijn er nog, en degene die ik vaak frequenteer heet Velvet, en zit hier in de straat. :)

Mijn oog viel direct op een doosje Reinbert de Leeuw 75 jaar. Deze leeuw van de moderne muziek vierde zijn 75e verjaardag, ongeveer net toen wij op vakantie waren, en de uitzendingen erover (Vrije Geluiden!) heb ik een beetje gemist.

Dus kwam dit doosje wel te pas. Maar er zat een 'bonus'-cd op geplakt, die elke verdere informatie aan het zicht onttrok. Toen de aardige jongeman van de winkel mij er een blik op liet werpen vreesde ik dat er wel heel veel overlap zou zitten met de prachtverzameling "Schönberg Ensemble Edition, A century of music in perspective", waar Reinbert de Leeuw als stichter natuurlijk bijna niet aan ontbreekt.

Maar het weerhield me niet, impulsief als ik ben, en thuisgekomen bleek er gelukkig heel weinig overlap in te zitten. Dit is dus voor mij een hele mooie aanwinst.

1842-cover-reinbert-de-leeuw-75.jpg

De bonus cd bevat Satie Piano favourites, maar die zal er niet standaard bijhoren, vermoed ik.

Linkje: http://www.klassiekezaken.nl/nieuws/vrije-geluiden-eert-reinbert-de-leeuw-75-jaar.html

Marc