Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Mooie plaatjes weer. Die Blaudzun, hoestie?

Geen idee, ik heb 'm nog niet gedraaid. Maar ik verwacht eigenlijk geen spectaculair veel andere plaat dan zijn voorgaande platen. Dat nummer wat ze bij de NOS steeds speelden als tune van de Olympische Spelen klonk tenminste typisch als Blaudzun...

• 2 weeks later...

Had een kortingsbon van Ome Bol gehad voor 2.50 en die moest voor de 29e gebruikt worden. Hoewel ik er eigenlijk nog weinig koop (sinds Ahold de scepter zwaait) toch maar een CD van Wende gekocht (nog niet haar laatste 2, daar ben ik nog niet aan toe). Helaas zag ik ook dat de cd ineens 2 euro duurder was dan enkele weken terug (19.99 ipv 17.99), kortom weer zo;n nep-naai-korting waar veel NL bedrijven zich schuldig aanmaken. En 1 cent onder de grens voor gratis verzending, zo is Bol wel tegenwoordig Toch maar besteld met nog een extra cd van de Blizzards (groeten uit grollo) om in ieder geval de gratis verzending mee te pikken(en dergelijke NL cds zijn elders toch niet te vinden).

Nu ook Amazon.co.uk niet meer gratis naar NL verzend zal het aantal door mij aangeschafte cd's wel aardig terug gaan lopen (van 30 per jaar, naar circa 10 per jaar of zo)

Nu nieuw, oh nee, tweedehands...

1000004007432462.jpg

Organ Spectacular met jean Guillou op het orgel.

Voor nog geen tientje kan dit het huis afbreken!

Met dank aan Spido voor de gouden tip.

Halen die speakers van jou de 17 hz dan :)

of is zo'n oud pand zo gevoelig...

Had een kortingsbon van Ome Bol gehad voor 2.50 en die moest voor de 29e gebruikt worden. Hoewel ik er eigenlijk nog weinig koop (sinds Ahold de scepter zwaait) toch maar een CD van Wende gekocht (nog niet haar laatste 2, daar ben ik nog niet aan toe). Helaas zag ik ook dat de cd ineens 2 euro duurder was dan enkele weken terug (19.99 ipv 17.99), kortom weer zo;n nep-naai-korting waar veel NL bedrijven zich schuldig aanmaken. En 1 cent onder de grens voor gratis verzending, zo is Bol wel tegenwoordig Toch maar besteld met nog een extra cd van de Blizzards (groeten uit grollo) om in ieder geval de gratis verzending mee te pikken(en dergelijke NL cds zijn elders toch niet te vinden).

Nu ook Amazon.co.uk niet meer gratis naar NL verzend zal het aantal door mij aangeschafte cd's wel aardig terug gaan lopen (van 30 per jaar, naar circa 10 per jaar of zo)

Spido beveelt u fa. Cosmox ter overweging aan.

http://www.cosmox.nl

Van Cosmox keerg ik laatst een mailtje dat 'ik vast al gemerkt had dat gratis verzending niet meer mogelijk was', hetgeen niet het geval was. Zoveel koop ik daar nu ook niet. Maar het mailtje gaf een code waarmee tot eind van dit jaar de gratis verzending weer mogelijk was. Het repte niet over de tijd daarna.

Het heeft te maken met de nieuwe eigenaar, Novamedia

De Media Markt had zowaar een paar leuke cd's liggen. En ik zag zelfs een cd van Burzum :D Geen muziek voor mij, maar je verwacht het toch niet bij MM...

Anywho, deze heb ik gisteren meegenomen:

MI0003642311.jpg?partner=allrovi.com

Anathema - Universal (cd/dvd)

MI0002920393.jpg?partner=allrovi.com

Deftones - Diamond Eyes

MI0003460283.jpg?partner=allrovi.com

Deftones - Koi No Yokan

@Henrie, die Anathema is echt genieten! Veel plezier

Ik had 'm afgelopen zaterdag eigenlijk willen luisteren/zien, maar dat is er niet van gekomen. Er was iets anders op tv dat ik heb gekeken (al weet ik nu ff niet meer wat ;) ). Ach, de voetballoze weekenden komen er weer aan en er is geen Olympische Spelen o.i.d. (alleen een WK voetbal, maar daar zijn we na 3 wedstrijden klaar denk ik), dus dan heb ik vast wel weer een keer tijd... :D

Die albums van de Deftones zijn ook lekker trouwens. Ik had nog niks van ze, ik kende alleen een aantal losse nummers (van andere albums), maar het is wel lekkere muziek...

Mijn eerste soul plaat ever

1873201.jpg

Rose Royce - very best of..

Was nog lastig om iets met de originele uitvoering te vinden. De meeste "best of" zij re-recordings (met vermoedelijk een andere zangeres). De prijzen van origenele uitvoeringen zijn ook aardig hoog (kwam $100 tegen op ebay). Gelukkig vond ik er 1 voor $12 (conditie " good", dus zullen er wel wat krasjes opzitten)

Even zwijmelen dan maar :)

http://www.youtube.com/watch?v=V5gFAiPJhvI

(prachtig die ouwe krullenbollen)

b0010.gif

Eerst die Youtube, maar nu heb ik hem ook op de Olive gevonden... wauw!

Tranen in mijn ogen...

Wat een geweldige  tegels... set... akoestiek heb ik toch!

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Je hebt er geen woord van gelogen. Prachtig optreden in een mooie, sfeervolle locatie en mooi in beeld gebracht ook... :)

Fijn hè? Heb inmiddels Distant Satellites al enkele weken in huis en ook die zal bij de fans goed vallen. Hoewel het net niet de verrassing meer is die Weather Systems wel had...

Had een lp in voor bestelling staan, maar het vinyl voldeed niet aan de eisen van de band dus het ging retour fabriek. Dan ga je denken wat er mis is gegaan. Waren ze krom getrokken, of vuil? Of was de mastering bijvoorbeeld niet goed?

Fijn hè? Heb inmiddels Distant Satellites al enkele weken in huis en ook die zal bij de fans goed vallen. Hoewel het net niet de verrassing meer is die Weather Systems wel had...

Dat is het nieuwe album begrijp ik? Die heb ik nog niet, maar die zal ik ongetwijfeld nog wel kopen. Als er nou maar een fatsoenlijke cd-winkel in de buurt zou zijn. Van alleen de Media Markt word ik niet zo vrolijk...

Weather Systems was overigens toch niet zo'n grote verassing? Ik vond 'm tenminste behoorlijk voortborduren op We're Here Because We're Here...