Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Vandaag opgehaald: MORE van Pink Floyd. Heel gaaf exemplaar, origineel nederlandse persing uit 1969.

Ga ik straks lekker luisteren :wub:

Voor geïnteresseerden hier alles over de persing die ik heb:http://www.discogs.com/Pink-Floyd-Soundtrack-From-The-Film-More/release/5073188 Leuke site voor als je info wilt over platen, ook matrix/runout codes zijn er te vinden van veel albums.

Heb jij deze ook niet Marc? :P

Ik heb nu alle albums van de Floyd, behalve de latere re-issues en immersionboxes etc. vind ik ook niet zo interessant.

Bert zwijg mij over discogs, it turns me inside out and upside down ... it's a killer site :)  :wub:

'T is een beest van een database hè. Als die het niet heeft vergeet het dan maar, dan ist wss ook niet gemaakt. :D

ruim 3 miljoen artists en 5 miljoen releases

Vandaag opgehaald: MORE van Pink Floyd. Heel gaaf exemplaar, origineel nederlandse persing uit 1969.

Ga ik straks lekker luisteren :wub:

Voor geïnteresseerden hier alles over de persing die ik heb:http://www.discogs.com/Pink-Floyd-Soundtrack-From-The-Film-More/release/5073188 Leuke site voor als je info wilt over platen, ook matrix/runout codes zijn er te vinden van veel albums.

Heb jij deze ook niet Marc? :P

Ik heb nu alle albums van de Floyd, behalve de latere re-issues en immersionboxes etc. vind ik ook niet zo interessant.

Gefeliciteerd Bert, prachtplaat. Heb ik ook, als onderdeel van de Discovery-box 2011. Dus op CD, en nu dus op HD. Dan is het verschil met LP echt niet groot meer.

Gefeliciteerd Bert, prachtplaat. Heb ik ook, als onderdeel van de Discovery-box 2011. Dus op CD, en nu dus op HD. Dan is het verschil met LP echt niet groot meer.

Das ook een mooi boxje Marc, jammer dat Delicate Sound of Thunder en Pulse er niet in zitten.

Ik zal binnenkort een foto maken maken van al mijn Floyd albums (en van de solo albums van Waters en Gilmour) en DVD's die ik heb.

Moet je doen. Ik ben wel een liefhebber maar geen verzamelaar van Pink Floyd. Met die box heb ik een achterstand weggewerkt, en er zit genoeg jeugdsentiment in voor mij.

Moet je doen. Ik ben wel een liefhebber maar geen verzamelaar van Pink Floyd. Met die box heb ik een achterstand weggewerkt, en er zit genoeg jeugdsentiment in voor mij.

Ik ben ook geen echte verzamelaar hoor, ik vind het gewoon een hele goeie band die bij mij veel emoties kan losmaken. Da's het enige wat telt voor mij.

En heel langzaam is mijn collectie gegroeid, Obscured by Clouds en More zijn de laatsten. Tot nu toe. ;)  

Ik heb nooit echt gezocht, dan vond ik toch niks, 't is zoals het meeste op mijn pad gekomen. :)

• Members

Ook in Oostenrijk kun je mooie dingen vinden! Ik kon het weer niet laten en heb ook deze fraaie, Japanse promo van Grace Jones ''Nightclubbing'' in Wenen aangeschaft.

Blijft een juweel van een album...

grace-jones-gary-numan-disconnect-nightc

Bij Blokker, voor € 4,95, de complete pianomuziek van Richard Wagner. Dat past op twee cd's, kennelijk. Aardige aanvulling op mijn verzameling opera's van de meester.

Hier een internetplaatje mocht je je er niets bij kunnen voorstellen :P

5028421944500.jpg

NB. Blokker voert tegenwoordig een paar Brillant Classics uitgaven, als magere afspiegeling van wat het Kruidvat daar ooit in deed. Maar er zijn wel eens leuke dingen bij, niettemin.

Spido, deze kocht ik in de winkel. Ik zag daar ook die Einaudi-cd's van Jeroen van Veen, die ook op de site staan. Maar de Wagner-uitgave kon ik er ook niet vinden.

Mocht je geen Blokker in de buurt hebben, wil ik er nog wel een voor je kopen, en die je dan doen toekomen. PM?

Beste Mumsoft,

Wel bedankt voor het vriendelijke aanbod!

Toevallig was ik gisteren echter in de Hoofdstad van het Noorden, waar naar verluidt helemaal niets boven gaat, en bracht niet àl mijn tijd door bij de uit de dood heerlijk herrezen De Slegte, maar ook enkele minuten bij fa. Blokker in de Herestraat... alwaar Richards pianoklanken schappelijk in een verdomhoekje op mij stonden te wachten.

We hèbben 'm dus! Hoera!

Nou... hoop geld voor een plaat, vind ik. Vroegâh vond ik fl 24,50 ook al teveel. Als je weet en beseft hoeveel muziek er vanaf een cd'tje te halen is (mits niet vanaf cd gespeeld), dan ga je dat niet meer fair vinden.

Goh Marc,wat is veel voor iets dat in 1968 op de markt kwam ...

Toen bestond CD nog eens niet en mocht je blij zijn dat een lp 30min haalde

Een reissue die 22 euro kost en van slechte remastering kwaliteit, lees compressed en geen dynamiek, dat is duur want je bent zo ontgoocheld in de weergave van een plaat dat bij het beste van zn werk behoort (ik heb mijn slechte Beatles reissues nog steeds niet verteerd)

Dat er veel muziek vanaf een cd'tje te halen valt betwijfel ik niet, maar in mijn huidige situatie ligt de LP ferm boven

Heb geen tickets kunnen bemachtigen voor Massive Attack, waren 58 euro tstuk, dus ik denk dat de Absolutely Free gonna be mine  :)