Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Norma van Vincenzo Bellini in de live-uitvoering in 1955 met Maria Callas en Mario del Monaco, met het orkest en koor van het Teatro alla Scala in Milaan, o.l.v. Antonio Votto. Zeg maar dè Norma van Callas.

dvn017_l.jpg

Geen cd's, maar flacs: Zie http://www.divinarecords.com/dvn017/dvn017.html

Dit overigens naar aanleiding van de mooie discussie en recensies in http://www.talkclassical.com/33051-new-maria-callas-box-21.html

En daar kwam ik weer via dit aardige draadje bij de buren: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=19473.465

Vind je Dookie de dag van vandaag nog echt goed Henrie? ik speel deze haast niet meer

Ik kende 'm nog niet :D Nou ja, ik kende wel de singles natuurlijk, maar ik had het volledige album nog nooit gehoord. En ik zag 'm nu voor een paar euro liggen, dus ik dacht, ik neem 'm mee. Nu één keer gedraaid en moet zeggen dat ie niet slecht is. Maar m'n favoriete album zal 't niet worden hoor ;)

hey Stefk,

Dat is een goede vraag. Dit is een registratie van een liveconcert uit juli 1973 in New York. Niet dat me dat nu zoveel boeit, het is vooral de muziek en de fraaie stem van Robert Plant. Er staan 16 nummers op dit album en het is een uitgave op 180 gram vinyl en half speed mastered. Verder geremastered met gebruikmaking van de originele analoge tapes zoals ik heb begrepen. De originele uitgaven ken ik helaas niet. Wat ik weet stamt die uit 1976 en daar staan minder nummers op. De uitgave die ik nu heb aangeschaft kent ook een aantal nummers die voorheen niet uitgekomen zijn. Ik kan niet wachten tot de platen op de draaitafel liggen.

groeten, karma

@Henrie

kVergeet altijd dat je een stuk jonger bent, dacht ik toch :)

Mijn eerste reaktie was "wie koopt er nu nog dookie"? Maar als je de cd niet kent, dan is het voor een paar euro's interessant om deze als muziekliefhebber te beluisteren

De singles blijven klassiekers

heb net eens gekeken, op mijn exemplaar staan 9 nummers ... Ben ook wel benieuwd naar die extra tracks en nieuwe mastering

@Henrie

kVergeet altijd dat je een stuk jonger bent, dacht ik toch :)

Mijn eerste reaktie was "wie koopt er nu nog dookie"? Maar als je de cd niet kent, dan is het voor een paar euro's interessant om deze als muziekliefhebber te beluisteren

De singles blijven klassiekers

Dookie is wel een album uit mijn jeugd, maar toen vond ik dat soort muziek het niet zo geweldig. Ik was niet zo van de punk(achtige) muziek, maar meer van de metal en hardrock. Om die reden heb ik ook pas veel later (nog niet eens zo heel lang geleden) klassiekers als Nevermind (Nirvana) en Ten (Pearl Jam) gekocht. Al moet ik wel zeggen dat ik die wel al veel langer als mp3 had en Dookie niet...

Superunknown (Soundgarden), nog zo'n album uit die tijd, heb ik dan al wel weer heel lang. Is zelfs nog altijd een van mijn favoriete albums...

Misschien binnenkort ook eens aanschaffen die nieuwe PF.

Vandaag kon ik niet laten om Earth, Wind and Fire - Thats the way of the world aan te schaffen op het label Impex. Ik vermoed dat dit de beste uitgave op vinyl is die er bestaat, nog beter dan die van speakers corner. Wel effe 38 euro neertellen, maar de prijs voor nostalgie is onbetaalbaar. Ik ken dit album al vanaf mijn 17e en heb het toen nogal vaak gedraaid. Doet me herinneringen boven komen.