Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Onvermijdelijk zal ik hem ook kopen. Maar dat heeft tijd hoor! Als de hype een beetje over is, en natuurlijk in cd-vorm. Aan de platenhype doe ik gelukkig niet mee. :confused:

Ik doe er ook niet aan mee Marc, heb alleen een voorkeur voor vinyl, vooral wat Pink Floyd betreft. Al is het alleen maar vanwege de grotere verpakking. ;)

En voor de prijs hoef ik het niet te laten, het is een kadootje van de kids voor onze trouwdag. Het is een dubbelalbum dus ik kan mooi delen met mijn vrouw.

Edit: de cd is wel stukken goedkoper.

Posted · Hidden 17 november 2014 - Staan al in een ander topic
Hidden 17 november 2014 - Staan al in een ander topic

De afgelopen jaren heb ik zo'n 500 jazz platen gekocht. Sinds kort ben ik deze aan het draaien. De geluidskwaliteit valt doorgaans erg tegen.

Een piano die klein, ver weg en blikkerig klinkt, hoor ik liever niet als wel. Al wordt er nog zo'n mooie muziek op gespeeld. Het zou zo maar kunnen, dat ik binnen een jaar alle platen verkocht heb. Graag wil ik daar audiofiele opnames voor terug, zoals die van P.Barber en D. Krall. Maar wat zijn nu verder nog prachtige opnames? Wie kan mij in de goede richting helpen?

Chesky heeft mooie jazz-opnames. klik:http://www.chesky.com/genres/jazz, Naim ook:http://www.naimlabel.com/home-jazz.aspx

ik heb van verschillende labels jazz opnames, vind bovenste twee er wel uitspringen kwa sound. Ook van Gitanes is er een mooie lijst, vooral oud werk, Jazz in Paris.:http://www.musicweb-international.com/jazz/2001/Feb01/Jazz_in_Paris.htm

Succes, TL.

PS Blue Note. 

Chesky heeft mooie jazz-opnames. klik:http://www.chesky.com/genres/jazz, Naim ook:http://www.naimlabel.com/home-jazz.aspx

ik heb van verschillende labels jazz opnames, vind bovenste twee er wel uitspringen kwa sound. Ook van Gitanes is er een mooie lijst, vooral oud werk, Jazz in Paris.:http://www.musicweb-international.com/jazz/2001/Feb01/Jazz_in_Paris.htm

Succes, TL.

PS Blue Note. 

Bedankt voor je antwoord. Zou je dit in het nieuwe topic willen zetten? gr. Wil

De afgelopen jaren heb ik zo'n 500 jazz platen gekocht. Sinds kort ben ik deze aan het draaien. De geluidskwaliteit valt doorgaans erg tegen.

En dat terwijl ik een week geleden een verkoper bij de Media Markt juist nog tegen een paar pubermeisjes, die de nieuwe cd van Damien Rice zochten, hoorde beweren dat vinyl 'veel beter klinkt'. Lekker generaliserend zo'n opmerking. Ik kon nog net onderdrukken om 'wat een onzin' te roepen. Ach, hij zal wel meer provisie krijgen op zo'n LP (ook lekker generaliserend :D )...

• Members

R-2399068-1281820901.jpeg

George Gruntz - Monster Stickland Meeting Two, Monster Jazz

Op aanraden van Bolle Hans, wir sind gespannt!

En deze...

R-3378256-1328040227.jpeg

Malia - Black Orchid

... haar album met Boris Blank vond ik dermate goed, dat ik hier ook wel in geloof.

Ja, wat is er met het adagium gebeurd: het gaat om de muziek en niet om de opname... LOL :-)

Dat ook. En daarnaast is zeker het afspelen van vinyl van veel te veel zaken afhankelijk om zo maar algemeen te kunnen roepen dat vinyl beter klinkt dan cd...

• Members

Ja, wat is er met het adagium gebeurd: het gaat om de muziek en niet om de opname... LOL :-)

Ik vond het ook een behoorlijk statement! Het toverde, ondanks dat ik wel kon janken toen ik het las,  toch stiekum wel een glimlach op mijn gezicht, dat dan weer wel. Fantastisch opgenomen ruk muziek blijft ruk muziek, terwijl allerbelabberdst opgenomen top muziek toch echt top muziek blijft. Het is maar waar het je om gaat!

Maar goed, misschien scoor ik binnenkort wel weer 500 lp's. Wil ik met alle plezier ruilen tegen al mijn Barbers, Kralls, Stockfishen en aanverwanten...

Ik doe er ook niet aan mee Marc, heb alleen een voorkeur voor vinyl, vooral wat Pink Floyd betreft. Al is het alleen maar vanwege de grotere verpakking. ;)

En voor de prijs hoef ik het niet te laten, het is een kadootje van de kids voor onze trouwdag. Het is een dubbelalbum dus ik kan mooi delen met mijn vrouw.

Mooi!!

Ben zelf wel weer voor de bijl gegaan met dit nieuwe setje (in de uitverkoop, ik blijf een kind van mijn vader):

4686.jpg

LIGETI (1923-2006) Works

Arditti String Quartet, London Sinfonietta Voices, Pierre-Laurent Aimard (piano), London winds,, Philharmonia orchestra o.l.v. Esa-Pekka Salonen e.a.

Complete uitgave van de Sony opnamen van de werken van György Ligetti. De editie werd later op Warner Classics vervolgd. Strijkkwartetten en duetten, A cappella koorwerken, Pianowerken, Vocale werken, Mechanische muziek, Keyboard werken, Kamerwerken, Le Grand Macabre

Ik heb tot nu toe maar één dingetje van Ligeti. <_<

Ik kwam er recent achter dat ik wat in te halen had... ;)

MI0002814534.jpg?partner=allrovi.com

Katatonia - Tonight's Decision

MI0002358086.jpg?partner=allrovi.com

Katatonia - Last Fair Deal Gone Down

MI0001578529.jpg?partner=allrovi.com

Katatonia - Viva Emptiness

MI0001938450.jpg?partner=allrovi.com

Katatonia - The Great Cold Distance

En dan heb ik nog een hoop meer van deze band in te halen, en dat is gelukkig geen straf...

Gisteren live gezien en het live album gekocht, het is net uit:

Wende - Last Resistance The Theatre Sessions

En, wat vond je ervan  (heb er nog niet live gezien, maar volg haar wel een beetje de laatste tijd)?

Figuurlijk natuurlijk, ik sta niet voor haar deur :)

Heb eigenlijk tot nu toe alleen haar vroegere platen gekocht

Gisteravond de nieuwe Pink Floyd geluisterd. Ik vind het een heel mooi album, inderdaad niet erg vernieuwend maar wel de typische Floyd-sound met veel stukjes die aan oudere albums doen denken. Een beetje Wish You Were Here at the Darkside of the Moon to hear Echoes of Animals with High Hopes. :D Maar vooral een ode aan Rick Wright.

P.S. ik ben benieuwd wat Mumsoft ervan vindt ;) .

Op ebay gekocht (niet bijster origineel, maar beter dan de verzamelaar die ik nu heb):

Are you experienced

http://www.discogs.com/Jimi-Hendrix-Experience-Are-You-Experienced/release/2217535

R-2217535-1362330640-9628.jpeg

Schijnt een mooie persing te zijn (anders had ik er geen 25 euro voor neergelegd)

http://www.hifinews.co.uk/news/article/jimi-hendrix/7415

Das mooi, meeste is natuurlijk wel bekend,

Had gisteren nog wat meer gekocht op de 3 cd voor 15 euro actie van amazon.de: een Steppenwolf verzamelaar, Thin lizzy "Live and Dangerous", CCR "Willy and the poor boys" en nog een paar om de verzendkosten te ontlopen (PFs "Animals" (nooit gekocht nota bene) en een verzamelaar van the Walker Brothers (oude sentimenten))

Ik kan weer even vooruit :)

Da's ook een mooi album Duck, ik heb laatst het optreden van Jimi op Monterey nog weer eens bekeken. Wow. :D

Is dat de concertfilm waarin jimi zijn gitaar in de fik steekt tijdens Wild Thing?

Heb de film nooit gezien maar wel dit fragment en ik denk dat de hoes van de 2lp deze foto is