Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik vind het PF album goed opgenomen. Ik kwam bij het laatste nummer louder then words en daar viel me op dat sommige "f", "s", en "t" zo onnatuurlijk en aangezet klinkt. Ik had van het weekend even kopzorgen over mijn element dat ik eigenlijk ken als een enorm goed sporend element. Ik heb zondagavond de download binnengehaald om deze week in de auto te draaien. Nu klinkt het nummer louder then words ongeveer hetzelfde in de auto. Zelfs op die minder transparante autoset hoor ik de voornoemde aanzetten. Hoe zijn de ervaringen met de CD versie?

Vinyl bestel ik nog het meest bij vinylvinyl en CD's ... tja meestal bij wowhd. CDwinkels waar je echt naartoe kunt gaan zijn er niet zoveel meer en wowhd is echt veel goedkoper.

hmmm zo jong ben ik ook niet meer. Zijn er meer mensen die dit opvalt? Vanavond bij het naar huis rijden viel het me weer op. Vooral bij het inzetten van het couplet. De stereo in mijn auto is wel aardig, maar zeker in de verste verte geen high-end.

Ik kreeg een mailtje van ome Bol over de 40 years anniversary edition van Crime of the Century.

Zou ik (heb m al 3 keer indmiddels, lp, cd en Hoffmans gold cd...)??

Maar hier zit een live cd bij :)  en remaster ed in Air studios

http://classicrock.teamrock.com/news/2014-10-17/supertramp-remaster-crime-of-the-century-1

He, zit ik weer vaut in dit draadje, maar er is geen draad voor "welke albums ga ik misschien (nog een keer) kopen" :)

Bedankt Stef! Ja, dat bedoel ik, die aangezette fff en sss en ttt.

Ik had ook om TL 200 kunnen gaan roepen, maar dat roept minder lekker. ;-)

Maar wacht. Henry? Henry! Hèèènry!!!

:-D

Duck, nieuw draadje?

Wel Arden als jij een NL zaak weet waar ik hem (cd+bd) voor 27 euro kan bestellen (incl verzending) dan wil ik hem daar best kopen.

Ik wil niet lullig doen, maar kon net de cd+bd verie bestellen voor 20.78 euro inclusief verzending...

Ik zal vandaag de digitale download eens beluisteren op de CD speler. De stream via mijn laptop op mijn Beyer DT 990 hoor ik het ook. Ik zou niet anders zegen dan dat het er gewoon in zit, alleen bevestigen jullie dat niet.

Pas op dat je er niet op gefixeerd raakt. Dan blijf je het horen.

Wel Arden als jij een NL zaak weet waar ik hem (cd+bd) voor 27 euro kan bestellen (incl verzending) dan wil ik hem daar best kopen.

Ik heet weliswaar niet Arden, maar ik zag de cd+bd vanmiddag voor 27 euro (en een paar cent) bij de Media Markt liggen. Ik weet dat je 'm inmiddels goedkoper hebt gevonden, maar het kan dus wel. Nou spek ik de Media Markt niet zo graag, want dat vind ik een kutwinkel, maar het is helaas de enige winkel hier die nog wat cd's verkoopt...

pfff vandaag toch weer die PF plaat geluisterd. Ik vond er eigenlijk vanaf het begin al wat van, maar de diversiteit aan reacties temperde mij wat. Wellicht was de plaat toch minder als je er langer naar luistert. Ik las vandaag een recensie op indepedent.co.uk die ronduit vernietigend is. Ik ben beslist geen PF fan, maar een fan van muziek die me aanstaat. Maar ik durf nu wel te zeggen dat de PF plaat de beste is die ik in 2104 ben tegengekomen. Zo vind ik het nummer its what we do een regelrecht verlengstuk van het album wish you were here. Dat album beluisterde ik als jonkie destijds en ik heb het zo vaak gedraaid omdat de muziek tamelijk uniek is. Om nu anno 2014 een verlengstuk van dat album te horen dat niet onderdoet, daar loop ik warm voor. Dat levert het unieke gevoel op van muziek. Een beetje het gevoel dat je als kind een cadeautje uitpakt. Ik heb het nummer nu zo knetterhard gedraaid, ik ben benieuwd hoeveel SPL ik gehaald heb. Er lijkt geen eind aan te komen. Hoe harder, hoe meer adrenaline :D

• Members

Nog meer Jazz: William Russo, wie kent hem?

Help eens even? Ik kom hem alleen tegen in een project met The Siegel-Schwall Band, die heb ik dan weer wel, maar dat is meer blues/rock achtig...

Hij was o.a. gedurende een jaar of 5 trombonist en arrangeur/componist voor de Stan Kenton Band. ;)

Vanmorgen kreeg ik deze binnen.

R-6185959-1413205335-9246.jpeg

Strakke gelegenheid Big Band uit louter Britten.

p.s.

027437.jpg

De eerste plaat welke ik afgelopen Zondag uit de bakken in Utrecht trok. ( strak mono  Japannertje :) )

Spido. Maar dat is ongetwijfeld een kwestie van leeftijd...

(In mijn jeugd vond men zijn bigband-harmonieën zéér gewaagd.)

Hij was een echte durfal. Ik heb deze muziek zelf gespeeld. Voor 1 euro per stuk kon ik ze niet laten liggen. 

• Members

Hij was o.a. gedurende een jaar of 5 trombonist en arrangeur/componist voor de Stan Kenton Band. ;)

Vanmorgen kreeg ik deze binnen.

R-6185959-1413205335-9246.jpeg

Strakke gelegenheid Big Band uit louter Britten.

p.s.

027437.jpg

De eerste plaat welke ik afgelopen Zondag uit de bakken in Utrecht trok. ( strak mono Japannertje :) )

Ik hoorde dat Cock daar de originele Swing is the Thing scoorde voor een joet! De mazzelpik...