Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Alleen jammer dat wat Cock heeft gescoord geen origineel exemplaar is; doch een recente Duitse her persing. ( klinkt voorwaar ook zeer goed!! )

Die Buell Neidlinger - BIG DAY AT OJAI, voor slechts € 5 uit de bak getrokken, is wel een origineel USA exemplaar.

Eind goed al goed, dus toch nog .................een mazzeltje. :)

• Members

Alleen jammer dat wat Cock heeft gescoord geen origineel exemplaar is; doch een recente Duitse her persing. ( klinkt voorwaar ook zeer goed!! )

Die Buell Neidlinger - BIG DAY AT OJAI, voor slechts € 5 uit de bak getrokken, is wel een origineel USA exemplaar.

Eind goed al goed, dus toch nog .................een mazzeltje. :)

Jazeker, nadat die koekenbakker hem aan mij had weggegeven terwijl deze koekenbakker hem al van jou had...

Ik kreeg van de week trouwens nog een stapeltje lp's (meeste Stones en Beatles etc), maar daar zat ook een puntgaaf exemplaar bij van The Silent Jazz Ensemble bij (op Biber Records) en The Loung Lizzards - Live from the drunken boat. Allemaal niks nie mono nie, maar best te genieten allemaal!

• 2 weeks later...
  • Members

Yesss! Ik heb hem... 1 van de slechts op 1.000 stuks gelimiteerde boxen wereldwijd!

b06a42fd27a472fcb9693c386b319f31_large.j

Boris Blank - Electrified 3 x 180 grams vinyl (plus 3 x cd, 1 x dvd  en een boekwerk). Waar het me om ging moge duidelijk zijn denk?

Dat is ook prima. Als ze mij bevallen (zou kunnen, Yello vond ik echt een eye-opener), dan zul je zien dat ik ze nog eens koop ook.

En je weet, cd's worden afgelezen met een lasertje zonder direct contact, dus slijten doen ze hier niet, zeker omdat ze maar 1 keer gebruikt worden.

Het kan natuurlijk zijn dat de waarde van het geheel daalt als jij de cd's ervan afscheidt, dat kan ik me wel voorstellen. Dus je kunt ze weer snel terugkrijgen.

• Members

[...]

Het kan natuurlijk zijn dat de waarde van het geheel daalt als jij de cd's ervan afscheidt, dat kan ik me wel voorstellen. Dus je kunt ze weer snel terugkrijgen.

Komt goed, waarde maak ik me bij deze niet zo druk om, ik wilde hem perse hebben, het was de allerlaatste (ok, er staat er nog 1 op discogs, maar die vraagt 450 euro). Maar gewoon wat ik al zei, ik kan gewoon slecht van mijn muziek af. Zelfs Madonna ceedeetjes uit de jaren 80, ik kan gewoon geen muziek weg doen. Afwijking? Misschien, maar ik ben er niet minder gelukkig door. Al is ruimtetekort wel steeds vaker een probleem...

Ik heb een aantal dubbele die ik graag weggeef, maar verder..

Ruimtegebrek is hier ook een issue, maar komt tijd, komt raad. Tijdgebrek is nijpender. Ik zou me een genoegen doen met een inkoopstop. Maar het is nog geen 2015.

Enne... bedankt!

Alle muziek begint bij niet kennen. Ik leerde Yello kennen van een gratis sample-cd'tje dat bij een audioblad zat. Daarop staat een uitvoering van de Race, die goed weergeeft hoe ruimtelijk de set weergeeft. De motor die je hoort kan van de rechterspeaker naar de linker tuffen, of hij scheert brullend langs je voeten die je onwillekeurig terugtrekt. Kijk, dat zegt wat.

Ze hebben The Race vaker uitgevoerd, ik ken er wel vier. Deze versie heet officieel The Race 2008 en komt vermoedelijk van een DVD.