Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Moet wennen vind het nog geen  meester werk zoals b.v. The Wall of Dark site of the moon...

Die box van Eva is mooi :wub: kocht de laatste bij http://www.northendhaarlem.nl/

Echt een "snoepjes winkel"  voor  grote mensen :D

Van één die snoepjes wordt ik al misselijk als ik het zie; Paul de Leeuw zingt Robert Long c002.gif

Je kunt je natuurlijk overal wel aan ergeren of druk over maken.  Ga ik niet doen, zonde van mijn energie. ^_^

De LP van Coldplay staat nu op.  Ik vind het een aanwinst.  Dat ik zo' n mooi geluid mee mag maken  :wub:

Het voordeel van LP' s draaien is,  dat je er heel rustig van wordt.  Tenminste ik wel. 

Als het goed klinkt,  dan draai je ook de mindere nummers.  Die worden dan vanzelf weer beter.

Ik maak me niet druk om dat Leeuwtje Hans sorry, Jack, ik vind het geen prettig mens. Ik kan me betere kandidaten voorstellen om Roberts liederen te vertolken.

Dat van die mindere nummers op een elpee klopt ook, komt wellicht ook vanwege geen afstandbediening?? ;)

Dat van die mindere nummers op een elpee klopt ook, komt wellicht ook vanwege geen afstandbediening?? ;)

Dat vind ik dan juist weer een groot nadeel van LP. Moet je alle klotenummers op een album ook luisteren ;) En dat je een LP om de 30(?) minuten moet omdraaien, wordt ik ook niet bepaald rustig van...

Dat vind ik dan juist weer een groot nadeel van LP. Moet je alle klotenummers op een album ook luisteren ;) En dat je een LP om de 30(?) minuten moet omdraaien, wordt ik ook niet bepaald rustig van...

Hihihi, zelfs 20 tot 25 minuten, en met hele goede persingen zelfs 10-15 minuten..... Ik ga geen plaat kopen als er voor mij maar 2 goede nummers op staan. Het merendeel moet goed zijn, zodat ze inderdaad draaibaar zijn. Maar ik ben wel van het totaal zeg maar: een artiest doet moeite om er een evenwichtig geheel van te maken en ga ik dan ook door de wat mindere heen. Makkelijk praten met een platendraaiert, want je kan bijna niet anders. Maar ik ben daarin wel kritisch en koop dus ook niet zoveel platen.....

Ik maak me niet druk om dat Leeuwtje Hans, ik vind het geen prettig mens. Ik kan me betere kandidaten voorstellen om Roberts liederen te vertolken.

Nou een geruststellende gedachte dan. Ik was vandaag bij de V&D  daar verkopen ze bijna geen muziek meer, maar er stond nog wel prominent een rek met de: "CD top 40"

Alle schappen waren bijna leeg :blink: Behalve je raad het wel.... Die CD van Paul was in ruime mate te koop. :D    

Voor 10 euro een box met 10 LP's in de serie de klassieken. Ik ga ze vanavond beluisteren.

Edit:

- Sheherezade olv Haitink uit 1972 betovert de kamer al heb ik een fraaiere uitvoering op CD.

- Saint- Saens Celloconcert nr 1 OLV Inbal doet het ook wel erg goed. Mooi instrument zo'n cello.

- Nu weer het cello concert van Dvorak olv von Karajan.

In de box zitten DGG's en Philipsen. De kwaliteit van de Flipsen zijn wederom opvallend beter.

Erm deze week op vinyl gekocht:

1. Van Halen - van Halen

2. Dire Straits - Love over Gold

3. The Who - Tommy

4. Supertramp - Crime of the Century

5. Led Zeppelin - IV

6. Queen - Live in Rio

7. Brian Adams - Reckless

Alles op 180 grams uitgave. De 180 grams uitgave van Talk Talk was iemand me net voor ;) In ieder geval weer 7 mooie uitgaven verzameld van deze albums.