Ivan10 Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Erm deze week op vinyl gekocht: 6. Queen - Live in Rio Alles op 180 grams uitgave. De 180 grams uitgave van Talk Talk was iemand me net voor In ieder geval weer 7 mooie uitgaven verzameld van deze albums. Dat is een stevige aanschaf lijst! Hoe klinkt de Queen LP, is het een mooi opgenomen concert? Welke van Talk Talk ging voor je neus weg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Ik ben nog geen Queen live album tegengekomen dat echt goed klinkt. Slecht is het niet maar je mist wat verfijning. Stadionsfeer krijg je wel goed mee. Meer jammer is dat Freddie geen super stem had die avond. Ik heb hem beter gehoord. Het was een DMM uitgave voor maar 12 euro dus het kan niets leiden. De rest was substantieel duurder. De titel van het Talk Talk album is de colour of spring, hun eerste album. Bekende hit daarop is "Life's what you make it". Ik moet twee albums terugsturen. Die van Led Zeppelin is niet goed uit de drukmal gekomen. Aan de zijkanten zitten scherpe randen en overblijfselen die er niet horen. Op kant 1 is de plaat ook niet goed gecentreerd, de arm zwaait daardoor en zelfs zo erg dat ik meen te horen dat de tonen niet stabiel zijn. Het album van Supertramp zit een putje in bij het begin van school en hoor je telkens een ploenk. In die rustige intro is dat storend. Er zit ook een putje in de inloopgroef maar die zul je niet horen. Wel die derde put in het tweede nummer in het midden. Geen best vinyl en voor die prijs mag het wel anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Geen best vinyl en voor die prijs mag het wel anders. Balen zeg, waar had je de platen online gekocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 januari 2015 Members Report Share Posted 1 januari 2015 [...] Ik moet twee albums terugsturen. [...] Geen best vinyl en voor die prijs mag het wel anders. De hoofdreden waarom ik toch vaak het liefst naar originele persingen zoek of het bij de kleinere her-persings labes hou (4 Men with Beards is een hele goede: http://www.discogs.com/label/36605-4-Men-With-Beards?page=1 ). Hebben nou net niet de door jou genoemde albums, maar er staat veel moois tussen. Platen zijn stuk voor stuk netjes verzorgd, geperst en gemasterd, zeker ''Oh Mercy'' van Bob Dylan is een absolute aanrader op dit label! De oer- MFSL en DCC persingen zijn ieder voor zich ware schatten, maar dat zijn ze nu in prijs helaas ook. Veel van die herpersingen (vooral Music On Vinyl) moet je verre van blijven. Er is zat moois verkrijgbaar, maar doe eerst je huiswerk goed. Echt mooie persingen zijn prijzig, maar zij het dan ook dik waard. Een hoop geld betalen voor zo'n wan product is zonde, maar zie op het ogenblik de bomen door het her-uitgave bos maar eens te zien. Discogs en de daar genoemde prijzen per persing helpen wel als indicatie, al slaan die genoemde prijzen zo nu en dan echt nergens meer op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 hey Arden, Dank je voor je reactie. Ik zal de site eens bekijken. Ben blij dat je als vinyl adept ook beaamt dat MOV vaak niet best is. Ik koop het tegenwoordig niet meer omdat het geen meerwaarde heeft ten opzichte van het origineel. Ik heb maar een enkele MOV die wel goed is zoals Roxy Music - Avalon. Toto - The seventh one klinkt echt niet beter dan het origineel, hetzelfde als Santana Moonflower. Ik draai bij die uitgaven het liefst het origineel omdat de klank voor mij meer klopt. Ik let er tegenwoordig eigenlijk nog het meest op dat het geen MOV is en dat er originele analoge mastertapes zijn gebruikt. Jammer van MOV vind ik het wel omdat het volgens mij een Nederlands product is. Dat moeten wij Nederlanders toch beter onder de knie hebben lijkt me. groeten, Guus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 hey Arden, Dank je voor je reactie. Ik zal de site eens bekijken. Ben blij dat je als vinyl adept ook beaamt dat MOV vaak niet best is. Ik koop het tegenwoordig niet meer omdat het geen meerwaarde heeft ten opzichte van het origineel. Ik heb maar een enkele MOV die wel goed is zoals Roxy Music - Avalon. Toto - The seventh one klinkt echt niet beter dan het origineel, hetzelfde als Santana Moonflower. Ik draai bij die uitgaven het liefst het origineel omdat de klank voor mij meer klopt. Ik let er tegenwoordig eigenlijk nog het meest op dat het geen MOV is en dat er originele analoge mastertapes zijn gebruikt. Jammer van MOV vind ik het wel omdat het volgens mij een Nederlands product is. Dat moeten wij Nederlanders toch beter onder de knie hebben lijkt me. groeten, Guus Ja, soms zijn de persingen ronduit slecht, maar ik heb ook goede MOV persingen hoor. En als ik dan mag kiezen: de oude Irish Tour van Rory Gallagher of de MOV uitgave, nou, dan is de keuze niet zo moeilijk.... Eindelijk hoor ik een pittige bas en veel meer nuance in de persing. Zometeen Roxy & Elsewhere van Frank Zappa proberen, niet van MOV overigens. Ben erg benieuwd want die staat best wel in het geheugen gegrift: in mijn diensttijd, vanaf Soesterberg (ja Onno ) op de terugweg naar huis lekker hard gedraaid. Niet op vinyl natuurlijk maar vanaf cassettetape.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Nou, de nieuwe van Roxy & Elsewhere is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Het hangt per album af met MOV: Michael Jackson - Off the wall op Music on Vinyl kun je blind kopen. Michael Jackson - Dangerous heeft iets vreemds, het klinkt onnoemelijk luid en daardoor irritant. Fantastisch mooie hoes en vinyl, maar niet om aan te horen. Misschien hebben ze de remastered version gebruikt, die zit in de rode zone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 1 januari 2015 Report Share Posted 1 januari 2015 Deze maar eens: image upload upload image online Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 januari 2015 Report Share Posted 2 januari 2015 De titel van het Talk Talk album is de colour of spring, hun eerste album. Bekende hit daarop is "Life's what you make it". Ehm... The Colour Of Spring is Talk Talk's derde album, niet hun eerste. Hun eerste heet The Party's Over uit 1982 en de tweede heet It's My Life, uit 1984. Na The Colour Of Spring (uit 1986) hebben ze nog twee albums gemaakt, Spirit Of Eden (1988) en Laughing Stock (1991), die beide niet erg bekend zijn, omdat er geen hits op staan. Er staan wel heel mooie nummers op overigens, maar die lijken totaal niet meer op hun eerdere werk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 januari 2015 Report Share Posted 2 januari 2015 Hey Marco Had het er ook nog over in een platenzaak in Gent en met mensen uit de UK en US, 60's groep op FB, het bos en de bomen is ver zoek ... Niemand weet nog wat een goed label of goede herpersing is. zoals jullie weten is bij mij de druppel de platen van The Beatles geweest ... Ik zie ook veel heruitgaven langskomen maar durf die haadt niet meer te kopen. Vraag je een platenzaak hoe ze klinken, dan weten zij het ook niet wegens too much aanbod, vaak gesloten in mica en vaak ook aangedragen door de distributie om in hun aanbod op te nemen. De 3 Zappa's die ik postte heb ik dus 2e hands gekocht op het US Bizarre Reprise label. Heeft mij 87 euro gekost maar dat heb ik er graag voor over Ik gebruik nu meer en meer discogs om goede originelen te vinden ... En ja een Zappa op US Verve gaat dan soms tussen de 50 en 100 euro als het nearmint is .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2015 Report Share Posted 2 januari 2015 En ik dus net t. Monk met Brilliant Corners. Fantastisch en dat nieuw voor 12.95. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 3 januari 2015 Report Share Posted 3 januari 2015 Balen zeg, waar had je de platen online gekocht? Bij vinylvinyl.nl maar dat maakt niet uit. Zij verkopen gesealde LP's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 3 januari 2015 Report Share Posted 3 januari 2015 Ehm... The Colour Of Spring is Talk Talk's derde album, niet hun eerste. Hun eerste heet The Party's Over uit 1982 en de tweede heet It's My Life, uit 1984. Na The Colour Of Spring (uit 1986) hebben ze nog twee albums gemaakt, Spirit Of Eden (1988) en Laughing Stock (1991), die beide niet erg bekend zijn, omdat er geen hits op staan. Er staan wel heel mooie nummers op overigens, maar die lijken totaal niet meer op hun eerdere werk... hmmm zal mijn kronkel wel zijn dan. Welke weg zijn ze ingeslagen na the colour of spring? Die laatste twee zijn ook wel opnieuw uitgebracht nu op 180 grams vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 3 januari 2015 Members Report Share Posted 3 januari 2015 En ik dus net t. Monk met Brilliant Corners. Fantastisch en dat nieuw voor 12.95. Mooie plaat! Op welk label? Ik heb de mono versie op DOXY, die kocht ik idd ook voor 12 of 13 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 januari 2015 Report Share Posted 3 januari 2015 hmmm zal mijn kronkel wel zijn dan. Welke weg zijn ze ingeslagen na the colour of spring? Die laatste twee zijn ook wel opnieuw uitgebracht nu op 180 grams vinyl Ze zijn wat experimenteler geworden, zeker op hun laatste plaat. Volgens mij (heb ik wel eens gelezen) hebben ze voor die platen ook geen tour meer gedaan, omdat het gewoon te moeilijk zou zijn om de nummers exact zo te spelen... Op Youtube vind je beide albums trouwens in z'n geheel. Misschien aarding om daarmee eens een eerste indruk te krijgen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 januari 2015 Members Report Share Posted 4 januari 2015 Vanmiddag weer het ''Delft ritueel'' uitgevoerd (met een paar vinyl freaks naar Plexus gecombineerd met een lunch bij ''Sjees''). Ga niet alle plaatjes posten, maar de opbrengst zag er als volgt uit: *Lalo Schifrin - Soundtrack from Bullit, 200 grams op Aleph Records, no 775 van 1000 *Pearl Jam - Ten (de originele eerste persing uit Martins prive collectie) *Sonny Rollins Quintet - Rollins Plays for Bird (mono Prestige her-persing) *Roy Gaines - I got the T-Bone Walker Blues (2 x 200 grams vinyl) *Illinois Jaquet with Milt Buckner and Sonny Payne - Titel-loos *Illinois Jaquet - Genius at Work *Sonny Rollins - and the Contemporary Leaders *Them Crooked Vultures - Them Crooked Vultures *AC/DC - Rock or Burst *Eva Cassidy - Vinyl collection Box, no 0141 van 3000 (voor Glenn, die wilde hem heel graag hebben!) We hebben weer zat te draaien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 januari 2015 Report Share Posted 4 januari 2015 Naar de nieuwe ACDC ben ik ook benieuwd ... Them Crooked Vultures rocked als de beesten (vind ik) Pearl Jam - tja wat moet hier nog over gezegd worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2015 Report Share Posted 4 januari 2015 *Eva Cassidy - Vinyl collection Box, no 0141 van 3000 (voor Glenn, die wilde hem heel graag hebben!) Hier box 1343 omdat ik hem zelf wilde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 januari 2015 Report Share Posted 4 januari 2015 We hebben weer zat te draaien! Beluister je de albums in de winkel voor het kopen of check je de LPs voor het kopen alleen visueel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 januari 2015 Members Report Share Posted 4 januari 2015 Zelden Ivan, zelden. De winkels waar ik koop, daar kom ik vaker (soms wel eens te vaak...), en ze weten allemaal wel zo'n beetje wat ik zoek. Gesealde albums controleer ik niet in de winkel, blijkt er wat mee te zijn kan ik ze altijd omruilen. Gebruikte albums inspecteer ik wel ter plekke, maar ook daarvoor kan ik altijd terug komen mocht er iets niet goed zijn. Dat zou ook normaal moeten zijn lijkt me, maar ik noem het ook gelijk maar een goede klant/winkelier relatie. Sterker nog, ik krijg regelmatig lp's mee die ik pas af hoef te rekenen als ik ze echt mooi vind. Was het niet alles, gaat het gewoon terug. Iets wat je op moet bouwen, absoluut, maar wel een enorme meerwaarde van vast bij winkels kopen ipv on-line. Korting vind ik altijd een vies Nederlands woord, maar vaste klanten-korting vind ik dan wel weer een schoon goed. Nog een voordeel van kopen bij de echte detaillist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 Zo gaat het bij mij ook Marco ! Relatie moet je opbouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 5 januari 2015 Report Share Posted 5 januari 2015 Donald Byrd - Off To The Races Japanse BN 4007, mono EMI 200 gram Via Ebay.com zojuist van het web geplukt! Rib uit mijn lijf maar daar kom ik wel weer overheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Anathema - Alternative 4 Evanescence - Evanescence Katatonia - Night Is The New Day Katatonia - Dethroned And Uncrowned Katatonia - Last Fair Deal Gone Night My Dying Bride - The Vaulted Shadows Tiamat - A Deeper Kind Of Slumber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 januari 2015 Report Share Posted 6 januari 2015 Moest deze nog steeds een keer kopuh: Nirvana - From the Muddy Banks of the Wishkah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts