Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

je bedoeld de laatste albums die op hq vinyl zijn uitgegeven.

jep die zijn erg goed.

Ik heb de laatste Marillion albums gewoon nog niet gehoord cq. gekocht. Ik was het midden en de de late jaren 1990 aan het inhalen. Komt goed ;-)

Edited by Ivan10

• 4 weeks later...

Laatst ook gehaald dave ghanen front man depeche mode met andere band soulsavers beter moet ik bekennen dan depeche mode

mooi album.nou ja anders maar wel heel mooi.

Ja, beter dan Depeche :) Leuk te lezen. Hoe komt dat, meer afwisseling in de muziek? Of lichter van toon?

Ja, beter dan Depeche :) Leuk te lezen. Hoe komt dat, meer afwisseling in de muziek? Of lichter van toon?

Andere stijl wat meer richting blues. Personlijk vind ik  zijn stem beter tot zijn recht komen met wat rustigere nummers.

Vind het een top plaat.Als je van zijn stijl houd. op you tube het nummer stay dave ghanen live. :)

• 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Had ik me voorgenomen geen muziek meer te kopen - een heel goed voornemen in mijn zware geval - ben ik toch overstag gegaan voor Tristan Keuris. Deze Nederlandse componist overleed op zijn 50e al, in 1996. In de Luister van deze maand schrijft Hans Haffmans over diens muziek, omdat hij aan Keuris moest denken bij de dood van Zoltán Kocsis en Leonard Cohen. Kocsis dood kwam bij hem hard aan, en bij mij ook. Het leidde in de rubriek Haffmans' Mooiste in Luister tot een aansprekende uitweiding over de muziek van Tristan Keuris, van wie, en dat wist ik niet, Radio 4 in 2009 het verzameld werk op cd had uitgegeven. Keuris is een van de belangrijkste Nederlandse componisten tot nu, en gelukkig vond ik deze mooie verzameling bij Challenge Classics.

Helaas,ik moest er weer aan geloven.

Had ik me voorgenomen geen muziek meer te kopen - een heel goed voornemen in mijn zware geval - ben ik toch overstag gegaan voor Tristan Keuris. Deze Nederlandse componist overleed op zijn 50e al, in 1996. In de Luister van deze maand schrijft Hans Haffmans over diens muziek, omdat hij aan Keuris moest denken bij de dood van Zoltán Kocsis en Leonard Cohen. Kocsis dood kwam bij hem hard aan, en bij mij ook. Het leidde in de rubriek Haffmans' Mooiste in Luister tot een aansprekende uitweiding over de muziek van Tristan Keuris, van wie, en dat wist ik niet, Radio 4 in 2009 het verzameld werk op cd had uitgegeven. Keuris is een van de belangrijkste Nederlandse componisten tot nu, en gelukkig vond ik deze mooie verzameling bij Challenge Classics.

Helaas,ik moest er weer aan geloven.

Discofielis-neurotis.?

Plaatje erbij...

MI0002981150.jpg

11CD’s and 1DVD with the complete compositorian oeuvre of one of Netherlands greatest composers of the twentieth century, Tristan Keuris. This box is reflection of mostly historical concerts and studio recordings of ensembles that played Keuris’ music. Many different players, Radio4, Radio Nederland Wereldomroep, the Muziekcentrum van de Omroep and the NPS worked together on this project and its wonderful realisation, the complete works of a special musician and composer. This special box was handed over to Marion Keuris – widow of the composer – on Sunday 29th of November 2009 in the Muziekgebouw aan het IJ. From the start of the project she was consulted and during the making of the box she was up to date of the development of the project. Marion pointed the compilators of the box to the excellent VPRO-movie, made by fred van Dijk, who documented in 1994 a ‘Imagination’ of Keuris’ To Brooklyn Bridge. The movie is included as bonus in the box.

Tegenwoordig kijk ik naar Podium Witteman precies een week later, omdat ik dan de tijd waaròp beter kan bepalen. Aan het eind van de uitzending (van vorige week dus) zong een mooie zangeres een paar prachtige liedjes van Edith Piaf, begeleid door een strijkkwartet. Ik kon de verleiding niet weerstaan, ook wellicht omdat ik mevrouw Piaf een warm hart toedraag, en heb de cd Café des Chansons aangeschaft via hun site.

https://www.youtube.com/watch?v=sG44KEjDHDc

Hier het deel van de uitzending:

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

4779918.jpg

De meester is 75 geworden, en dus komen er dozen met al zijn pianomuziek uit in het jubileumjaar. Met een surplus van iets te veel gekochte muziek de afgelopen gouden jaren, heb ik me beperkt tot dit setje van 6 cd's met 20e eeuwse muziek. Maurizio Pollini 20th century bevat muziek van Webern (ha), Boulez, (bon) Stravinsky (tuurlijk), Prokoviev (alweer?), Nono (nieuw!), Manzoni (wie?), Schönberg (sure), Bartók (fijn), Debussy (niet weer!) en Berg (boeiend).

Niet veel doublures hoop ik, maar daar valt niet aan te ontkomen.