Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

mp3 is ook niet alles.... toch maar even een bestelling bij Amazon geplaatst. Prijs viel wel mee, samen voor +/- 40 euro, geen verzendkosten. En binnen drie dagen geleverd.

Daar kan Platomania/Concerto niet aan tippen, die vraagt 24,99 euro p/st met een levertijd van minimaal 3 weken. (en pas vanaf 50 euro gratis verzending...)

51rHlvEUHcL._SY450_.jpg

Het complete livealbum is op twee dubbel LP's uitgebracht. Clear vinyl, 45 rpm.

5 hours ago, edwin16 said:

mp3 is ook niet alles.... toch maar even een bestelling bij Amazon geplaatst. Prijs viel wel mee, samen voor +/- 40 euro, geen verzendkosten. En binnen drie dagen geleverd.

Daar kan Platomania/Concerto niet aan tippen, die vraagt 24,99 euro p/st met een levertijd van minimaal 3 weken. (en pas vanaf 50 euro gratis verzending...)

51rHlvEUHcL._SY450_.jpg

Het complete livealbum is op twee dubbel LP's uitgebracht. Clear vinyl, 45 rpm.

top mooi vinyl

3 hours ago, mumsoft said:

TWEE DUBBEL-elpees? Dus 4 platen, 8 kanten? Het hele concert duurt iets van 1u45, dat kan toch met een beetje persen op 4 plaatkanten? Desnoods maak je er 6 van, maar 8?

Tja, had ook gekunnen. Het zijn wel 45 toeren platen, dus 2, max 3 nummers per kant.

• 4 weeks later...

U2 - Zoorapa (remaster, LP)

Deze week een nieuwe lp gekocht, die eens geen tikken of geruis heeft. Deze persing is netjes gemaakt. De geluidskwaliteit van de remaster dan, alles klinkt luider en duidelijker dan het origineel wat ik van de CD ken. Niet irritant of zo. Maar het haalt wel wat weg van de mysterieuze ervaring: U2 vol elektronisch op het orgel vanuit Zooropa. Misschien had men het wat voorzichtiger kunnen masteren. Maar dit was het materiaal wat ze hadden en dit is het resultaat. Het album voelt niet als weggegooid geld. Daar is de kwaliteit te goed voor.

• 2 months later...
  • 4 weeks later...

Rob Wasserman Duets, Chicken Skin Music Ry Cooder en Johnny Hartmann. De laatste is veel beter dan die Spaghetti vreter uit de Bronx.

PS allemaal op vinyl natuurlijk!

Edited by carl

• 1 month later...
  • 1 month later...

Ik heb me helaas nog maar eens laten beetnemen.
71bp1dPM-xL._SL600_.jpg(<klik!)
Weergaloze reviews van het nieuwe album 'Mettavolution' van Rodrigo y Gabriela, maar ik moet concluderen dat die reviewers watten in hun oren moeten hebben.
Zo ziet de titeltrack eruit in Audacity:
X7ePmjC.png

Dat rood is allemaal zware oversturing met zware vervorming. Dynamiek is vrijwel nul. Ik heb een e-mail geschreven naar de manager van de artiesten (die voor de platenfirma werkt) om daarover te klagen. Eens zien of hij antwoordt en zo ja, wat hij dan schrijft. Dit kan echt niet meer.
Ze klagen steen en been dat er steeds minder cd's verkocht worden, maar wat wil je als je dergelijke belabberde kwaliteit levert? Uiteraard kopen mensen dan geen cd's meer en het verklaart ook de vernieuwde interesse in vinyl. Heel die loudness wars is compleet belachelijk geworden. Wie koopt er immers cd's? Niet de jeugd: die luisteren vooral mobiel naar streamingdiensten. Cd's worden gekocht door mensen met hifi-installaties en hoe beter die installatie, hoe slechter die kapotgecomprimeerde cd's klinken. Het is dus waanzin om je ENIGE klanten slechte kwaliteit te leveren, want dat jaagt ze juist weg!

Gitaren horen toch te vervormen :rolleyes: Dat maakt juist hun unieke sound.  Maar inderdaad jammer. Neem het nummer Electric soul of Echoes soms inderdaad stevig maar in de rustige momenten weer prachtig. Op Qobuz kun je hem op 24/44,1Khz streamen klinkt ook vervormd. 

Ik had het ook al gezien, de "VU meters" op m'n Logitech Transporter zaten zowat vastgeplakt aan de rechterkant....

Neemt niet weg dat ik het een uitermate prettig album vind om naar te luisteren. En Echoes is natuurlijk helemaal prachtig, je moet het maar aandurven!

news-section-nachtwerk-book-cd-aspasia-n

Nachtwerk -gedichten- Nous Deux

http://www.nasopoulou.eu/projects/nachtwerk

Ben fan van het Doelenkwartet, maar ze stoppen er binnenkort mee, helaas. Vandaag de laatste 'cursus'dag over moderne muziek, met de stukken die ze de 23e in de Doelen op het afscheidsconcert ten gehore zullen brengen. En de cd's worden zogezegd uitverkocht. Deze kende ik nog niet en is toch wel een hebbedingetje, met mooie gedichten.

deze week gekocht

bruno mars eerste album.en the cult met hidden city en ook nog pink fun house en talk talk colour  of spring.

de laatste blijft pracht album. Zal wel meer albums in de tussen tijd hebben aangeschaft . Weet allen niet meer welke. 🤔

10 hours ago, aurelius70 said:

deze week gekocht

bruno mars eerste album.en the cult met hidden city en ook nog pink fun house en talk talk colour  of spring.

de laatste blijft pracht album. Zal wel meer albums in de tussen tijd hebben aangeschaft . Weet allen niet meer welke. 🤔

Ik heb net de LP Laughing Stock aangeschaft, maar nog niet gewassen. (Bij mij gaan nieuwe LP's eerst gewassen worden voordat ik ze draai 😎). Ben erg benieuwd, had al wel wat via Spotify beluisterd en dat klonk veelbelovend. Colour of Spring is in ieder geval ook zo'n juweeltje, Laughing Stock zou nóg mooier moeten zijn....