Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Henri Mancini - Peter Gunn

Lani Hall - Collectibles

Phil Woods - Floresta Canto

Johnny Hodges & Lalo Schifren - Previous unreleased recordings

Antonio Carlos Jobim - Tide

Morgana King - The end of an affair

Ray Charles - Genius + soul = Jazz

Thad Jones & Mel Lewis - Suite for Pops

Hobo Flats & Jimmy Smith

Charlie Barnett - Big band 1967

Morgana King - Cuore di mama

Morgana King - Sings 1955

Morgana King - New Beginnings

Morgana King - Taste of honey

Count Basie - And the Kansas City 7

Dizzy Gillespie - Swing Low, Sweet Caroline

Supersax - Salt Peanuts

Rinder & Lewis - Cataclysm

Antonio Carlos Joblin - Stone Flower

Dizzy Gillespie - The double six of ParisLani Hall - Sweet bird

Lana Hall - Albany Park

Lana Hall - Double or nothing

Claudine - The look of love

Claudine - Love is Blue

Ben Sidran - To hot to touch

Claudine Longlet

Claudine - Run wild run free

Ben Sidran - Free in America

The Mason Williams ear show

Mason Williams - Sharepickers

The Mason Williams Phonograph record

Ben Sidran - Side to side

Ben Sidran - I lead a life

Frank Sinatra & Antonio Carlos Jobim

Sinatra's Swinging Session

Etta James - Come a little closer

Etta James

Herb Alpert & Hugh Masakela

Ben Sidran - The doctor is in

Ben Sidran - A little kiss in the night

Duke Ellington - 55

John Barry - Great MoviesoundsHenry Mancini - Symphonic Soul

Alles in Mint conditie , en over een paar weken kan ik er nog eens ruim 100 ophalen <_<

Verve Jazz Masters no.12: Billie Holiday.

Een compilatie op CD uit 1993.

Bestrijkt de periode 1952-1956 (ze stierf in 1959) en bevat netjes opgenomen en gemasterd werk waarbij niet de minste musici haar begeleiden. Haar stem is niet meer zo "mooi" als die in de jaren 40 nog kon zijn, maar wat ze nu met diezelfde stem kan doen is wel gegroeid in vergelijking met de jaren daarvoor.

Ik ben een beetje bezig om d'r muzikale leven chronologisch sluitend te krijgen en dit lijkt me tot nog toe de mooiste kennismaking als je iets van haar zou zoeken. Het kost ook niks.

Er is zoveel en zoveel ervan is slecht....

Er is zoveel en zoveel ervan is slecht....

Precies..soms zie je door de bomen het bos niet meer..ik heb nog niet zolang geleden hier een mooie docu gezien van haar...werkelijk subliem..jammer dat dat niet op dvd is uitgebracht.....

Mooi album vindt ik..met een geleefde stem..Lady in Satin..en dan het album met lester Young....A musical romance..en dan is er nog een album van vlak voor haar dood..daar ben ik de titel even van kwijt...en dat was de laatse sessie met Lester...of vergis ik me nu en is dat nu juist Lady in Satin? :unsure:

...soms zie je door de bomen het bos niet meer..ik heb nog niet zolang geleden hier een mooie docu gezien van haar...werkelijk subliem..jammer dat dat niet op dvd is uitgebracht.....

Mooi album vindt ik..met een geleefde stem..Lady in Satin..en dan het album met lester Young....A musical romance..en dan is er nog een album van vlak voor haar dood..daar ben ik de titel even van kwijt...en dat was de laatse sessie met Lester...of vergis ik me nu en is dat nu juist Lady in Satin? :unsure:

Ik denk het laatste, maar weet dat ook niet helemaal zeker...

Ben ook nog bezig met de ontdekking eigenlijk en had al zoveel gehoord wat niet voor herhaling vatbaar is, tot ik op die Jazzmasters versie uitkwam.

[...] en had al zoveel gehoord wat niet voor herhaling vatbaar is [...]

Dat vind ik nu net een van de charmes van deze dame, niet alleen de 'mooiste opnamen' zijn bewaard gebleven. Ik heb o.a. een 10cd box met de vreemdste opnamen, bij sommigen lijkt het wel of er musicie dronken van het podium donderen. Haar werk kende de zelfde hoogte- en dieptepunten als haar leven.

[...] en had al zoveel gehoord wat niet voor herhaling vatbaar is [...]

Dat vind ik nu net een van de charmes van deze dame, niet alleen de 'mooiste opnamen' zijn bewaard gebleven. Ik heb o.a. een 10cd box met de vreemdste opnamen, bij sommigen lijkt het wel of er musicie dronken van het podium donderen. Haar werk kende de zelfde hoogte- en dieptepunten als haar leven.

Met twee 3-cd boxen en die ene jazz-masters versie vind ik het zelf wel genoeg, maar ik begrijp wel waar je op doelt. Als je dan een luxepaardje als Laura Figy, Madeleine Peyroux of zelfs Diana Krall hetzelfde nummer hoort zingen is er een helaas met apparatuur onmeetbaar verschil dat niettemin werelden scheidt... :)

Doorleefdheid kun je niet faken of meten!

[...] luxepaardje als [...]

'k heb een Verve Best of dubbelaar uit '99, daar staat een 'Strange Fruit' op, huiveringwekkend. Dat is zo'n nummer, daar kun je als artiest niet je interpretatie aan geven, dat moet je meegemaakt hebben.

[...] luxepaardje als [...]

'k heb een Verve Best of dubbelaar uit '99, daar staat een 'Strange Fruit' op, huiveringwekkend. Dat is zo'n nummer, daar kun je als artiest niet je interpretatie aan geven, dat moet je meegemaakt hebben.

Ook haar versie is "maar" een interpretatie.

Strange Fruit

In her autobiography Lady Sings the Blues, Billie Holiday suggests that she, together with Lewis Allen, her accompanist Sonny White and arranger Danny Mendelsohn put the poem to music

...

When challenged, Holiday - whose autobiography had been ghost-written by William Dufty - claimed "I ain't never read that book"

En ontopic:

excel96128voorkantcd.jpg

Moss - The Long Way Back

Alweer zo'n fraaie uitgave van het Excelsior-label.

Bij de lp zit de cd.

• 3 weeks later...

f89926cf3zd.jpg

Radiohead - Hail To The Thief

En hoe vindt jij deze?

Ik weet natuurlijk niet wat Henrie ervan vindt, maar ik vind hem echt geweldig.

Groeten...

Toen OK uitkwam was er een hele hype over.....en het heeft mij toch een paar luisterbeurten gekost voordat ik dat album helemaal voelen kon en ook waarderen....ik heb zelf wat meer moeite met dit album..komt ook zeker dat ik er nog niet echt voor gaan zitten ben....moet ik dan toch eens gaan doen ;)